КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2-а-6444/08/2570 
Головуючий у 1-й інстанції: Гром Л.М.
Суддя-доповідач: Заяць В.С.
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"02" вересня 2010 р. м. Київ
( Додатково див. ухвалу Вищого адміністративного суду України (rs35333176) )
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді: Зайця В.С.,
Суддів: Земляної Г.В.,
Цвіркуна Ю.І.,
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області на постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 22 грудня 2008 року по справі за позовом ОСОБА_3 до головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області про визнання протиправними, скасування рішення та зобов’язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся з позовом до ГУПФ України в Чернігівській області про визнання протиправним та скасування рішення відповідача щодо призначення та обчислення розміру його пенсії в розмірі 3145,37 грн., як таке, що суперечить вимогам діючого законодавства та зобов’язання провести перерахунок розміру пенсії.
Постановою Чернігівського окружного адміністративного суду від 22.12.2008 року позов задоволено, зобов’язано Головне управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області обчислити та призначити ОСОБА_3 пенсію за вислугу років з розміру грошового забезпечення за останньою штатною посадою перед звільненням, враховуючи відповідні оклади за посадою, спеціальним званням, проценту надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством.
Зобов’язано Головне управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області перерахувати недоплачену суму пенсії ОСОБА_3 та забезпечити виплату.
На вказану постанову відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилається на невідповідність висновків суду першої інстанції встановленим обставинам по справі та допущені порушення норм матеріального і процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи, тому просить скасувати оскаржувану постанову з ухваленням нового рішення, яким відмовити в задоволенні позову.
Заслухавши у засіданні апеляційного суду доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, судова колегія вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, а постанову суду першої інстанції слід скасувати з наступних підстав.
З матеріалів справи вбачається, що наказом голови Державного департаменту України з питань виконання покарань № 75о/с від 28.12.2007 року, ОСОБА_3, звільнений зі служби у Державній кримінально-виконавчій службі України з посади начальника циклу кримінально-правових дисциплін Чернігівського юридичного коледжу Державного департаменту України з питань виконання покарань у запас Збройних Сил України за пунктом 64 "б""Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ України". Вислуга років на день звільнення у календарному обчисленні становить 29 років, 0 місяців, 19 днів, у пільговому обчисленні 36 років, 04 місяці, 25 днів, про що свідчить витяг з наказу.
Судом першої інстанції встановлено, що позивач перебуває на обліку в управлінні пенсійного забезпечення військовослужбовців та деяких інших категорій громадян та отримує пенсію за вислугу років в розмірі 3145,37 грн.
Згідно довідки від 25.07.2008 року № 157, виданої Чернігівським юридичним коледжем ДДПВП України, грошове утримання (забезпечення) позивача за останньою штатною посадою перед звільненням, враховуючи відповідні оклади за посадою, спеціальним званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення та премії в розмірах, встановлених законодавством становить 7065,44 грн.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що згідно з ч. 3 ст. 43 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб", пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, та у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Суд першої інстанції дійшов до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які підтверджуються достатніми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних вимог.
Колегія суддів не може погодитись з такими висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.
Згідно з ч. 3 ст. 1- 1 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб", зміна умов і норм пенсійного забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, здійснюється виключно шляхом внесення змін до цього Закону та Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (1058-15) .
Частиною 1 ст. 37 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік", установлено, що звільненим у 2006 - 2007 роках особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (2262-12) , та членам їх сімей до грошового забезпечення для обчислення пенсій враховуються відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентна надбавка за вислугу років у розмірах, встановлених за останньою штатною посадою перед звільненням, а також щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірі, що визначаються за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 7 постанови КМУ № 393 від 17.07.1992 року "Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їхніх сімей" (393-92-п) , пенсії обчислюються з щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення, крім щомісячних надбавок (доплат), установлених особам, які мають право на пенсію за вислугу років згідно із законодавством і залишені за їх згодою та в інтересах справи на службі) та премії. Розмір щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії визначається за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням. Середня сума щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії визначається шляхом ділення на 24 загальної суми цих видів грошового забезпечення за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням.
При нарахуванні пенсії позивачу враховано розмір його окладу за посадою, військовим званням, відсоткова надбавка за вислугу років за останньою штатною посадою перед звільненням, а щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірі, що визначався за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням, тобто відповідно до ст. 37 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік".
За таких обставин, відповідач правомірно визначив ОСОБА_3 пенсію в розмірі 3145,37 грн.
Згідно ст. 202 КАС України, підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є: неповне з’ясування судом обставин, що мають значення для справи; недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими; невідповідність висновків суду обставинам справи; порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання, а так само розгляд і вирішення справи неповноважним судом; участь в ухваленні постанови судді, якому було заявлено відвід на підставі обставин, які викликали сумнів у неупередженості судді, і заяву про його відвід визнано судом апеляційної інстанції обґрунтованою; ухвалення чи підписання постанови не тим суддею, який розглянув справу.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, судом першої інстанції неправильно встановлені обставини справи та ухвалено судове рішення з порушенням норм матеріального права, а тому постанова суду підлягає скасуванню з постановленням нового рішення яким в задоволенні позову слід відмовити.
Керуючись ст.ст. 160, 198, 202, 205, 207 КАС України,
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області задовольнити, а постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 22 грудня 2008 року скасувати.
Постановити по справі нове рішення, яким в задоволенні позову відмовити.
постанова апеляційного суду набирає законної сили з моменту проголошення, проте може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з моменту набрання законної сили.
Головуючий суддя:
Судді:
______________ В.С. Заяць
______________ Г.В. Земляна
______________Ю.І. Цвіркун