Україна
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
Іменем України
1 липня 2008 року справа № 22-а-6363/08
( Додатково див. ухвалу Вищого адміністративного суду України (rs11035681) )
зал судового засідання № 3 у приміщенні суду за адресою: м. Донецьк, бульвар Шевченка, 26
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді: Ханової Р.Ф.
суддів: Горбенко К.П.
Старосуда М.І.
при секретарі судового засідання
Чуріковій Я.О.
за участю представників:
від позивача:
Полівода Г.І. – за дов. від 17 грудня 2007р.
від відповідача:
Удод М.І. – за дов. від 27 червня 2008р.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу
Красноармійської об’єднаної державної податкової інспекції Донецької області
на постанову Донецького окружного адміністративного
суду
від
21 квітня 2008 року
по адміністративній справі
№ 2-а-7524/08 (суддя О.О. Кошкош)
за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю
"Донбасвуглепереробка"
до
Красноармійської об’єднаної державної податкової інспекції Донецької області
про
визнання недійсними податкового повідомлення та зобов’язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИЛА:
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 21 квітня 2008 року у справі №2-а-7524/08 задоволено позов товариства з обмеженою відповідальністю "Донбасвуглепереробка", внаслідок чого визнано недійсним податкове повідомлення Красноармійської об’єднаної державної податкової інспекції від 20 лютого 2008 року № 105210010033756 та зобов’язано відповідача зарахувати суму сплачену позивачем платіжним дорученням № 384 від 19 лютого 2008 року у сплаті податкового зобов’язання за 2007 рік згідно податкового розрахунку № 18961 від 6 лютого 2008 року.
В апеляційній скарзі відповідач просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нове рішення у справі, яким у задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі, посилаючись на неправильне застосування судом норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення спору.
Позивач у запереченнях на апеляційну скаргу та під час апеляційного розгляду справи доводи, викладені в апеляційній скарзі, відхилив, і просив постанову суду залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення з тих підстав, що постанова суду прийнята з урахуванням усіх обставин справи і відповідає нормам діючого законодавства.
Сторони належним чином повідомлені про дату, час та місце слухання справи.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення сторін, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, заперечення на скаргу, встановила наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Донбасвуглепереробка" є юридичною особою, включене до ЄДРПОУ за номером 32011542, перебуває на податковому обліку Красно армійської об’єднаної державної податкової інспекції Донецької області з 08 жовтня 2003 року та є платником податку на додану вартість (свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість № 06533142 від 20 жовтня 2003 року).
Красноармійською об’єднананою державною податковою інспекцією, як суб’єктом владних повноважень на виконання своїх владних управлінських функцій прийняте спірне податкове повідомлення від 20 лютого 2008 року № 105210010033756, яким здійснено розподіл сплаченої 19 лютого 2008 року збору за забруднення навколишнього природного середовища згідно платіжному дорученню № 384 від 19 лютого 2008 року у сумі 202873 грн. 51 коп. на погашення податкового боргу у сумі 187773 грн.04 коп. та пені у сумі 15100 грн. 47 коп.
Податкове повідомлення прийнято відповідачем згідно з абзацом 2 підпункту 16.3.3. пункту 16.3 ст. 16 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про систему оподаткування" від 25 червня 1991 року № 1251-ХП, ставки, механізм справляння податків і зборів (обов’язкових платежів), за винятком особливих видів мита, не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів про оподаткування.
Платники податків і зборів (обов’язкових платежів) зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов’язкових платежів) у встановлені законам терміни згідно ст. 9 наведеного Закону.
Спеціальним Законом про оподаткування, який регулює порядок сплати зобов’язань платників податків є Закон України " Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (2181-14) від 21 грудня 2001 року №2181-Ш.
Згідно з підпунктом 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 вказаного Закону у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом (2181-14) , такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф, зокрема, у таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу.
Як вбачається з матеріалів справи і не спростовано скаржником під час апеляційного розгляду справи, 06 лютого 2008 року за № 18961 позивачем подано податковий розрахунок збору за забруднення навколишнього природного середовища за 2007 рік.
19 лютого 2008 року позивач сплатив збір за забруднення навколишнього природного середовища у сумі 202873 грн. 51 коп., зазначивши у платіжному дорученні призначення платежу: плата за забруднення навколишнього природного середовища за 4 квартал 2007 року, згідно розрахунку № 18961 від 6 лютого 2008 року, тобто поточні податкові зобов’язання.
Частиною 5 ст. 50 Бюджетного кодексу України встановлено, що податки, збори (обов'язкові платежі) та інші доходи державного бюджету визнаються зарахованими в доход державного бюджету з моменту зарахування на єдиний казначейський рахунок державного бюджету.
Колегія суддів не приймає посилання скаржника у апеляційній скарзі на приписи пункту 7.7 статті 7 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" з огляду на наступне.
Відповідно до наведеного пункту податковий борг погашається попередньо погашенню податкових зобов'язань, які не є податковим боргом, у порядку календарної черговості його виникнення, а в разі одночасного його виникнення за різними податками, зборами (обов'язковими платежами) - у рівних пропорціях.
Тобто, ця норма взагалі не визначає коло осіб на яких розповсюджується її дія, чи то контролюючі органи, чи платники податків. Зазначена норма не визначає, хто зобов’язаний здійснювати погашення у встановленому нею порядку, такий обов’язок нею взагалі не визначений. У будь-якому випадку, ця норма не встановлює право чи обов’язок саме контролюючого органу (у даному випадку – органу державної податкової служби) якимось чином (в тому числі і шляхом ведення податкового обліку відповідним чином) змінювати податкові зобов’язання, в рахунок сплати яких платник податків спрямував кошти. Не передбачено таке право податкового органу і будь-якими іншими нормами Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (2181-14) або іншими законами з питань оподаткування.
Також колегія суддів вважає, що скаржником не доведений факт сплати позивачем податкового боргу, внаслідок чого відсутні підстави для розподілу відповідачем сплачених позивачем сум зобов’язань зі збору на забруднення навколишнього природного середовища та застосування підпункту 16.3.3. пункту 16.3 ст. 16 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" щодо часткового погашення податкового боргу, сума такої частки визначається з урахуванням пені, нарахованої на таку частку.
Судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції щодо не приймання посилання податкового органу на приписи Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України, затвердженої наказом ДПА України від 18 липня 2005 року № 276 (z0843-05) та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України від 2 серпня 2005 року за № 843/11123 (z0843-05) з огляду на те, що її положення не містять у собі положень щодо прав податкового органу змінювати призначення платежу визначеного платником податку у платіжним документах.
На підставі викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи та постанова прийнята з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 24, 160, 167, 184, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Красноармійської державної податкової інспекції Донецької області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 21 квітня 2008 року у справі № 2-а-7524/08 – залишити без задоволення.
Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 21 квітня 2008 року у справі № 2-а-7524/08 – залишити без змін.
Вступна та резолютивна частини ухвали постановлені у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 1 липня 2008 року. Ухвала у повному обсязі складена у нарадчій кімнаті 1 липня 2008 року.
Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення.
Ухвала може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом одного місяця після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, а в разі складення в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі.
Головуючий:
Судді:
Р.Ф. Ханова
К.П. Горбенко
М.І. Старосуд
З оригіналом згідно:
Суддя Р.Ф. Ханова