ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Головуючий у 1 інстанції - Логойда Т.В.
Суддя-доповідач - Сухарьок М.Г.
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 серпня 2010 року справа №2а-8714/10/0570
( Додатково див. ухвалу Вищого адміністративного суду України (rs19205490) )
приміщення суду за адресою: 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Сухарька М.Г., суддів Гаврищук Т.Г., Білак С.В.
розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні Донецького апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу Контрольно-ревізійного управління в Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 09 червня 2010 року по справі № 2а-8714/10/0570 за позовом державного підприємства "Красноармійськвугілля" до Контрольно-ревізійного управління в Донецькій області про визнання протиправним та скасування рішення в частині, -
ВСТАНОВИЛА:
Позивач звернувся з адміністративним позовом до Контрольно-ревізійного управління в Донецькій області про визнання протиправним та скасування рішення в частині.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 09 червня 2010 року по справі № 2а-8714/10/0570 позовні вимоги позивача задоволені у повному обсязі.
Відповідач не погодився з постановою суду і подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати постанову та постановити нове рішення, яким позовні вимоги залишити без задоволення у повному обсязі. Апеляційну скаргу мотивує невірним застосуванням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
Всі особи, які беруть участь у справі, у судове засідання не прибули, хоча були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, тому відповідно до п.2 ч.1 ст. 197 КАС України, суд апеляційної інстанції розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи, вивчивши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає апеляційну скаргу не обґрунтованою, а судове рішення таким, що підлягає залишенню без змін з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що Контрольно-ревізійним управлінням в Донецькій області проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності державного підприємства "Красноармійськвугілля", яке входить до сфери управління Міністерства вугільної промисловості України, та його структурних підрозділів за період з 01 січня 2008 року по 30 вересня 2009 року, за результатами якої складено акт від 22 грудня 2009 року № 054-17/18.
Ревізію проведено відповідно до програми ревізії фінансово-господарської діяльності державного підприємства "Красноармійськвугілля" за період з 01 січня 2008 року по завершений звітний період 2009 року, робочого плану ревізії фінансово-господарської діяльності державного підприємства "Красноармійськвугілля" за 2008 рік та завершений звітний період 2009 року, та на підставі направлень на проведення ревізії, виданих начальником Контрольно-ревізійного управління в Донецькій області.
На підставі акту щодо підприємства прийнято вимогу від 02 лютого 2010 року №05-05-2-1014/847: прийняти невідкладні заходи щодо усунення встановлених ревізією порушень законодавства.
В акті ревізії встановлено, що в ході ревізії проведений перерахунок заробітної плати відповідно до мінімальної заробітної плати, встановленої Законом України "Про Державний бюджет України на 2008 рік" (107-17) за червень 2009 року (понад 6 місячного терміну визначеного п. 8.3.4 Колективного договору) по 37 дільницям ВП " Шахта Центральна", згідно якого донарахована сума зарплати становить 152168 грн. Таким чином, внаслідок несвоєчасного перегляду посадових окладів (тарифних ставок) при підвищенні рівня мінімальної заробітної плати працівниками шахти недоотримано фінансових ресурсів за червень 2009 року на суму 152168 грн., що є порушенням п. 9.4.6 та п. 9.5 Галузевої угоди між Міністерством вугільної промисловості України, іншими державними органами, власниками (об’єднаннями власників), що діють у вугільній галузі, всеукраїнськими профспілками вугільної промисловості) від 03 липня 2001 року, п. 8.3.2, п. 8.3.4 та п. 8.3.6 Колективного договору ДП "Красноармійськвугілля" на 2007 рік, зареєстрованого розпорядженням Димитровського міського голови від 10 квітня 2007 року № 28, ст.59 Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік", ст.ст. 5 і 6 Закону України "Про оплату праці", ст. 95 Кодексу законів про працю України (стор. 87 акту).
В порушення п. 9.4.1 та п.9.5 Галузевої угоди між Міністерством палива та енергетики України і всеукраїнськими профспілками вугільної промисловості України від 29 грудня 2003 року перерахунок заробітної плати при підвищені рівня мінімальної заробітної плати, встановленої Законом України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" (835-17) проведений несвоєчасно (з урахуванням 6 місяців – в липні 2009 року замість червня 2009 року). Внаслідок несвоєчасного перерахунку заробітної плати при підвищені рівня мінімальної заробітної плати працівниками ВП "Шахта "Родинська" недоотримано заробітної плати за червень 2009 на загальну суму 162674,20 грн., що є порушенням ст.ст. 5, 6 Закону України "Про оплату праці". Вибірковою ревізією за період з квітня по вересень 2009 року встановлений факт недоотримання заробітної плати працівниками за період з 01 квітня 2009 року по 30 вересня 2009 року на суму 106 564,45 грн. внаслідок не застосування підвищую чого коефіцієнту 1,2 до тарифних ставок, що є порушенням п. 9.4.1 Галузевої угоди між Міністерством палива та енергетики України і всеукраїнськими профспілками вугільної промисловості України від 29 грудня 2003 року. Згідно з поясненнями в.о. заступника директора з економіки тарифні ставки та посадові оклади встановлюються власниками (об’єднаннями власників) на підставі Додатка 1 до Умов оплати праці Галузевої угоди між Міністерством палива та енергетики України і всеукраїнськими профспілками вугільної промисловості України (стор. 90 акту).
Суцільною ревізією відповідності та своєчасності переводу працівників Підрозділу на нові умови оплати праці за період з 01 січня 2008 року по 30 вересня 2009 року встановлено, що в порушення ст. 59 Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України", ст. 55 Закону України "Про Державний бюджет України на 2009 рік", ст. 97 Кодексу законів про працю України, ст. 14 Закону України "Про оплату праці", п. 9.5, р.9 Галузевої угоди між Міністерством палива та енергетики України і всеукраїнськими профспілками вугільної промисловості України від 03 липня 2001 року, в якому зазначено, що при підвищенні державою розміру мінімальної заробітної плати, розміри тарифних ставок, посадових окладів і мінімальної заробітної плати розміри тарифних ставок, посадових окладів і соціальних гарантій, передбачених цією Угодою, підлягають підвищенню в установленому законодавством порядку, та п. 5.18 1 р.5 Колективного договору ВП "Шахта "Стаханова" ДП "Красноарміськвугілля" при плануванні заробітної плати на червень 2009 року не враховано підвищення тарифних ставок та окладів з розрахунку 605 грн. мінімальної заробітної плати. Тим самим, за червень 2009 року не донарахований фонд оплати праці працівникам в результаті несвоєчасного переведення працівників на оплату праці за тарифними ставками (посадовими окладами), встановленими відповідно до законів України склав 733700 грн. Згідно з поясненнями заступника директора по економічним питанням підрозділ є структурною одиницею ДП "Красноарміськвугілля" та діє згідно його наказів, крім того складне фінансове положення підрозділу не дало змогу своєчасно здійснити перехід на нові посадові оклади.
Ревізією дотримання вимог ст. 59 Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України", ст. 55 Закону України "Про Державний бюджет на 2009 рік" щодо ВП "Шахта "Димитрова" відносно забезпечення виплати заробітної плати не нижче мінімальної, за періоди з 01 червня 2008 року по 01 жовтня 2008 року, з 01 жовтня 2008 року по 01 грудня 2008 року, з 01 грудня 2008 року по 01 жовтня 2009 року встановлено, що Законом України "Про державний бюджет України на 2008 рік" (107-17) 01 січня 2008 року встановлена мінімальна заробітна плата в розмірі 515 грн., з 01 квітня 2008 року – 525 грн., 01 жовтня 2008 року – 545 грн., з 01 грудня 2008 року - 605 грн. В порушення ст. 59 Закону України "Про державний бюджет України на 2008 рік", п. 9.5, р.9 Галузевої угоди між Міністерством палива та енергетики України і всеукраїнськими профспілками вугільної промисловості України від 03 липня 2001 року, відповідно до якого при підвищенні державою розміру мінімальної заробітної плати, розміри тарифних ставок, посадових окладів і мінімальної заробітної плати розміри тарифних ставок, посадових окладів і соціальних гарантій, передбачених цією Угодою, підлягають підвищенню в установленому законодавством порядку при плануванні заробітної плати на 2008 – 2009 роки не враховано підвищення тарифних ставок та окладів з розрахунку розміру мінімальної заробітної плати 605 грн. Таким чинам, внаслідок несвоєчасного переведення працівників на оплату праці за тарифними ставками та окладами, передбаченими законодавством, в червні 2009 року не донараховано фонд оплати праці на загальну суму 341 954,59 грн., що є порушенням ст. 59 Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України", ст. 55 Закону України "Про Державний бюджет на 2009 рік", Галузевої угоди між Міністерством вугільної промисловості України, іншими державними органами, власниками (об’єднаннями власників), що діють у вугільній галузі всеукраїнськими профспілками вугільної промисловості від 03 липня 2001 року. Згідно з поясненнями головного бухгалтера заробітна плата працівникам нараховується згідно з наведеними нормативними актами та наказу ДП "Красноармійськвугілля" від 18 вересня 2009 року № 205 "Про введення нових умов оплати праці робітників ДП "Красноармійськвугілля", згідно з наказом ДП "Красноармійськвугілля" від 01 липня 2009 року № 157 "Про введення нових умов оплати праці з 01 липня 2009 року встановлені тарифні ставки (посадові оклади) виходячи з мінімальної заробітної плати 605 грн. на місяць; при встановленні тарифних ставок у зв’язку з тяжким фінансовим становищем адміністрація на півроку має право затримувати введення в дію тарифних ставок, виходячи з мінімальної заробітної плати встановленого державою у відповідному періоді, самостійно без наказу ДП "Красноармійськвугілля" шахта не має права підвищувати тарифні ставки та посадові оклади.
Ревізією дотримання штатної дисципліни ВП "Шахта "Центральна" встановлені факти утримання в період з 01 квітня 2009 року по 30 вересня 2009 року 6-ти понадштатних одиниць (провідний інженер-програміст дільниці АСУ -1, начальник зміни з ТБ-4, контрольний майстер дільниці ОТК -1), на виплату заробітної плати яких витрачено 73510,97 грн., що є порушенням ст. 6 Закону України "Про оплату праці", ст. 96 Кодексу законів про працю України, п.8.3.2 Колективного договору ДП "Красноармійськвугілля" на 2007 рік, зареєстрованого розпорядженням Димитровського міського голови від 10 квітня 2007 року №28.
В період з 01 січня 2008 року по 30 червня 2009 року витрати на утримання 31 понадштатної одиниці, що утримувались в межах фонду оплати праці, через перевищення затвердженої штатної чисельності працівників, склали 208981 грн., (в тому числі: 2008 рік – 28363 грн., січень-червень 2009 року – 180618 грн.), чим порушено Штатні розклади ВП "Шахта "Стаханова" ДП "Красноарміськвугілля", затверджені в.о. генерального директора ДП "Красноармійськвугілля" та погоджені, зокрема, заступником Міністра вугільної промисловості України; р.3.2. Типових структур управління, затверджених наказом Мінвуглепрому України від 14 грудня 2007 року №2165/03/04-01; п. 9.5. Галузевої угоди між Міністерством вугільної промисловості України, іншими державними органами, власниками (об’єднаннями власників), що діють у вугільній галузі, і всеукраїнськими профспілками вугільної промисловості від 03 липня 2001 року, ст. 43 Гірничого закону України. Відповідно до пояснень утримувались понад штатну чисельність ті працівники, що були звільнені у зв’язку зі скороченням штату та з виробничою необхідністю.
Вибірковою ревізією правильності встановлення та дотримання нормативів чисельності працівників апарату, фахівців та службовців, проведеною за період з 01 січня 2009 року по 01 жовтня 2009 року шляхом звіряння фактичної чисельності працівників підрозділу у рапортах по нарахуванню заробітної плати з нормативною, встановлено утримання працівників бухгалтерії (4 одиниці), дільниць шахти (7 одиниць), медично-оздоровчої служби (3 одиниці) та апарату управління (4,5 одиниці) понад затверджену штатними розкладами чисельність в загальній кількості 15,5 штатних одиниць на суму їх утримання 161407,32 грн. Внаслідок перевищення затвердженої штатної чисельності працівників зайві витрати на утримання 15,5 понадштатних одиниць, що утримувались в межах фонду оплати праці, склали 161 407,32 грн., чим порушено Штатні розклади ВП "Шахта "Димитрова", затверджені в.о. генерального директора ДП "Красноармійськвугілля".
Ревізією ВП "Шахта Родинська" наявності фактів утримання понадштатних чи понаднормативних посад працівників за період з 01 січня 2008 року по 30 вересня 2009 року встановлено факт утримання понаднормативних одиниць: в штатних розписах в межах нормативної чисельності (на 2008 рік по штатному розпису, 60 одиниць, фактично – 57, на 2009 рік - 57 та 55 відповідно) маються відхилення в найменуваннях посад в кількості 4,5 одиниці фахівців, а саме: посада заступника директора з господарських та соціальних питань провідного інженера відділу виробничо – технічної служби провідний бухгалтер провідний економіст -0,5 одиниць посади провідного інженера по спец роботі, цивільній обороні, що суперечить п.3.2 Додатку №1 до Листа Мінвуглепрому України від 14 грудня 2007 року №2165/03/04-01 "Типові структури управління, штатні розклади і нормативи чисельності керівників, фахівців і службовців державних підприємств, акціонерних товариств з видобування вугілля, вугільних шахт розрізів". Загальна сума коштів, витрачених на оплату праці цих одиниць за період з 01 січня 2008 року по 30 вересня 2009 року склала 292118,35 грн., в т.ч.: на заробітну плату 195135,84 грн., нарахування на заробітну плату 96982,51 грн. Відповідно до наданих пояснень підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, норматив чисельності фахівців. Типові структури управління є рекомендованим і дані посади введені з дозволу ДП "Красноармійськвугілля", яким затверджено штатні розписи.
Згідно довідки про надані послуги ВП "Автомобіліст" з автоперевезення ВП "Шахта "Димитрова" ДП "Красноармійськвугілля" за період з 01 січня 2008 року по 31 вересня 2009 року надано послуг з перевезення на загальну суму 6 923 422,45 грн., в тому числі згідно журналу-ордеру № 10-5 на перевезення працівників на суму 891 469,41 грн., з них в період нарахування компенсації за відсутність автотранспорту з лютого 2009 року по липень 2009 року на суму 730 226,91 грн. Внаслідок неефективних управлінських дій щодо розширення соціальних гарантій, передбачених Колективним договором ДП "Красноармійськвугілля", при відсутності власних фінансових надходжень (прибутку) ВП "Шахта "Димитрова" нараховано та сплачено компенсацій працівникам за неявку на роботу у разі зриву доставки на роботу службовим автотранспортом ВП "Автомобіліст" ДП "Красноармійськвугілля", що призвело до додаткових витрат фонду оплати праці на загальну суму 194,42 тис. грн., чим порушено п. 4.6 Галузевої угоди між Міністерством вугільної промисловості України, іншими державними органами, власниками (об’єднаннями власників), що діють у вугільній галузі і всеукраїнськими профспілками вугільної промисловості від 03 липня 2001 року.
Відповідно до ст. 5 Закону України "Про оплату праці", яка регулює питання системи організації оплати праці, організація оплати праці здійснюється на підставі: законодавчих та інших нормативних актів; генеральної угоди на державному рівні; галузевих, регіональних угод; колективних договорів; трудових договорів.
Суб'єктами організації оплати праці є: органи державної влади та місцевого самоврядування; власники, об'єднання власників або їх представницькі органи; професійні спілки, об'єднання професійних спілок або їх представницькі органи; працівники.
Статтею 6 вказаного Закону, яка регулює питання тарифної системи оплати праці, основою організації оплати праці є тарифна система, яка включає: тарифні сітки, тарифні ставки, схеми посадових окладів і тарифно-кваліфікаційні характеристики (довідники).
Тарифна система оплати праці використовується для розподілу робіт залежно від їх складності, а працівників - залежно від їх кваліфікації та за розрядами тарифної сітки. Вона є основою формування та диференціації розмірів заробітної плати.
Тарифна сітка (схема посадових окладів) формується на основі: тарифної ставки робітника першого розряду, яка встановлюється у розмірі, що перевищує законодавчо встановлений розмір мінімальної заробітної плати; міжкваліфікаційних (міжпосадових) співвідношень розмірів тарифних ставок (посадових окладів).
Тарифно-кваліфікаційні характеристики (довідники) розробляються Міністерством праці України.
Статтею 95 Кодексу законів про працю України визначено, що мінімальна заробітна плата - це законодавчо встановлений розмір заробітної плати за просту, некваліфіковану працю, нижче якого не може провадитися оплата за виконану працівником місячну, а також погодинну норму праці (обсяг робіт).
Розмір мінімальної заробітної плати встановлюється і переглядається відповідно до статей 9 і 10 Закону України "Про оплату праці" та не може бути нижчим від розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов'язковою на всій території України для підприємств, установ, організацій усіх форм власності і господарювання та фізичних осіб.
Заробітна плата підлягає індексації у встановленому законодавством порядку.
Статтею 96 Кодексу законів про працю України визначено, що основою організації оплати праці є тарифна система оплати праці, яка включає тарифні сітки, тарифні ставки, схеми посадових окладів і тарифно-кваліфікаційні характеристики (довідники).
Тарифна система оплати праці використовується для розподілу робіт залежно від їх складності, а працівників - залежно від їх кваліфікації та за розрядами тарифної сітки. Вона є основою формування та диференціації розмірів заробітної плати.
Формування тарифної сітки (схеми посадових окладів) провадиться на основі тарифної ставки робітника першого розряду, яка встановлюється у розмірі, що перевищує законодавчо встановлений розмір мінімальної заробітної плати, та міжкваліфікаційних (міжпосадових) співвідношень розмірів тарифних ставок (посадових окладів).
Віднесення виконуваних робіт до певних тарифних розрядів і присвоєння кваліфікаційних розрядів робітникам провадиться власником або уповноваженим ним органом згідно з тарифно-кваліфікаційним довідником за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником).
Кваліфікаційні розряди підвищуються насамперед робітникам, які успішно виконують встановлені норми праці і сумлінно ставляться до своїх трудових обов'язків. Право на підвищення розряду мають робітники, які успішно виконують роботи більш високого розряду не менш як три місяці і склали кваліфікаційний екзамен. За грубе порушення технологічної дисципліни та інші серйозні порушення, які спричинили погіршення якості продукції, робітникові може бути знижено кваліфікацію на один розряд. Поновлення розряду провадиться в загальному порядку, але не раніше ніж через три місяці після його зниження.
Посадові оклади службовцям установлює власник або уповноважений ним орган відповідно до посади і кваліфікації працівника. За результатами атестації власник або уповноважений ним орган має право змінювати посадові оклади службовцям у межах затверджених у встановленому порядку мінімальних і максимальних розмірів окладів на відповідній посаді.
Відповідно до ст. 97 вказаного Кодексу оплата праці працівників здійснюється за погодинною, відрядною або іншими системами оплати праці. Оплата може провадитися за результатами індивідуальних і колективних робіт.
Відповідно до ст. 14 Закону України "Про оплату праці" договірне регулювання оплати праці працівників підприємств здійснюється на основі системи угод, що укладаються на державному (генеральна угода), галузевому (галузева угода), регіональному (регіональна угода) та виробничому (колективний договір) рівнях відповідно до Закону України "Про колективні договори і угоди" (3356-12) .
Статтею 59 Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік" установлено з 1 січня 2008 року розмір мінімальної заробітної плати 515 гривень, з 1 квітня 2008 року - 525 гривень, з 1 жовтня 2008 року - 545 гривень та з 1 грудня 2008 року - 605 гривень на місяць.
Статтею 55 Закону України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" установлено з 1 січня 2009 року розмір мінімальної заробітної плати 605 гривень, з 1 квітня 2009 року - 625 гривень, з 1 липня 2009 року - 630 гривень, з 1 жовтня 2009 року - 650 гривень, з 1 листопада 2009 року - 744 гривні на місяць.
Відповідно до п. 8.3.2 Колективного договору ДП "Красноармійськвугілля" на 2007 рік, зареєстрованого розпорядженням Димитровського міського голови від 10 квітня 2007 року №28, перегляд діючих та встановлення нових тарифних ставок (окладів), посадових окладів працівників підприємства здійснюється в порядку та в строки, встановлені законодавством, шляхом помноження встановленого розміру тарифної ставки працівника 1-го розряду, визначеного цим колективним договором, на міжкваліфікаційні (міжпосадові) співвідношення розмірів тарифних ставок (окладів) працівників та посадових окладів керівників, спеціалістів та службовців. При цьому мінімальна годинна тарифна ставка розраховується виходячи з середньомісячної норми робочого часу за період з 2006 по 2013 роки – 167 год.
Суб’єктом владних повноважень встановлено порушення наведених вимог законодавства, зокрема:
- несвоєчасний перегляд посадових окладів (тарифних ставок) при підвищенні рівня мінімальної заробітної плати працівниками відокремлених підрозділів державного підприємства "Красноармійськвугілля", що призвело до недоотримання працівниками коштів;
- не врахування підвищення тарифних ставок та окладів з розрахунку мінімальної заробітної плати, встановленої законами про Державний бюджет України на певний рік при плануванні заробітної плати на певні періоди, що призвело до не донарахування фонду оплати праці працівникам в результаті несвоєчасного переведення працівників на оплату праці за тарифними ставками (посадовими окладами), встановленими відповідно до законів України;
- не донарахування фонду оплати праці внаслідок несвоєчасного переведення працівників на оплату праці за тарифними ставками та окладами в 2008-2009 роках.
Судова колегія погоджує висновок суду першої інстанції, що вказані порушення не призвели та не могли призвести до зайвого чи нецільового витрачання бюджетних коштів, у зв’язку з чим вимога в частині усунення порушень вимог законодавства в частині сум 152,17 тис. грн., 269,23 тис. грн., 733,7 тис. грн., 341,95 тис. грн. підлягає визнанню протиправною та скасуванню.
Також судом першої інстанції встановлено, що ревізією дотримання штатної дисципліни ВП "Шахта "Центральна" встановлені факти утримання в період з 01 квітня 2009 року по 30 вересня 2009 року 6-ти понадштатних одиниць (провідний інженер-програміст дільниці АСУ -1, начальник зміни з ТБ-4, контрольний майстер дільниці ОТК-1), на виплату заробітної плати яких витрачено 73510,97 грн., що є порушенням ст. 6 Закону України "Про оплату праці", ст. 96 Кодексу законів про працю України, п. 8.3.2 Колективного договору ДП "Красноармійськвугілля" на 2007 рік, зареєстрованого розпорядженням Димитровського міського голови від 10 квітня 2007 року №28.
Штатні розклади ВП "Шахта "Центральна": від 01 жовтня 2008 року; від 01 квітня 2009 року - з написом профспілкового комітету про незгоду зі скороченням чисельності працівників; від 24 липня 2009 року (зміни до нього з 01 серпня 2009 року).
Судова колегія погоджує висновок суду першої інстанції, що контрольно-ревізійним органом не взято до уваги те, що на ВП "Шахта "Центральна" ДП "Красноармійськвугілля" відбулося скорочення штату працівників. Так, 01 квітня 2009 року введено новий штатний розпис керівників, спеціалістів та службовців ВП "Шахта "Центральна" ДП "Красноармійськвугілля", який затверджений генеральним директором ДП "Красноармійськвугілля" та яким передбачена загальна чисельність керівників, спеціалісті та службовців в кількості 194,5 одиниці, в тому числі апарату управління шахти в кількості 63,5 одиниць (підприємство виходило з листа Мінвуглепрому України від 14 грудня 2007 року №2165/03/04-01 "Про типові структури управління, штатні розклади і нормативи чисельності керівників, фахівців, службовців державних підприємств, акціонерних товариств з видобування вугілля, вантажно-транспортних управлінь", з обсягу видобутку вугілля, виконання виробничих показників, і нормативна чисельність апарату управління шахти станом на 01 квітня 2009 року складала 64 одиниці, що підтверджується розрахунком нормативної чисельності апарату управління шахти). Попереднім штатним розписом, затвердженим 01 жовтня 2008 року, дана чисельність складала відповідно 214 та 72 одиниці.
Відповідно до ст. 43 Кодексу законів про працю України розірвання трудового договору з підстав, передбачених пунктами 1 (крім випадку ліквідації підприємства, установи, організації), 2-5, 7 статті 40 і пунктами 2 і 3 статті 41 цього Кодексу, може бути проведено лише за попередньою згодою виборного органу (профспілкового представника), первинної профспілкової організації, членом якої є працівник.
Оскільки згода профспілкового комітету на скорочення отримана ще не була, тому існування на підприємстві одиниць, не передбачених штатним розписом, введеним з 01 квітня 2009 року, є об’єктивним фактором.
В кошторисі до нового штатного розпису ВП "Шахта "Центральна" передбачив наявність фінансування одиниць, які скорочуються, на протязі п’яти місяців, необхідних для узгодження питань, пов’язаних зі скороченням чисельності працівників з профспілковим комітетом. На вказаному штатному розписі міститься напис представників профспілкової організації "не згоден".
Крім того, в акті ревізії неправомірно до складу зайво виплаченої заробітної плати включено чотири одиниці начальників зміни з ТБ, в той час як скороченню підлягало лише дві одиниці.
Щодо проведення витрат на суму 208,98 тис. грн. на утримання 31 понадштатної одиниці ВП "Шахта Стаханова" в межах фонду оплати праці за період з 01 січня 2008 року по 30 червня 2009 року через перевищення затвердженої штатної чисельності працівників.
Ревізією встановлено, що в період з 01 січня 2008 року по 30 червня 2009 року витрати на утримання 31 понадштатної одиниці, що утримувались в межах фонду оплати праці, через перевищення затвердженої штатної чисельності працівників, склали 208981 грн., (в тому числі: 2008 рік – 28363 грн., січень-червень 2009 року – 180618 грн.), чим порушено Штатні розклади ВП "Шахта "Стаханова" ДП "Красноарміськвугілля", затверджені в.о. генерального директора ДП "Красноармійськвугілля" та погоджені, зокрема, заступником Міністра вугільної промисловості України; р.3.2. Типових структур управління, затверджених наказом Мінвуглепрому України від 14 грудня 2007 року №2165/03/04-01; п. 9.5. Галузевої угоди між Міністерством вугільної промисловості України, іншими державними органами, власниками (об’єднаннями власників), що діють у вугільній галузі, і всеукраїнськими профспілками вугільної промисловості від 03 липня 2001 року, ст. 43 Гірничого закону України. Відповідно до пояснень утримувались понад штатну чисельність ті працівники, що були звільнені у зв’язку зі скороченням штату та з виробничою необхідністю. Порушення встановлене шляхом перевірки штатних розписів, обігово-сальдових відомостей по рахунку 66 "Розрахунки з працівниками по заробітній платі", зведень по нарахуванню заробітної плати, особистих рахунків працівників та співставленням з вимогами чинного законодавства.
Штатні розклади ВП "Шахта "Стаханова": затверджений 21 лютого 2008 року та погоджений з заступником Міністра 22 лютого 2008 року (зміни до нього з 01 квітня 2008 року, з 01 липня 2008 року, з 08 серпня 2008 року, з 01 вересня 2008 року); штатні розписи з 01 жовтня 2008 року; з 01 березня 2009 року - з написом профспілкового комітету про незгоду зі скороченням чисельності працівників (зміни до нього з 16 березня 2009 року, 01 квітня 2009 року); штатний розклад з 01 липня 2009 року.
З акту перевірки та довідки вбачається, що ВП "Шахта "Стаханова" у 2009 році гірничий майстер дільниці РГВ-1, начальник зміни (звільнений 13 квітня 2009 року, наказ від 13 квітня 2009 року №105к), гірничий диспетчер (звільнений 23 квітня 2009 року, наказ від 23 квітня 2009 року №117к), зав. гірничими роботами по транспорту, інженер по організації та нормуванню відділу труда та заробітної плати (звільнений 21 квітня 2009 року, наказ від 21 квітня 2009 року №114к), хронометражист (переведений на іншу посаду згідно з наказом від 25 травня 2009 року №137к) працювали поза штатним розкладом два місяці, які необхідні згідно діючого законодавства для попередження працівника при звільнені за ініціативою роботодавця. При цьому профспілковими комітетами не надано згоди на зміни в штатних розкладах підприємства щодо скорочення працівників, а тому фактично після попередження скорочення даних одиниць можливо було провести тільки при добровільному звільнені працівників.
Гірничий майстер дільниці № 5 у відповідності до наказу від 06 квітня 2009 року №02/396к переведений на посаду начальника дільниці. Гірничий майстер дільниці ПР-5 переведений на посаду машиніста підземних установок згідно до наказу від 18 червня 2009 року №164к.
Документально не підтверджуються висновки контролюючого органу стосовно наступного:
- щодо проведення нарахування чотирьом гірничим майстрам (стор. 100 акту). По дільниці "Дегазація" у лютому 2008 року гірничих майстрів згідно до штатного розкладу 3 одиниці і фактично згідно табеля обліку виходів працювало теж три. В квітні 2008 року на дільниці ПР-5 по штатних дев’яти одиницях планових виходів повинно бути здійснено 189 (9*21 день), фактично при задіяні 10 осіб здійснено та оплачено 169 виходів, то б то в межах фонду оплати праці і залучення особи в виробничих цілях не призвело до зайвих витрат, як зазначено в акті перевірки, а було лише заміщенням відсутніх робітників. Аналогічно підміна працівників відбулася в квітні-червні 2008 року на дільниці МДО1, в березні-червні 2009 року на дільниці ПР-7 без перевищення фонду оплати праці і загальної кількості штатних одиниць;
- щодо того, що в квітні-вересні 2008 року чисельність посад економіста 2 категорії не затверджувалась. Так, у відповідності до змін в штатний розпис, з 01 квітня 2008 року ввелась до штатного розкладу посада економіста 2 категорії;
- посада провідного економіста по технічним планам підлягала скороченню з 01.04.2008 р., але профспілковий комітет не надав згоди на скорочення, і лише після декількох процедур узгодження (27 березня 2009 року, 28 серпня 2009 року – попередження) звільнення відбулося 31 серпня 2009 року;
- по дільниці УГКР (ГКР-1) згідно штатного розпису від 01 жовтня 2008 року передбачено 4 одиниці помічників начальника дільниці, з 01 березня 2009 року даних посад передбачено 2, але до складу даної дільниці входить бригада по ремонту вертикальних стволів, вугільних та породних ям, в яких проводяться вогньові роботи. Згідно до правим техніки безпеки дані види робіт можуть проводитися тільки під керівництвом особи, яка займає посаду не нижче помічника дільниці, тому виходячи з виробничої потреби, був призначений помічник начальника дільниці, посада якого введена до штатного розпису від 01 липня 2009 року. При цьому в цілому фонд заробітної плати відокремленого підрозділу та загальна чисельність перевищені не були;
- на період з березня по червень 2009 року вводилась додатково посада помічника дільниці РГВ-1 в межах фонду оплати праці по дільниці і відокремленому підрозділу в цілому. У відповідності до штатного розпису від 01 жовтня 2008 року було введено 2 одиниці підземних майстрів, штатним розписом від 01 березня 2009 року передбачено їх скорочення до однієї одиниці. Погодження профспілкового комітету на скороченням не отримано. Згідно з наказом по шахті від 31 вересня 2009 року № 01/428 у зв’язку з виробничою необхідністю призупинено скорочення одиниці посади майстра підземного. Таким чином, документально не підтверджено висновок відповідача стосовно зайвого витрачання коштів по дільниці ВТК в березні-червні 2009 року;
- щодо дільниці КТ-1: у штатному розписі від 01 жовтня 2008 року передбачено 8 одиниць гірничих майстрів, штатним розписом з 01 березня 2009 року передбачено 6 одиниць, але погодження профспілки на скорочення не відбулося. Змінами до штатного розпису від 01 квітня 2009 року вводилося додатково 1 одиниця гірничого майстра. Таким чином, уже в квітні передбачено 7 одиниць і фактично було зайнято сім одиниць;
- щодо дільниці ВТБ: відповідачем не враховані зміни до штатного розпису від 01 квітня 2009 року, якими додатково у зв’язку з об єднанням двох дільниць ВТБ та ОТ була введена додатково одиниця заступника начальника;
- зазначені в акті перевірки зайві посади гірничих інженерів по ремонту гірничих виробок у кількості двох одиниць на шахті відсутні;
- штатним розкладом який діяв до 01 березня 2009 року передбачені посади завідуючого гірничих робіт по транспорту та завідуючого гірничих робіт, з 01 березня 2009 року дані посади підлягали скороченню, особи були попереджені, але не звільнені, а переведені на вакантні посади (наказ від 16 березня 2009 року №68).
На підставі первинних документів встановлено що витрати ВП "Шахта "Стаханова" ДП "Красноарміськвугілля" на утримання окремих одиниць, не передбачених штатними розписами, були обґрунтовані необхідністю виконання норм Кодексу законів про працю України (322-08) та виробничою необхідністю.
Планові показники фонду оплату праці, які погоджує для позивача Міністерство вугільної промисловості, перевищені не були.
Висновок відповідача щодо зайвого витрачання фінансових ресурсів підприємства, документально не підтверджено.
Щодо проведення витрат на суму 161,41 тис. грн. на утримання 15,5 понадштатних одиниць ВП "Шахта Димитрова" за період з 01 січня 2009 року по 01 жовтня 2009 року в межах фонду оплати праці, через перевищення затвердженої штатної чисельності працівників.
Вибірковою ревізією правильності встановлення та дотримання нормативів чисельності працівників апарату, фахівців та службовців, проведеною за період з 01 січня 2009 року по 01 жовтня 2009 року шляхом звіряння фактичної чисельності працівників підрозділу у рапортах по нарахуванню заробітної плати з нормативною, встановлено утримання працівників бухгалтерії (4 одиниці), дільниць шахти (7 одиниць), медично-оздоровчої служби (3 одиниці) та апарату управління (4,5 одиниці) понад затверджену штатними розкладами чисельність в загальній кількості 15,5 штатних одиниць на суму їх утримання 161407,32 грн. Внаслідок перевищення затвердженої штатної чисельності працівників зайві витрати на утримання 15,5 понадштатних одиниць, що утримувались в межах фонду оплати праці, склали 161 407,32 грн., чим порушено Штатні розклади ВП "Шахта "Димитрова", затверджені в.о. генерального директора ДП "Красноармійськвугілля".
Штатні розклади ВП "Шахта "Димитрова": затверджений 21 лютого 2008 року та погоджений з заступником Міністра 28 березня 2008 року, затверджений 01 квітня 2009 року з написами профспілкового комітету про незгоду зі скороченням чисельності та штату працівників, штатний розклад з 01 липня 2009 року, затверджений 24 липня 2009 року.
Фактично 15,5 штатних одиниць, зазначених в акті ревізії, підлягали скороченню з 01 квітня 2009 року у відповідності до наказів по підприємству (зокрема від 05 лютого 2009 року № 61, від 05 березня 2009 року № 116) штатного розпису від 01 квітня 2009 року.
Вказані документи у встановленому порядку не отримали узгодження у профспілкового комітету, керівники профспілкових організації не надали згоди на скорочення штату підрозділу, а тому неможливо було провести скорочення за ініціативою роботодавця. Тому на час перевірки 11,5 штатних одиниць з об’єктивних причин не могли бути звільнені. За рахунок інших вакансій на ВП "Шахта "Димитрова" плановий загальний фонд заробітної плати та норматив чисельності було дотримано.
Так, плановий фонд оплати праці по вказаному відокремленому підрозділу у відповідності до звіту з праці на 2009 рік складав 49,1 млн. грн., а фактичні витрати на оплату праці здійснені у сумі 44,3 млн. грн.
Вказане свідчить про те, що загальний фонд заробітної плати підрозділом перевищено не було.
Щодо проведення ВП "Шахта Родинська" витрат на суму 292,12 тис. грн. на утримання понаднормативних посад працівників апарату управління.
Ревізією ВП "Шахта Родинська" наявності фактів утримання понадштатних чи понаднормативних посад працівників за період з 01 січня 2008 року по 30 вересня 2009 року встановлено факт утримання понаднормативних одиниць: в штатних розписах в межах нормативної чисельності (на 2008 рік по штатному розпису - 60 одиниць, фактично – 57, на 2009 рік - 57 та 55 відповідно) маються відхилення в найменуваннях посад в кількості 4,5 одиниці фахівців, а саме: посада заступника директора з господарських та соціальних питань провідного інженера відділу виробничо – технічної служби провідний бухгалтер провідний економіст -0,5 одиниць посади провідного інженера по спец роботі, цивільній обороні, що суперечить п.3.2 Додатку №1 до листа Мінвуглепрому України від 14 грудня 2007 року №2165/03/04-01 "Типові структури управління, штатні розклади і нормативи чисельності керівників, фахівців і службовців державних підприємств, акціонерних товариств з видобування вугілля, вугільних шахт розрізів". Загальна сума коштів, витрачених на оплату праці цих одиниць за період з 01 січня 2008 року по 30 вересня 2009 року склала 292118,35 грн., в т.ч.: на заробітну плату 195135,84 грн., нарахування на заробітну плату 96 982,51 грн.
Штатні розклади ВП "Шахта Родинська": затверджений 24 січня 2008 року, затверджений 21 лютого 2008 року та погоджений із заступником Міністра 22 лютого 2008 року, затверджений 01 жовтня 2008 року, затверджений 01 березня 2009 року, затверджений 01 липня 2009 року.
У відповідності до штатних розписів від 24 січня 2008 року, 22 лютого 2008 року, 01 жовтня 2008 року передбачені посади, які відповідають 4,5 штатним одиницям і перелічені в акті перевірки і є аналогічними назвам посад, наведених в Типовому штатному розкладі к фахівців і службовців вугільних шахт. Так, в Типовому штатному розкладі пунктом 1.8 розділу 1 додатку 3.2 передбачена посада заступника директора з господарських і соціальних питань, яка на думку відповідача є понаднормативною. Посаді провідного інженера по спецроботі та цивільній обороні, в Типовому штатному розпису відповідає аналогічна посада – начальника штабу цивільної оборони (1.13 розд 1). Аналогічні за функціональним призначенням є і інші посади, зазначені в акті: провідного інженера, провідного економіста, провідного бухгалтера, при цьому слід зазначити, що штатні розклади ВП "Шахта Родинська" від 01 березня 2009 року та 01 липня 2009 року посаду провідного економіста вже не містять.
Зміна найменувань посад у структурному підрозділі відбувалася при наявній економії нормативу чисельності структурного підрозділу, в межах запланованого фонду оплати праці.
Судом першої інстанції також встановлено, що відповідно до звіту з праці планові показники фонду оплати праці за 2008 рік становили: планові – 290 798,40 тис. грн., фактичні – 255 744,40 тис. грн., з них:
- по ВП "Шахта "Центральна": планові – 46 500 тис. грн., фактичні - 33 382,60 тис. грн.;
- по ВП "Шахта Димитрова": планові – 43 690 тис. грн., фактичні – 38 954,10 тис. грн.;
- по ВП "Шахта Родинська": планові – 30 560 тис. грн., фактичні – 28 149,90 тис. грн.;
- по ВП "Шахта "Стаханова": планові – 147 550 тис. грн., фактичні – 136 358,40 тис. грн.
Відповідно до звіту з праці планові показники фонду оплати праці за 2009 рік становили: планові – 303 040 тис. грн., фактичні – 251 057,80 тис. грн., з них:
- по ВП "Шахта "Центральна": планові – 43 050 тис. грн., фактичні – 31 344,20 тис. грн.;
- по ВП "Шахта Димитрова": планові – 49 093 тис. грн., фактичні – 44 297,10 тис. грн.;
- по ВП "Шахта Родинська": планові – 36 542 тис. грн., фактичні – 26 034,20 тис. грн.;
- по ВП "Шахта "Стаханова": планові – 151 010 тис. грн., фактичні – 131 434,90 тис. грн.
Витрати на утримання понадштатних одиниць на ВП "Шахта "Центральна", ВП "Шахта Стаханова", ВП "Шахта Димитрова", ВП "Шахта Родинська" відбулися в межах затвердженого фонду оплати праці, що в судовому засіданні визнано сторонами, і у суду не виникає сумніву щодо достовірності цих обставин та добровільності їх визнання, що відповідно до ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України, є підставою для звільнення від доказування.
Отже, оскільки витрати на утримання понадштатних одиниць на вказаних відокремлених підрозділах ДП "Красноармійськвугілля" відбулися в межах затвердженого фонду оплати праці, тому вони не призвели та не могли призвести до зайвого чи нецільового витрачання бюджетних коштів, у зв’язку з чим вимога в частині усунення порушень вимог законодавства в частині сум 73,51 тис. грн., 208,98 тис. грн., 161,41 тис. грн., 292,12 тис. грн. підлягає визнанню протиправною та скасуванню.
Щодо проведення витрат на суму 194,42 тис. грн. – нараховано та сплачено ВП "Шахта "Димитрова" компенсацій у лютому-вересні 2009 року працівникам ВП "Шахта "Димитрова" ДП "Красноармійськвугілля" за неявку на роботу у разі зриву доставки на роботу службовим автотранспортом "Автомобіліст" ДП "Красноармійськвугілля".
Контрольно-ревізійним управлінням в Донецькій області в акті ревізії зроблено висновок щодо неефективних управлінських дій по розширенню соціальних гарантій, передбачених Колективним договором ДП "Красноармійськвугілля" в частині виплати працівникам ВП "Шахта "Димитрова" компенсації за неявку на роботу з причини зриву доставки на роботу службовим транспортом, що призвело до додаткових витрат фонду оплати праці на суму 194,42 грн. При цьому в обґрунтування зайвих витрат міститься посилання на відсутність заявок шахти до ВП "Автомобіліст" на перевезення працівників, не надання актів диспетчера з транспорту.
Відповідно до п. 7.6 Колективного договору ДП "Красноармійськвугілля" доставка працівників на роботу та з роботи повинна відбуватися службовим транспортом, для чого забезпечити безоплатне підвезення працівників відокремлених підрозділів шахт до місця роботи та в зворотному напрямку при умові знаходження шахти на відстані понад 3-х метрів від населеного пункту та відсутності інших видів транспорту (питання організації перевезення обумовлюється колективними договорами шахт). При відсутності транспорту компенсувати працівникам витрати на проїзд.
Отже, при перевезенні працівників відбуваються спеціальні регулярні спеціальні пасажирські перевезення, які відповідно до Закону України "Про автомобільний транспорт в Україні" (2344-14) є перевезенням певних категорій пасажирів (працівників підприємств, школярів, студентів, туристів, екскурсантів та інших) на автобусному маршруті за умовами, визначеними паспортом маршруту, затвердженим в установленому порядку замовником транспортних послуг або уповноваженими органами Договірних Сторін у разі міжнародних перевезень.
Вказаний Закон (2344-14) визначає засади організації та діяльності автомобільного транспорту, є спеціальним законом з питань перевезення і не передбачає оформлення заявок на перевезення працівників при спеціальних регулярних спеціальних пасажирських перевезеннях, у зв’язку з чим посилання на них в акті ревізії є неприйнятними.
Перевезення працівників на ВП "Шахта "Димитрова" здійснюється іншим відокремленим підрозділом ДП "Красноармійськвугілля" - ВП "Автомобіліст" на підставі графіків руху автобусів, які затверджені директором ВП "Шахта "Димитрова" та ВП "Автомобіліст", що встановлено в акті ревізії та знайшло підтвердження в ході розгляду справи.
Щодо актів диспетчера з транспорту, на відсутність яких міститься посилання в акті ревізії, то обов’язковість даного документа щодо обґрунтування витрат на виплату компенсації у розмірі тарифної ставки є необґрунтованою вимогою відповідача, оскільки у відповідності до п. 5 ст. 8 Закону України "Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні" підприємство самостійно обирає форму бухгалтерського обліку як певну систему регістрів обліку, порядку і способу реєстрації та узагальнення інформації в них з додержанням єдиних засад, встановлених цим Законом (996-14) , та з урахуванням особливостей своєї діяльності і технології обробки облікових даних; розробляє систему і форми внутрішньогосподарського (управлінського) обліку, звітності і контролю господарських операцій, визначає права працівників на підписання бухгалтерських документів тощо.
Для фіксування факту не доставки працівників до міста роботи на ВП "Шахта "Димитрова" складалася довідка по дільницям щодо відсутності транспорту для доставки працівників. На підставі даних довідок заповнювалися табелі виходів. На підставі ним видавався наказ про оплату виходів працівникам, які не були доставлені до місця роботи у розмірі тарифної ставки. В наказах по кожній дільниці зазначалися прізвища осіб яким проводяться виплати та розмір цих виплат. На підставі вказаних наказів здійснювалася нарахування та виплата вказаної компенсації, що передбаченої умовами Колективного договору.
Суб’єкт владних повноважень в акті ревізії посилається на наявність у позивача наведених первинних документів, на підставі яких здійснені виплати. Також в акті містяться посилання на наявність довідок про відсутність бензину у ВП "Автомобіліст", що підтверджує неможливість здійснення перевезення працівників через фінансову нестабільність.
Враховуючи наведене суд приходить до висновку про те, що у працівників підприємства мав місце простій не з їх вини.
Відповідності до ст. 113 Кодексу законів про працю України час простою не з вини працівника оплачується з розрахунку не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу).
Отже, підприємство правомірно здійснювало виплати, які передбачені наведеними положеннями трудового законодавства, що не призвело до перевищення фонду оплати праці, а отже не призвело і не могло призвести до зайвого чи нецільового витрачання бюджетних коштів.
Згідно з п. 4.6 Галузевої угоди між Міністерством вугільної промисловості України, іншими державними органами, власниками (об’єднаннями власників), що діють у вугільній галузі і всеукраїнськими профспілками вугільної промисловості від 03 липня 2001 року, сторона Власників (роботодавців) зобов'яже Підприємства, що відносяться до їх сфери управління, при укладанні колективних договорів забезпечити виконання встановлених Угодою мінімальних соціальних гарантій працівникам та їхнім сім'ям та не обмежують права трудових колективів у розширенні цих гарантій з власних джерел.
Пунктом 4.5 Галузевої угоди визначено, що чинні та прийняті нові нормативні акти, що забезпечують вищі гарантії, ніж передбачені Угодою, мають пріоритет перед відповідними положеннями Угоди.
Отже, вказаною Галузевою угодою передбачені мінімальні соціальні гарантії, перелік яких не є вичерпним. У зв’язку з цим посилання контрольно-ревізійного органу на порушення позивачем вказаної Галузевої угоди при виплаті компенсацій за неявку на роботу є неприйнятним.
Враховуючи вищевикладене, судова колегія прийшла до висновку, що рішення першої інстанції відповідає вимогам матеріального та процесуального права і не може бути скасовано чи змінено з підстав, що наведені в апеляційній скарзі, судом ретельно перевірено доводи сторін, дано їм вірну оцінку, постанова суду є законною і обґрунтованою, доводами апеляційної скарги висновки викладені в судовому рішенні не спростовуються, підстави для скасування постановленого по справі судового рішення відсутні.
З урахуванням викладеного, керуючись статтями 2, 11, 21, 70, 71, 159, 160, 184, 195, 196, 198 – 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України (2747-15) , колегія судів, -
У Х В А Л И Л А :
Апеляційну скаргу Контрольно-ревізійного управління в Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 09 червня 2010 року по справі № 2а-8714/10/0570 за позовом державного підприємства "Красноармійськвугілля" до Контрольно-ревізійного управління в Донецькій області про визнання протиправним та скасування рішення в частині - залишити без задоволення.
Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 09 червня 2010 року по справі № 2а-8714/10/0570 - залишити без змін.
Хвала виготовлена та проголошена 27 серпня 2010 року.
ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Головуючий:
Судді:
Сухарьок М.Г.
Білак С.В.
Гаврищук Т.Г.