КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2-а-2776/09/2370 
Головуючий у 1-й інстанції: Гарань С.М.
Суддя-доповідач: Бєлова Л.В.
У Х В А Л А
Іменем України
"03" червня 2010 р. м. Київ
( Додатково див. ухвалу Вищого адміністративного суду України (rs31810368) )
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого: Бєлової Л.В.
суддів: Данилової М.В.,
Бистрик Г.М.
при секретарі: Комісаренко В.Д.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Києві апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінніс, ЛТД"на постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 26 травня 2009 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінніс, ЛТД"до Державна податкова інспекція у м. Черкаси про визнання протиправними та скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій,
ВСТАНОВИВ:
ТОВ "Сінніс, ЛТД"звернулись до Черкаського окружного адміністративного суду з позовом про визнання протиправними рішень ДПІ в м. Черкаси про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0000532303 від 03.04.2009 р., № 0000542303 від 07.04.2009 р. та № 0000562303 від 07.04.2009 р.
Постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 26 травня 2009 року в задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись із зазначеною постановою, ТОВ "Сінніс, ЛТД" подано апеляційну скаргу, в якій просять скасувати постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 26 травня 2009 року та прийняти нову постанову, якою позов задовольнити, мотивуючи свої вимоги тим, що судом порушено норми матеріального та процесуального права.
Заслухавши в судовому засіданні суддю-доповідача, пояснення з’явившихся учасників процесу, перевіривши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Судом першої інстанції встановлено, що 12.03.2009 р. Красноперекопською об’єднаною державною податковою інспекцією Автономної Республіки Крим була проведена перевірка щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу залу гральних автоматів, який знаходиться в місті Армянськ, Сімферопольське шосе, 18, та належить Товариству з обмеженою відповідальністю "Сінніс, ЛТД", за результатами якої складено акт №000094 від 12.03.2009 р. за встановлені порушення, а саме: 15 гральних автоматів не переведені в фіскальний режим роботи та не зареєстровані в органах державної податкової служби.
На підставі вказаного акту відповідач рішенням № 0000532303 від 03.04.2009 р. застосував до позивача штраф у розмірі 5100,00 грн. за встановлене порушення пунктів 1 статті 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".
25.03.2009 р. Державною податковою адміністрацією у Автономній Республіці Крим була проведена перевірка щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу, залу гральних автоматів, який знаходиться за адресою: місто Сімферополь, вул. Карла Маркса, 23а, що належить Товариству з обмеженою відповідальністю "Сінніс, ЛТД", за результатами якої складено акт № 000690 від 25.03.2009 р. за встановлені порушення, а саме: 31 гральних автоматів не переведені в фіскальний режим роботи та не зареєстровані в органах державної податкової служби.
На підставі вказаного акту відповідач рішенням № 0000542303 від 07.04.2009 р. застосував до позивача штраф у розмірі 10540,00 грн. за встановлене порушення пунктів 1, 2 статті 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".
28.03.2009 р. Охтирською міжрайонною державною податковою інспекцією Сумської області була проведена перевірка щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу залу гральних автоматів, який знаходиться за адресою: Сумська область, місто Охтирка, пров. Харківський, 17, та належить Товариству з обмеженою відповідальністю "Сінніс, ЛТД", за результатами якої складено акт перевірки за дотриманням суб’єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій від 28.03.2009 р. за встановлені порушення, а саме: 22 гральних автоматів не переведені в фіскальний режим роботи.
На підставі вказаного акту відповідач рішенням № 0000562303 від 07.04.2009 р. застосував до позивача штраф у розмірі 7480,00 грн. за встановлене порушення пунктів 1, 2 статті 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".
Колегія суддів не приймає доводи апеляційної скарги про неправомірність застосування ДПІ у м. Черкаси штрафних "фінансових" санкцій до ТОВ "Сінніс, ЛТД" за порушення статті 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", з таких підстав.
Відповідно до вимог п. 1 та п. 2 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", суб’єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або із застосуванням у встановленому порядку розрахункових книжок; видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.
Статтею 11 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг"встановлено, що терміни переведення суб’єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів, тощо) із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій встановлюється кабінетом Міністрів України.
Статтею 17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг"встановлено відповідальність суб'єктів господарювання за недотримання порядку використання РРО.
Пунктом 1 частини другої додатка до постанови Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2001 року N 121 (121-2001-п) "Про переведення суб'єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій" встановлено, що до 31 грудня 2006 року всі гральні автомати повинні бути переведені в режим застосування РРО.
У зв'язку з цим з 1 січня 2007 року у суб'єктів господарювання, що надають послуги у сфері грального бізнесу, виникає обов'язок застосовувати гральні автомати, що виконують фіскальні функції.
Невиконання цього обов'язку може бути підставою для накладення на суб'єкта господарювання штрафу, передбаченого статтею 17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".
Згідно зі статтею 12 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг"на території України дозволяється реалізовувати та застосовувати лише ті реєстратори розрахункових операцій вітчизняного та іноземного виробництва, які включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, та конструкція і програмне забезпечення яких відповідає конструкторсько-технологічній та програмній документації виробника.
Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2001 року N 121 (121-2001-п) "Про переведення суб’єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій" на Міністерство промислової політики було покладено обов’язок забезпечити організацію розроблення автоматів з продажу товарів (послуг), які відповідатимуть необхідним вимогам, а також запам’ятовуючих пристроїв (фіскальної пам’яті) для оснащення автоматів, що вже діють.
Наказом Державної податкової адміністрації України від 1 липня 2008 року N 430 (v0430225-08) "Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій у новій редакції"(наказ втратив чинність згідно з наказом Державної податкової адміністрації України від 10 вересня 2008 року N 581 (v0581225-08) ) до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій було включено комп’ютерно-касову систему "Фіскал", яка призначена для фіскалізації гральних автоматів.
Таким чином, з моменту включення до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій комп’ютерно-касової системи "Фіскал"суб’єкти господарювання зобов’язані використовувати зазначену систему.
ТОВ "Сінніс, ЛТД"зазначених вимог не виконало.
За вказаних обставин суд першої інстанцій дійшов обґрунтованого висновку щодо правомірності застосування ДПІ у місті Черкаси штрафних (фінансових) санкцій до ТОВ "Сінніс, ЛТД".
Враховуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку, що постанова Черкаського окружного адміністративного суду від 26 травня 2009 року відповідає нормам матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, викладених у зазначеній постанові, у зв’язку з чим підстав для її скасування не вбачається.
Керуючись ст. ст. 160, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінніс, ЛТД"на постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 26 травня 2009 року - залишити без задоволення.
Постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 26 травня 2009 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення.
Ухвалу може бути оскаржено в касаційному поряд ку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України шляхом подання касаційної скарги протягом одного місяця піс ля набрання ухвалою законної сили.
Ухвалу складено в повному обсязі –04.06.2010 р.
Головуючий суддя
Судді