Чи має право споживач на зменшення розміру плати за гарячу воду, якщо температура води, що подається, +30° С?

Надання послуг з постачання гарячої води, реалізація прав та обов'язків виконавців (суб'єктів господарювання, предметом діяльності яких є надання житлово-комунальних послуг) та споживачів (фізичних та юридичних осіб) цих послуг здійснюються відповідно до Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року за № 630*.

Споживач має право на зменшення розміру плати у разі надання послуг не в повному обсязі, відхилення їх кількісних та/або якісних показників від затверджених норм споживання.

Вимогами щодо кількісних і якісних показників послуг та плати в разі їх відхилення від норми передбачено, що нормативна температура гарячої води в точці розбору має бути не менше + 50° С та не більше + 75° С.

При температурі гарячої води:

понад + 50° С — плата справляється згідно з установленим тарифом;

+ 45 — + 49° С — плата зменшується на 10 % за весь строк відхилення;

+ 40 — + 44° С — плата зменшується на ЗО % за весь строк відхилення;

нижче + 40° С — плата не справляється за весь строк відхилення (при допустимому відхиленні — не більш як 2 хвилини після відкриття водорозбірного крана).

Згідно з зазначеною вище постановою, в разі порушення виконавцем умов договору, споживач викликає представника виконавця для складання та для підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види порушень кількісних і якісних послуг тощо.

Представник виконавця повинен з'явитися на виклик споживача не пізніше двох робочих днів.

Акт-претензія складається споживачем та представником виконавця і скріплюється їхніми підписами. У разі неприбуття представника виконавця у визначений договором строк або необґрунтованої відмови від підписання акт-претензія вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі.

Акт-претензія подається виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або видає споживачеві обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензій.

У разі обґрунтованості претензій споживача, витрати, пов'язані з їх перевіркою, відшкодовуються виконавцем.

Спори між сторонами розв'язуються шляхом переговорів або в судовому порядку.

Матеріали підготував ВАСИЛЬ МОРОЗ, юрист

Інформаційно-довідкова газета ЮРИСТ КОНСУЛЬТУЄ 20/2006