ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

                  10.08.2006  N 15190/7/16-1417


                        Про розгляд листа


     Державна податкова адміністрація України розглянула Ваш  лист
від  05.07.2006  N  4035/8/15-216  щодо  окремих  питань  стосовно
застосування        пільгового        режиму         оподаткування
сільськогосподарськими товаровиробниками і повідомляє.

     Для суб'єктів   господарювання  сільськогосподарської  галузі
пунктами 6.2.6 статті 6,  11.21 та 11.29 статті 11 Закону  України
"Про   податок   на  додану вартість" від 03.04.97 р.  N 168/97-ВР
( 168/97-ВР  )  (далі  -  Закон)   передбачено   пільговий   режим
оподаткування ПДВ.

     Такий пільговий    режим    оподаткування    ПДВ   передбачає
застосування нульової ставки ПДВ до операцій з поставки переробним
підприємствам  молока  та м'яса живою вагою сільськогосподарськими
товаровиробниками всіх форм власності і господарювання з подальшою
виплатою         переробними         підприємствами        дотацій
сільгосптоваровиробникам,  а також отримання та акумуляцію  коштів
ПДВ на спеціальних рахунках сільськогосподарських товаровиробників
щодо реалізації сільськогосподарської продукції.

     Порядок використання  таких  пільгових  режимів   затверджено
постановами   Кабінету   Міністрів  України від 12.05.99 р.  N 805
( 805-99-п )  "Про  затвердження  Порядку  нарахування,  виплат  і
використання    коштів,    спрямованих    для    виплати   дотацій
сільськогосподарським товаровиробникам за продані ними  переробним
підприємствам   молоко  та  м'ясо в  живій вазі" (далі - постанова
N 805) і  від  26.02.99  р.  N  271  (  271-99-п  )  "Про  Порядок
акумуляції    та    використання    коштів,    які   нараховуються
сільськогосподарськими товаровиробниками - платниками  податку  на
додану  вартість  щодо операцій з продажу товарів (робіт,  послуг)
власного  виробництва,  включаючи  продукцію   (крім   підакцизних
товарів),   виготовлену   на   давальницьких   умовах  із  власної
сільськогосподарської сировини".

     Зазначеними нормативними  актами  передбачено  обов'язковість
ведення  окремого  обліку  за  операціями,  що  підпадають під дію
спеціальних  пільгових  режимів  оподаткування  ПДВ,  встановлених
вищезазначеними  пунктами  Закону  (  168/97-ВР  ),  та щодо іншої
діяльності,     операції     за     якою     оподатковуються     у
загальновстановленому  порядку.  За  результатами  такого окремого
обліку складаються та подаються до органу  ДПС  відповідні  окремі
декларації  щодо спеціальної діяльності,  за якими не здійснюються
розрахунки з бюджетом,  та щодо іншої діяльності,  за  якими  такі
розрахунки проводяться, а саме:
     декларацію з  ПДВ  (скорочену)  ( zb702-05 ) N 1,  за якою не
здійснюються розрахунки з  бюджетом  по  операціях  відповідно  до
спеціального режиму,  передбаченого абзацом другим п. 11.21 ст. 11
Закону ( 168/97-ВР );
     декларацію з ПДВ (скорочену) ( zb702-05 ) N  2,  за  якою  не
здійснюються  розрахунки  з  бюджетом  по  операціях відповідно до
спеціального  режиму,   передбаченого   п.  11.29  ст.  11  Закону
( 168/97-ВР );
     декларацію з ПДВ (загальну) ( za702-05 ) N 3 по  операціях  з
поставки  продукції  не  власного  виробництва,  молока та м'яса в
живій вазі, реалізованих переробним підприємствам (пп. 6.2.6 ст. 6
Закону ( 168/97-ВР ),  по операціях з продажу підакцизних товарів,
за якою позитивне значення суми ПДВ перераховується до  державного
бюджету, а від'ємне відшкодовується у встановленому законодавством
порядку.

     У разі    коли    сільськогосподарськими    товаровиробниками
одночасно  здійснюються операції,  за якими повинні бути проведені
розрахунки з бюджетом (відображаються в декларації  з  податку  на
додану  вартість  за повною формою),  і за якими податок на додану
вартість  повинен  бути  перерахований  на   спеціальний   рахунок
(відображаються  в декларації за скороченою формою),  з одночасним
використанням одних тих же товарів (послуг),  розподіл сум податку
на додану вартість,  які відносяться до складу податкового кредиту
таких  операцій,  необхідно   здійснювати   залежно   від   частки
використання  таких  товарів  в  кожній  із  зазначених  категорій
операцій,  за результатами яких складається окремий вид декларацій
за правилами, визначеними пп. 7.4.3 статті 7 Закону ( 168/97-ВР ).

     Разом з  цим,  слід  зазначити,  що  відповідно  до  положень
постанови N 805 ( 805-99-п ) застосування нульової ставки щодо ПДВ
при  продажу сільгосптоваровиробниками молока і м'яса в живій вазі
переробним підприємствам з відповідним отриманням від них  дотацій
можливі тільки в тому випадку,  якщо переробне підприємство, якому
сільськогосподарський товаровиробник реалізує  молоко  і  м'ясо  в
живій вазі, виконує такі умови:
     - має власні переробні потужності;
     - веде   окремий   податковий  і  бухгалтерський  облік  щодо
операцій  з  продажу   молока,   молочної   продукції,   м'яса   і
м'ясопродуктів і щодо іншої продукції;
     - має окремий рахунок в банку для зарахування на нього коштів
для виплати дотацій сільськогосподарським товаровиробникам.

     Водночас звертаємо  увагу,  що  звернення  до  ДПА України за
наданням податкового роз'яснення повинні відповідати вимогам  абз.
4  пп.  5.3.4  п.  5.3  р.  5 Типового регламенту роботи державних
податкових адміністрацій в Автономній Республіці  Крим,  областях,
мм.  Києві  та Севастополі,  затвердженого наказом ДПА України від
06.12.2002 N 595,  зі змінами,  внесеними наказом ДПА України  від
10.05.2006  N  258,  згідно з яким у разі звернення ДПА в АР Крим,
областях,  мм.  Києва та Севастополя до ДПА  України  за  наданням
податкового  роз'яснення  до такого запиту в обов'язковому порядку
надається позиція регіональної державної податкової  адміністрації
з  порушеного  питання,  що  погоджена  з  структурним підрозділом
контрольно-перевірочної роботи, апеляцій, юридичним.

 Заступник Голови                                  Б.М.Горбанський