КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2-а-27742/08 
Головуючий у І інстанції – Попова О.Г.
Суддя-доповідач: Межевич М.В.
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К РАЇНИ
19 березня 2010 року м. Київ
( Додатково див. ухвалу Вищого адміністративного суду України (rs26469843) )
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі: головуючого - судді Межевича М.В., суддів Зайця В.С. та Ситникова О.Ф., при секретарі Бурді Л.М., за участю представників сторін: від позивача Каменський А.Ф., від відповідача Рудьковська Т.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві справу за апеляційною скаргою Коростишівської міжрайонної державної податкової інспекції у Житомирській області на постанову Житомирського окружного адміністративного суду від 13 лютого 2009 року у справі за позовом Відкритого акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Коростишівгаз" до Коростишівської міжрайонної державної податкової інспекції у Житомирській області про визнання недійсним податкового повідомлення-рішення, -
В С Т А Н О В И Л А :
Постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 13 лютого 2009 року позов задоволено, скасовано податкове повідомлення-рішення Коростишівської МДПІ №0000962340/0 від 01.09.2008 року.
Відповідач в апеляційній скарзі просить скасувати постанову суду першої інстанції як таку, що постановлена з порушенням норм матеріального права та ухвалити нову постанову, якою відмовити в задоволенні позову.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги та заперечення на неї, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду - без змін з таких підстав.
Згідно зі ст.ст. 198 ч. 1 п. 1, 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду – без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
21.08.2008 року контролюючим органом проведена позапланова перевірка позивача з питань правових відносин з контрагентами за період з 01.03.2008 року по 31.05.2008 року, за результатами якої складено акт №31/01-14/20413052 від 21.08.2008 року
Податковим органом під час перевірки виявлено порушення п.1.11 ст.1, пп..7.7.1 п.7.7 ст.7, п. 11.11 ст. 11 Закону України "Про податок на додану вартість". На підставі акту перевірки винесено податкове повідомлення-рішення №0000962340/0 від 01.09.2008 року, яким визначено податкове зобов"язання за основним платежем в сумі 178059,00 грн. та штрафні санкції в сумі 100237,00 грн.
В акті перевірки зазначено, що за березень-травень 2008 року ВАТ "Коростишівгаз" отримав від ДК "Газ України", "Нафтогаз України" природний газ на суми 537724,22 грн., 338346,92 грн., 142216,75 грн. та здійснив оплату за отриманий газ на суми 200895,30 грн., 190191,65 грн., 144244,44 грн. Перевіркою встановлено заниження податку на додану вартість за березень і травень на загальну суму 200474,29 грн. та завищення податку за квітень 2008 року в сумі 22414,64 грн. Зменшення від"ємного значення з податку на додану вартість становить 178059 грн. та складається з вартості придбаного природного газу для населення та бюджетних установ та не оплаченого постачальнику позивачем.
Перевіряючи правомірність прийнятого податковим органом податкового повідомлення-рішення, колегія суддів враховує наступне.
Пунктом 11.11 ст. 11 Закону України "Про податок на додану вартість" встановлено, що тимчасово, до набрання чинності Податковим кодексом України, платники податку, які продають теплову енергію, газ природній (крім скрапленого), включаючи вартість його транспортування, чи надають послуги, вартість яких включається до складу квартирної плати чи плати за утримання житла, фізичним особам, бюджетним установам, не зареєстрованим платниками цього податку, а також житлово-експлуатаційним конторам, квартирно-експлуатаційним частинам, товариствам співвласників житла, іншим подібним платникам податку, які здійснюють збір коштів від зазначених покупців з метою подальшого їх перерахування продавцям таких товарів (послуг) у компенсацію їх вартості (далі - ЖЕКи), визначають базу оподаткування операцій з надання зазначених товарів (послуг) за касовим способом. За касовим способом визначається також база оподаткування з операцій з надання зазначених товарів (послуг) для ЖЕКів та бюджетних установ, що отримують ці товари (послуги), у разі якщо вони зареєстровані як платники податку.
В пункті 1.11. ст. 1 Закону України "Про податок на додану вартість" визначено, що касовий метод - метод податкового обліку, за яким дата виникнення податкових зобов'язань визначається як дата зарахування (отримання) коштів на банківський рахунок (у касу) платника податку або дата отримання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) ним товарів (послуг), а дата виникнення права на податковий кредит визначається як дата списання коштів з банківського рахунку (видачі з каси) платника податку або дата надання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) йому товарів (послуг).
За висновками податкового органу, позивачем в порушення вимог вищевказаної статті включено до податкового кредиту звітного періоду суми податку на додану вартість з придбаного природного газу для населення та бюджетних установ, що неоплачені постачальникам ДК "Газ України", "Нафтогаз України" .
Такі висновки контролюючого органу не відповідають положенням податкового законодавства та зроблені без врахування наступного.
Касовим способом у розумінні п. 1.11. ст. 1 Закону України "Про податок на додану вартість" визначається виключно база оподаткування операцій з поставки, будь-яких особливостей при формуванні податкового кредиту не встановлено, у зв’язку з чим, податковий кредит позивача формується на загальних підставах, встановлених п.7.5 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість".
В Законі України "Про податок на додану вартість" (168/97-ВР) відсутня норма, згідно якої порядок визначення податкового кредиту при "касовому методі" ототожнювався б із порядком визначення податкового кредиту при "касовому способі".
Позивачем обчислені податкові зобов’язання за касовим способом згідно п.11.11.ст.11, а податковий кредит визначено у порядку згідно п.7.5 ст. Закону України "Про податок на додану вартість" (168/97-ВР) , що відповідає законодавчо визначеному порядку формування податкового кредиту.
Як видно зі змісту п. 11.11. ст. 11 Закону України "Про податок на додану вартість" порядок формування податкових зобов'язань та податкового кредиту, передбачений цим пунктом, має застосовуватися лише при здійсненні господарської операції по реалізації природного газу населенню та бюджетним установам.
В спірному випадку придбання позивачем у постачальника природного газу є окремою господарською операцією, під час якої одночасно формуються податкові зобов'язання у постачальників та податковий кредит у позивача на підставі саме норм загального застосування, а саме пп.7.5.1 п.7.5. ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість".
Відповідно до пп.7.4.1 п.7.4. ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" податковий кредит звітного періоду складається із сум податків, сплачених (нарахованих) платником податку у звітному періоді у зв"язку з придбанням товарів (робіт, послуг), вартість яких відноситься до складу валових витрат виробництва (обігу) та основних фондів "чи нематеріальних активів, що підлягають амортизації.
Згідно пп.7.5.1 п.7.5. ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається дата здійснення першої з подій: або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків; або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).
Крім того, законодавством не передбачено такої підстави для коригування платником податку податкового кредиту як наявність різних порядків його формування з врахуванням особливостей предмету операцій продажу (природного газу) та суб"єктів таких договорів, визначених п. 11.11 ст. 11 Закону України " Про податок на додану вартість".
Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, на підставі повно і всебічно з’ясованих обставин в справі, підтвердженими доказами, а доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, то колегія суддів апеляційної інстанції підстав для його скасування не вбачає.
Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, колегія суддів
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Коростишівської міжрайонної державної податкової інспекції у Житомирській області залишити без задоволення, а постанову Житомирського окружного адміністративного суду від 13 лютого 2009 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом одного місяця з дня складання в повному обсязі, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя
Суддя
Суддя
М.В. Межевич
В.С. Заяць
О.Ф. Ситников
Повний текст ухвали виготовлений 24 березня 2010 року.
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2-а-27742/08 
Головуючий у І інстанції – Попова О.Г.
Суддя-доповідач: Межевич М.В.
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К РАЇНИ
(вступна та резолютивна частини)
19 березня 2010 року м. Київ
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі: головуючого - судді Межевича М.В., суддів Зайця В.С. та Ситникова О.Ф., при секретарі Бурді Л.М., за участю представників сторін: від позивача Каменський А.Ф., від відповідача Рудьковська Т.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві справу за апеляційною скаргою Коростишівської міжрайонної державної податкової інспекції у Житомирській області на постанову Житомирського окружного адміністративного суду від 13 лютого 2009 року у справі за позовом Відкритого акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Коростишівгаз" до Коростишівської міжрайонної державної податкової інспекції у Житомирській області про визнання недійсним податкового повідомлення-рішення.
Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, колегія суддів
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Коростишівської міжрайонної державної податкової інспекції у Житомирській області залишити без задоволення, а постанову Житомирського окружного адміністративного суду від 13 лютого 2009 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом одного місяця з дня складання в повному обсязі, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя
Суддя
Суддя
М.В. Межевич
В.С. Заяць
О.Ф. Ситников