Головуючий у 1 інстанції - Пляшкова К. О.
Суддя-доповідач - Лях О.П.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 червня 2010 року справа №2а-26006/09/1270
( Додатково див. ухвалу Вищого адміністративного суду України (rs14756359) )
приміщення суду за адресою: 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді Лях О.П.
суддів : Юрченко В.П., Горбенко К.П.
при секретарі Барбаш Л.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу відкритого акціонерного товариства "Алчевський коксохімічний завод"
на постанову Луганського окружного адміністративного суду
від 14 січня 2010 року
у адміністративній справі № 2а-26006/09/1270
за позовом відкритого акціонерного товариства "Алчевський коксохімічний завод"
до Луганської митниці
про визнання податкового повідомлення форми "Р" № 67 від 10.09.2009 про застосування штрафних санкцій в сумі 1870 грн. не чинним, -
В С Т А Н О В И Л А :
Відкрите акціонерне товариство "Алчевський коксохімічний завод", звернувся до суду з адміністративним позовом до Луганської митниці про визнання податкового повідомлення форми "Р" № 67 від 10.09.2009 про застосування штрафних санкцій в сумі 1870 грн. не чинним.
Позов мотивовано тим, що застосування штрафних санкцій, передбачених п. п. 17.1.1 п. 17.1 ст.17 Закону України № 2181 не належить до компетенції митних органів у розумінні ст. 2 зазначеного Закону, оскільки митниця є відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) податку до бюджету. Зі змісту оспорюваного податкового повідомлення не вбачається, з яких підстав здійснено нарахування - не наведено відповідних юридичних фактів та відсутній окремий документ, у якому б ці факти фіксувалися.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 14 січня 2010 року по справі № 2а-26006/09/1270 адміністративний позов задоволено частково, а саме :
визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення форми "Р" № 67 від 10.09.2009р. в частині застосування до відкритого акціонерного товариства "Алчевський коксохімічний завод" штрафних (фінансових) санкцій у сумі 510 грн.;
у задоволенні решти позовних вимог відкритого акціонерного товариства "Алчевський коксохімічний завод" відмовлено за необґрунтованістю.
В апеляційній скарзі ВАТ "Алчевський коксохімічний завод" просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нову, яким задовольнити його позовні вимоги.
Сторони в судове засідання не з’явилися, про час та місце судового засідання повідомлені належним чином.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді - доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, встановила наступне.
ВАТ "Алчевський коксохімічний завод", ідентифікаційний номер 00190816, зареєстрована у якості юридичної особи виконавчим комітетом Алчевської міської ради Луганської області 18.12.1995 (а.с.8).
Згідно податкового повідомленням форми "Р" № 67 від 10.09.2009, винесеним Луганською митницею, згідно актів перевірки за № № 697-707 від 27.08.2009, до ВАТ "Алчевський коксохімічний завод" застосовано штрафну санкцію у сумі 1870 грн. (арк. спр. 7).
Як вбачається з актів про неподання вантажної митної декларації у визначений законодавством строк № № 697-707 від 27.08.2009 митним органом встановлено, що 11.07.2009 на адресу ВАТ "Алчевський коксохімічний завод" надійшов вантаж вугілля, який знаходиться під митним контролем. Станом на 27.08.2009, тобто у передбачений законом 10-денний строк, вантажну митну декларацію ВАТ "Алчевський коксохімічний завод" не подано (арк. спр. 29 - 34).
Відповідно до ч. 1 ст. 85 Митного кодексу України митна декларація подається митному органу, який здійснює митне оформлення, протягом 10 днів з дати доставки товарів і транспортних засобів у митний орган призначення.
Факт неподання вантажних митних декларацій у строк, передбачений статтею 85 Митного кодексу України, позивачем визнається.
Підпунктом 2.1.1 п. 2.1 ст. 2 Закону № 2181"Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено, що митні органи є контролюючими органами стосовно акцизного збору та податку на додану вартість (з урахуванням випадків, коли законом обов'язок з їх стягнення або контролю покладається на податкові органи), ввізного та вивізного мита, інших податків і зборів (обов'язкових платежів), які відповідно до законів справляються при ввезенні (пересиланні) товарів і предметів на митну територію України або вивезенні (пересиланні) товарів і предметів з митної території України.
Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування" від 25.06.1991 року № 1251 платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
Статтею 20 вказаного Закону передбачено, що контроль за правильністю та своєчасністю справляння податків і зборів (обов'язкових платежів) здійснюється державними податковими органами та іншими державними органами в межах повноважень, визначених законами.
Підпунктом 7.3.6. пункту 7.3 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.97 р № 167 встановлено, що датою виникнення податкових зобов'язань при імпорті товарів є дата подання митної декларації із зазначенням у ній суми податку, що підлягає сплаті. Датою виникнення податкових зобов'язань при імпортуванні робіт (послуг) є дата списання коштів з розрахункового рахунка платника податку в оплату робіт (послуг) або дата оформлення документа, що засвідчує факт виконання робіт (послуг) нерезидентом залежно від того, яка з подій відбулася першою.
На підставі вантажних митних декларацій здійснюється нарахування та сплата податку на додану вартість, який контролюється митними органами.
Колегія суддів, зазначає, що вантажна митна декларація є різновидом податкової декларацій, контроль за поданням та достовірністю даних, а також своєчасності сплати податку на додану вартість у якій здійснює митний орган.
Відповідальність за несвоєчасне подання податкової декларації передбачена п. п. 17.1.1 п.17.1 ст. 17 Закону № 2181, згідно до якого платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Згідно п. 2.2 розділу 2 Порядку підготовки та направлення митними органами податкових повідомлень платникам податків, установлення й експлуатації дощок податкових повідомлень, затвердженого наказом Державної митної служби України № 370 від 11.05.2006 року (z0613-06) , зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 29.05.2006 року за № 613/12487 (z0613-06) , у випадку, зазначеному в пункті 2.1 цього Порядку (z0613-06) , митний орган складає та надсилає платнику податків податкові повідомлення за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку (z0613-06) (форма "Р" - при здійсненні розрахунку сум податкових зобов'язань та штрафних санкцій, нарахованих відповідно до підпунктів 17.1.1-17.1.6 пункту 17.1 статті 17 Закону, за їх наявності.
Згідно вантажних митних декларацій ВАТ "Алчевськии коксохімічний завод" отриманий позивачем вантаж прибув залізничним транспортом на станцію призначення одночасно, на адресу одного вантажоотримувача від одного вантажовідправника з однієї станції відправлення у межах одного зовнішньоекономічного контракту. Вказаний вантаж підпадає під поняття партії товару, визначення якої наведено у п. 2 Положення про вантажну митну декларацію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.06.1997 №574 (574-97-п) .
Колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції про те, що акти про неподання вантажної митної декларації у визначений законодавством строк № № 697-707 від 27.08.2009 стосуються неподання однієї вантажної митної декларації за однією партією товару та на їх підставі відповідач мав право застосувати до позивача штрафні санкції лише на суму 170 грн., а тому, загальна сума штрафних санкцій, визначених у податковому повідомлення форми "Р" від 10.09.2009 № 67 повинна становити 510 грн.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією (254к/96-ВР) та законами України.
Відповідно до частини 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією (254к/96-ВР) та законами України.
Колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги позивача зроблених судом першої інстанції висновків не спростовують, а тому, підстав для скасування чи зміни оскаржуваного судового рішення не вбачається.
Керуючись статтями 184, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А :
Апеляційну скаргу Відкритого акціонерного товариства "Алчевський коксохімічний завод" – залишити без задоволення.
Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 14 січня 2010 року по справі № 2а-26006/09/1270 - залишити без змін.
ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом одного місяця після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Колегія суддів