Донецький апеляційний адміністративний суд
Суддя-доповідач С.В.Білак
Головуючий у 1-й інстанції Трипутіна Т.М.
УХВАЛА
Іменем України
09 жовтня 2009 року справа № 2а-160/09/0546
( Додатково див. постанову Вищого адміністративного суду України (rs19205021) )
приміщення суду за адресою: м.Донецьк, бульвар Шевченка, 26
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністративного суд у складі:
головуючого
Білак С.В.
Суддів при секретарі
Сухарька М.Г., Гаврищук Т.Г. Безрукової В.М.
розглянувши апеляційну скаргу
у відкритому судовому засіданні Управління праці та соціального захисту населення Совєтської районної адміністрації Макіївської міської ради Донецької області
на постанову
Совєтського районного суду м.Макіївки Донецької області
від
23.04.2009 року
по справі
№ 2а-160/09
за позовом
ОСОБА_1
до про
Управління праці та соціального захисту населення Совєтської
районної адміністрації Макіївської міської ради Донецької області
визнання дій неправомірними та стягнення недоотриманих сум допомоги
по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та
компенсації у зв"язку з порушенням строків її виплати
ВСТАНОВИЛА:
Позивач ОСОБА_1 звернулася в суд з адміністративним позовом до Управління праці та соціального захисту населення Совєтської районної адміністрації Макіївської міської ради Донецької області про визнання дій неправомірними та стягнення недоотриманих сум допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку з 09.07.2007р. по 01.01.2008р. в сумі 1848.18 грн. та компенсації у зв"язку з порушенням строків її виплати.
Постановою Совєтського районного суду м.Макіївки Донецької області від 23.04.2009р. позовні вимоги позивача були задоволені частково. Визнано неправомірними дії Управління праці та соціального захисту населення Совєтської районної адміністрації Макіївської міської ради Донецької області у відмові в проведенні перерахунку позивачу щомісячну грошову допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з 09.07.2007р. по 31.12.2007р. Зобов"язано Управління праці та соціального захисту населення Совєтської районної адміністрації Макіївської міської ради Донецької області здійснити виплату позивачу недоплаченої суми щомісячної грошової допомоги по догляду за дитиною за період 09 липня по 31 грудня 2007 року у розмірі 1896 грн. 42 коп. за рахунок коштів Державного бюджету України. В іншій частині позовних вимог позивачу відмовлено.
Судом першої інстанції встановлено, що позивач має право на пільги, встановлені Законом України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" (2811-12) .
Не погодившись з постановою суду першої інстанції, відповідачем подана апеляційна скарга, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та відмовити позивачу в задоволенні його позовних вимог.
Апеляційну скаргу мотивує тим, що постанова суду першої інстанції прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права, судом першої інстанції неправильно застосовано норми Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" (2811-12) .
В апеляційній скарзі зазначає, що здійснити виплати у розмірах, визначених Законом України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" (2811-12) Управління праці та соціального захисту населення не має права, у зв'язку з тим, що Законом України "Про державний бюджет України" встановлені інші розміри грошової допомоги по догляду за дитиною.
Перевіривши матеріали справи, вивчивши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а судове рішення без змін з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України, судове рішення повинно бути законним та обґрунтованим.
З матеріалів справи вбачається, що позивач ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 народила дитину ОСОБА_2, що підтверджується свідоцтвом про народження /а.с.5/.
Згідно довідки відповідача, виплата допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку проведена в липні - 129.03 грн., в серпні - 132.64 грн., в вересні - 134.45 грн., в жовтні - 136.13 грн., в листопаді - 140.05 грн., в грудні - 144.10 грн. /а.с.6/.
Відповідно до ст. 14 Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми", допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку виплачується щомісяця з дня призначення допомоги по догляду за дитиною по день досягнення дитиною вказаного віку включно.
Статтею 15 Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" передбачено розмір допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, а саме допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, що дорівнює різниці між прожитковим мінімумом, встановленим для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 130 гривень. ( Частина перша статті 15 в редакції Закону № 107-VI (107-17) ( 107-17 ) від 28.12.2007 ).
Статтею 56 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" встановлено, що допомога при народженні дитини та по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку відповідно до Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" (2811-12) ( 2811-12 ) та Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" (2240-14) ( 2240-14 ) здійснюється за рахунок коштів відповідної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам у таких розмірах:
допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку - у розмірі, що дорівнює різниці між 50 відсотками прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 90 гривень для незастрахованих осіб та не менше 23 відсотків прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, для застрахованих осіб, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
На підставі Рішення Конституційного Суду № 6-рп/2007 від 09.07.2007р. (v0a6p710-07) визнано такими, що не відповідають Конституції України (254к/96-ВР) ( 254к/96-ВР ) (є неконституційними), такі положення Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" (489-16) ( 489-16 ):
- абзацу третього частини другої статті 56 ( 489-16 ) щодо встановлення допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, що визначається як різниця між 50 відсотками прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 90 гривень для незастрахованих осіб та не менше 23 відсотків прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, для застрахованих осіб, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Судом першої інстанції вірно застосовано норми рішення Конституційного Суду України від 09.07.2007р. (v0a6p710-07) , яким визнані неконституційними відповідні положення Закону України " Про Державний бюджет України на 2007 рік" (489-16) , яким встановлено обмеження щодо розміру виплат грошової допомоги у відповідності до ст. 15 Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" в редакції на 01.01.2005р., а саме "допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років". Законом України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" (489-16) встановлено розмір мінімального прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років: з 1 січня - 434 грн., з 1 квітня - 463 грн., з 1 жовтня - 470 грн.
Колегія суддів вважає, що судом першої інстанції вірно зроблено про задоволення позовних вимог позивача за період з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року в сумі 1896 грн. 42 коп.
Колегія суддів вважає, що судом першої інстанції вірно зроблено висновок про відмову в задоволенні позовних вимог про сплату суми компенсації, так як Законом України "Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв'язку з порушенням строків її виплати" (2050-14) передбачено виплату компенсації у випадку затримання на один чи більше календарних місяців виплати доходів, нарахованих громадянам за період починаючи з дня набрання чинності цим законом.
Суми компенсації, які вимагає позивач не являються нарахованими та несвоєчасно сплаченими, так як вони є спірними і не підлягають компенсації.
Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України (2747-15) підставами для скасування рішення є порушення судом норм матеріального чи процесуального права.
Доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку про те, що при розгляді справи судом першої інстанції було допущено неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права.
Судова колегія дійшла висновку про те, що підстави для скасування рішення суду першої інстанції відсутні, а тому відхиляє апеляційну скаргу і залишає судове рішення без змін.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 94, 195- 196, п.1 ч.1 ст. 198, ст. 200, ст. 205, ст. 206, ст. 211, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Управління праці та соціального захисту населення Совєтської районної адміністрації Макіївської міської ради Донецької області - залишити без задоволення.
Постанову Совєтського районного суду м.Макіївки Донецької області від 23.04.2009р. за позовом ОСОБА_1до Управління праці та соціального захисту населення Совєтської районної адміністрації Макіївської міської ради Донецької області про визнання дій неправомірними та стягнення недоплаченої державної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку - залишити без змін.
Ухвала складена в нарадчій кімнаті та проголошена в судовому засіданні 09 жовтня 2009 року.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом одного місяця з моменту набрання законної сили.
Головуючий суддя
Судді
С.В.Білак
Т.Г.Гаврищук
М.Г.Сухарьок