ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
11 червня 2013 року № 2а-5822/12/2670
( Додатково див. ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду (rs34249201) )
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Пащенка К.С., при секретарі судового засідання Легейда Я.А., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної фінансової інспекції України до третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Державного підприємства "Національний культурно-мистецький та музейний комплекс "Мистецький арсенал" ОСОБА_1 про стягнення коштів в сумі 182563,66 грн.,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовною заявою, в якій просить зобов'язати відповідача виконати п. 3 вимоги ГоловКРУ, а саме в порядку 130-136 Кодексу законів про працю України (322-08) відшкодувати за рахунок винних осіб шкоду (збитки) в сумі 182563,66 грн., яка заподіяна внаслідок зайвого відрахування коштів на утримання служби Замовника за договором від 03.12.2008 № 132/12-б-ДБ/08.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив задовольнити позов у повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав та просив відмовити у задоволенні позову.
Представник третьої особи проти задоволення позовних вимог заперечував, просив відмовити у задоволенні позову.
05.06.2013 в судовому засіданні за згодою представників сторін ухвалено розглядати справу в порядку письмового провадження на підставі ч. 4 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
22.07.2011 за результатами позапланової ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності ДП "Національний культурно-мистецький та музейний комплекс "Мистецький арсенал" за період з 01.01.2010 по 20.06.2011 Головним контрольно-ревізійним управлінням України (правонаступником є Державна фінансова інспекція України) складено Акт № 08-21/27 (далі - Акт ревізії), яким встановлено, що в порушення вимог п.п. 3, 5 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 N 903 (903-2007-п) , ДП "Національний культурно-мистецький та музейний комплекс "Мистецький арсенал" здійснено безпідставне відрахування коштів на утримання служби Замовника в сумі 182563,66 грн.
В подальшому, на підставі Акта ревізії відповідачу надіслано вимогу про усунення виявлених порушень від 16.08.2011 № 08-14/1664 (далі - Вимога), відповідно до якої ДП "Національний культурно-мистецький та музейний комплекс "Мистецький арсенал" зобов'язано в порядку, визначеному законодавством, відшкодувати за рахунок винних осіб шкоду (збитки) в сумі 182563,66 грн., яка заподіяна внаслідок зайвого відрахування коштів на утримання служби Замовника за договором від 03.12.2008 № 132/12-б-ДБ/08
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 1 ст. 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого суд вирішує справи відповідно до Конституції (254к/96-ВР) та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією (254к/96-ВР) та законами України.
Згідно з ст. 2 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні", в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин, головним завданням державної контрольно-ревізійної служби є здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, у бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), виконанням місцевих бюджетів, розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому. Державний фінансовий контроль реалізується державною контрольно-ревізійною службою через проведення державного фінансового аудита, перевірки державних закупівель та інспектування.
Згідно з п.п. 2, 5 ч. 1 ст. 8 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" Головне контрольно-ревізійне управління України, контрольно-ревізійні управління в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі виконують такі функції: проводять у підконтрольних установах ревізії фінансово-господарської діяльності, використання і збереження фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильності визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, стану і достовірності бухгалтерського обліку та фінансової звітності; здійснюють контроль за усуненням недоліків і порушень, виявлених під час проведення державного фінансового контролю.
Відповідно до п. 7 ст. 10 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" Головному контрольно-ревізійному управлінню України, контрольно-ревізійним управлінням в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, контрольно-ревізійним підрозділам (відділам, групам) у районах, містах і районах у містах надається право пред'являти керівникам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збереження і використання державної власності та фінансів, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства.
За змістом ч. 1 ст. 13 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" дії або бездіяльність службових осіб державної контрольно-ревізійної служби можуть бути оскаржені в судовому або адміністративному порядку.
Як видно з матеріалів справи, відповідач скористався своїм правом та оскаржив у судовому порядку вимогу про усунення виявлених порушень від 16.08.2011 № 08-14/1664.
При цьому, з матеріалів справи видно, що ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 21.11.2012 у справі № 2а-13963/12/2670 за позовом Державного підприємства "Національний культурно-мистецький та музейний комплекс "Мистецький арсенал" до Державної фінансової інспекції України про визнання протиправною та часткового скасування вимоги від 16.08.2011 № 08-14/1664, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 26.02.2013, позовну заяву залишено без розгляду. Водночас, доказів виконання відповідачем вказаної вимоги ГоловКРУ суду не надано.
При цьому, судом не приймаються до уваги твердження відповідача в судовому засіданні про необґрунтованість висновків Акту ревізії та, як наслідок, вищевказаної Вимоги, оскільки правомірність висновків Акту ревізії та Вимоги не є предметом спору у даній справі.
Таким чином, вказана вимога, за висновком суду, винесена уповноваженою на те особою, у спосіб та в порядку передбаченому чинним законодавством України, у зв'язку з чим вона є правомірною та підлягає виконанню відповідачем.
Відповідно до п. 10 ст. 10 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" Головному контрольно-ревізійному управлінню України, контрольно-ревізійним управлінням в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, контрольно-ревізійним підрозділам (відділам, групам) у районах, містах і районах у містах надається право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат заявника - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 9, 69- 71, 94, 158- 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов Державної фінансової інспекції України (04070, м. Київ, вул. П. Сагайдачного, 4, код ЄДРПОУ 37393358) задовольнити повністю.
2. Зобов'язати Державне підприємство "Національний культурно-мистецький та музейний комплекс "Мистецький арсенал" (01010, м. Київ, вул. І. Мазепи, 28-30, код ЄДРПОУ 33403498) виконати п. 3 вимоги ГоловКРУ про усунення виявлених порушень від 16.08.2011 № 08-14/1664, а саме: в порядку 130-136 Кодексу законів про працю України (322-08) відшкодувати за рахунок винних осіб шкоду (збитки) в сумі 182563,66 грн., яка заподіяна внаслідок зайвого відрахування коштів на утримання служби Замовника за договором від 03.12.2008 № 132/12-б-ДБ/08.
постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст.ст. 185- 187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя
К.С. Пащенко