Головуючий у 1 інстанції - Матвєєва В.В.
Суддя-доповідач - Лях О.П.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 серпня 2010 року справа №2а-2841/10/1270
( Додатково див. ухвалу Вищого адміністративного суду України (rs24371828) )
приміщення суду за адресою: 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді Лях О.П.,
суддів : Горбенко К.П., Попова В.В.
при секретарі Барбаш Л.О.
за участю :
представника позивача – Тіньковського О.Г.
представника відповідача – Черепенін С.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Клуб Ініціал"
на постанову Луганського окружного адміністративного суду
від 27 травня 2010 року
у адміністративній справі № 2а-2841/10/1270
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Клуб Ініціал"
до Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Луганській області
про скасування рішення про застосування фінансових санкцій, -
В С Т А Н О В И Л А :
Товариства з обмеженою відповідальністю "Клуб Ініціал" звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Луганській області про скасування рішення про застосування фінансових санкцій.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 16.03.2010 Регіональним управлінням Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Луганській області проведена позапланова виїзна перевірка з питань додержання суб’єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов’язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, про що був складений акт № 054/322/24198082.
Перевіркою виявлено порушення ст. 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного та плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" в частині зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
На підставі акту перевірки винесено рішення про застосування до ТОВ "Клуб Ініціал" фінансових санкцій у розмірі 16775,40 грн.
З вказаним рішенням позивач не погодився, вважає необґрунтованим та таким, що винесено з порушенням вимог чинного законодавства України, оскільки складений додаток до акту перевірки не відповідає дійсності, так як всі зазначені у цьому додатку тютюнові вироби знаходяться на реалізації в приміщенні ресторану, що належить ТОВ "Клуб Ініціал", поряд з алкогольними напоями, а не знаходяться на зберіганні, як зазначено в акті. Тому позивач вважає, що ототожнення відповідачем понять "місце торгівлі" та "місце зберігання" є помилковим.
Крім того, відповідно до акту перевірка проводилась саме у ресторані, де здійснюється роздрібна торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами, але у додатку до акту перелічені алкогольні напої та тютюнові вироби, що знаходились саме у "місці реалізації", що не є порушенням ст. 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного та плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", так як місце реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів не потребує внесення до Єдиного державного реєстру місць зберігання.
Просив скасувати рішення про застосування фінансових санкцій №1205001236-32 від 30.03.2010року.
Ухвалою суду від 25 травня 2010 року провадження по справі у частині позовних вимог відносно визнання неправомірними та незаконними дій службових осіб відповідача Позднякової І.М. та Крисенко Н.А. щодо внесення в акт №054/322/24198082 від 16.03.2010 про результати позапланової виїзної перевірки виявленого порушення ст. 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного та плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" закрито.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 27 травня 2010 року у справі № 2а-2841/10/1270 у задоволенні позову ТОВ "Клуб Ініціал" відмовлено.
В апеляційній скарзі та під час апеляційного розгляду справи позивач просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове судове рішення, яким скасувати рішення про застосування фінансових санкцій №1205001236-32 від 30.03.2010, вирішити питання щодо стягнення судових витрат.
Представник відповідача проти доводів апеляційної скарги заперечував, наполягав на залишенні апеляційної скарги без задоволення, а судового рішення першої інстанції без змін.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді - доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права приходить до наступного.
Відповідно до Закону України "Про державну податкову службу в Україні" (509-12) та Положення про Державну податкову адміністрацію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2007 р. N 778 (778-2007-п) , податкові органи мають право проводити перевірки дотримання законодавства з питань регулювання виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів у межах повноважень, визначених Законом України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (481/95-ВР) .
Пунктом 3 Положення про Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України (затверджено наказом Державної податкової адміністрації від 10.02.2007 р. N 71 (z0116-07) , зареєстровано в Мін'юсті 12.02.2007 р. за N 116/13383, далі - Положення N 71) до функцій цього Департаменту віднесено, зокрема: контроль за оптовою і роздрібною торгівлею алкогольними напоями та тютюновими виробами; застосування у випадках, передбачених законодавством, фінансових санкцій до суб'єктів господарювання за порушення вимог законодавства, яке регулює відносини у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів; звернення до суду з позовами, в тому числі про стягнення з суб'єктів господарювання сум фінансових санкцій у вигляді штрафів за порушення вимог законодавства, яке регулює відносини у цій сфері діяльності.
16.03.2010 на підставі наказу № 120 Регіонального управління департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України у Луганській області від 16.03.2010, направлення № 110 від 16.03.2010, виданого головному державному податкову ревізору-інспектору Крисенко Н.А. та старшому державному податковому ревізору – інспектору Позднякової І.М здійснена перевірка ресторану, який належить ТОВ "Клуб Ініціал" та знаходиться за адресою: м. Луганськ, вул. Оборонна, 118а, з питань дотримання суб’єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов’язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами (арк. спр. 41, 47).
За результатами перевірки, складений акт № 054/322/24198082 від 16.03.2010, яким встановлено, що алкогольні напої та тютюнові вироби, які належать ТОВ "Клуб Ініціал", зберігалися у місцях зберігання, не внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, чим порушено вимоги ст. 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного та плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (арк. спр. 10-11).
На підставі акту перевірки Регіональним управлінням Департаменту з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів ДПА України в Луганській області прийнято рішення № 1205001236-32 від 30.03.2010 про застосування фінансових санкцій до ТОВ "Клуб Ініціал" у розмірі 16775,40 грн. за зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру (арк. спр. 9).
Рішення про застосування фінансових санкцій отримано позивачем 02.04.2010, про що свідчить підпис уповноваженої особи на повідомленні про вручення поштового відправлення (арк. спр. 50). Законом України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного та плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" № 481/95-ВР від 19.12.1995 (481/95-ВР) визначені основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України.
Відповідно до ст. 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного та плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється в місцях зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, внесених до Єдиного реєстру, незалежно від того, кому належить таке місце зберігання, або того, за заявою якого суб’єкта господарювання таке місце зберігання було внесено до Єдиного реєстру.
Статтею 1 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного та плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" визначені основні терміни та поняття, а саме:
місце торгівлі - місце реалізації товарів, у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів - без обмеження площі, для алкогольних напоїв - торговельною площею не менше 20 кв. м, обладнане електронними контрольно-касовими апаратами (незалежно від їх кількості) або де є товарно-касові книги (незалежно від їх кількості), в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів незалежно від того, чи оформляється через них продаж інших товарів;
роздрібна торгівля - діяльність по продажу товарів безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших суб'єктах господарювання громадського харчування
місце зберігання - місце, яке використовується для зберігання спирту, або приміщення, яке використовується для зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, відомості про місцезнаходження якого внесені до Єдиного державного реєстру місць зберігання;
Єдиний державний реєстр місць зберігання (Єдиний реєстр) - перелік місць зберігання, який ведеться органами державної податкової служби України і містить визначені цим Законом відомості про місцезнаходження місць зберігання та відомості про заявників.
Відповідно п. 2.1. Порядку ведення Єдиного державного реєстру місць зберігання, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 28 травня 2002 р. N 251 (z0670-02) , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 серпня 2002 р. за N 670/6958 (z0670-02) , до Єдиного реєстру вносяться: місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів; місця зберігання спирту суб'єктів підприємницької діяльності - виробників спирту та алкогольних напоїв; місця зберігання спирту суб'єктів підприємницької діяльності, які отримують спирт для забезпечення виробничих та інших потреб, якщо його кількість перевищує 100 декалітрів на квартал.
Відповідно до пояснень наданих 16.03.2010 адміністратором ТОВ "Клуб Ініціал" ОСОБА_6 представники підприємства не мали інформації, що об’єкт торгівлі зобов’язаний отримати довідку про внесення до Єдиного реєстру місць зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів (арк. спр. 46).
Частиною 1 ст. 16 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного та плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" встановлено, що контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.
Згідно ч. 2 ст. 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного та плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" до суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі зберігання спирту, або алкогольних напоїв, або тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру, – 100 відсотків вартості товару, який знаходиться в такому місці зберігання, але не менше 1700 гривень.
Алкогольні напої та тютюнові вироби, які належать позивачу, зберігалися у ресторані за адресою : м.Луганськ, вул. Оборонна, 118а, що відображено у додатках до акту перевірки від 16.03.2010 року.
Згідно додатків до акту перевірки алкогольних напоїв зберігалось на загальну суму – 15075,40 грн., тютюнових виробів зберігалось на загальну суму – 659,00 грн.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією (254к/96-ВР) та законами України.
Відповідно ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією (254к/96-ВР) та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З урахуванням викладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що відповідачем доведено правомірність рішення про застосування до ТОВ "Клуб Ініціал" фінансових санкцій у розмірі 16775,40 грн.
Колегія суддів вважає, що судове рішення першої інстанції відповідає вимогам матеріального та процесуального права і не може бути скасовано чи змінено з підстав, що наведені в апеляційній скарзі, судом першої інстанції ретельно перевірено доводи сторін, дано їм вірну оцінку, постанова суду є законною і обґрунтованою, доводами апеляційних скарг висновки, викладені в судовому рішенні, не спростовуються, підстави для скасування постановленого у справі судового рішення відсутні.
Керуючись статтями 184, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А :
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Клуб Ініціал" на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 27 травня 2010 року у справі № 2а-2841/10/1270 – залишити без задоволення.
Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 27 травня 2010 року у справі № 2а-2841/10/1270 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Клуб Ініціал" до Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Луганській області про скасування рішення про застосування фінансових санкцій – залишити без змін.
ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Головуючий
Судді
О.П. Лях
К.П. Горбенко
В.В. Попов