У Х В А Л А
                          IМЕНЕМ  УКРАЇНИ
     4 квітня 2007 року    м. Київ
        Колегія суддів Судової палати у цивільних справах
                Верховного Суду України в складі:
     головуючого   Григор'євої Л.I.,
     суддів:  Барсукової В.М.,  Берднік I.С.,
     Балюка М.I.,  Косенка В.Й., -
     розглянувши в судовому засіданні справу за позовом ОСОБА_1 до
військової частини А-1877 про стягнення  недоотриманого  грошового
забезпечення,
 
                       в с т а н о в и л а:
     У грудні 2005 року позивач, звернувшись до  суду  з  указаним
позовом, зазначав, що він проходив  військову  службу  у  Збройних
Силах України. Відповідно до Указу Президента від  5  травня  2003
року військовослужбовцям було встановлено  щомісячну  надбавку  за
безперервну військову службу. Станом на 1 травня 2003 року він мав
вислугу понад 15 років, а тому мав право  на  надбавку  в  розмірі
50%.
     Оскільки  така  надбавка  йому  виплачувалася  в   заниженому
розмірі (за винятком листопада-грудня  2003  року),  позивачпросив
постановити рішення, яким зобов'язати відповідача провести доплату
до 50% грошової надбавки за період з  1  червня  2003  року  до  1
листопада 2004 року.
     Рішенням Ярмолинецького районного суду  Хмельницької  області
від 17 січня 2006 року, залишеним без  змін  ухвалою  апеляційного
суду Хмельницької області від 7 березня 2006 року,  у  задоволенні
позову відмовлено.
     У поданій касаційній скарзі  ОСОБА_1просить зазначені  судові
рішення  скасувати,   посилаючись   на   порушення   судами   норм
матеріального та процесуального права.
     Касаційна скарга підлягає задоволенню з таких підстав.
     З   1   вересня   2005   року    набрав    чинності    Кодекс
адміністративного  судочинства  України  ( 2747-15 ) (2747-15)
        ,  призначення
якого полягає у визначенні повноважень адміністративних судів щодо
розгляду справ адміністративної юрисдикції  порядок  звернення  до
адміністративних  судів  і  порядок  здійснення  адміністративного
судочинства.
     Частиною 2 ст.  4  цього  Кодексу  визначено,  що  юрисдикція
адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові  спори,
крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок  судового
вирішення.
     Відповідно до ч. 1 п.  1  ст.  17  Кодексу  адміністративного
судочинства  України  ( 2747-15 ) (2747-15)
          (далі  -  Кодекс)   компетенція
адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи  юридичних
осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його  рішень
(нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної  дії),
дій чи бездіяльності.
     Суб'єктом владних повноважень, відповідно до п. 7 ч. 1 ст.  3
цього  Кодексу  є   орган   державної   влади,   орган   місцевого
самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при
здійсненні  ними   владних   управлінських   функцій   на   основі
законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
     Публічна  служба  це  діяльність  на   державних   політичних
посадах,  професійна  діяльність  суддів,  прокурорів,   військова
служба, альтернативна (невійськова) служба,  дипломатична  служба,
інша державна служба, служба в органах влади Автономної Республіки
Крим, органах місцевого самоврядування (п. 15 ч. 1 ст. 3 Кодексу).
     Адміністративні справи, у яких однією із сторін  є  орган  чи
посадова особа  місцевого  самоврядування,  посадова  чи  службова
особа органу місцевого самоврядування, як це передбачено п. 1 ч. 1
ст.   18   Кодексу,   підсудні   місцевим   загальним   судам   як
адміністративним судам (п. 2 ч. 1 ст. 3 Кодексу).
     Отже, спір, що виник між  сторонами,  є  публічно-правовим  і
відноситься до адміністративної юрисдикції, а тому його розгляд як
судом першої,  так  і  судом  апеляційної  інстанції  повинен  був
здійснюватися за  нормами  Кодексу  адміністративного  судочинства
України ( 2747-15 ) (2747-15)
        .
     Як убачається з матеріалів  справи,  суди  розглянули  справу
після
     1  вересня  2005  року,  однак  за  правилами,  встановленими
Цивільним процесуальним Кодексом України ( 1618-15 ) (1618-15)
         (далі - ЦПК).
     Оскільки  суди  дійшли  помилкового  висновку  про  наявність
цивільно-правового спору і помилково розглянули вимоги ОСОБА_1. за
правилами ЦПК України ( 1618-15 ) (1618-15)
        , тобто допустили порушення  норм
процесуального права,  яке  призвело  до  неправильного  вирішення
справи, судові рішення підлягають скасуванню з направленням справи
на новий розгляд до суду першої інстанції з підстав,  передбачених
ч. 2 ст. 338 ЦПК  України  ( 1618-15 ) (1618-15)
        ,  для  розгляду  в  порядку
адміністративного судочинства.
     Керуючись ст. 336 ЦПК  України  ( 1618-15 ) (1618-15)
        ,  колегія  суддів
Судової палати у цивільних справах Верховного Суду України
 
                         у х в а л и л а:
     Касаційну скаргу ОСОБА_1 задовольнити частково.
     Рішення Ярмолинецького районного суду  Хмельницької   області 
від 17 січня 2006 року та ухвалу  апеляційного  суду  Хмельницької
області від
     7 березня 2006 року скасувати, а  справу  направити  до  суду
першої  інстанції  для  розгляду   в   порядку   адміністративного
судочинства.
     Ухвала оскарженню не підлягає.
     Головуючий   Л.I. Григор'єва
 
     Судді:   В.М. Барсукова
     М.I. Балюк
     I.С. Берднік
     В.Й. Косенко