УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 156 від 27.07.2001
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
15 серпня 2001 р.
за N 711/5902
( Наказ скасовано на підставі Наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції N 121 (z0395-03) від 19.05.2003 )

Про затвердження Порядку виконання Агентством з питань банкрутства окремих повноважень державного органу з питань банкрутства

( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції N 346 (z0975-02) від 26.11.2002 )
Відповідно до статті 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (2343-12) та з метою створення умов для організації співпраці Агентства з питань банкрутства з іншими організаціями, органами влади і учасниками провадження в справі про банкрутство НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок виконання Агентством з питань банкрутства окремих повноважень державного органу з питань банкрутства (додається).
2. Голові Агентства з питань банкрутства (Русалін К.А.), управлінню з питань власності та банкрутства (Мельник О.В.) та юридичному департаменту (Медвецький А.Т.) забезпечити в установленому порядку державну реєстрацію цього наказу в Мін'юсті.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Міністр
О.Шлапак

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
економіки України
27.07.2001 N 156
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
15 серпня 2001 р.
за N 711/5902

Порядок виконання Агентством з питань банкрутства окремих повноважень державного органу з питань банкрутства

1. Цей Порядок розроблено з метою визначення особливостей вирішення державною госпрозрахунковою установою - Агентством з питань банкрутства та підпорядкованими йому регіональними структурами (далі - Агентство) основних питань, які виникають при практичній реалізації окремих повноважень державного органу з питань банкрутства відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (2343-12) (далі - Закон) і функціональних обов'язків, покладених на Мінекономіки Указом Президента України від 23 жовтня 2000 року N 1159/2000 (1159/2000) "Про Міністерство економіки".
Перелік повноважень державного органу з питань банкрутства і функціональних обов'язків, практичну реалізацію яких делеговано Агентству, визначено наказом Міністерства економіки України від 25.04.01 N 86 (v0086557-01) .
2. Представляючи інтереси Мінекономіки як державного органу з питань банкрутства, Агентство у своїй діяльності керується Конституцією України (254к/96-ВР) , законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України та утворених Кабінетом Міністрів України робочих органів, нормативно-правовими актами Міністерства економіки України, актами Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, актами органів місцевого самоврядування, прийнятими в межах їх компетенції, та цим Порядком.
3. Як учасник арбітражного провадження у справах про банкрутство Агентство:
а) у разі порушення справи про банкрутство державного підприємства, містоутворювального підприємства, підприємства, яке має стратегічне значення для економіки та безпеки держави, особливо небезпечного підприємства або суб'єкта природної монополії від імені державного органу з питань банкрутства направляє арбітражному суду клопотання про залучення представника Агентства до провадження у справі про банкрутство зазначеного боржника;
б) при отриманні ухвали арбітражного суду, у якій запропоновано залучити до провадження у справі про банкрутство представника державного органу з питань банкрутства, Агентство в триденний термін направляє до арбітражного суду повноважного представника для ознайомлення з матеріалами порушеної справи про банкрутство;
в) з питань, що потребують залучення до їх вирішення інших органів виконавчої влади, погоджує з Міністерством економіки України позицію учасника провадження у справі про банкрутство;
г) спільно з розпорядником майна боржника і на підставі укладеного з ним договору аналізує фінансово-господарську діяльність підприємства та надає арбітражному керуючому необхідну консультативну і практичну допомогу в підготовці пропозицій щодо визначення оптимального правового механізму врегулювання проблеми неплатоспроможності боржника, проведення санації тощо.
4. Для підготовки і подання в установленому порядку пропозицій арбітражному суду щодо кандидатури арбітражних керуючих відповідно до Порядку подання пропозицій арбітражному суду щодо кандидатур арбітражних керуючих, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 25.04.01 N 87 (z0416-01) і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.05.01 за N 416/5607, Агентство:
а) створює постійно діючу комісію з акредитації арбітражних керуючих і веде комп'ютерну базу даних, у якій відображаються основні етапи і якісні ознаки їх господарської діяльності;
б) бере участь у підготовці навчальних програм, за якими здійснюється підготовка арбітражних керуючих;
в) постійно співпрацює з ініціаторами порушення справи про банкрутство, територіальними органами Мінекономіки з питань банкрутства (далі - територіальні органи), іншими зацікавленими особами з питань підготовки пропозицій щодо кандидатури арбітражного керуючого;
г) співпрацює з арбітражними судами, органами виконавчої влади, кредиторами та боржниками з питань ефективності виконання арбітражними керуючими наданих їм повноважень;
ґ) укладає з арбітражними керуючими угоди про виконання окремих робіт, надання послуг, необхідних для забезпечення провадження в справі про банкрутство;
д) організовує систематичні заходи щодо підвищення кваліфікації арбітражних керуючих;
( Пункт 4 доповнено підпунктом "д" згідно з Наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції N 346 (z0975-02) від 26.11.2002 )
е) готує на запити Мінекономіки висновки щодо відповідності дій арбітражних керуючих законодавству України у сфері банкрутства.
( Пункт 4 доповнено підпунктом "е" згідно з Наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції N 346 (z0975-02) від 26.11.2002 )
5. При забезпеченні реалізації процедур банкрутства щодо відсутнього боржника Агентство подає арбітражному суду кандидатуру арбітражного керуючого з числа відповідних фахівців Агентства, територіальних органів (за згодою) або ліцензованих арбітражних керуючих, а також здійснює інші, визначені Законом, заходи.
6. Функціонування єдиної бази даних про підприємства, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, відповідно до Положення про порядок формування та ведення єдиної бази даних про підприємства, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 11.04.01 N 77 (z0383-01) і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.05.01 за N 383/5574, забезпечується:
а) програмно-технічним комплексом, створеним на основі комп'ютерних систем в арбітражних судах України, підрозділах Мінекономіки, на державному підприємстві - Арбітражний інформаційний центр, Реєстраційному органі Вищого арбітражного суду України та в державній госпрозрахунковій установі - Агентстві з питань банкрутства - Адміністраторі єдиної бази даних;
б) угодою між Агентством і Арбітражним інформаційним центром, а також договорами про співробітництво з Державним комітетом статистики і відповідним інформаційно-аналітичним підрозділом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку;
в) працівниками арбітражного суду, арбітражними керуючими та посадовими особами, відповідальними за формування, ведення і збереження бази даних у центральному апараті та регіональних підрозділах Реєстраційного органу і Адміністратора єдиної бази даних.
7. Проведення експертизи фінансового становища державних підприємств і підприємств, у статутному фонді яких частка державної власності перевищує двадцять п'ять відсотків, здійснюється Агентством у разі отримання відповідного доручення арбітражного суду Мінекономіки, а стосовно інших підприємств - у зв'язку зі зверненням арбітражного керуючого чи комітету кредиторів.
Експертиза проводиться фахівцями Агентства або за договором зі спеціалізованою організацією. Результати експертизи розглядаються департаментом фінансового моніторингу та експертиз Агентства із залученням, у разі потреби, представників територіальних органів або регіональних агентств з питань банкрутства. Експертний висновок, який направляється до арбітражного суду, щодо фінансового становища боржника затверджується керівником Агентства або особою, що його заміщає.
Копія затвердженого експертного висновку про фінансове становище державного підприємства і підприємства, у статутному фонді якого частка державної власності перевищує двадцять п'ять відсотків, направляється до Мінекономіки.
8. Висновок про наявність ознак приховуваного, фіктивного банкрутства або доведення до банкрутства, який готується Агентством на запит суду, прокуратури або іншого уповноваженого органу, складається й затверджується в такому самому порядку, як і проведення експертизи фінансового становища підприємства.
9. Пропозиції щодо проведення досудової санації суб'єктів підприємницької діяльності, які перебувають у державній власності, готуються Агентством на виконання доручення Мінекономіки, в ініціативному порядку - за договором з підприємством або за договором з ініціювальним інвестором.
Зазначені пропозиції розробляються із залученням представників територіальних органів, регіональних агентств з питань банкрутства, фахівців підприємства, щодо якого планується проведення досудової санації, і погоджуються з центральним органом виконавчої влади, уповноваженим управляти майном (корпоративними правами) цього підприємства.
Погодження в установленому порядку умов участі інвесторів і кредиторів у проведенні досудової санації суб'єктів підприємницької діяльності, які перебувають у державній власності, проводиться Агентством за дорученням Мінекономіки або за договором із центральним органом виконавчої влади, уповноваженим управляти майном (корпоративними правами) цього підприємства. Для погодження умов участі інвесторів і кредиторів у проведенні досудової санації Агентству надаються:
баланс (форма 1) (z0396-99) , звіт про фінансові результати (форма 2) (z0397-99) , інші матеріали бухгалтерської звітності підприємства не менше ніж за 3 останніх роки і на кінець кварталу, що передував поданню матеріалів на погодження;
план санації з обгрунтуванням основних пропозицій інвестора (кредитора) та реальних джерел інвестування щодо проведення досудової санації;
проекти договору (договорів), яким визначатимуться умови участі інвестора або кредитора, зокрема з питань набуття права власності на майно підприємства, розпорядження частиною його продукції, оренди майна підприємства, задоволення вимог кредиторів шляхом переведення боргу (частини боргу) на інвестора.
Погодження умов участі інвесторів і кредиторів у проведенні досудової санації проводиться, як правило, із залученням територіальних органів Мінекономіки та регіональних агентств з питань банкрутства відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17.03.2000 N 515 (515-2000-п) .
10. Підготовка пропозицій щодо продажу частини майна боржника - державного підприємства у процедурі санації, майна державного підприємства - банкрута, стосовно якого винесено ухвалу про ліквідацію, проводиться Агентством з питань банкрутства відповідно до Порядку продажу активів у рахунок погашення податкового боргу боржника в процедурах банкрутства, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 07.06.01 за N 123 (z0536-01) і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 22.06.01 за N 536/5727.
11. Про хід виконання повноважень державного органу з питань банкрутства Агентство щокварталу інформує Мінекономіки і, за його дорученням, - інші центральні органи виконавчої влади. Додаткова інформація з цих питань надається Мінекономіки за окремим дорученням.
Начальник управління з питань
власності та банкрутства
Міністерства економіки України
О.Мельник