КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2-а-865/10/0270 
Головуючий у 1-й інстанції: Жданкіна Н.В.
Суддя-доповідач: Саприкіна І.В.
У Х В А Л А
Іменем України
"29" вересня 2010 р. м. Київ
( Додатково див. ухвалу Вищого адміністративного суду України (rs24372269) )
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді: Саприкіної І.В.,
суддів: Кузьменка В.В., Шостака О.О.,
при секретарі: Приходько Є.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Києві апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Вінницьке кар’єроуправління"на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 27.04.2010 року у справі за їх позовом до Козятинської об’єднаної державної податкової інспекції Вінницької області про скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И Л А :
ТОВ "Вінницьке кар’єроуправління"звернулись до Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Козятинської об’єднаної державної податкової інспекції Вінницької області про скасування податкових повідомлень-рішень №0003381501/0, № 0003371501/0 від 10.09.2009 року; №0003381501/1, № 0003371501/0 від 13.11.2009 року; №0000241501/0, № 0000231501/0 від 18.01.2010 року.
Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 27.04.2010 року в позові відмовлено.
Не погоджуючись з таким судовим рішенням, ТОВ "Вінницьке кар’єроуправління"подали апеляційну скаргу, в якій просять скасувати незаконну, на їх думку, постанову суду першої інстанції та постановити нову, якою задовольнити позов. В своїй апеляційній скарзі апелянт посилається на неповне з’ясування всіх обставин, що мають значення для вирішення справи, порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, незаконність, необґрунтованість та необ’єктивність оскаржуваного рішення, що є підставою для його скасування.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, що з’явилися в судове засідання, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів знаходить, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Вінницький окружний адміністративний суд в своєму рішенні прийшов до висновку про необхідність відмови в позові.
Апеляційна інстанція повністю погоджується з доводами суду першої інстанції, з огляду на наступне:
Як вбачається з матеріалів справи, 09.02.2009р. та 11.02.2009р. Калинівське відділення Козятинської ОДПІ уклали із ТОВ "Вінницьке кар'єроуправління"договори за №№5,6 про розстрочення податкових зобов'язань відповідно рішень №№ 56,57 ДПА у Вінницькій області. Згідно вказаних рішень ОДПІ надають боржнику розстрочення сплати податкових зобов'язань на загальну суму 435508,07 грн. під проценти.
30.04.2009р. рішення №56 від 09.02.2009р. та №57 від 11.02.2009р. були скасовані рішеннями про розстрочення податкових зобов'язань по ТОВ "Вінницьке кар'єроуправління"ДПА у Вінницькій області №№21,22 у зв'язку із несвоєчасною сплатою розстроченої суми.
Згідно п. 4.1 Договору про розстрочення податкових зобов'язань ОДПІ має право розстрочені (відстрочені) суми податкових зобов'язань та суми нарахованих процентів, що залишилися не сплаченими на день прийняття рішення про скасування розстрочень -(відстрочення), стягувати та погашати у порядку, установленому законодавством для стягнень та погашення податкового боргу.
П. 2.3 Договору передбачено, що об'єднана державна податкова інспекція зобов'язується від дня, наступного за днем розірвання договору, на розстрочені (відстрочені) суми, що залишились не сплаченими, нараховувати пеню та штрафні санкції у розмірах, передбачених чинним законодавством.
За наслідками проведеної перевірки встановлено порушення ТОВ "Вінницьке кар'єроуправління"вимог п.п. 5.3.1. п. 5.3 ст. 5 ЗУ "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами державними цільовими фондами", несвоєчасно сплачено узгоджені зобов'язання по платі за користування надрами, у зв'язку з чим податковий борг, що виник по строку сплати 30.04.2009 р. в сумі 348406,45 грн. сплачено 17.06.2009р., затримка становила 48 днів, податковий борг, що виник 20.05.2009р. в сумі 671,30 грн. сплачено 17.06.2009р., затримка становила 28 днів.
Козятинська об'єднана державна податкова інспекція Вінницької області розглянули первинну скаргу ТОВ "Вінницьке кар'єроуправління"№ 196 від 18.09.2009 на податкові повідомлення-рішення №0003381501/0 та №0003371501/0 від 10.09.2009р. про зобов'язав сплатити штраф у загальному розмірі 69744,41 грн.
В ході її розгляду встановлено, що ТОВ "Вінницьке кар'єроуправління"17.06.2009 року було погашено податковий борг в сумі 349077,75 грн. по платі за користування надрами. Сума самостійно узгодженого податкового зобов'язання 348406,45грн. вважалась податковим боргом 30.04.2009 року по 17.06.2009 року, або 48 днів, а сума самостійно узгодженого податкового зобов'язання по розрахунку за 1 квартал 2009 року 671,30грн. вважалась податковим боргом 20.05.2009 року по 17.06.2009 року, або 28 днів.
Таким чином, за результатом розгляду первинної скарги ТОВ "Вінницьке кар'єроуправління"податкові повідомлення-рішення ОДПІ залишено без змін, а скаргу виконавчого директора без задоволення.
ТОВ "Вінницьке кар'єроуправління" подано повторну скаргу від 24.11.2009 № 235 до Голови Державної податкової адміністрації у Вінницькій області на податкові повідомлення-рішення за №0003381501/0 та №0003371501 від 10.09.2009р. щодо сплати штрафних санкцій. 20.01.2010р. ДПА у Вінницькій області рішенням №998/10/25-009 розглянули скаргу, результатом якої податкові повідомлення-рішення Козятинської ОДПІ залишено без змін, а скаргу без задоволення.
Відповідно до ст. 1 ЗУ "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", податкове зобов'язання - це зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом (2181-14) або іншими законами України.
Ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами"визначено порядок подання податкової декларації та визначення суми податкових зобов'язань.
В даному випадку мова йде про розрахунок податкових зобов'язань по платі за користування надрами, для якого базовий податковий період дорівнює квартальному, відповідно до ст. 15 Постанови Кабінету Міністрів України від 26.03.2008 року №264, а отже відповідно до абз.6 п.п.4.1.4. п.4.1 ст.4 Закону України №2181 податкова декларація подається протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного квартал.
Підпунктом 14.3.1. Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (2181-14) передбачено, що розстрочення податкових зобов'язань надається на умовах податкового кредиту, за якими основна сума кредиту та нараховані на неї проценти погашаються рівними частками, починаючи з податкового періоду, наступного за періодом надання такого кредиту. Слід зазначити, що відповідно до п.п. 14.5.1. Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (2181-14) , договори про розстрочення можуть бути достроково розірвані за ініціативою податкового органу, у разі якщо платник податків порушує умови погашення розстроченого податкового боргу.
Відповідно до підпункту 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом (2181-14) , такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу. Платник податків сплачує один із зазначених у цьому підпункті штрафів відповідно до загального строку затримки незалежно від того, чи були застосовані штрафи, визначені у підпунктах 17.1.1-17.1.6 цього пункту, чи ні.
За таких обставин, суд першої інстанції цілком правомірно прийшов до висновку, що податкові повідомлення-рішення №0003381501/0 та №0003371501/0 від 10.09.2009р., №0003381501/1 та №0003371501/1 від 13.11.2009р., №0000241501/0 та №0000231501/0 від 18.01.2010р. про сплату штрафних санкцій відповідають вимогам законодавства, а позовні вимоги в частині визнання їх протиправними та їх скасування задоволенню не підлягають.
Проаналізувавши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів знаходить, що судом першої інстанції зроблено правильний висновок про необхідність відмови в позові.
Згідно зі ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду –без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Таким чином, апеляційна скарга Товариства з обмеженою відповідальністю "Вінницьке кар’єроуправління"на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 27.04.2010 року у справі за їх позовом до Козятинської об’єднаної державної податкової інспекції Вінницької області про скасування податкових повідомлень-рішень, підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції –без змін.
Керуючись ст.ст. 2, 198, 200, 205, 206 КАС України, судова колегія, -
У Х В А Л И Л А:
В задоволенні апеляційної скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "Вінницьке кар’єроуправління"–відмовити.
Постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 27.04.2010 року –залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя:
Судді:
Повний текст ухвали виготовлено 04.10.2010 року.