ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 вересня 2010 року № 8234/09/9104
( Додатково див. ухвалу Вищого адміністративного суду України (rs14890480) )
Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі:
головуючого судді – Носа С. П.,
суддів – Шавеля Р.М., Улицького В.З.,
при секретарі судового засідання – Шологон В. Р.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційні скарги Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів та заступника прокурора м.Івано-Франківська в інтересах Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 02 лютого 2009 року в справі за позовом заступника прокурора м.Івано-Франківська в інтересах Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до державного спеціалізованого лісозахисного підприємства "Івано-Франківськлісозахист" про стягнення заборгованості, -
В С Т А Н О В И Л А:
09 грудня 2008 року, Івано-Франківським окружним адміністративним судом зареєстровано позовну заяву заступника прокурора м.Івано-Франківська в інтересах Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Державного спеціалізованого лісозахисного підприємства "Івано-Франківськлісозахист" про стягнення заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій та пені.
В обґрунтування вимог позовної заяви вказано, що відповідно до положень Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (875-12) від 27.04.1991 року Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Таким чином, у зв’язку з несплатою відповідачем зазначених сум, утворилась заборгованість в розмірі 21924,18 грн.
Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 02 лютого 2009 року в задоволенні позову відмовлено.
Зазначену постанову мотивовано тим, що державне спеціалізоване підприємство "Івано-Франківськлісозахист" повністю утримується за рахунок державного бюджету, що підтверджується поданим відповідачем кошторисом на 2007 рік, а тому відповідно до ч.1 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" обов’язок сплати адміністративно-господарських санкцій у відповідача не виникає.
Не погоджуючись з прийнятою постановою, позивачами – Івано-Франківським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів та заступником прокурора м.Івано-Франківська в інтересах Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, подано апеляційні скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду, в яких висловлені прохання скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову постанову, якою позовні вимоги задоволити. Апелянти вважають оскаржувану постанову такою, що винесена з порушенням норм матеріального та процесуального права.
В обґрунтування вимог апеляційних скарг зазначено, що суд посилаючись на ч.1 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" не звернув увагу на те, що у відповідності до п.4 Порядку реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №70 від 31.01.2007 року (70-2007-п) , роботодавці, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів, подають до відповідних обласних відділень Фонду довідки про включення їх до реєстру неприбуткових установ, виданої органом державної податкової служби". Апелянти зазначають, що відповідно до відповіді державної податкової інспекції в м.Івано-Франківську від 20.02.2009 року, наданої за запитом заступника прокурора м.Івано-Франківська, державне спеціалізоване підприємство "Івано-Франківськлісозахист" не внесено до реєстру неприбуткових установ та перебуває на загальній системі оподаткування.
Представник відповідача, у судовому засіданні, вимоги апеляційної скарги заперечив та просить таку залишити без задоволення.
Представник позивача, у судовому засіданні, вимоги апеляційної скарги підтримав та просить таку задоволити.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення сторін, проаналізувавши матеріали справи та доводи апеляційних скарг, колегія суддів не вбачає підстав для її задоволення.
Встановлено, що 05.11.2008 року провідним спеціалістом відділу забезпечення надходжень, організаційної роботи по соціальному захисту інвалідів, кадрового забезпечення та юридичної роботи Недільчак Ольгою Станіславівною проведено планову виїзну перевірку державного спеціалізованого лісозахисного підприємства "Івано-Франківськлісозахист". На підставі перевірки складено акт перевірки №249 від 05.11.2008 року, яким встановлено ряд порушень щодо створення робочого місця для працевлаштування інвалідів та несплати адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу по створенню робочого місця для працевлаштування інвалідів.
Позивач зобов’язував відповідача за період 2007 року сплатити до 15.04.2008 року 20 025,81 грн. адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу з працевлаштування інвалідів та 1 898,37 грн. пені.
Судом першої інстанції встановлено, що державне спеціалізоване лісозахисне підприємство "Івано-Франківськлісозахист" повністю утримується за рахунок державного бюджету, що підтверджується кошторисом на 2007 рік.
Відповідачем була подана копія довідки з єдиного державного реєстру підприємств та організацій України №497. Відповідно до неї відповідач здійснює свою діяльність в організаційно-правовій формі державне підприємство (державна власність) та є державною нефінансовою корпорацією.
У відповідності до ч.1 ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Згідно ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.
Однак ч.1 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" зауважує, що її положення не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Стосовно зауважень апелянта щодо неврахування судом першої інстанції того факту, що відповідачем не подано довідку про внесення останнього як роботодавця, що повністю утримується за рахунок державного або місцевих бюджетів, до реєстру неприбуткових установ, виданої органом державної податкової служби, колегія суддів зазначає, що у відповідності до п.7.11.1 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" (334/94-ВР) від 01.01.1995 року, що містить вичерпний перелік неприбуткових установ та організацій, державне спеціалізоване лісозахисне підприємство "Івано-Франківськлісозахист" не є неприбутковою установою чи організацією.
Враховуючи вищенаведене, колегія суддів визнає, що суд першої інстанції, вирішуючи даний публічно-правовий спір, правильно встановив обставини справи та ухвалив законне рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, постанова суду першої інстанції ґрунтується на повно, об’єктивно і всебічно з’ясованих обставинах, доводи апеляційної скарги її не спростовують, тому підстав для скасування постанови суду першої інстанції немає.
Керуючись ст. ст. 158- 163, 195, 196, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. ст. 200, 205, 206, 254 КАС України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційні скарги Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів та заступника прокурора м.Івано-Франківська в інтересах Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів залишити без задоволення, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 02 лютого 2009 року в справі № 2а-6410/08/0970 – без змін .
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення.
Ухвала може бути оскаржена у касаційному порядку, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України, протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили, а у випадку коли, відповідно до ч. 3 ст. 160 КАС України, складення ухвали в повному обсязі відкладено – з дня складення ухвали в повному обсязі.
Головуючий суддя:
Судді:
С. П. Нос
Р.М.Шавель
В.З.Улицький
Ухвалу складено в повному обсязі 05 жовтня 2010 року