КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
 Головуючий у 1 інстанції - Блохіна Ж.В.
Суддя-доповідач - Попович О.В.
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 грудня 2008 року м. Києва Справа №22-а-2067/2008 р.
( Додатково див. ухвалу Вищого адміністративного суду України (rs17312530) )
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду в складі:
Головуючого судді Попович О.В.
Суддів: Бєлової Л.В., Горбань Т.І.,
при секретарі Романовій Ю.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу відповідача Державної податкової інспекції у м. Чернігові на Постанову Господарського суду Чернігівської області від 17.05.2007 року у справі за позовом фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 до Державної податкової інспекції у м. Чернігові про визнання нечинним рішення, -
В С Т А Н О В И Л А:
У березні 2007 року суб'єкт підприємницької діяльності - фізична особа ОСОБА_1. звернувся до Господарського суду Черкаської області з позовом до державної податкової інспекції у м. Чернігові, в якому просив суд визнати нечинним та скасувати рішення відповідача №0001132323/2 від 22.01.2007 року, яким до нього було застосовано штрафні (фінансові) санкції.
Постановою Господарського суду Чернігівської області від 17.05.2007 року позов фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 до Державної податкової інспекції у м. Чернігові про визнання нечинним рішення - задоволено, визнано недійсним податкове повідомлення - рішення від 22.01.2007 року.
Не погоджуючись з вищезазначеною Постановою, відповідач подав апеляційну скаргу до Київського апеляційного адміністративного суду, в якій просить скасувати Постанову суду першої інстанції та постановити нову, якою в задоволенні позову відмовити. Свою позицію апелянт аргументує тим, що судом першої інстанції при винесенні оскаржуваної Постанови були порушенні норми матеріального права, що є підставою для скасування оскаржуваної Постанови.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, які з'явились в судове засідання, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступного.
Судом апеляційної інстанції встановлено, що ОСОБА_1 зареєстрований в якості фізичної особи - підприємця виконавчим комітетом Чернігівської міської ради 28.09.1992р., що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця серії ВОО №841844.
Станом на 03 жовтня 2006 року ОСОБА_1. перебував на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності, отримав свідоцтво про сплату єдиного податку від 01.01.2006р. серії Г №024541; вид діяльності: оптова та роздрібна торгівля, лісопильне та стругальне виробництво; місце здійснення діяльності: АДРЕСА_1
За заявою позивача від 22.03.2006р. ДПІ у м. Чернігові була здійснена реєстрація книги обліку розрахункових операцій для використання в торговому павільйоні АДРЕСА_1 який належить СПД ОСОБА_1., і реєстрація якої (книги) була скасована 31.10.2006р. за заявою самого підприємця від 25.10.2006р.
Працівниками державної податкової інспекції у м. Чернігові на підставі направлення на перевірку від 27.09.2006 року №1929 відповідно до Наказу від 27.09.2006 року №2287 про проведення позапланової перевірки та графіку перевірок на жовтень 2006 року, була проведена перевірка щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу торгового павільйону, що розташований в м. Чернігові по вул. Бланка, 24 б та належить позивачу. За результатами перевірки було складено Акт №2526/2323 від 03.10.2006р., в якому зазначені виявлені порушення, а саме:
здійснення розрахункових операцій без використання розрахункової книжки та книги обліку розрахункових операцій, а саме: при реалізації однієї пачки риби "Полосатики" КОРО та РК не застосовувались, розрахунковий документ (розрахункова квитанція) не видавалась. Чим порушено п.5 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від 06.07.95р. №265/95-ВР (зі змінами та доповненнями);
не забезпечено відповідність суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданих з початку робочого дня, а саме: 458,00 грн. - 2,20 грн. (вартість реалізованого товару) = 455,80 грн., чим порушено п.13 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від 06.07.95р. №;265/95-ВР (зі змінами та доповненнями).
Дана перевірка була проведена в присутності ОСОБА_2. - продавця СДП - ФООСОБА_1. Також до Акту перевірки додані пояснення ОСОБА_2. від 03.10.2006р. про те, що при реалізації риби "Полосатики" вона не виписала і не видала розрахункову квитанцію, так як вважала, що її не треба видавати. Невідповідність суми готівки на місці проведення розрахунків загальній сумі продажу по РК пояснила тим, що вона не виписувала та не видавала розрахункові квитанції.
На підставі висновків Акту перевірки, яким встановлено порушення п.5, 13 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", відповідачем прийнято рішення від 10.10.2006р. №0001132323/0, яким до позивача застосовано штрафні санкції в сумі 2619 грн. на підставі п. 3 ст. 17, ст. 22 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від 06.07.95р. №265/95-ВР.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням від 10.10.2006 року, позивач подав скарги до Державної податкової адміністрації в Чернігівській області та Державної податкової адміністрації України. Дані скарги були розглянуті вказаними органами та залишені без задоволення. Після закінчення процедури адміністративного оскарження, Державною податковою інспекцією у м. Чернігові прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 22.01.2007р. №0001132323/2, яким до позивача застосовано штрафні санкції в сумі 2619,00 грн. на підставі п. 3 ст. 17, ст. 22 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від 06.07.95р. №265/95-ВР. Закон України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (265/95-ВР) визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
Відповідно до пунктів 5, 13 ст. 3 вказаного Закону суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у, сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані, зокрема:
у разі незастосування реєстраторів розрахункових операцій у випадках, визначених цим Законом (265/95-ВР) , проводити розрахунки з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки з додержанням встановленого порядку їх ведення, крім випадків, коли ведеться облік через електронні системи прийняття ставок, що контролюються у режимі реального часу Державним казначейством України (п.5);
забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня (п. 13).
Як вбачається з Акту від 03.10.2006р., перевіркою було встановлено здійснення розрахункових операцій без використання розрахункової книжки та книги обліку розрахункових операцій; незабезпечення відповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданих з початку робочого дня.
За встановлене порушення відповідачем була застосована відповідальність, передбачена п.3 ст. 17 Закону "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" №265 від 06.07.1995 року, згідно якої за порушення вимог цього Закону (265/95-ВР) до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:
двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невикористання при здійсненні розрахункових операцій у випадках, визначених цим Законом (265/95-ВР) , розрахункової книжки чи книги обліку розрахункових операцій.
Окрім того, відповідачем застосована відповідальність, передбачена ст.22 вказаного Закону, а саме: у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність.
Задовольняючи позовні вимогиОСОБА_1., суд першої інстанції не врахував всі вище викладені обставини, що призвело до неправильного вирішення спору.
Згідно зі ст. 198 ч.1 п.3 та ст. 202 КАС України, суд апеляційної інстанції скасовує постанову суду першої інстанції та приймає нове рішення, якщо встановить порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.
Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 202, 205, 207, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу відповідача Державної податкової інспекції у м. Чернігові на Постанову Господарського суду Чернігівської області від 17.05.2007 року - задовольнити.
Постанову Господарського суду Чернігівської області від 17.05.2007 року у справі за позовом фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 до Державної податкової інспекції у м. Чернігові про визнання нечинним рішення - скасувати.
Постановити нове рішення, яким в задоволенні позову фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 до Державної податкової інспекції у м. Чернігові про визнання нечинним рішення - відмовити.
Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом одного місяця шляхом подачі касаційної скарги до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя
Судді