УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.

 ( Кодекс втратив чинність на підставі Постанови ВР
   N 214/95-ВР ( 214/95-ВР ) від 06.06.95, ВВР, 1995, N 24, ст.190 )


                  ВОДНИЙ КОДЕКС УКРАЇНСЬКОЇ РСР


     ( Відомості Верховної Ради (ВВР), 1972, додаток до N 24,
       ст. 200 )

 ( Кодекс затверджено і введено в дію Законом УРСР
   N 771-VIII ( 771-08 ) від 09.06.72, ВВР, 1972, N 24, ст. 200 )

  ( Із змінами, внесеними згідно з Указами ПВР УРСР
    N  632-X  (  632-10 ) від 30.07.80, ВВР, 1980, N 33, ст. 620
    N 5727-X  ( 5727-10 ) від 02.09.83, ВВР, 1983, N 37, ст. 745
    N 8474-X  ( 8474-10 ) від 27.02.85, ВВР, 1985, N 11, ст. 205
    N 5095-XI ( 5095-11 ) від 24.12.87, ВВР, 1988, N 1, ст. 5 )

      ( У тексті Кодексу слова "депутатів трудящих"  замінено
        словами "народних депутатів" згідно з Указом ПВР УРСР
        N 632-X ( 632-10 ) від 30.07.80 )



     В результаті   перемоги   Великої   Жовтневої  соціалістичної
революції води,  як і інші природні багатства в нашій країні, були
націоналізовані і стали надбанням народу.

     Державна власність на води в СРСР,  до складу якого на основі
добровільного  об'єднання  і  рівноправності  входить   Українська
Радянська   Соціалістична   Республіка,  становить  основу  водних
відносин,  створює сприятливі умови  для  здійснення  планового  і
комплексного  використання  вод  з найбільшим народногосподарським
ефектом,  дає змогу  забезпечити  найкращі  умови  праці,  побуту,
відпочинку та охорони здоров'я радянських людей.

     Розвиток суспільного виробництва і містобудування,  зростання
матеріального добробуту і культурного рівня  населення  збільшують
різнобічні  потреби  у  воді  і  підвищують значення раціонального
використання і охорони вод.

     Радянське водне  законодавство  покликане   активно   сприяти
найбільш  ефективному,  науково обгрунтованому використанню вод та
їх охороні від забруднення, засмічення та вичерпання.

                             РОЗДІЛ I
                        ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

                             ГЛАВА 1
                        ОСНОВНІ ПОЛОЖЕННЯ

     Стаття 1. Завдання Водного кодексу Української РСР

     Завданнями Водного  кодексу  Української  РСР  є  регулювання
водних  відносин  з  метою  забезпечення  в інтересах нинішнього і
майбутніх   поколінь   науково    обгрунтованого,    раціонального
використання  вод  для  потреб населення і народного господарства,
охорони вод від забруднення,  засмічення і вичерпання, запобігання
і  ліквідації  шкідливого  діяння  вод,  поліпшення  стану  водних
об'єктів, а також охорона прав підприємств, організацій, установ і
громадян, зміцнення законності в галузі водних відносин.
(  Стаття  1  в  редакції  Указу  ПВР  УРСР N 632-X ( 632-10 ) від
30.07.80 )

     Стаття 2. Водне законодавство Союзу РСР і Української РСР

     Водні відносини   в   Українській  РСР  регулюються  Основами
водного законодавства Союзу  РСР  і  союзних  республік,  а  також
іншими  актами  водного  законодавства Союзу РСР,  цим Кодексом та
іншими актами водного законодавства Української РСР, які видаються
у відповідності з ними.

     Земельні, лісові   і  гірничі  відносини  в  Українській  РСР
регулюються відповідним законодавством  Союзу  РСР  і  Української
РСР.

     Стаття 3. Державна (загальнонародна) власність на води
(  Заголовок статті 3 в редакції Указу ПВР УРСР N 632-X ( 632-10 )
від 30.07.80 )

     Відповідно  до Конституції СРСР ( n0001400-77 ) і Конституції
Української  РСР  ( 888-09 ) води є державною власністю - спільним
надбанням  усього  радянського  народу. ( Частина перша статті 3 в
редакції Указу ПВР УРСР N 632-X ( 632-10 ) від 30.07.80 )

     Води є виключною  власністю  держави  і  надаються  тільки  в
користування.  Дії,  які  в  прямій або прихованій формі порушують
право державної власності на води, забороняються.

     Стаття 4. Єдиний державний водний фонд

     Усі води (водні об'єкти) в Українській РСР входять до єдиного
державного водного фонду.

     Відповідно до Основ водного законодавства Союзу РСР і союзних
республік єдиний державний водний фонд включає:

     1) ріки,  озера,  водоймища,  інші поверхневі водойми і водні
джерела, а також води каналів і ставів;

     2) підземні води і льодовики;

     3) внутрішні моря та інші внутрішні морські води СРСР;

     4) територіальні води (територіальне море) СРСР.

     Стаття 5. Особливості віднесення до єдиного державного
               водного фонду деяких категорій водних об'єктів

     Штучно створені  водні   об'єкти   включаються   до   єдиного
державного  водного  фонду  в порядку обліку вод,  встановлюваному
Радою Міністрів СРСР, з часу прийняття їх в експлуатацію державною
приймальною комісією.

     Водні об'єкти,  які  у  зв'язку  з  встановленим  режимом  їх
експлуатації або природними сезонними коливаннями  стоку  повністю
втрачають   запас  вод  на  певні  проміжки  часу,  не  підлягають
виключенню з єдиного державного водного фонду.

     Стаття 6. Компетенція Союзу РСР в галузі регулювання водних
               відносин

     Відповідно до Основ водного законодавства Союзу РСР і союзних
республік  до  відання  Союзу  РСР  в  галузі  регулювання  водних
відносин належать:

     1) розпоряджання  єдиним  державним  водним  фондом  у межах,
необхідних для здійснення  повноважень  Союзу  РСР  відповідно  до
Конституції СРСР;

     2) встановлення  основних положень в галузі використання вод,
охорони їх від забруднення, засмічення і вичерпання, запобігання і
ліквідації шкідливого діяння вод;

     3) встановлення  загальносоюзних нормативів водокористування,
якості вод і методів її оцінки;

     4) встановлення єдиних для Союзу РСР систем державного обліку
вод,  їх  використання,  реєстрації  водокористувань  і державного
водного кадастру;

     5) затвердження схем комплексного використання і охорони вод,
а  також  водогосподарських  балансів,  які  мають  загальносоюзне
значення;

     6) планування  загальносоюзних   заходів   по   використанню,
охороні вод, запобіганню і ліквідації їх шкідливого діяння;

     7) державний  контроль  за  використанням  та  охороною вод і
встановлення порядку його здійснення;

     8) визначення водних об'єктів, регулювання користування якими
здійснюється органами Союзу РСР;

     9)  регулювання  інших  питань  загальносоюзного  значення  в
галузі  використання та охорони вод відповідно до Конституції СРСР
( n0001400-77  ) і Основ водного законодавства Союзу РСР і союзних
республік. ( Статтю 6 доповнено пунктом 9 згідно з Указом ПВР УРСР
N 632-X ( 632-10 ) від 30.07.80 )

     Стаття 7. Компетенція Української РСР в галузі регулювання
               водних відносин

     До відання  Української  РСР  в  галузі  регулювання   водних
відносин поза межами компетенції Союзу РСР належать: розпоряджання
єдиним  державним   водним   фондом   на   території   республіки;
встановлення   порядку   користування   водами,   охорони  їх  від
забруднення,  засмічення і вичерпання,  запобігання  і  ліквідації
шкідливого діяння вод; планування заходів по використанню, охороні
вод,  запобіганню і ліквідації їх шкідливого діяння;  затвердження
схем  комплексного  використання і охорони вод,  водогосподарських
балансів;  здійснення  державного  контролю  за  використанням   і
охороною   вод,  а  також  регулювання  водних  відносин  в  інших
питаннях, якщо вони не віднесені до компетенції Союзу РСР.

                             ГЛАВА 2
     ДЕРЖАВНЕ УПРАВЛІННЯ В ГАЛУЗІ ВИКОРИСТАННЯ І ОХОРОНИ ВОД

     Стаття 8. Органи, які здійснюють державне управління в галузі
               використання і охорони вод

     Державне управління  в  галузі  використання  і  охорони  вод
здійснюється   Радою   Міністрів   СРСР,   Радою  Міністрів  УРСР,
виконавчими  комітетами  місцевих  Рад народних депутатів, а також
спеціально уповноваженими на те державними органами по регулюванню
використання і  охороні  вод  безпосередньо  або  через  басейнові
(територіальні) управління й іншими державними органами відповідно
до законодавства Союзу РСР і Української РСР.

     Спеціально уповноваженим  державним  органом  по  регулюванню
використання  і  охороні  вод  в  Українській  РСР  є Міністерство
меліорації і водного господарства УРСР.

     Стаття 9. Компетенція обласних Рад народних депутатів в
               галузі використання і охорони вод

     Обласні  Ради  народних  депутатів,  їх  виконавчі комітети в
межах  і  в  порядку,  встановлених   цим   Кодексом   та   іншими
законодавчими актами, на території області:

     1) здійснюють     державний    контроль    за    раціональним
використанням і охороною вод (стаття 15);


     (  Пункт  2  статті  9  виключено  на підставі Указу ПВР УРСР
N 632-X ( 632-10 ) від 30.07.80 )


     2) надають   у  відособлене  користування  водні  об'єкти  та
видають дозволи на спеціальне  водокористування  у  випадках  і  в
порядку, передбачених статтями 34, 37 цього Кодексу;

     3) відають  питаннями  поточного  і перспективного планування
заходів по забезпеченню раціонального використання і охорони вод;

     4) вирішують питання про припинення права водокористування  у
випадках і  в  порядку,  передбачених  статтями  50-52,  54  цього
Кодексу;

     5) обмежують  або  забороняють  використання   підприємствами
питної  води для промислових цілей з водопроводів централізованого
постачання (стаття 75);

     6) вирішують спори про користування водними об'єктами (стаття
137),  а  також розглядають скарги на рішення виконавчих комітетів
нижчестоящих Рад народних депутатів по спорах про водокористування
(стаття 143);

     7) приймають  загальнообов'язкові рішення в питаннях боротьби
з стихійним лихом (поводями, селями, льодовими заторами і т. ін.);

     8) встановлюють правила користування  водними  об'єктами  для
плавання маломірних суден (стаття 81).

     Обласні Ради народних депутатів, їх виконавчі комітети можуть
вирішувати й інші питання в галузі  використання  і  охорони  вод,
віднесені  до  їх  відання  законодавством Союзу РСР і Української
РСР.

     Стаття 10. Компетенція районних Рад народних депутатів в
                галузі використання і охорони вод

     Районні  Ради  народних  депутатів,  їх  виконавчі комітети в
межах  і  в  порядку,  встановлених   цим   Кодексом   та   іншими
законодавчими актами, на території району:

     1) здійснюють     державний    контроль    за    раціональним
використанням і охороною вод (стаття 15);


     (  Пункт  2  статті  10  виключено на підставі Указу ПВР УРСР
N 632-X ( 632-10 ) від 30.07.80 )


     2) надають   у  відособлене  користування  водні  об'єкти  та
видають дозволи на спеціальне  водокористування  у  випадках  і  в
порядку, передбачених статтями 34, 37 цього Кодексу;

     3) затверджують  загальносистемні  плани  водокористування по
меліоративних    системах    районного    значення,    а     також
внутрішньогосподарські плани водокористування колгоспів, радгоспів
і інших організацій - водокористувачів району (стаття 68);

     4) відають питаннями поточного  і  перспективного  планування
заходів по забезпеченню раціонального використання і охорони вод;

     5) вирішують  питання про припинення права водокористування у
випадках і  в  порядку,  передбачених  статтями  50-52,  54  цього
Кодексу;

     6) встановлюють правила загального водокористування на водних
об'єктах,  які не перебувають у відособленому користуванні (стаття
38);

     7) обмежують   або  забороняють  використання  підприємствами
питної води для промислових цілей з водопроводів  централізованого
постачання (стаття 75);

     8) вирішують спори про користування водними об'єктами (стаття
137),  а також розглядають скарги на рішення виконавчих  комітетів
нижчестоящих Рад народних депутатів по спорах про водокористування
(стаття 143);

     9)  приймають загальнообов'язкові рішення в питаннях боротьби
з стихійним лихом (поводями, селями, льодовими заторами і т. ін.).

     Районні Ради народних депутатів, їх виконавчі комітети можуть
вирішувати й інші питання у галузі  використання  і  охорони  вод,
віднесені  до  їх  відання  законодавством Союзу РСР і Української
РСР.

     Стаття 11. Компетенція міських Рад народних депутатів в
                галузі використання і охорони вод

     Міські Ради народних депутатів, їх виконавчі комітети в межах
і в порядку,  встановлених цим Кодексом  та  іншими  законодавчими
актами, на території міст:

     1) здійснюють     державний    контроль    за    раціональним
використанням і охороною вод (стаття 15);


     (  Пункт  2  статті  11  виключено на підставі Указу ПВР УРСР
N 632-X ( 632-10 ) від 30.07.80 )


     2) надають   у  відособлене  користування  водні  об'єкти  та
видають дозволи на спеціальне  водокористування  у  випадках  і  в
порядку, передбачених статтями 34, 37 цього Кодексу;

     3) відають  питаннями  поточного  і перспективного планування
заходів по забезпеченню раціонального використання і охорони вод;

     4) вирішують  питання  про  припинення   права   користування
водними об'єктами  у  випадках і в порядку,  передбачених статтями
50-52, 54 цього Кодексу;

     5) встановлюють правила загального водокористування на водних
об'єктах,  які не перебувають у відособленому користуванні (стаття
38);

     6) встановлюють правила користування водозабірними спорудами,
призначеними  для  задоволення питних і побутових потреб населення
при нецентралізованому водопостачанні (стаття 58);

     7) встановлюють    зони     санітарної     охорони     джерел
централізованого  водопостачання та охоронні санітарні зони водних
об'єктів, розташованих в межах міста (статті 60, 124);

     8) обмежують  або  забороняють  використання   підприємствами
питної  води  в  промислових цілях з водопроводів централізованого
постачання (стаття 75);

     9)   вирішують   спори  про  користування  водними  об'єктами
(стаття  137),  а  також  розглядають скарги на рішення виконавчих
комітетів  нижчестоящих  Рад  народних  депутатів  по  спорах  про
водокористування (стаття 143);

     10) приймають   (в   містах   республіканського  і  обласного
підпорядкування) загальнообов'язкові рішення в питаннях боротьби з
стихійним лихом (поводями, селями, льодовими заторами і т. ін.).

     Міські Ради народних депутатів,  їх виконавчі комітети можуть
вирішувати й інші питання у галузі  використання  і  охорони  вод,
віднесені  до  їх  відання  законодавством Союзу РСР і Української
РСР.

     Стаття 12. Компетенція селищних і сільських Рад народних
                депутатів в галузі використання і охорони вод

     Селищні,  сільські  Ради  народних  депутатів,  їх  виконавчі
комітети в межах і в порядку,  встановлених цим Кодексом та іншими
законодавчими актами, на своїй території:

     1) здійснюють     державний    контроль    за    раціональним
використанням і охороною вод (стаття 15);

     2) видають дозволи на спеціальне  водокористування,  а  також
вирішують  питання  про припинення такого водокористування (статті
37, 52);

     3) встановлюють правила загального водокористування на водних
об'єктах,  які не перебувають у відособленому користуванні (стаття
38);

     4) встановлюють правила користування водозабірними спорудами,
призначеними  для  задоволення питних і побутових потреб населення
при нецентралізованому водопостачанні (стаття 58);

     5) встановлюють    зони     санітарної     охорони     джерел
централізованого  водопостачання,  розташованих  на території Ради
(стаття  60),  та  охоронні  санітарні   зони   водних   об'єктів,
розташованих в межах населених пунктів (стаття 124);

     6) обмежують   або  забороняють  використання  підприємствами
питної води в промислових цілях  з  водопроводів  централізованого
постачання (стаття 75);

     7) вирішують спори про користування водними об'єктами (стаття
137).

     Селищні,  сільські  Ради  народних  депутатів,  їх  виконавчі
комітети  можуть вирішувати й інші питання в галузі використання і
охорони вод,  віднесені до їх відання законодавством Союзу  РСР  і
Української РСР.
(  Стаття  12  із  змінами,  внесеними  згідно  з  Указом ПВР УРСР
N 5727-X ( 5727-10 ) від 02.09.83 )

     Стаття 13. Компетенція Міністерства меліорації і водного
                господарства УРСР в галузі регулювання
                використання і охорони вод

     Компетенція Міністерства  меліорації  і  водного господарства
УРСР в галузі регулювання використання і охорони вод  визначається
законодавством Союзу РСР і Української РСР, а також Положенням про
Міністерство   меліорації    і    водного    господарства    УРСР,
затверджуваним Радою Міністрів Української РСР.

                             ГЛАВА 3
        ДЕРЖАВНИЙ КОНТРОЛЬ ЗА ВИКОРИСТАННЯМ І ОХОРОНОЮ ВОД

     Стаття 14. Завдання державного контролю за використанням і
                охороною вод

     Державний контроль  за використанням і охороною вод має своїм
завданням  забезпечити додержання всіма міністерствами; державними
комітетами,  відомствами, державними, кооперативними, громадськими
підприємствами,    організаціями,    установами    і   громадянами
встановленого порядку користування водами, виконання обов'язків по
охороні вод, запобіганню і ліквідації їх шкідливого діяння, правил
ведення  обліку  вод,  а  також  інших правил, встановлених водним
законодавством.
( Статті 14 із змінами, внесеними згідно з Указом ПВР УРСР N 632-X
( 632-10 ) від 30.07.80 )

     Стаття 15. Органи, що здійснюють державний контроль за
                використанням і охороною вод

     Державний контроль    за   використанням   і   охороною   вод
здійснюється   Радами   народних   депутатів,   їх  виконавчими  і
розпорядчими  органами,  а  також  спеціально уповноваженими на те
державними  органами  в  порядку,  встановлюваному  законодавством
Союзу РСР.

                             ГЛАВА 4
       УЧАСТЬ ГРОМАДСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ, ТРУДОВИХ КОЛЕКТИВІВ
         І ГРОМАДЯН У ЗДІЙСНЕННІ ЗАХОДІВ ПО РАЦІОНАЛЬНОМУ
                    ВИКОРИСТАННЮ І ОХОРОНІ ВОД

(  Найменування  глави  4  в  редакції  Указу  ПВР  УРСР  N 8474-X
( 8474-10 ) від 27.02.85 )

     Стаття 16. Сприяння державним органам у здійсненні
                заходів по раціональному використанню і
                охороні вод

     Професійні спілки,  організації молоді, Українське товариство
охорони   природи,   наукові   товариства   та   інші   громадські
організації,  трудові  колективи,  а  також   громадяни   сприяють
державним   органам   у   здійсненні   заходів   по  раціональному
використанню і охороні вод.

     Державні органи  зобов'язані  всемірно враховувати пропозиції
громадських  організацій,  трудових  колективів  і  громадян   при
здійсненні заходів по раціональному використанню і охороні вод.
( Стаття 16 із змінами, внесеними згідно з Указом ПВР УРСР N 632-X
(  632-10  )  від  30.07.80;  в  редакції  Указу ПВР УРСР N 8474-X
( 8474-10 ) від 27.02.85 )

     Стаття 17. Порядок участі громадських організацій і
                трудових колективів у діяльності по
                раціональному використанню і охороні вод

     Громадські організації і трудові колективи  беруть  участь  у
діяльності, спрямованій на забезпечення раціонального використання
і охорони вод, відповідно до законодавства Союзу РСР і Української
РСР, а також до статутів (положень) громадських організацій.
(  Стаття  17  в  редакції Указу ПВР УРСР N 8474-X ( 8474-10 ) від
27.02.85 )

     Стаття 18. Форми участі громадян у здійсненні заходів по
                раціональному використанню і охороні вод

     Громадяни сприяють державним органам у здійсненні заходів  по
раціональному  використанню  і  охороні  вод шляхом безпосередньої
участі в проведенні робіт по їх  реалізації,  внесення  пропозицій
про поліпшення використання і охорони вод, повідомлення про відомі
їм порушення правил використання і охорони вод і т. ін.

                             ГЛАВА 5
        РОЗМІЩЕННЯ, ПРОЕКТУВАННЯ, БУДІВНИЦТВО І ВВЕДЕННЯ В
       ЕКСПЛУАТАЦІЮ ПІДПРИЄМСТВ, СПОРУД ТА ІНШИХ ОБ'ЄКТІВ,
                     ЩО ВПЛИВАЮТЬ НА СТАН ВОД

     Стаття 19. Умови розміщення, проектування, будівництва і
                введення в експлуатацію підприємств, споруд та
                інших об'єктів, що впливають на стан вод

     При   розміщенні,  проектуванні,  будівництві  і  введенні  в
експлуатацію нових і реконструйованих підприємств, споруд та інших
об'єктів,  а  також при впровадженні нових технологічних процесів,
які  впливають  на  стан  вод,  має  забезпечуватися   раціональне
використання   вод   з   додержанням   вимог  охорони  здоров'я  і
першочергового задоволення питних та побутових  потреб  населення.
При цьому передбачаються заходи,  що забезпечують облік води,  яку
забирають з водних об'єктів і повертають в них,  охорону  вод  від
забруднення,   засмічення  і  вичерпання,  запобігання  шкідливому
діянню вод,  обмеження затоплення земель до мінімально  необхідних
розмірів, охорону земель від засолення, підтоплення або висушення,
а  також  збереження  сприятливих  природних  умов  і  ландшафтів.
(  Частина  перша  статті  19  в  редакції  Указу ПВР УРСР N 632-X
( 632-10 ) від 30.07.80 )

     Забороняється проектування і будівництво  прямоточних  систем
водопостачання  промислових підприємств,  за винятком підприємств,
які за  технологією  виробництва  не  можуть  бути  переведені  на
оборотне водопостачання.

     Стаття 20. Умови розміщення, проектування, будівництва і
                введення в експлуатацію підприємств, споруд та
                інших об'єктів, що впливають на стан
                рибогосподарських водойм

     При розміщенні,  проектуванні,  будівництві  і   введенні   в
експлуатацію нових і реконструйованих підприємств, споруд та інших
об'єктів на рибогосподарських водоймах,  крім умов,  зазначених  в
статті 19 цього Кодексу,  повинні бути своєчасно здійснені заходи,
які забезпечують охорону риби,  інших водяних тварин і  рослин  та
умови для їх відтворення.

     До основних  заходів  по  забезпеченню  охорони  риби,  інших
водяних тварин і рослин та умов для  їх  відтворення  відносяться:
підготовка  ложа  водоймищ,  обладнання  рибозахисними  пристроями
водозабірних та інших споруд,  будівництво  рибопідйомних  споруд,
рибохідних каналів, обладнання нерестовищ тощо.

     Стаття 21. Визначення місць і погодження проектів будівництва
                підприємств, споруд та інших об'єктів, що
                впливають на стан вод

     Визначення місць  будівництва  підприємств,  споруд  та інших
об'єктів,  що впливають на стан вод,  погоджується з  органами  по
регулюванню  використання  і  охороні вод,  виконавчими комітетами
місцевих   Рад   народних   депутатів,  органами,  які  здійснюють
державний  санітарний  нагляд,  охорону рибних запасів,  та іншими
органами відповідно до законодавства Союзу РСР і Української  РСР.
Проекти   будівництва  зазначених  підприємств,  споруд  та  інших
об'єктів  підлягають  погодженню   з   органами   по   регулюванню
використання  і  охороні  вод  та  іншими  органами у випадках і в
порядку, встановлюваних законодавством Союзу РСР.

     Стаття 22. Випадки заборони введення в експлуатацію нових і
                реконструйованих підприємств, споруд та інших
                об'єктів, що впливають на стан вод

     Забороняється введення в експлуатацію:

     1) нових і реконструйованих  підприємств,  цехів,  агрегатів,
комунальних  та  інших  об'єктів,  не забезпечених пристроями,  що
запобігають забрудненню і засміченню вод або їх шкідливому діянню;

     2) зрошувальних та обводнювальних систем,  водоймищ і каналів
до  проведення  передбачених  проектами  заходів,  що  запобігають
затопленню, підтопленню, заболочуванню, засоленню земель та ерозії
грунтів;

     3) осушувальних  систем  до готовності водоприймачів та інших
споруд відповідно до затверджених проектів;

     4) водозабірних споруд без рибозахисних пристроїв  відповідно
до затверджених проектів;

     5) гідротехнічних споруд до готовності пристроїв для пропуску
паводкових вод і риби відповідно до затверджених проектів;

     6) бурових   свердловин   на   воду   без    обладнання    їх
водорегулюючими  пристроями  і встановлення у відповідних випадках
зон санітарної охорони.

     Забороняється наповнення водоймищ до здійснення  передбачених
проектами заходів по підготовці ложа.

                             ГЛАВА 6
             ПРОВЕДЕННЯ РОБІТ НА ВОДНИХ ОБ'ЄКТАХ І В
                    ПРИБЕРЕЖНИХ СМУГАХ (ЗОНАХ)

     Стаття 23. Порядок проведення робіт на водних об'єктах і в
                прибережних смугах (зонах)

     Будівельні, днопоглиблювальні і  вибухові  роботи,  добування
корисних   копалин   і   водяних   рослин,   прокладання  кабелів,
трубопроводів та інших комунікацій,  рубання  лісу  і  чагарників,
бурові, сільськогосподарські та інші роботи на водних об'єктах або
в прибережних смугах (зонах) водойм,  що впливають  на  стан  вод,
проводяться  за погодженням з органами по регулюванню використання
і  охороні  вод,  виконавчими  комітетами  місцевих  Рад  народних
депутатів та іншими органами відповідно до законодавства Союзу РСР
і Української РСР.

     Місця проведення вказаних робіт визначаються у  відповідності
з проектами, затверджуваними у встановленому порядку.

     Порядок погодження робіт, що впливають на стан вод, на водних
об'єктах та в прибережних смугах (зонах), а також форми необхідних
для  цього  документів  на погодження (акти,  протоколи і т.  ін.)
встановлюються Радою Міністрів  УРСР,  якщо  інше  не  передбачено
законодавством Союзу РСР.

     Стаття 24. Прибережні смуги (зони) водних об'єктів

     До прибережних  смуг  (зон),  в  яких проведення передбачених
статтею  23  цього  Кодексу  робіт  погоджується  з   відповідними
державними органами,  відносяться берегові смуги внутрішніх водних
(судноплавних і лісоплавних) шляхів (стаття 84) та  смуги  відводу
магістральних і міжгосподарських каналів (стаття 70).

     Передбачений статтею  23  цього  Кодексу  порядок  проведення
робіт  на  водних  об'єктах  і  в   прибережних   смугах   (зонах)
поширюється  також  і на інші водні об'єкти та їх охоронні смуги і
зони,  для  яких  законодавством   встановлено   особливий   режим
користування.