Головуючий у 1 інстанції - Зеленов А.С.
Суддя-доповідач - Шишов О.О.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 листопада 2010 року справа №2а-11033/10/0570
( Додатково див. ухвалу Вищого адміністративного суду України (rs20892265) )
приміщення суду за адресою: 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого: Шишова О.О.
суддів Сіваченко І.В, Дяченко С.П.
при секретарі судового засідання: Дровнікової К.В.
за участю представника позивача Лукашкової І.О.
представників відповідача Грибанової О.Я., Череватової В.В., Дацко А.В.
розглянувши апеляційну скаргу Державного підприємства "Добропіллявугілля"
на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 30 вересня 2010 року по справі № 2а-11033/10/0570
за позовом Державного підприємства "Добропіллявугілля"
до Контрольно-ревізійного управління в Донецькій області
про визнання частково протиправною та скасування вимоги
В С Т А Н О В И Л А:
У квітні 2010 року ДП "Добропіллявугілля" звернулось з адміністративним позовом до Контрольно-ревізійного управління в Донецькій області, в якому просили суд визнати протиправною та скасувати частково вимогу відповідача № 05-05-2-10-14/5823 від 06.07.2009 року в частині встановлення відповідачем наступних порушень чинного законодавства: недоотримання доходів працівниками відокремлених підрозділів ДП "Добропіллявугілля" у сумі 998,19 тис. грн. внаслідок заниження мінімальної заробітної плати при розрахунку тарифної ставки робітника 1 розряду (без застосування 120%) працівникам відокремлених підрозділів: по ВП "ДШБУ № 5" - 787 тис. грн., по ВП "ДШБУ" - 90,01 тис. грн., по ВП "УМТП" - 109,0 тис.грн., ВП "Управління по гасінню, профілактиці породних відвалів та рекультивації земель" - 10,53 тис.грн., по ВП "Шахта "Новодонецька" - 1,14 тис. грн.; порушення чинного законодавства, що призвели до втрат, у тому числі: 1603,86 тис. грн. – необґрунтоване проведення виплат премії працівникам апарату управління за виконання плану продуктивності праці працівника з видобутку вугілля, яка не передбачена колективним договором – 1599,55 тис.грн.; внаслідок завищення розміру преміювання – 1,1 тис.грн.: по ВП "Шахта "Новодонецька" - 0,5 тис.грн., ВП "Добропільська автобаза" - 0,6 тис.грн.; при наявності догани по ВП "Шахта "Новодонецька" - 3,21 тис.грн.; 960,51 тис.грн. – проведення виплати одноразової допомоги працівникам, які мають право на пенсію за віком, без першого їх звільнення за період з 01.01.2008 по 28.02.2009: апарат управління – 412,65 тис.грн.; ВП "Шахта "Білозерська" - 119,01 тис.грн., ВП "Шахта "Новодонецька" - 428,85 тис.грн.; незаконні витрати державних коштів, що не призвели до збитків 1019,11 тис.грн. – витрати коштів на утримання понаднормативних одиниць в межах фонду оплати праці за період з 01.01.2008 року по 31.03.2009 року, з них: по апарату управління – 233,02 тис.грн. – по 3 одиницям: заступник технічного директора з виробництва, заступник директора з комп’ютерного забезпечення, заступник директора з кадрів та соціальних питань; по ВП "Шахта "Білозерська" - 786,09 тис.грн. – по 5 одиницям спеціалістів (економіст бухгалтерії, гірничий інженер з гірничих робіт, технік-технолог, інженер відділу МТЗ, заступник головного механіка) та працівників; факти неефективних управлінських дій, що призвели до втрат 170,99 тис.грн. – по ВП "Добропільська автобаза" - оплата вимушеного простою водіїв через невжиття керівником заходів по ремонту транспорту та не запропонування переведення на іншу роботу.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 30 вересня 2010 року по справі № 2а-11033/10/0570 позов задоволений частково.
Визнана протиправною вимога Контрольно-ревізійного управління в Донецькій області № 05-05-2-10-14/5823 від 06.07.2009 року у частині встановлення наступних порушень законодавства державним підприємством "Добропіллявугілля": недоотримання доходів працівниками відокремлених підрозділів ДП "Добропіллявугілля" у сумі 998,19 тис. грн. внаслідок заниження мінімальної заробітної плати при розрахунку тарифної ставки робітника 1 розряду (без застосування 120%) працівникам відокремлених підрозділів: по ВП "ДШБУ № 5" - 787 тис. грн., по ВП "ДШБУ" - 90,01 тис. грн., по ВП "УМТП" - 109,0 тис.грн., ВП "Управління по гасінню, профілактиці породних відвалів та рекультивації земель" - 10,53 тис.грн., по ВП "Шахта "Новодонецька" - 1,14 тис. грн.; порушення чинного законодавства, що призвели до втрат внаслідок завищення розміру преміювання – 1,1 тис.грн.: по ВП "Шахта "Новодонецька" - 0,5 тис.грн., ВП "Добропільська автобаза" - 0,6 тис.грн.; при наявності догани по ВП "Шахта "Новодонецька" - 3,21 тис.грн.; незаконні витрати державних коштів, що не призвели до збитків 1019,11 тис.грн. – витрати коштів на утримання понаднормативних одиниць в межах фонду оплати праці за період з 01.01.2008 року по 31.03.2009 року, з них: по апарату управління – 233,02 тис.грн. – по 3 одиницям: заступник технічного директора з виробництва, заступник директора з комп’ютерного забезпечення, заступник директора з кадрів та соціальних питань; по ВП "Шахта "Білозерська" - 786,09 тис.грн. – по 5 одиницям спеціалістів (економіст бухгалтерії, гірничий інженер з гірничих робіт, технік-технолог, інженер відділу МТЗ, заступник головного механіка) та працівників. У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.
З постановою суду не погодилось Державне підприємство "Добропіллявугілля" та зазначили, що суд першої інстанції порушив норми матеріального права. В апеляційній скарзі вказали, що суд першої інстанції необгрунтовано відмовив в задоволенні вимог про скасування вимоги КРУ щодо необгрунтованого проведення виплати премій працівникам апарату управління за виконання плану продуктивності праці працівника з видобутку вугілля; щодо проведення виплати одноразової допомоги працівникам, які мають право на пенсію за віком, без першого їх звільнення за період з 0l.0l.2008p. по 28.02.2009 р.; щодо оплати ВП "Добропільська автобаза" вимушеного простою водіїв через невжиття керівником заходів по ремонту транспорту та не запропоновано переведення на іншу роботу.
У судовому засіданні представник позивача підтримав доводи апеляційної скарги в повному обсязі, просила скасувати постанову в частині відмови в задоволенні позовних вимог та задовольнити їх вимоги в повному обсязі.
Представники Контрольно-ревізійного управління в Донецькій області заперечували проти задоволення апеляційної скарги, вказали, що вимога винесена правомірно, оскільки були наявні порушення. Просили суд залишити постанову першої інстанції без змін а апеляційну скаргу без задоволення.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, встановила наступне.
Позивач – Державне підприємство "Добропіллявугілля" зареєстровано як юридична особа 11.03.2003 виконавчим комітетом Добропільської міської ради Донецької області, включено до ЄДРПОУ за № 32186934, засноване на державній власності згідно з наказами Мінпаливенерго України від 21.02.2003 № 92 (v0092558-03) , від 26.05.2005 року № 237 (v0237558-05) , № 238 (v0238558-05) і належить до сфери управління Міністерства вугільної промисловості України, здійснює діяльність на підставі Статуту, затвердженого у новій редакції наказом Мінвуглепрому від 25.06.2008 № 278, зі змінами від 16.06.2009 (т. 1 а.с.39, 40-52, 53-54).
З 29.04.2009 року по 29.05.2009 року КРУ в Донецькій області було проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності ДП "Добропіллявугілля" за період з 01.01.2008 року по 31.03.2009 року, за результатами якої складено акт від 29.05.2009 року № 054-17/10, яким були встановлені порушення законодавства з боку ДП "Добропіллявугілля" (т. 1 а.с.11-32).
06.07.2009 року КРУ в Донецькій області прийнято вимогу № 05-05-2-10-14/5823 про усунення порушень (т. 1 а.с.33-38), яку позивач вважає частково протиправною.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні", державна контрольно-ревізійна служба складається з Головного контрольно-ревізійного управління України, контрольно-ревізійних управлінь в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, контрольно-ревізійних підрозділів (відділів, груп) в районах, містах і районах у містах.
Відповідач Контрольно-ревізійне управління в Донецькій області (КРУ в Донецькій області) діє на підставі Положення про Контрольно-ревізійні управління в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, затвердженого Наказом Головного контрольно-ревізійного управління України № 111 від 09.01.2001р. (z0037-01)
Головними завданнями державної контрольно-ревізійної служби відповідно до ст. 2 вказаного Закону, є, зокрема, здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, у бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), виконанням місцевих бюджетів, розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому.
Державний фінансовий контроль реалізується державною контрольно-ревізійною службою через проведення державного фінансового аудита, перевірки державних закупівель та інспектування.
Інспектування здійснюється у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.
Пунктом 7 ст. 10 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" встановлено право органів контрольно-ревізійної служби пред’являти керівникам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збереження та використання державної власності та фінансів.
Крім того, відповідно до п. 46 Порядку проведення інспектування державною контрольно-ревізійною службою, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2006 р. № 550 (550-2006-п) (далі – Порядок № 550), якщо вжитими в період ревізії заходами не забезпечено повне усунення виявлених порушень, органом служби у строк не пізніше ніж 10 робочих днів після реєстрації акта ревізії, а у разі надходження заперечень (зауважень) до нього - не пізніше ніж 3 робочих дні після надіслання висновків на такі заперечення (зауваження) надсилається об'єкту контролю письмова вимога щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства із зазначенням строку зворотного інформування.
Рішення суду в частині задоволенні позовних вимог про визнання вимоги неправомірною щодо недоотримання доходів працівниками відокремлених підрозділів ДП "Добропіллявугілля" у сумі 998,19 тис. грн. внаслідок заниження мінімальної заробітної плати при розрахунку тарифної ставки робітника 1 розряду (без застосування 120%) працівникам відокремлених підрозділів: по ВП "ДШБУ № 5" - 787 тис. грн., по ВП "ДШБУ" - 90,01 тис. грн., по ВП "УМТП" - 109,0 тис.грн., ВП "Управління по гасінню, профілактиці породних відвалів та рекультивації земель" - 10,53 тис.грн., по ВП "Шахта "Новодонецька" - 1,14 тис. грн.; щодо порушення чинного законодавства, що призвели до втрат 1603,86 тис. грн. внаслідок необґрунтованого проведення виплат премії працівникам апарату управління за виконання плану продуктивності праці працівника з видобутку вугілля, яка не передбачена колективним договором – 1599,55 тис.грн.; внаслідок завищення розміру преміювання – 1,1 тис.грн.: по ВП "Шахта "Новодонецька" - 0,5 тис.грн., ВП "Добропільська автобаза" - 0,6 тис.грн.; при наявності догани по ВП "Шахта "Новодонецька" - 3,21 тис.грн. сторонами не оскаржувалося та колегія суддів вважає в цій частині висновки суду першої інстанції правильними.
Під час апеляційного розгляду справи в суді першої інстанції, не знайшло своє підтвердження порушення у вигляді необґрунтованого проведення виплат премії працівникам апарату управління за виконання плану продуктивності праці працівника з видобутку вугілля, яка не передбачена колективним договором у розмірі 1599,55 тис.грн.
Премія апарату управління у січні-грудні 2008 року виплачувалась згідно розпоряджень від 17.12.2008 № 159, від 26.11.2008 № 141, від 23.10.2008 № 128, від 19.09.2008 № 119, від 20.08ю2008 № 109, від 21.07.2008 № 102, від 23.06.2008 № 96, від 22.05.2008 № 88, від 17.04.2008 № 75, від 28.03.2008 № 59, від 29.02.2008 № 40 (т. 2 а.с. 72-83)
Відповідно п.7.3 Статуту підприємства, ДП "Добропіллявугілля" самостійно встановлює штатний розпис, форми, системи, розміри оплати праці, а також інші види доходів працівників в колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених чинним законодавством Україіни, генеральною та галузевою угодами.
Пункт 9.5 Галузевої угоди між Mіністерством вугільної промисловості України, іншими державними органами, власниками, що діють у вугільній галузі, і всеукраїнськими профспілками вугільної промисловості від 03.07.2001 р. з доповненнями і змінами встановлює, що "форми і системи оплати праці: норми праці, розцінки, тарифні сітки, схеми посадових окладів, розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат установлюються Підприємствами в колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, генеральною та цією Угодами.
Для підприємств можлива самостійна розробка системи оплати праці, преміювання та пільг, заснована на досвіді праці прогресивних вітчизняних і зарубіжних компаній, за умови збереження гарантій передбачених законодавством, Генеральною і цією угодами."
Можливість встановлення та виплати премії за виконання та перевиконання плану по продуктивності праці для працівників апарату управління передбачена п.3.2.3 Додатку № 26 до Галузевої угоди між Mіністерством вугільної промисловості України, іншими державними органами, власниками, що діють в вугільній галузі, і всеукраїнськими профспілками вугільної промисловості від 03.07.2001 р. з доповненнями і змінами
Виплата премії здійснювалась на підставі розпорядження генерального директора "Про преміювання", відповідно до "Положення про преміювання апарату управління ДП "Добропіллявугілля", яке є додатком до "Положення з організації оплати праці працівників апарату ДП "Добропіллявугілля"". Положенням про преміювання встановлені конкретні розміри преміювання керівників, фахівців та службовців апарату управління за виконання та перевиконання наступних показників: плану видобутку вугілля, виконання передбаченого програмою обсягу проведення розкривних та підготовчих виробок.
Згідно п.2.6 вищезазначеного Положення передбачено додаткове преміювання керівників, фахівців та службовців за виконання плану продуктивності праці робітника з видобутку вугілля за місяць.
У відповідності до ст. 9 ЗУ "Про колективні договори та угоди", положения генеральної, галузевої, регіональної угод діють безпосередньо і є обов'язковими для вcіx суб'єктів, що перебувають у сфері дії cторін, які підписали угоду.
На підставі норм даного додатку до Галузевої угоди, було прийнято на загальних зборах трудового колективу ДП "Добропілляугілля" 19.04.2006 р. і закріплено в п.2.6 додатку № 2 "Положення про преміювання працівників апарату управління ДП "Добропіллявугілля" до Колективного договору між адміністрацією ДП "Добропіллявугілля" і профспілковим комітетом апарату управління, зареєстрованого виконкомом Добропільської міської ради за № 46 від 12.07.2006 р., згідно якого "додаткове преміювання керівників, фахівців та службовців може проводитися на виконання плану продуктивності праці робітника з видобутку вугілля за місяць. Розмір премії визначається сумою отриманої економіки фонду оплати праці з початку року, діленої на фонд оплати праці, на який нараховується премія за поточний місяць за умови не перевищення загальних витрат кошторису з початку року. Преміювання проводиться: в межах планового фонду оплати праці з початку року".
Можливість укладання колективного договору між роботодавцем та структурним підрозділом підприємства, передбачена ст.2 ЗУ "Про колективні договори та угоди". Згідно до структури ДП "Добропіллявугілля" на 2008 pік, погодженого з Mіністерством вугільної промисловості 22.11.2007 р. та 03.03.2008 р., спецапарат управління с структурним підрозділом підприємства для якого складається і затверджується окремий штатний розпис, він зареєстрований у фондах соціального страхування як самостійний платник.
Колегія вважає, що встановлений порядок нарахування премії за виконання плану по підвищенню продуктивності праці позивачем дотриманий.
При таких обставинах колегія суддів вважає правомірним виплату премій працівникам апарату управління за виконання продуктивності праці працівника з видобутку вугілля у розмірі 1599,55тис.грн.
Щодо порушення чинного законодавства, що призвели до втрат 960,51 тис.грн. внаслідок проведення виплати одноразової допомоги працівникам, які мають право на пенсію за віком, без першого їх звільнення за період з 01.01.2008 по 28.02.2009р., суд приходить до наступного.
Згідно з актом ревізії, позивачем було проведено виплату непередбачених законодавством допоміг у зв’язку із досягненням пенсійного віку без наступного звільнення, чим порушено п. 12.15 Галузевої угоди (т. 1 а.с.15, 19, 29).
Згідно п.12.9 Колективного договору по тарифам, трудовим і соціальним гарантіям між ДП "Добропіллявугілля" та профспілками на 2007 - 2010 р.р. "робітнику підприємтсва, який має право на пенсію за віком чи по інвалідності, по його заяві виплачується одноразова допомога, розмір якої залежить від стажу роботи в галузі і середнього заробітку, але не менше: при стажі роботи в галузі більше (pоків)
для жінок для чоловіків
7,5 pоків 10 років середній заробіток
12,5 років 15 років двохмісячний заробіток
17 років 20 років трьохмісячний заробіток
Витрати на виплату одноразової допомоги відносяться на валові витрати підприємства.
Галузева угода передбачає мінімальні соціальні гapaнтії працівникам.
Однак статтею 13 КЗпП України передбачено, що Колективним договором соціальні гapaнтії можуть покращуватись та розширюватись, а в зв'язку з цим виплати, проведені у відповідності до норм чинного законодавства не можуть призводити до необгрунтованих виплат. При цьому ст.18 КЗпП передбачено, що положення колективного договору поширюються на вcіx працівників підприємства і є обов’язковими як для власника або уповноваженого ним органу, так і для працівників підприємства.
Відповідно до розділу 3 Галузевих методичних рекомендацій з обліку витрат на виробництво готової вугільної продукції, затвердженої наказом Mіністерством вугільної промисловості від 31.01.208 р. N 48 (v0048644-08) , до складу прямих виробничих витрат відносяться прямі витрати, які включають у собі гapaнтії та компенсаційні виплати, передбачені чинним законодавством.
Тобто, виплата одноразової допомоги пенсіонера відбувається за рахунок собівартості вугільної продукції, а не за рахунок прибутку підприємства, як вказує відповідач.
Крім того, щодо виплат допомоги особам пенсійного віку на ВП "шахта "Білозерська" колегія зазначає, що згідно до Наказу Mіністерства вугільної промисловості України від 26.11.2008 р. N 619 (v0619644-08) "Про припинення діяльності ВП "шахта "Білозерська" ДП "Добропіллявугілля", розподільчого балансу станом на 12.11.2008 р., акту приймання передачі цілісного майнового комплексу від 13.11.2008 р., підписаного Фондом держмайна України та ТДВ "шахта Білозерська", у зв’язку з передачею в оренду шахти "Білозерська" правонаступником ВП "шахта "Білозерська", ДП "Добропіллявугілля" у частині прав та обов’язків відповідно до договору оренди, а також прав та обов’язків, пов’язаних з діяльністю ВП "шахта "Білозерська" згідно до розподільчого балансу від 13.11.2008 року є ТДВ "Шахта "Білозерська" - орендар шахти. А в зв’язку з цим, вимоги КРУ в Донецькій області до ДП "Добропіллявугілля" на момент її винесення, в частині порушень, встановлених за час и господарської діяльності ВП "шахта "Білозерська", є неправомірними, так як ДП "Добропіллявугілля" не є правонаступником прав та обов’язків шахти Білозерська.
Колегія суддів також не погоджується з висновками суду першої інстанції щодо встановлених фактів неефективних управлінських дій, що призвели до втрат 170,99 тис.грн. – по ВП "Добропільська автобаза" - оплата вимушеного простою водіїв через невжиття керівником заходів по ремонту транспорту та не запропонування переведення на іншу роботу.
Як вбачається з акту ревізії, зазначене порушення відбулось у період з 01.01.2008 року по 31.03.2009 року по тролейбусному депо, яке відносилося до складу ВП "Добропільска автобаза" ДП "Добропіллявугілля".
Рішенням Добропільської міської ради від 21.09.2007 року № 5/23-62 була надана згода на передачу до спільної власності територіальних громад міст та селищ, яка знаходиться в управлінні Добропільської міської ради, об’єктів соціальної інфраструктури права державної власності по тролейбусному депо ВП "Добропільська автобаза" ДП "Добропіллявугілля". Також вказаним рішенням було створено комісію з питань передачі зазначеного тролейбусного депо до спільної власності територіальних громад міст та селищ, яка знаходиться в управлінні Добропільської міської ради (т. 2 а.с.126).
Тобто, матеріалами справи підтверджено, що з 21.09.2007 року було розпочато процес передачі тролейбусного депо, що перебувало на балансі ВП "Добропільська автобаза" ДП "Добропіллявугілля" у комунальну власність.
Згідно з наказом Міністерства вугільної промисловості України від 09.02.2009 № 43 (v0043644-09) (т. 2 а.с.122) здійснено безоплатну передачу у комунальну власність територіальних громад міст та селищ, яка знаходиться в управлінні Добропільської міської ради Донецької області, державного майна, що обліковується на балансі Відокремленого підрозділу "Добропільска автобаза" ДП "Добропіллявугілля" - тролейбусного депо та індивідуально визначене майно, яке передається разом з ним, розташованого за адресою: м. Добропілля Донецької області, вул. Гагаріна, 1, залишковою балансовою вартістю 337780,55 грн. станом на 01.01.2009 (т. 2 а.с.122).
Здійснення передачі тролейбусного депо у комунальну власність здійснювалось 01.04.2009 року відповідно до рішення Добропільської міської ради від 18.03.2009 № 5/44-59 (т. 2 а.с.124), наказу генерального директора ДП "Добропіллявугілля" від 17.02.2009 № 27 та наказу директора ВП "Добропільська автобаза" від 01.04.2009 № 105 (т. 2 а.с.123) за актом прийому-передачі (т. 2 а.с.127-128).
Згідно з ч. 6 ст. 7 Закону України "Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності" право власності на об'єкт передачі виникає з дати підписання акта приймання-передачі.
Отже, з 01.04.2009 року право власності на тролейбусне депо перейшло до територіальної громади.
Ревізією було встановлено, що за період з 01.01.2008 року по 31.03.2009 року здійснювалася оплата праці водіїв та кондукторів тролейбусного депо при фактичному простої тролейбусів (у зв’язку з їх несправністю) у розмірі більшому, ніж за фактично відпрацьований час. Також мало місце перевищення чисельності водіїв та кондукторів при розрахунку нормативів чисельності робітників тролейбусного депо (у зв’язку з неврахуванням кількості тролейбусів, що знаходилися у робочому стані).
В судовому засіданні встановлено, що тролейбусне депо в м.Добропіля ввдено в експлуатацію у 1968 poці. На виконання постанови КМУ вд 29.12.2006 р. N 1855 (1855-2006-п) "Про затвердження Державної програми розвитку Mіcького електротранспорту на 2005-2015 роки", Програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства Донецької областті на 2005-2015 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 15.09.2005 р. N 4/30-682, рішенням Донецької обласної ради, приписано припинення зменьшення парку трамвайних вагонів і тролейбусних машин, реалізація заходів щодо розвитку міського електротранспорту.
Територіальна громада м.Добропілля в особі Добропільської міської ради у 2007 poці прийняла рішення N 5/23-62 від 21.09.2007 р. щодо прийняття на баланс міста тролейбусного депо. Передача тролейбусного депо була узгоджена з Фондом державного майна України і згідно до наказу Mіністерства вугільної промисловості України від 09.02.2009 р. N 43 (v0043644-09) , наказу ДП "Добропіллявугілля" від 17.02.2009 р. N 27, рішення Добропільської міської ради від 18.03.2009 р. N 5/44-59 була здійснена передача до спільної власності територіальної громади міста - комплекс об’єктів нерухомості та рухоме майно тролейбусного депо. Bcі працівники переведені до новоствореного комунального підприємства.
Тобто з вересня 2007 р. по квітень 2009 р. позивач фактично зберігав тролейбусний парк та працівників для подальшої передачі місту у зв’язку з розпочатою процедурою передачі майна.
Кількість необхідних працівників розрахована виходячи з нормативів обслуговування шести тролейбусів, які були в наявності на час ревізії, чисельність розрахована у відподності до Єдиних галузевих нормативів чисельності почасово оплачуваних працівників автобаз, і складала 6 чоловік ІТР та 36 робітників при плані 37.
У судовому засіданні представник позивача зазначила, що у зв’язку з прийнятим рішенням про передачу передвижного складу депо в комунальну власність кошти на ремонт тролейбусів вже не виділялись, вакансій в ВП "Добропільська автобаза", на які можливо б було перевести незайнятих працівників в ревізуємому періоде не було.
Відповідно до п. 9.10. Галузевої угоди, за вимушені простої, що виникли не з вини працівника (через відсутність обсягів робіт, постачання матеріальними ресурсами тощо), нарахована заробітна плата для робітників не може бути нижче встановленої тарифної ставки за відпрацьований час з віднесенням витрат на основну діяльність Підприємства".
Представник позивача вказала, що позивач ДП "Добропільвугілля" здійснювало оплату вимушеного простою, але це виникло не через невжиття заходів керівництва, як зазначено в aкті перевірки, а через
об’єктивну необхідність, вплинути на яку керівництво підрозділу, як і вцілом підприємства не могло. Працівники тролейбусного депо, не зайняті на експлуатації тролейбусів на міських перевезеннях, займалися облуговуванням інших тролейбусів, здійснювали технічний догляд (змащування, підкрашування тощо) та були задіяні на підтриманні в належному стані території тролейбусного депо, його будівль та споруд.
Колегія суддів вважає, що відповідно частини 1 статті 71 КАС України, в якій вказано, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, контрольно-ревізійне управління не довело наявність фактів неефективних управлінських дій ДП "Добропільвугілля", що призвели до втрат.
Пунктом 3 частини 1 статті 202 КАС України встановлено, що підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є невідповідність висновків суду обставинам справи.
Колегія вважає, що суд першої інстанції помилково дійшов до висновків в частині відмови в задоволенні позовних вимог ДП "Добропіллявугілля" оскільки вони не відповідають обставинам справи, тому апеляційна скарга підлягає задоволенню, постанову необхідно скасувати частково та задовольнити апеляційну скаргу ДП "Добропіллявугілля".
Повний текст рішення складений 12 листопада 2010 року.
Керуючись статтями 24, 160, 167, 184, 195, 196, 197, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
ПОСТАНОВА:
Апеляційну скаргу Державного підприємства "Добропіллявугілля" на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 30 вересня 2010 року по справі № 2а-11033/10/0570 – задовольнити.
Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 30 вересня 2010 року по справі № 2а-11033/10/0570 в частині відмови в задоволенні позовних вимог Державного підприємства "Добропільвугілля" скасувати.
Позовні вимоги Державного підприємства "Добропіллявугілля" про визнання протиправною та часткового скасування вимогу Контрольно-ревізійного управління в Донецькій області № 05-05-2-10-14/5823 від 06.07.2009 року –задовольнити.
Визнати протиправною та скасувати вимогу Контрольно-ревізійного управління в Донецькій області № 05-05-2-10-14/5823 від 06.07.2009 року в частині встановлення необґрунтованого проведення виплат премії працівникам апарату управління за виконання плану продуктивності праці працівника з видобутку вугілля, яка не передбачена колективним договором у розмірі 1599,55 тис.грн.; проведення виплати одноразової допомоги працівникам, які мають право на пенсію за віком, без першого їх звільнення за період з 01.01.2008 по 28.02.2009; встановлення фактів неефективних управлінських дій по ВП "Добропільська автобаза" - оплати вимушеного простою водіїв через невжиття керівником заходів по ремонту транспорту та не запропонування переведення на іншу роботу.
В іншій частині постанову Донецького окружного адміністративного суду від 30 вересня 2010 року по справі № 2а-11033/10/0570 залишити без змін.
постанова набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів з дня складення в повному обсязі.
Головуючий суддя
Судді:
О.О.Шишов
І.В.Сіваченко
С.П.Дяченко