ВИЩИЙ АДМIНIСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
                           У Х В А Л А
                          IМЕНЕМ УКРАЇНИ
     12 жовтня 2006 року  К-7058/06
     Колегія  суддів  Вищого  адміністративного  суду  України   у
складі:
     суддів:  Берднік I.С.,
     Васильченко Н.В.,
     Кравченко О.О.,
     Матолича С.В.,
     Харченко В.В.,
     розглянувши  в  порядку  попереднього  провадження  касаційну
скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Квіти Прикарпаття"
на рішення господарського суду Iвано - Франківської області від  3
березня  2005   року   та   постанову   Львівського   апеляційного
господарського суду від 22 серпня 2005 року у  справі  за  позовом
Товариства з обмеженою  відповідальністю  "Квіти  Прикарпаття"  до
Виконавчого  комітету  Iвано  -  Франківської  міської  Ради   про
укладення договору оренди земельної ділянки,-
 
                            встановила
     Товариство з обмеженою  відповідальністю "Квіти  Прикарпаття"
(далі по тексту - позивач, ТОВ "Квіти Прикарпаття") звернулось  до
господарського суду Iвано -  Франківської  області  з  позовом  до
Виконавчого комітету Iвано - Франківської міської  Ради  (далі  по
тексту - відповідач, Виконавчий комітет) про зобов"язання  укласти
договір оренди земельної ділянки площею 0, 1656  га,  розташований
на розі  вулиць  Вовчинецько  -  Привокзальної  в  місті  Iвано  -
Франківську    (квітковий   ринок)   в   редакції   договору   від
11.05.2004р.
     Рішенням господарського суду Iвано - Франківської області від
03  березня  2005  року  в  позові  ТОВ  "Квіти  Прикарпаття"   до
Виконавчого комітету про визнання укладеним  в  редакції  позивача
договору оренди земельної ділянки відмовлено.
     Постановою Львівського апеляційного господарського  суду  від
22  серпня  2005  року  рішення  господарського   суду   Iвано   -
Франківської області від 3 березня 2005 року залишено без змін.
     Ухвалені  у  справі  судові  рішення  мотивовані  тим,  що  у
позивача цивільне право  на  користування  земельною  ділянкою  та
майном  ринку  не  виникало  внаслідок  непроведення  відповідачем
конкурсу на право створення ринку та надання його в оренду.
     ТОВ "Квіти  Прикарпаття",  не  погоджуючись  з  ухваленими  у
справі судовими рішеннями, подало касаційну скаргу, в якій просить
скасувати рішення господарського суду Iвано - Франківської області
від 3 березня 2005  року  та  постанову  Львівського  апеляційного
господарського суду від 22 серпня 2005 року  та  постановити  нове
рішення, яким визнати укладеним в редакції позивача договір оренди
земельної ділянки  в  місті  Iвано  -  Франківську  на  розі  вул.
Привокзальної - Вовчинецької площею 0, 1656 га.
     В касаційній скарзі позивач  стверджує,  що  посилання  судів
першої та апеляційної  інстанцій на п. 4.2  та  п.  4.3  Положення
"Про порядок проведення конкурсів  на  право  створення  ринків  і
надання їх в оренду" про необхідність проведення конкурсу на право
створення (оренди майна діючого ринку) та висновок обох судів  про
те, що цивільне право на користування земельною  ділянкою  виникає
тільки після  того,  як  об"єкт  господарювання  стане  переможцем
конкурсу на право створення (експлуатації) ринку є  безпідставними
і такими, що не відповідають   чинному  законодавству  України  та
зібраним матеріалам справи.
     Колегія  суддів,  обговоривши   доводи   касаційної   скарги,
перевіривши  юридичну  оцінку  обставин  справи  та   повноту   їх
встановлення, вважає, що касаційна скарга задоволенню не  підлягає
через наступне.
     Статтею 220  Кодексу  адміністративного  судочинства  України
( 2747-15 ) (2747-15)
         передбачено, що  суд  касаційної  інстанції  перевіряє
правильність застосування судами першої та  апеляційної  інстанцій
норм  матеріального  та  процесуального  права,  правової   оцінки
обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати  та
визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в  судовому
рішенні, та вирішувати питання про достовірність  того  чи  іншого
доказу.
     Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено наступне:
     - Пунктом  1.2  Рішення  Iвано   -   Франківського   міського
виконавчого   комітету  №369  від  22.09.1998р.  "Про  організацію
ринків у місті" погоджено створення ринку по  вул.  Вовчинецька  -
Привокзальна, 34 на 150 торгових місць;
     - Відповідач  не   провів   конкурсу   на   право   створення
(експлуатації  ринку),  а  згідно  Рішення  Виконавчого   комітету
Iвано - Франківської міської Ради №331  від  18.07.2000р.  створив
комунальне  підприємство   "Муніципальний   ринок   м.   Iвано   -
Франківська"  та  передав  йому  ринки,  зокрема,  ринок  по  вул.
Привокзально - Вовчинецька, як об"єкт комунальної власності;
     - На  підставі  Договору  №55  від  30.08.2002р.   Комунальне
підприємство "Муніципальні ринки міста" надало позивачу "територію
для встановлення торгових засобів загальною площею  186  кв.м.  на
території ринку  по  вул.  Привокзальна  для  здійснення  торгівлі
квітами і супутніми товарами" на строк до 31.12.2003р.
     - Суди визначили, що Договір №55 від  30.08.2002р.  за  своєю
правовою природою є угодою про  передачу  в  користування  частини
спірної  земельної  ділянки   суб"єктом,   який   не   мав   права
розпорядження земельною ділянкою, а тому відхилили його  як  доказ
належного землекористування;
     - 22.10. 2002р. Виконавчим  комітетом  Iвано  -  Франківської
міської Ради, без проведення та встановлення результатів  конкурсу
на право створення (експлуатації) ринку прийнято Рішення №420  про
надання позивачу дозволу проведення проектно - пошукових робіт для
влаштування  квіткового  ринку  на  розі  вулиць   Вовчинецька   -
Привокзальна;
     - Рішенням виконавчого комітету Iвано - Франківської  міської
Ради №418 від  19.10.2004  року  дозволено  ТОВ  "БЛВ"  проведення
проектно - пошукових робіт для будівництва торгово -  громадського
комплексу на вул. Вовчинецькій, поруч будинку №34 із залученням до
пайової участі ТОВ "Квіти Прикарпаття".
     Позивач звернувся  з  позовом  до  Виконавчого  комітету  про
зобов"язання  укласти  договір  оренди   земельної   ділянки   для
влаштування квіткового ринку.
     Статтею   124   Земельного   кодексу   України    ( 2768-14 ) (2768-14)
        
передбачено, що  TOC  \t  "Заголовок  1;1;Заголовок  2;2;Заголовок
3;3;Заголовок  1.headіng  1;1;Заголовок  2.headіng   2;2;Заголовок
3.headіng 3;3" \h \z  передача  в  оренду  земельних  ділянок,  що
перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на
підставі рішення відповідного органу виконавчої влади  або  органу
місцевого  самоврядування   шляхом   укладення   договору   оренди
земельної ділянки.
     Постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 1996 р. N
465 ( 465-96-п ) (465-96-п)
         "Про впорядкування роботи продовольчих і  речових
ринків" зобов"язано надавати право  на  оренду  ринків  тільки  за
результатами конкурсу.
     На  виконання  постанови  Кабінету  Міністрів   України   від
29.04.96  р.  N  465  ( 465-96-п ) (465-96-п)
           "Про   впорядкування   роботи
продовольчих і речових ринків" Міністерством Зовнішніх економічних
зв"язків і торгівлі України видано Наказ  N  290  від  21.05.96р.,
зареєстрований в Міністерстві юстиції України 6 червня 1996 р.  за
N 271/1296, яким  затверджено  Положення  про  порядок  проведення
конкурсів на право створення ринків і надання їх в оренду (далі по
тексту - Положення).
     Пунктом  2.1  зазначеного  Положення  передбачено,  що  після
вирішення в установленому  порядку  Урядом  Автономної  Республіки
Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними
адміністраціями  питання  про  відведення  земельної  ділянки  для
розміщення нового ринку або про передачу в  оренду  діючих  ринків
органи,  уповноважені   управляти   майном,   що   знаходиться   у
комунальній власності,  оголошують  конкурс,  утворюють  конкурсну
комісію для його проведення.
     Пунктами 4.2 та 4.3 Положення передбачено,  що  з  переможцем
конкурсу на право оренди майна діючого ринку  укладається  договір
оренди відповідно до чинного  законодавства  України.  У  договорі
оренди  зазначається  розмір  орендної  плати,   що   склався   за
результатами конкурсу (при  комерційному  конкурсі)  та  додаткові
зобов'язання сторін, визначені  умовами  конкурсу.  За  переможцем
конкурсу на право створення ринку  на  відведеній  для  цієї  мети
землі  закріплюється  право  на  земельну  ділянку  відповідно  до
земельного законодавства України.
     Враховуючи,  що  судами  першої  та   апеляційної   інстанції
встановлено,  що  позивач  не   був   визнаний   в   установленому
законодавством порядку переможцем конкурсу для  розміщення  ринку,
колегія  Вищого  адміністративного  суду  України  погоджується  з
висновками попередніх судових інстнацій про  відсутність  правових
підстав для задоволення позову ТОВ "Квіти Прикарпаття".
     Враховуючи викладене, судова колегія Вищого адміністративного
суду  України  приходить  до  висновку  про  те,  що  місцевий  та
апеляційний суди  повно  з'ясували  обставини  справи  і  дали  їм
правильну юридичну оцінку. Порушень чи неправильного  застосування
норм матеріального чи процесуального права, які потягли б за собою
скасування чи зміну прийнятих у  справі  судових  рішень,  судовою
колегією не встановлено.
     Керуючись ст.ст. 220-1,  221,  223,  224,  230,  231  Кодексу
адміністративного судочинства України ( 2747-15 ) (2747-15)
        , колегія  суддів
Вищого адміністративного суду України
 
     УХВАЛИЛА:
     Касаційну  скаргу  Товариства  з  обмеженою  відповідальністю
"Квіти Прикарпаття" відхилити.
     Рішення господарського суду Iвано - Франківської області  від
3  березня  2005  року  та  постанову   Львівського   апеляційного
господарського суду від 22 серпня 2005 року залишити без змін.
     Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення.
     Судді: