ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 червня 2010 р.
Справа № 2-а-2054/09/1470
Категорія:2.11.1
Головуючий в 1 інстанції: Мельник О.М.
( Додатково див. ухвалу Вищого адміністративного суду України (rs14756267) )
Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду
у складі: судді доповідача - головуючого - Шляхтицького О.І.,
суддів: - Джабурія О.В., Крусяна А.В.,
при секретарі – Кудіновій Г.В.,
за участю представника позивача–Грінченко В.В.,
представника відповідача – Мар’янко Н.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м.Миколаєві на постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 14.12.2009р. у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарського підприємства "НІБУЛОН" (далі ТОВ СП "НІБУЛОН") до Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м.Миколаєві ( далі СДПІ по роботі з ВПП у м.Миколаєві) за участю Прокуратури Миколаївської області про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення – рішення від 18 травня 2009 року №00000940/0,
ВСТАНОВИЛА:
26.05.2009р. ТОВ СП "НІБУЛОН" звернулось до суду з адміністративним позовом до СДПІ по роботі з ВПП у м.Миколаєві про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення – рішення від 18.05.2009р. №00000940/0.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що СДПІ по роботі з ВПП у м.Миколаєві проведена невиїзна документальна перевірка ТОВ СП "НІБУЛОН" з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість під час відображення операцій з ВК НВК "Наско", ТОВ ТД "Агроинтер", ТОВ "Дилен", ТОВ "Афалін – Трейд", ТОВ "Стандарт – Сигма" по звітним деклараціям з ПДВ за листопад, грудень 2008 року, січень, лютий, березень 2009 року та складено акт від 18.05.2009р. №482/40/14291113.
На підставі акта перевірки відповідач 18.05.2009р. прийняв податкове повідомлення-рішення №00000940/0, яким згідно з підпунктом "б" підпункту 4.2.2 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000р. №2181-III зі змінами та доповненнями, підпунктом "б" підпункту 7.7.7 статті 7 Закону України від 03.04.1997р. №168/97-ВР "Про податок на додану вартість" зі змінами та доповненнями та згідно пункту 1 частини 1 статті 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" від 04.12.1990р. №509-XII зі змінами та доповненнями на підставі акта перевірки за №482/40/14291113 від 18.05.2009р. за порушення п.1.8 ст.1, п.п.7.2.1 п.7.2, п.п.7.4.1, п.п. 7.4.5 п.7.4, п.п.7.5.1 п.7.5, п.п.7.7.1, п.п.7.7.2 п.7.7 ст. 7 Закону України від 03.04.1997р. №168/97-ВР "Про податок на додану вартість" зі змінами та доповненнями СДПІ по роботі з ВПП у м.Миколаєві зменшила ТОВ СП "НІБУЛОН" суму бюджетного відшкодування з ПДВ в розмірі 2 188 433,07 грн. (в т. ч. за листопад 2008р. на 1 236 407,32 грн., за грудень 2008р. на 65 608,84 грн., за січень 2009р. на 198 213,22 грн., за лютий 2009р. на 180 703,00 грн., за березень 2009р. на 507 500,69 грн.). У зв’язку з тим, що заявлені до відшкодування суми ПДВ на момент перевірки ТОВ СП "НІБУЛОН" відшкодовано в розмірі 2 188 433,07 грн., без посилання на будь-які норми чинного законодавства України, відповідачем визначено ТОВ СП "НІБУЛОН" податкове зобов’язання з ПДВ та зобов’язано сплатити суму податку у розмірі 2 188 433,07 грн. та штрафні (фінансові) санкції в розмірі 1 009 645,15 грн.
Постановою Миколаївського окружного адміністративного суду від 14.12.2010р. позовні вимоги ТОВ СП "НІБУЛОН" задоволено.
СДПІ по роботі з ВПП у м.Миколаєві на постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 14.12.2009р. подана апеляційна скарга, в якій вказується, що зазначене судове рішення винесене з порушенням норм матеріального права.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що відповідачем проведена невиїзна документальна перевірка ТОВ СП "НІБУЛОН" з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість під час відображення операцій з ВК НВК "Наско", ТОВ ТД "Агроинтер", ТОВ "Дилен", ТОВ "Афалін – Трейд", ТОВ "Стандарт – Сигма" по звітним деклараціям з ПДВ за листопад, грудень 2008 року, січень, лютий, березень 2009 року, про що складено акт від 18.05.2009р. №482/40/14291113.
За наслідками перевірки 26.07.2007 р. відповідачем прийнято податкове повідомлення рішення від 18.05.2009р. №00000940/0.
Відповідно до висновків Акта невиїзної документальної перевірки від 18.05.2009р. №482/40/14291113 відповідачем встановлено, що ненадходження ПДВ до бюджету є наслідком того, що постачальниками ТОВ СП "НІБУЛОН", а саме ВК НВК "Наско", ТОВ ТД "Агроинтер", ТОВ "Дилен", ТОВ "Афалін – Трейд", ТОВ "Стандарт – Сигма" перераховано відповідні суми ПДВ підприємствам, які і повинні були сплатити відповідну суму податку до Державного бюджету України у відповідному податковому періоді. Але за результатами проведених ОДПС перевірок постачальників з метою виявлення платника, яким згідно ЗУ "Про податок на додану вартість" (168/97-ВР) понесено фактичні витрати по сплаті податку, встановлено, що зазначені підприємства таку суму в податковій декларації з податку на додану вартість в рядку "податкове зобов’язання" не відображали та відповідно, податку до бюджету не сплачували, що свідчить про невідповідність вимогам ЗУ "Про податок на додану вартість" (168/97-ВР) всіх податкових накладних, виданих вище вказаними підприємствами та безпідставність включення продавцями та ТОВ СП "НІБУЛОН" відповідних сум до розрахунку бюджетного відшкодування в розмірі 2 188 433,07 грн. (у т.ч. по періодах за листопад 2008 року у розмірі 1 236 407,32 грн.; за грудень 2008 року у розмірі 65 608,84 грн.; за січень 2009 року у розмірі 198 213,22 грн.; за лютий 2009 року у розмірі 180 703,00 грн.; за березень 2009 року у розмірі 507 500,69 грн.).
В акті невиїзної документальної перевірки від 18.05.2009р. №482/40/14291113 на сторінках 27-28 та в прийнятому податковому повідомленні – рішенні від 18.05.2009р. №00000940/0 СДПІ по роботі з ВПП у м.Миколаєві посилається на порушення ТОВ СП "НІБУЛОН" положень п.1.8 ст.1, п.п.7.2.1 п.7.2, п.п.7.4.1, п.п.7.4.5 п.7.4, п.п.7.5.1 п.7.5, п.п.7.7.1, п.п.7.7.2 п.7.7 ст. 7 Закону України від 03.04.1997р. №168/97-ВР "Про податок на додану вартість".
Так положеннями пункту 1.7 ст. 1 Закону України "Про податок на додану вартість" визначено податковий кредит як суму, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов’язання звітного періоду, визначене згідно із цим законом (168/97-ВР) . Пункт 1.8 ст.1 цього закону встановлює, що бюджетним відшкодуванням є сума, яка підлягає поверненню платнику податку з бюджету у зв’язку з надмірною сплатою податку у випадках, визначених цим законом.
В підпункті 7.2.1 п.7.2 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" наводиться перелік позицій, які повинна містити податкова накладна при її заповненні.
Відповідно до п.п.7.4.1 п.7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;
- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.
Підпунктом 7.4.5 п.7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).
У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим підпунктом документами, платник податку несе відповідальність у вигляді фінансових санкцій, установлених законодавством, нарахованих на суму податкового кредиту, не підтверджену зазначеними цим підпунктом документами.
Згідно п.п.7.5.1 п.7.5 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається дата здійснення першої з подій:
- або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків;
- або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).
Підпунктом 7.7.1 п.7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" встановлено, що суми податку, які підлягають сплаті до бюджету або відшкодуванню з бюджету, визначаються як різниця між загальною сумою податкових зобов’язань, що виникли у зв’язку з будь-якою поставкою товарів (робіт, послуг) протягом звітного періоду, та сумою податкового кредиту звітного періоду. При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.
Відповідно до п.п.7.7.2 п.7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" якщо у наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від'ємне значення, то:
- бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів (послуг);
- залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.
Згідно ст. 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України (254к/96-ВР) та законами України. Статтею 92 Конституції України передбачено, що виключно законами України встановлюється система оподаткування, податки і збори.
Колегія суддів погоджується з позицією позивача та суду першої інстанції стосовно того, що в аспекті наведених норм права та змісту Закону України "Про податок на додану вартість" (168/97-ВР) для відшкодування з бюджету податку на додану вартість Закон України "Про податок на додану вартість" (168/97-ВР) не передбачає обов’язкової умови фактичного надходження цих сум до бюджету. У разі невиконання контрагентом платника податків зобов’язань по сплаті податку до бюджету негативні наслідки (відповідальність) настають лише для нього. Зазначена обставина не може бути підставою для позбавлення добросовісного платника податків права на його відшкодування у разі, якщо останній виконав усі передбачені законом умови щодо отримання такого відшкодування та має документальне підтвердження розміру податкового кредиту. Закон України "Про податок на додану вартість" (168/97-ВР) не передбачає відповідальності платника податків за дії інших платників, в тому числі підприємств, установ, організацій, СПД – фізичних осіб, з якими позивач взагалі не мав господарських відносин.
Так, у пункті 1.3 ст. 1 Закону України "Про податок на додану вартість" платника податку визначено як особу, яка згідно із цим законом зобов’язана здійснювати утримання та внесення до бюджету податку, що сплачується покупцем, або особою, яка імпортує товари на митну територію України.
Згідно з п.10.2 ст.10 цього закону платники податку, визначені у підпунктах "а", "в", "г", "д" п.10.1 цієї статті, відповідають за дотримання достовірності та своєчасності визначення сум податку, а також за повноту та своєчасність його внесення до бюджету відповідно до закону.
Із наведеного вбачається, що сама по собі несплата податку продавцем або його контрагентами – постачальниками (у тому числі внаслідок ухилення від сплати) в разі фактичного здійснення господарської операції не впливає на формування податкового кредиту покупцем та суму бюджетного відшкодування.
В матеріалах справи містяться копії договорів поставки з додатками, видаткові накладні, витяги з реєстру отриманих та виданих податкових накладних, податкові накладні, рахунки – фактури, рахунки, платіжні доручення, які в повному обсязі підтверджують фактичне виконання господарських операцій та право позивача на податковий кредит та суму бюджетного відшкодування по розрахункам між ТОВ СП "НІБУЛОН" та ВК НВК "Наско", ТОВ ТД "Агроинтер", ТОВ "Дилен", ТОВ "Афалін – Трейд", ТОВ "Стандарт – Сигма", а саме:
1. По постачальнику - контрагенту ВК НВК "Наско":
а) включено ТОВ СП "НІБУЛОН" по розрахункам з ВК НВК "Наско" до податкового кредиту жовтня місяця 2008р. – 480 839,96 грн. (стор.17-19 акта від 22.12.2008р. №1237/40/14291113 про результати позапланової виїзної перевірки; стор. 10-11 та додаток №9 (рядок 528) акта від 09.02.2009р. №116/40/14291113 про результати позапланової виїзної перевірки; витяг з реєстру отриманих та виданих податкових накладних за жовтень місяць 2008р.; податкові накладні);
б) включено до податкового зобов’язання з ПДВ ВК НВК "Наско" (стор. 11 - 12 акта від 18.05.2009р. №482/40/14291113 про результати невиїзної документальної перевірки);
в) сплачений ТОВ СП "НІБУЛОН" податковий кредит по розрахункам з ВК НВК "Наско" жовтня місяця 2008р. – 480 839,93 грн. (додаток №9 (рядок 528) акта від 09.02.2009р. №116/40/14291113 про результати позапланової виїзної перевірки; рахунки – фактури та платіжні доручення);
г) право у ТОВ СП "НІБУЛОН" на бюджетне відшкодування ПДВ по розрахункам з ВК НВК "Наско" листопада місяця 2008р. – 480 839,93 грн. (п.п."а" п.п.7.7.2 п.7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" №168/97-ВР);
д) зменшено перевіркою бюджетного відшкодування ТОВ СП "НІБУЛОН" по розрахункам з ВК НВК "Наско" листопада місяця 2008р. – 480 839,93 грн. (стор.25 - 28 акта від 18.05.2009р. №482/40/14291113 про результати невиїзної документальної перевірки; податкове повідомлення – рішення від 18.05.2009р. №00000940/0).
2. По постачальнику - контрагенту ТОВ "Торговий дім Агроінтер":
а) включено ТОВ СП "НІБУЛОН" по розрахункам з ТОВ "Торговий дім Агроінтер" до податкового кредиту жовтня місяця 2008р. – 469 646,71 грн. (стор.17-19 акта від 22.12.2008р. №1237/40/14291113 про результати позапланової виїзної перевірки; стор. 10-11 та додаток №9 (рядок 58) акта від 09.02.2009р. №116/40/14291113 про результати позапланової виїзної перевірки; витяг з реєстру отриманих та виданих податкових накладних за жовтень місяць 2008р.; податкові накладні);
б) включено до податкового зобов’язання з ПДВ ТОВ "Торговий дім Агроінтер" (стор. 12 - 14 акта від 18.05.2009р. №482/40/14291113 про результати невиїзної документальної перевірки);
в) сплачений ТОВ СП "НІБУЛОН" податковий кредит по розрахункам з ТОВ "Торговий дім Агроінтер" жовтня місяця 2008р. – 464 730,85 грн. (додаток №9 (рядок 58) акта від 09.02.2009р. №116/40/14291113 про результати позапланової виїзної перевірки; рахунки – фактури та платіжні доручення);
г) право у ТОВ СП "НІБУЛОН" на бюджетне відшкодування ПДВ по розрахункам з ТОВ "Торговий дім Агроінтер" листопада місяця 2008р. – 464 730,85 грн. (п.п."а" п.п.7.7.2 п.7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" №168/97-ВР);
д) зменшено перевіркою бюджетного відшкодування ТОВ СП "НІБУЛОН" по розрахункам з ТОВ "Торговий дім Агроінтер" листопада місяця 2008р. – 464 730,84 грн. (стор.25 - 28 акта від 18.05.2009р. №482/40/14291113 про результати невиїзної документальної перевірки; податкове повідомлення – рішення від 18.05.2009р. №00000940/0).
3. По постачальнику - контрагенту ТОВ "Дилен":
а) включено ТОВ СП "НІБУЛОН" по розрахункам з ТОВ "Дилен" до податкового кредиту жовтня місяця 2008р. – 164 608,96 грн. (стор.17-19 акта від 22.12.2008р. №1237/40/14291113 про результати позапланової виїзної перевірки; стор. 10-11 та додаток №9 (рядок 309) акта від 09.02.2009р. №116/40/14291113 про результати позапланової виїзної перевірки; витяг з реєстру отриманих та виданих податкових накладних за жовтень місяць 2008р.; податкові накладні);
б) включено до податкового зобов’язання з ПДВ ТОВ "Дилен" (стор. 15 - 19 акта від 18.05.2009р. №482/40/14291113 про результати невиїзної документальної перевірки);
в) сплачений ТОВ СП "НІБУЛОН" податковий кредит по розрахункам з ТОВ "Дилен" жовтня місяця 2008р. – 163 893,51 грн. (додаток №9 (рядок 309) акта від 09.02.2009р. №116/40/14291113 про результати позапланової виїзної перевірки; рахунки – фактури та платіжні доручення);
г) право у ТОВ СП "НІБУЛОН" на бюджетне відшкодування ПДВ по розрахункам з ТОВ "Дилен" листопада місяця 2008р. – 163 893,51 грн. (п.п."а" п.п.7.7.2 п.7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" №168/97-ВР);
д) зменшено перевіркою бюджетного відшкодування ТОВ СП "НІБУЛОН" по розрахункам з ТОВ "Дилен" листопада місяця 2008р. – 107 958,88 грн. (стор.25 - 28 акта від 18.05.2009р. №482/40/14291113 про результати невиїзної документальної перевірки; податкове повідомлення – рішення від 18.05.2009р. №00000940/0).
4. По постачальнику - контрагенту ТОВ "Афалін - Трейд":
а) включено ТОВ СП "НІБУЛОН" по розрахункам з ТОВ "Афалін - Трейд" до податкового кредиту грудня місяця 2008р. – 174 714,46 грн. (стор.18-19 акта від 27.02.2009р. №201/40/14291113 про результати позапланової виїзної перевірки; стор. 12-13 та додаток №9 (рядок 88) акта від 04.03.2009р. №210/40/14291113 про результати позапланової виїзної перевірки; витяг з реєстру отриманих та виданих податкових накладних за грудень місяць 2008р.; податкові накладні);
б) включено до податкового зобов’язання з ПДВ ТОВ "Афалін - Трейд" (стор. 22 - 23 акта від 18.05.2009р. №482/40/14291113 про результати невиїзної документальної перевірки);
в) сплачений ТОВ СП "НІБУЛОН" податковий кредит по розрахункам з ТОВ "Афалін - Трейд" грудня місяця 2008р. – 174 714,45 грн. (додаток №9 (рядок 88) акта від 04.03.2009р. №210/40/14291113 про результати позапланової виїзної перевірки; рахунки – фактури та платіжні доручення);
г) право у ТОВ СП "НІБУЛОН" на бюджетне відшкодування ПДВ по розрахункам з ТОВ "Афалін - Трейд" січня місяця 2009р. – 174 714,45 грн. (п.п."а" п.п.7.7.2 п.7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" №168/97-ВР);
д) зменшено перевіркою бюджетного відшкодування ТОВ СП "НІБУЛОН" по розрахункам з ТОВ "Афалін - Трейд" січня місяця 2009р. – 58 259,49 грн. (стор.25 - 28 акта від 18.05.2009р. №482/40/14291113 про результати невиїзної документальної перевірки; податкове повідомлення – рішення від 18.05.2009р. №00000940/0).
5. По постачальнику - контрагенту ТОВ "Стандарт - Сигма":
а) включено ТОВ СП "НІБУЛОН" по розрахункам з ТОВ "Стандарт - Сигма" до податкового кредиту:
- жовтня місяця 2008р. – 182 877,68 грн. (стор.17-19 акта від 22.12.2008р. №1237/40/14291113 про результати позапланової виїзної перевірки; стор. 10-11 та додаток №9 (рядок 743) акта від 09.02.2009р. №116/40/14291113 про результати позапланової виїзної перевірки; витяг з реєстру отриманих та виданих податкових накладних за жовтень місяць 2008р.; податкові накладні);
- листопада місяця 2008р. – 65 608,85 грн. (стор. 16-18 акта від 09.02.2009р. №116/40/14291113 про результати позапланової виїзної перевірки; стор. 9-11 та додаток №9 (рядок 104) акта від 27.02.2009р. №201/40/14291113 про результати позапланової виїзної перевірки; витяг з реєстру отриманих та виданих податкових накладних за листопад місяць 2008р.; податкові накладні);
- грудня місяця 2008р. – 139 953,73 грн. (стор. 18–19 акта від 27.02.2009р. №201/40/14291113 про результати позапланової виїзної перевірки; стор. 12-13 та додаток №9 (рядок 119) акта від 04.03.2009р. №210/40/14291113 про результати позапланової виїзної перевірки; витяг з реєстру отриманих та виданих податкових накладних за грудень місяць 2008р.; податкові накладні);
- січня місяця 2009р. – 506 589,69 грн. (стор. 16-18 акта від 04.03.2009р. №210/40/14291113 про результати позапланової виїзної перевірки; стор. 8-10 та додаток №9 (рядок 12) акта від 20.03.2009р. №273/40/14291113 про результати позапланової виїзної перевірки; витяг з реєстру отриманих та виданих податкових накладних за січень місяць 2009р.; податкові накладні);
- лютого місяця 2009р. – 507 500,69 грн. (стор. 14-15 акта від 20.03.2009р. №273/40/14291113 про результати позапланової виїзної перевірки; стор. 9-11 та додаток №9 (рядок 21) акта від 24.04.2009р. №409/40/14291113 про результати позапланової виїзної перевірки; витяг з реєстру отриманих та виданих податкових накладних за лютий місяць 2009р.; податкові накладні).
Всього податкового кредиту з ПДВ – 1 402 530,64 грн.
б) включено до податкового зобов’язання з ПДВ ТОВ "Стандарт - Сигма" (стор. 19 - 25 акта від 18.05.2009р. №482/40/14291113 про результати невиїзної документальної перевірки).
в) сплачений ТОВ СП "НІБУЛОН" податковий кредит по розрахункам з ТОВ "Стандарт - Сигма":
- жовтня місяця 2008р. – 182 877,67 грн. (стор. 10-11 та додаток №9 (рядок 743) акта від 09.02.2009р. №116/40/14291113 про результати позапланової виїзної перевірки; рахунки, рахунки – фактури та платіжні доручення);
- листопада місяця 2008р. – 65 608,84 грн. (стор. 9-11 та додаток №9 (рядок 104) акта від 27.02.2009р. №201/40/14291113 про результати позапланової виїзної перевірки; рахунки, рахунки – фактури та платіжні доручення);
- грудня місяця 2008р. – 139 953,73 грн. (стор. 12-13 та додаток №9 (рядок 119) акта від 04.03.2009р. №210/40/14291113 про результати позапланової виїзної перевірки; рахунки, рахунки – фактури та платіжні доручення);
- січня місяця 2009р. – 506 589,68 грн. (стор. 8-10 та додаток №9 (рядок 12) акта від 20.03.2009р. №273/40/14291113 про результати позапланової виїзної перевірки; рахунки, рахунки – фактури та платіжні доручення);
- лютого місяця 2009р. – 507 500,69 грн. (стор. 9-11 та додаток №9 (рядок 21) акта від 24.04.2009р. №409/40/14291113 про результати позапланової виїзної перевірки; рахунки, рахунки – фактури та платіжні доручення).
Всього сплаченого податкового кредиту з ПДВ – 1 402 530,61 грн.
г) право у ТОВ СП "НІБУЛОН" на бюджетне відшкодування ПДВ по розрахункам з ТОВ "Стандарт - Сигма" (п.п."а" п.п.7.7.2 п.7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" №168/97-ВР):
- листопада місяця 2008р. – 182 877,67 грн.;
- грудня місяця 2008р. – 65 608,84 грн.;
- січня місяця 2009р. – 139 953,73 грн.;
- лютого місяця 2009р. – 506 589,68 грн.;
- березня місяця 2009р. – 507 500,69 грн.
Всього бюджетного відшкодування з ПДВ – 1 402 530,61 грн.
д) зменшено перевіркою бюджетного відшкодування ТОВ СП "НІБУЛОН" по розрахункам з ТОВ "Стандарт - Сигма" (стор.25 - 28 акта від 18.05.2009р. №482/40/14291113 про результати невиїзної документальної перевірки; податкове повідомлення – рішення від 18.05.2009р. №00000940/0):
- листопада місяця 2008р. – 182 877,67 грн.;
- грудня місяця 2008р. – 65 608,84 грн.;
- січня місяця 2009р. – 139 953,73 грн.;
- лютого місяця 2009р. – 180 703,0 грн.;
- березня місяця 2009р. – 507 500,69 грн.
Всього зменшено перевіркою бюджетного відшкодування з ПДВ – 1 076 643,93 грн.
З урахуванням наведеного, виникнення права платника податку на податковий кредит та бюджетне відшкодування є наслідком фактичного проведення господарських операцій, які є об’єктами оподаткування, за наявності первинних документів бухгалтерського та податкового обліку (по розрахункам між позивачем – ТОВ СП "НІБУЛОН" та його першими прямими постачальниками – контрагентами ВК НВК "Наско", ТОВ ТД "Агроинтер", ТОВ "Дилен", ТОВ "Афалін – Трейд", ТОВ "Стандарт – Сигма").
Реальність переміщення сільськогосподарської продукції від ВК НВК "Наско", ТОВ ТД "Агроинтер", ТОВ "Дилен", ТОВ "Афалін – Трейд", ТОВ "Стандарт – Сигма" к ТОВ СП "НІБУЛОН" та подальшу її реалізація на експорт також підтверджують: товарно – транспортні накладні; накладні на маршрут або групу вагонів; договора про надання послуг з приймання, сушіння, очищення, зберігання і відвантаження зернових, зернобобових та олійних культур; доручення на відвантаження експортних вантажів; вантажно – митні декларації; зовнішньоекономічні контракти; біржові контракти; посвідчення про реєстрацію біржових контрактів; здавальні акти.
Колегією суддів встановлено, що по кожному періоду, в якому здійснювались розрахунки між ТОВ СП "НІБУЛОН" та прямими постачальниками – контрагентами ВК НВК "Наско", ТОВ ТД "Агроинтер", ТОВ "Дилен", ТОВ "Афалін – Трейд", ТОВ "Стандарт – Сигма" і у ТОВ СП "НІБУЛОН" виникало право на податковий кредит за жовтень - грудень 2008р., січень, лютий 2009р.; по кожному періоду, в якому у ТОВ СП "НІБУЛОН" виникало право на бюджетне відшкодування за листопад, грудень 2008р., січень - березень 2009р. СДПІ по роботі з ВПП у м.Миколаєві проведені позапланові виїзні перевірки ТОВ СП "НІБУЛОН", а саме:
- акт СДПІ по роботі з ВПП у м.Миколаєві від 22.12.2008р. №1237/40/14291113 про результати позапланової виїзної перевірки ТОВ СП "НІБУЛОН" з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування ПДВ на розрахунковий рахунок за жовтень 2008 року, яка виникла за рахунок від’ємного значення з ПДВ, що декларувалось в період за вересень 2008 року;
- акт СДПІ по роботі з ВПП у м.Миколаєві від 09.02.2009р. №116/40/14291113 про результати позапланової виїзної перевірки ТОВ СП "НІБУЛОН" з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування ПДВ на розрахунковий рахунок за листопад 2008 року, яка виникла за рахунок від’ємного значення з ПДВ, що декларувалось в період за жовтень 2008 року;
- акт СДПІ по роботі з ВПП у м.Миколаєві від 27.02.2009р. №201/40/14291113 про результати позапланової виїзної перевірки ТОВ СП "НІБУЛОН" з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування ПДВ на розрахунковий рахунок за грудень 2008 року, яка виникла за рахунок від’ємного значення з ПДВ, що декларувалось в період за листопад 2008 року;
- акт СДПІ по роботі з ВПП у м.Миколаєві від 04.03.2009р. №210/40/14291113 про результати позапланової виїзної перевірки ТОВ СП "НІБУЛОН" з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування ПДВ на розрахунковий рахунок за січень 2009 року, яка виникла за рахунок від’ємного значення з ПДВ, що декларувалось в період за грудень 2008 року;
- акт СДПІ по роботі з ВПП у м.Миколаєві від 20.03.2009р. №273/40/14291113 про результати позапланової виїзної перевірки ТОВ СП "НІБУЛОН" з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування ПДВ на розрахунковий рахунок за лютий 2009 року, яка виникла за рахунок від’ємного значення з ПДВ, що декларувалось в період за січень 2009 року;
- акт СДПІ по роботі з ВПП у м.Миколаєві від 24.04.2009р. №409/40/14291113 про результати позапланової виїзної перевірки ТОВ СП "НІБУЛОН" з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування ПДВ на розрахунковий рахунок за березень 2009 року, яка виникла за рахунок від’ємного значення з ПДВ, що декларувалось в період за лютий 2009 року.
При проведенні вищезазначених перевірок повною мірою досліджувались первинні документи по взаєморозрахункам ТОВ СП "НІБУЛОН" з першими постачальниками – контрагентами ВК НВК "Наско", ТОВ ТД "Агроинтер", ТОВ "Дилен", ТОВ "Афалін – Трейд", ТОВ "Стандарт – Сигма": податкові накладні, видаткові накладні, накладні на маршрут або групу вагонів, товарно – транспортні накладні, рахунки - фактури, рахунки, договори поставки з додатками, платіжні доручення на перерахування грошових коштів. Жодного порушення чинного законодавства з цього приводу СДПІ по роботі з ВПП у м.Миколаєві виявлено не було.
Правильним є висновок суду першої інстанції стосовно того, що з урахуванням наведених норм Закону України "Про податок на додану вартість" (168/97-ВР) , досліджених судом первинних документів бухгалтерського та податкового обліку, наявності фактичного проведення господарських операцій з першими прямими постачальниками - контрагентами, належного їх документального підтвердження, в межах сум фактично сплаченого позивачем ПДВ в звітних періодах жовтень – грудень 2008р., січень, лютий 2009р. в наступних періодах листопад, грудень 2008р., січень - березень 2009р. ТОВ СП "НІБУЛОН" правомірно було заявлено та підтверджується право на бюджетне відшкодування ПДВ по розрахункам з ВК НВК "Наско", ТОВ ТД "Агроинтер", ТОВ "Дилен", ТОВ "Афалін – Трейд", ТОВ "Стандарт – Сигма". Закон України "Про систему оподаткування" від 25.06.1991р. №1251-XII (1251-12) (із змінами і доповненнями) для платників податків статтею 9 не передбачає обов’язку, а статтею 10 не надає права вимагати від інших платників податків будь - які відомості щодо здійснення господарської діяльності (в тому числі відносно реєстрації в якості платника податків, ведення регістрів податкового та бухгалтерського обліку та інше).
Крім того, Закон України "Про податок на додану вартість" (168/97-ВР) не передбачає обов’язку або права одного платника податків контролювати показники податкової звітності по ПДВ іншого платника податків, тим більше щодо суб’єктів господарської діяльності, з якими ТОВ СП "НІБУЛОН" взагалі не мало будь-яких господарських правовідносин.
Порушення прямими контрагентами - постачальниками ТОВ СП "НІБУЛОН" підприємствами ВК НВК "Наско", ТОВ ТД "Агроинтер", ТОВ "Дилен", ТОВ "Афалін – Трейд", ТОВ "Стандарт – Сигма" або суб’єктами підприємницької діяльності, з якими позивач взагалі не мав господарських відносин, порядку здійснення господарської діяльності, не можуть впливати на результати діяльності позивача та не можуть бути підставою для притягнення ТОВ СП "НІБУЛОН" до відповідальності, оскільки будь – яка юридична відповідальність особи згідно до ст. 61 Конституції України має індивідуальний характер. Тому до відповідальності повинен бути притягнутий саме правопорушник, а не позивач.
В той самий час, як правильно зазначив позивач та з яким погоджується колегія суддів, органами державної податкової служби по суб’єктам підприємницької діяльності, які здійснюють свою господарську діяльність з порушенням вимог чинного законодавства України, до теперішнього моменту взагалі не були прийняті всі передбачені вимогами чинного законодавства України заходи щодо забезпечення стягнення та надходження до Державного бюджету України сум бюджетної заборгованості з ПДВ, що з вини цих суб’єктів підприємницької діяльності (як визначає СДПІ по роботі з ВПП у м.Миколаєві в своєму акті невиїзної документальної перевірки) до теперішнього моменту до бюджету не сплачені.
Так згідно до п.11 ст.11 ЗУ "Про державну податкову службу в Україні" від 04.12.1990р. №509-XII (із змінами і доповненнями) органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановленому законами України мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України. З цього приводу спеціальним законом з питань оподаткування, який зокрема установлює порядок погашення зобов’язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов’язкових платежів) є Закон України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000р. №2181-III (2181-14) (із змінами і доповненнями). Зазначений нормативно – правовий акт передбачає наступні можливості контролюючих органів:
- визначення суми податкового зобов’язання, нарахування пені та застосування штрафних (фінансових) санкцій (ст.ст.4, 16, 17 );
- право податкової застави на активи платника податків, що має податковий борг, та продаж активів, які перебувають у податковій заставі (ст.8, 10);
- звернення стягнення на активи платника податків в рахунок його податкового боргу в судовому порядку (ст.ст.3, 7).
Зазначені можливості стосовно вищезазначених суб’єктів підприємницької діяльності органами державної податкової служби реалізовані не були. Крім того, з метою погашення податкових зобов’язань або податкового боргу контролюючими органами в повній мірі не були застосовуані судові процедури, визначені Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (2343-12) .
Таким чином, фактична бездіяльність органів державної податкової служби призводить до порушення прав та законних інтересів ТОВ СП "НІБУЛОН", яке згідно до положень та вимог чинного законодавства України має всі законні права на податковий кредит та своєчасне отримання з Державного бюджету України бюджетного відшкодування з податку на додану вартість.
Згідно ч.1 ст. 16 та ч.1 ст. 20 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців" від 15.05.2003р. №755-IV (із змінами і доповненнями) з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців створено Єдиний державний реєстр, відомості з якого є відкритими і загальнодоступними.
Відповідно до ст.18 цього закону якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не були до нього внесені, вони не можуть бути використані в спорі з третьою особою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості.
Статтею 104 Цивільного кодексу України від 16.01.2003р. №435-IV (із змінами і доповненнями) визначено, що юридична особа припиняється в результаті передання всього майна, прав та обов’язків іншим юридичним особам – правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
До того ж, згідно ст. 59 Господарського кодексу України від 16.01.2003р. №436-IV (із змінами і доповненнями) припинення діяльності суб’єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації – за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб – засновників суб’єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених цим кодексом, - за рішенням суду. Суб’єкт господарювання вважається ліквідованим з дня внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності.
Згідно витягів з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб – підприємців та довідок по ВК НВК "Наско", ТОВ "Торговий дім Агроінтер", ТОВ "Дилен", ТОВ "Афалін – Трейд", ТОВ "Стандарт – Сигма" на моменту укладання договорів поставки, додатків до них та їх виконання підприємства – постачальники були зареєстрованими, не припинені та не виключені з Єдиного державного реєстру.
А відповідно до ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців" вказані дані є достовірними та такими, що повинні прийматися судом після доказування їх наявності в реєстрі.
Згідно до п.25 "Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість", затвердженого наказом ДПА України від 01.03.2000р. №79 (z0208-00) (із змінами і доповненнями), реєстрація платників податку на додану вартість діє до дати анулювання, яке відбувається у випадках, визначених п.9.8 ст. 9 Закону України "Про податок на додану вартість". Анулювання реєстрації здійснюється шляхом анулювання Свідоцтва та виключення платника податку на додану вартість з Реєстру.
Будь – яких посилань та доказів, які б підтверджували факт виключення ВК НВК "Наско", ТОВ "Торговий дім Агроінтер", ТОВ "Дилен", ТОВ "Афалін – Трейд", ТОВ "Стандарт – Сигма" з реєстру платників ПДВ СДПІ по роботі з ВПП у м.Миколаєві наведено та надано не було.
Колегія суддів вважає, що на момент укладання договорів поставки з додатками між ТОВ СП "НІБУЛОН" та ВК НВК "Наско", ТОВ "Торговий дім Агроінтер", ТОВ "Дилен", ТОВ "Афалін – Трейд", ТОВ "Стандарт – Сигма" останні мали господарську правосуб’єктність, а саме визнану державою за певним суб’єктом господарювання можливість бути суб’єктом прав (мати і здійснювати господарські права та обов’язки, відповідати за їх належне виконання й мати юридичну можливість захищати свої права та законні інтереси від можливих порушень). Крім того, ВК НВК "Наско", ТОВ "Торговий дім Агроінтер", ТОВ "Дилен", ТОВ "Афалін – Трейд", ТОВ "Стандарт – Сигма" перебували на податковому обліку як платники ПДВ та, як наслідок, мали право на видачу ТОВ СП "НІБУЛОН" податкових накладних.
Мотивуючи правомірність прийнятого податкового повідомлення – рішення від 18.05.2009р. №00000940/0 відповідач в акті невиїзної документальної перевірки від 18.05.2009р. №482/40/14291113 вказує на привласнення окремими суб’єктами підприємницької діяльності, що беруть участь у ланцюгах поставок, бюджетних коштів в розмірі сум сплаченого у складі ціни товару ПДВ шляхом недекларування податкових зобов’язань з ПДВ, завищення сум податкового кредиту, несплати ПДВ до бюджету, наявність у них ознак фіктивності та наміру щодо ухилення від сплати податків.
Колегія суддів вважає, що встановлення таких фактів можливе лише у процесуальний спосіб, прямо передбачений законом, зокрема, при розслідуванні злочинів, визначених ст. ст. 191, 205, 212 Кримінального кодексу України. Зазначені обставини мають бути документально підтверджені належними і допустимими доказами. Але в акті невиїзної документальної перевірки та в апеляційній скарзі не йдеться ані про постанови про порушення кримінальних справ за ознаками ст. ст. 191, 205, 212 Кримінального кодексу України, ані про вироки суду з таких справ, які набрали законної сили.
Статутні документи ВК НВК "Наско", ТОВ "Торговий дім Агроінтер", ТОВ "Дилен", ТОВ "Афалін – Трейд", ТОВ "Стандарт – Сигма", свідоцтва про державну реєстрацію та первинні документи визнані недійсними або скасовані не були, на момент проведення розрахунків прямих постачальників - контрагентів ліквідовано не було, свідоцтва платника ПДВ скасовані або анульовані не були та не було прийнято рішень стосовано скасування державної реєстрації або припинення юридичних осіб в судовому порядку.
З урахуванням вищезазначеного, колегія суддів вважає, що укладені між ТОВ СП "НІБУЛОН" та ВК НВК "Наско", ТОВ "Торговий дім Агроінтер", ТОВ "Дилен", ТОВ "Афалін – Трейд", ТОВ "Стандарт – Сигма" договори поставки з додатками до них спрямовані на реальне настання наслідків, обумовлених ними, виконані сторонами в повному обсязі та відповідають положенням цивільного, господарського і податкового законодавства. Крім того, колегія суддів вважає, що податок на додану вартість з операцій по реалізації сільськогосподарської продукції ВК НВК "Наско", ТОВ "Торговий дім Агроінтер", ТОВ "Дилен", ТОВ "Афалін – Трейд", ТОВ "Стандарт – Сигма" на адресу ТОВ СП "НІБУЛОН" правомірно було включено ВК НВК "Наско", ТОВ "Торговий дім Агроінтер", ТОВ "Дилен", ТОВ "Афалін – Трейд", ТОВ "Стандарт – Сигма" до податкових зобов’язань відповідних звітних періодів.
Відповідно до ст. 6 Конституції України органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією (254к/96-ВР) межах і відповідно до законів України.
Згідно п.11 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" від 04.12.1990р. №509-XII (із змінами і доповненнями) органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України.
Прийнятим податковим повідомленням – рішенням від 18.05.2009р. №00000940/0 СДПІ по роботі з ВПП у м.Миколаєві застосувала до ТОВ СП "НІБУЛОН" штрафні (фінансові) санкції в розмірі 1 009 645,15 грн. При цьому ні в акті невиїзної документальної перевірки від 18.05.2009р. №482/40/14291113 ні в прийнятому податковому повідомленні – рішенні від 18.05.2009р. №00000940/0 відповідач не послався на жодну норму чинного законодавства України, яка б надавала право контролюючому органу застосовувати до платника податків зазначену штрафну (фінансову) санкцію.
Крім того, СДПІ по роботі з ВПП у м.Миколаєві жодним чином не доведено фактів порушення ТОВ СП "НІБУЛОН" норм податкового законодавства, які б могли стати підставою для застосування до підприємства штрафних (фінансових) санкцій.
Також колегія суддів вважає, що невиїзна документальна перевірка ТОВ СП "НІБУЛОН", оформлена актом від 18.05.2009р. №482/40/14291113, проведена СДПІ по роботі з ВПП у м.Миколаєві з порушенням вимог чинного законодавства.
Так, згідно до ст. 20 Закону України "Про систему оподаткування" від 25.06.1991р. №1251-XII (із змінами і доповненнями) контроль за правильністю та своєчасністю справляння податків і зборів (обов’язкових платежів) здійснюється державними податковими органами та іншими державними органами в межах повноважень, визначених законами.
Статтею 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" від 04.12.1990р. №509-XII (із змінами і доповненнями) визначено вичерпний перелік прав та види перевірок, які вправі здійснювати органи державної податкової служби. Пунктом 1 ст.11 цього закону встановлено, що органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати виключно документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов’язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов’язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов’язкових платежів), додержання валютного законодавства.
Відповідно до п.4 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право запрошувати платників податків або їх представників для перевірки правильності нарахування та своєчасності сплати податків та зборів (обов’язкових платежів) такими платниками податків. Письмові повідомлення про такі запрошення направляються не пізніше ніж за десять робочих днів до дня запрошення рекомендованими листами, в яких зазначаються підстави запрошення, дата і час, на які запрошується платник податків (посадова особа платника податків).
В залучених до матеріалів справи листах – запрошеннях посадових осіб ТОВ СП "НІБУЛОН" від 12.05.2009р. №12417/10/40-29/19 та від 14.05.2009р. №12688/10/40-29/20 відповідачем не зазначено, яку саме перевірку, на яких підставах, згідно яких документів (податкових декларацій, звітів або інших документів) та в якому порядку передбачається провести, стосовно яких саме операцій та звітних періодів. Крім того, повідомлення про перевірку направлені з порушенням встановленого законом строку до дня запрошення. Зазначене позбавило платника податків ТОВ СП "НІБУЛОН" (його посадових осіб) можливості повного та якісного надання пояснень по суті питань, що виносяться на перевірку, з підтвердженням відповідними документами та матеріалами.
Підпунктом 7.7.5 п.7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" встановлено, що протягом 30 календарних днів, наступних за днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну невиїзну перевірку заявлених у ній даних.
Позивачем до органу державної податкової служби надані податкові декларації з ПДВ: за звітний період жовтень місяць 2008р. - 20.11.2008р.; за звітний період листопад місяць 2008р. - 22.12.2008р.; за звітний період грудень місяць 2008р. - 20.01.2009р.; за звітний період січень місяць 2009р. - 20.02.2009р.; за звітний період лютий місяць 2009р. - 18.03.2009р.; за звітний період березень місяць 2009р. - 16.04.2009р. Разом з деклараціями до податкового органу надано додатки №5 – розшифровка податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів.
Невиїзна документальна перевірка ТОВ СП "НІБУЛОН" була проведена 18.05.2009р. (акт від 18.05.2009р. №482/40/14291113), тобто з порушенням 30-ти денного строку для її проведення.
Таким чином, невиїзна документальна перевірка ТОВ СП "НІБУЛОН" (акт СДПІ по роботі з ВПП у м.Миколаєві від 18.05.2009р. №482/40/14291113) була проведена з порушенням порядку, встановленого законом.
А частиною 3 ст. 70 КАС України встановлено, що докази, одержані з порушенням закону, судом при вирішенні справи не беруться до уваги.
Відповідно до вимог ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Відповідач, який є суб’єктом владних повноважень, свою позицію суду не доказав та її не обґрунтував.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції порушень норм матеріального та процесуального права при прийнятті постанови не допустив, правильно встановив обставини справи, а наведені в апеляційній скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують. За таких обставин, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 195, 196; п.1 ч.1 ст.198; ст.200; п.1 ч.1 ст.205; ст.206; ч.5 ст. 254 КАС України колегія суддів,-
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Миколаєві залишити без задоволення, а постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 14 грудня 2009 року у справі №2а-2054/09/1470 без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили негайно після її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого Адміністративного Суду України протягом одного місяця після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Дата складення та підписання ухвали суду в повному обсязі – 21 червня 2010 року.
Головуючий:
Суддя:
Суддя: