КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-11758/09/2670 
Головуючий у 1-й інстанції: Ковзель П.О.
Суддя-доповідач: Саприкіна І.В.
У Х В А Л А
Іменем України
"14" липня 2010 р. м. Київ
( Додатково див. ухвалу Вищого адміністративного суду України (rs29680278) ) ( Додатково див. постанову Окружного адміністративного суду м. Києва (rs8403104) )
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді: Саприкіної І.В.,
суддів: Безименної Н.В., Костюк Л.О.,
при секретарі: Приходько Є.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Києві апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Подільському районі м. Києва на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 03.12.2009 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Технотрек"до Державної податкової інспекції у Подільському районі м. Києва про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, –
В С Т А Н О В И Л А :
ТОВ "Технотрек"звернулися до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до ДПІ у Подільському районі м. Києва про визнання незаконним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0003222304 від 05.08.2009 року у розмірі 542 601,25 грн.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 03.12.2009 року позов задоволено частково, визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення № 0003222304 від 05.08.2009 року в частині застосування штрафних санкцій на суму 340 грн.
Не погоджуючись з таким судовим рішенням, ТОВ "Технотрек"подали апеляційну скаргу, в якій просять скасувати незаконну, на їх думку, постанову суду першої інстанції в частині відмови в позові та постановити нову про задоволення позову в повному обсязі.
В своїй апеляційній скарзі апелянт посилається на незаконність, необ’єктивність та необґрунтованість оскаржуваного рішення, невідповідність висновків суду дійсним обставинам справи, порушення Окружним адміністративним судом м. Києва норм матеріального та процесуального права, що є підставою для скасування судового рішення.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, що з’явилися в судове засідання, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів знаходить, що скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Окружний адміністративний суд м. Києва в своєму рішенні прийшов до висновку про необхідність часткового задоволення позову.
Апеляційна інстанція повністю погоджується з доводами суду першої інстанції, з огляду на наступне:
Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ "Технотрек" зареєстровані Подільською районною у місті Києві Державною адміністрацією (свідоцтво серії А00 № 041237 від 01.03.2002).
Відповідно до свідоцтва №100109746 про реєстрацію платника податку на додану вартість, виданого 07.04.08 ДПІ у Подільському районі м. Києва, індивідуальний податковий номер платника ПДВ ТОВ "Технотрек"- 318687226560.
ДПІ у Подільському районі м. Києва проведено перевірку дотримання суб'єктом господарювання порядку проведення розрахунків за товари(послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій.
За результатами перевірки складений акт № 0353/26/56/23/31868723 від 23.07.2009 (далі-акт), яким встановлені наступні порушення ТОВ "Технотрек"чинного законодавства, а саме: пункту 3.2 розділу 3 Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого Наказом ДПА України №614 від 01.12.2000 (z0105-01) із змінами та доповненнями, так ТОВ "Технотрек" проводили в період з 03.04.2009 по 23.07.2009 розрахункові операції в готівковій формі через реєстратор розрахункових операцій з фіскальним номером 2656004033 без роздрукування відповідних розрахункових документів, п. 6 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" №265/95-від 06.07.1995, а саме: не забезпечив зберігання у господарський одиниці останню використану книгу обліку розрахункових операцій (не надано для перевірки).
На підставі акту ДПІ у Подільському районі м. Києва винесено рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0003222304 (далі - рішення), якими до ТОВ "Технотрек" застосовані штрафні санкції в сумі 542 601, 25 грн.
Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначено Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (265/95-ВР) .
За визначенням абзацу 15 ст. 2 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" № 265/95-ВР розрахунковий документ - документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, купівлі-продажу іноземної валюти, надрукований у випадках, передбачених цим Законом, і зареєстрований у встановленому порядку РРО або заповнений вручну.
Відповідно до п.1, п.2, п. 3 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", суб'єктами підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані:
- проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій;
- видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу бо відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.
На виконання зазначеного Закону розроблено Положення про форму та зміст розрахункових документів, яке затверджене наказом ДПА України № 614 від 01.12.2000 р. (z0105-01) та зареєстроване у Міністерстві юстиції України 05.02.2001 р. за №105/5296 (z0105-01) .
Пунктом 2.1 Положення про форму і зміст розрахункового документа затвердженого наказом ДПА України Про затвердження нормативно-правових актів до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" № 614 від 01.12.2000 (z0105-01) (далі - Порядок) визначені обов'язкові реквізити розрахункових документів. У разі відсутності хоча б одного з обов'язкових реквізитів, а також недотримання сфери призначення, документ не є розрахунковим.
Пунктом 3.1 Порядку передбачено, що фіскальний чек на товари (послуги) - це розрахунковий документ, надрукований реєстратором розрахункових операцій під час проведення розрахунків за товари (послуги). Обов'язковим реквізитом фіскального касового чека є, зокрема, кількість, вартість товару (послуги), найменування товару (послуги), порядковий номер касового чека, дата і час проведення розрахункової операції та напис "фіскальний чек".
Так, п. 3.2. Порядку передбачено, що касовий чек повинен містити такі обов'язкові реквізити: назву господарської одиниці; адресу господарської одиниці; для СПД, що зареєстровані як платники ПДВ, - індивідуальний податковий номер платника ПДВ, який надається згідно з Законом України "Про податок на додану вартість" (168/97-ВР) ; перед номером друкуються великі літери "ПН"; для СПД, що не є платниками ПДВ, - ідентифікаційний код за ЄДРПОУ або ідентифікаційний номер за ДРФО, перед яким друкуються великі літери "ІД"; якщо кількість придбаного товару (отриманої послуги) не дорівнює одиниці виміру, -то кількість, вартість придбаного товару (отриманої послуги); вартість одиниці виміру товару (послуги); найменування товару (послуги); літерне позначення ставки ПДВ праворуч від надрукованої вартості товару (послуги); позначення форми оплати (готівкою, карткою, у кредит, чеками тощо) та суму коштів за даною формою оплати; загальну вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах чека, перед якою друкується слово "СУМА" або "УСЬОГО"; для СПД, що зареєстровані як платники ПДВ, окремим рядком - літерне позначення ставки ПДВ, розмір ставки ПДВ у відсотках, загальну суму ПДВ за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами), на початку рядка - великі літери "ПДВ"; порядковий номер касового чека, дату (день, місяць, рік) та час (година, хвилина) проведення розрахункової операції; фіскальний номер реєстратора розрахункових операцій,
перед яким друкуються великі літери "ФН"; напис "ФІСКАЛЬНИЙ ЧЕК" та логотип виробника.
Як вбачається з акту перевірки, позивачем при роздрукуванні касових чеків в період з 03.04.2009 по 23.07.2009 порушені вимоги вказаної норми, зокрема, в них відсутній індивідуальний податковий номер платника податку ПДВ ("ПН"), отже в даній частині суд правомірно відмовив у задоволенні позовних вимог через їх безпідставність.
Отже, ДПІ у Подільському районі м. Києва правомірно застосували штрафні санкції у сумі 542 261, 25 грн. відповідно до вимог п.1 ч. 1 ст. 17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", оскільки ТОВ "Технотрек"здійснено розрахункових операцій із вказаними порушеннями на загальну суму 108 520. 25 грн.
При цьому, судом першої інстанції встановлено, що порушення, яке визначено у акті перевірки стосовно незберігання книги обліку розрахункових операцій, відсутнє, оскільки на момент проведення перевірки вказана книга не була надана у зв'язку з відсутністю на робочому місці бухгалтера, у якого вона зберігається, проте ТОВ "Технотрек"надали КОРО до ДПІ у Подільському районі м. Києва наступного дня. Крім того, книгу було оглянуто в судовому засіданні та встановлено відсутність порушення, передбаченого п. 6 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг". Тому в цій частині позовні вимоги було задоволено на законних підставах.
Проаналізувавши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів знаходить, що судом першої інстанції зроблено правильний висновок про необхідність часткового задоволення позову.
Згідно зі ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду –без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Таким чином, апеляційна скарга Державної податкової інспекції у Подільському районі м. Києва на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 03.12.2009 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Технотрек" до Державної податкової інспекції у Подільському районі м. Києва про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції –без змін.
Керуючись ст.ст. 2, 198, 200, 205, 206 КАС України, судова колегія, -
У Х В А Л И Л А:
В задоволенні апеляційної скарги Державної податкової інспекції у Подільському районі м. Києва –відмовити.
Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 03.12.2009 року –залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом одного місяця шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя:
Судді:
Повний текст ухвали виготовлено 19.07.2010 року.