ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ 22 травня 2013 року 17 год. 17 хв. № 826/4757/13-а
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: Головуючого - судді Дегтярьової О.В., при секретарі судового засідання Артеменко Я.С., за участю представників: позивача - Коваля Т.В. (довіреність від 28.12.2012р. б/н), Костюченко С.Г. (довіреність від 16.05.2013р. № 16/05-2013), відповідача - Дудки І.В. (довіреність від 20.05.2013р. № 1016/9/10-330), розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "АШАН УКРАЇНА ГІПЕРМАРКЕТ" до Окружної державної податкової служби - Центрального офісу з обслуговування великих платників податків Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 30 січня 2013 року № 0000053910, -
В С Т А Н О В И В:
До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Товариства з обмеженою відповідальністю "АШАН УКРАЇНА ГІПЕРМАРКЕТ" (далі - ТОВ "АШАН", позивач) з позовом до Окружної державної податкової служби - Центрального офісу з обслуговування великих платників податків Державна податкова служба (далі - ОДПС, відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 30 січня 2013 року № 0000053910.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач посилається на те, що він категорично не погоджується з правомірністю та обґрунтованістю висновків Акта документальної позапланової перевірки від 15.01.2013р. № 19/39-1/35442481 щодо порушення ТОВ "АШАН" норм п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України (а саме - неправомірне включення ним до складу податкового кредиту за звітні (податкові) періоди квітень-червень 2011 року суми податку на додану вартість по податковим накладним датованим квітнем-червнем 2011 року, отриманим від ТОВ "Мадер Енерго", з моменту виписки яких минуло 365 днів), що призвело до заниження податку на додану вартість на загальну суму 76 771, 00 грн., в т.ч. за квітень 2011 року - 26 629, 00 грн., за червень 2011 року - 50 142, 00 грн. Так, зазначені податкові накладні, що виписані ТОВ "Мадек Енерго" (ідентифікаційний код 36827131, індивідуальний податковий номер 368271310310) на адресу ТОВ "АШАН" на підставі договорів оренди обладнання від 31.03.2011р. за № МЕ0150 та № МЕ0140 були відображені у податковому обліку позивача за відповідні звітні (податкові) періоди. Однак при перевірці первинних документів, позивачем виявлена механічна помилка, що була допущена ним при вводі даних цих документів в систему, як наслідок відповідні податкові накладні, оформлені вказаним контрагентом, були введені як податкові накладні від ТОВ "НВП Мадер" (ідентифікаційний код 13695593). До реєстрів виданих та отриманих податкових накладних ТОВ "АШАН" за звітні періоди квітень, травень і червень 2011 року відомості про податкові накладні, виписані ТОВ "Мадек Енерго", були внесені з правильними номерами, датами і сумами, проте - з неправильним індивідуальним податковим номером постачальника. У зв'язку з цим 23 жовтня 2012 року ТОВ "АШАН" подало до податкової інспекції уточнюючі розрахунки податкових зобов'язань з податку на додану вартість до податкових декларацій за звітні (податкові) періоди квітень-червень 2011 року з доданими до них Додатками № 5, в яких відкоригувало помилково внесені дані - індивідуальний податковий номер. При цьому виправлення таких помилок не вплинуло на дані раніше поданих податкових декларацій, а саме: дат, сум податкових накладних (тобто завищення або зменшення сум податкового кредиту за звітні періоди квітень-червень 2011 року в податковому обліку та звітності позивача відсутні). Таким чином, позивач не включав до складу податкового кредиту суми податку по податковим накладним, отриманим від ТОВ "Мадек Енерго", з моменту виписки яких минуло 365 днів, оскільки, фактично такі суми податку на додану вартість по податковим накладним вже були враховані у податкових деклараціях ТОВ "Ашан" за звітні (періоди) квітень-червень 2011 року.
Відповідач проти позову заперечував, надавши суду письмові заперечення від 18.05.2013р. № 1015/9/10-130. В обґрунтування своєї позиції посилається на те, що працівником ОДПС була проведена позапланова виїзна перевірка ТОВ "Ашан" з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ "Мадек Енерго" за звітні періоди квітень - червень 2011 року в частині включення до складу податкового кредиту сум податку по податковим накладним, з дати виписки яких минуло 365 календарних днів. А саме вказані податкові накладні, отримані ТОВ "Ашан" від ТОВ "Мадек Енерго", вперше були включені позивачем до складу податкового кредиту за звітні (податкові) періоди квітень-червень 2011 року в жовтні 2012 року, шляхом подання уточнюючих розрахунків за відповідний період, а не в податкових деклараціях з податку на додану вартість за звітні періоди квітень-червень 2011 року. За результатами проведення такої перевірки був складений Акт від 15.01.2013р. № 19/39-10/35442481 та винесене оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 30.01.2013р. № 0000053910.
В судових засіданнях представник позивача підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити.
Представник відповідача в судових засіданнях заперечував проти позовних вимог та просив відмовити в їх задоволенні.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з огляду на таке.
В ході судового розгляду було встановлено, що 31 березня 2011 року між ТОВ "Ашан" (Орендар) та ТОВ "Мадек Енерго" (Орендодавець) були укладені договір оренди обладнання за № МЕ014О і № МЕ015О (т. 1 а.с. 61-70, 73-80), згідно яких в порядку та на умовах визначених цими Договорами Орендодавець зобов'язувався передати Орендареві, а Орендар - прийняти в тимчасове платне володіння та користування обладнання (дизель-генератори Р635Р5 та P550E3 виробництва FGWILSON (Великобританія)).
На підтвердження факту виконання обома Сторонами своїх договірних зобов'язань за вказаними Договорами (надання в оренду обладнання, оплата та повернення обладнання) позивач надав суду наступні первинні та розрахункові документи (окрім самих Договорів з додатками та доповненнями до них):
- акти приймання-передачі обладнання від 31.03.2011р. б/н (т. 1 а.с. 71, 81);
- акти повернення обладнання від 22.06.2011р. б/н (т. 1 а.с. 72, 82);
- платіжні доручення з відмітками ПАТ "КІБ Кредіт Агріколь" (МФО 300379) на загальну суму 634 874, 82 грн. (в т.ч. ПДВ 105 812, 47 грн.)(т. 1 а.с. 92 - 95);
- дебетові повідомлення ПАТ "КІБ Кредіт Агріколь", сформовані на виконання доручення ТОВ "Ашан" щодо переказу коштів на рахунок ТОВ "Мадек Енерго" (т. 2 а.с. 85 - 88).
За результатами наданих орендних послуг контрагентом позивача (ТОВ "Мадек Енерго", індивідуальний податковий номер - 368271310310, номер Свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ - № 100328301) були виписані податкові накладні (т. 1, а.с. 33 - 41) на загальну суму 634 874, 82 грн. (в т.ч. ПДВ 105 812, 47 грн.), а саме: № 5 від 02.06.2011р. на суму 65 599, 30 грн. (в т.ч. ПДВ - 10 933, 22 грн.), № 19 від 13.05.2011р. на суму 93 000, 00 грн. (в т.ч. ПДВ - 15 500, 00 грн.), № 37 від 22.04.2011р. на суму 90 000, 00 грн. (в т.ч. ПДВ - 15 000, 00 грн.), № 54 від 24.06.2011р. на суму 90 000, 00 грн. (в т.ч. ПДВ - 15 000, 00 грн.), № 4 від 02.06.2011р. на суму 73 325, 52 грн. (в т.ч. ПДВ - 12 220, 92 грн.), № 20 від 13.05.2011р. на суму 75 950, 00 грн. (в т.ч. ПДВ - 12 658, 33 грн.), № 38 від 22.04.2011р. на суму 73 500, 00 грн. (в т.ч. ПДВ - 12 250, 00 грн.), № 55 від 24.06.2011р. на суму 73 500, 00 грн. (в т.ч. ПДВ - 12 250, 00 грн.), які містять усі обов'язкові реквізити, передбачені п. 201.1 ст. 201 ПК України.
Реальність укладання та виконання ТОВ "Ашан" і ТОВ "Мадек Енерго" зазначених вище договорів оренди обладнання податковим органом не заперечується.
Відповідно до отриманих від ТОВ "Мадек Енерго" податкових накладних ТОВ "Ашан" в квітні-червні 2011 року сформувало суми податкового кредиту з податку на додану вартість, які задекларувало в поданій до ОДПС податковій звітності: податкових деклараціях з податку на додану вартість за звітні (податкові) періоди квітень, травень і червень 2011 року з доданими до них додатками, в т.ч. Додатками № 5 "Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5)" (т. 1 а.с. 96 - 250; т. 2 а.с. 1 - 77), а також відобразило в Реєстри виданих та отриманих податкових накладних (т. 1 а.с. 83 - 91). При цьому в ході заповнення такої податкової звітності з податку на додану вартість позивачем були допущені помилки неарифметичного характеру, а саме вказаний невірний індивідуальний податковий номер постачальника (замість ІПН " 368271310310", що присвоєний ТОВ "Мадек Енерго", зазначено ІПН" 136955926582" - ТОВ "НВП Мадек").
Факти подання позивачем до податкового органу вказаних вище Податкових декларацій за завітні (податкові) періоди квітень-червень 2011 року підтверджується наявними в матеріалах справи квитанціями № 2 та не заперечується відповідачем.
В подальшому внаслідок отримання письмових листів-запитів ОДПС від 21.09.2012р. № 10103/10/39-115 (т. 2 а.с. 112) з питання надання пояснень та документів щодо наявних розбіжностей в розшифровках податкових зобов'язань ТОВ "НВП Мадек" (ідентифікаційний код 13695593) і податкового кредиту ТОВ "Ашан" з ПДВ у розрізі контрагентів за звітні періоди квітень-червень 2011 року, позивач стало відомо про допущенні помилки.
У зв'язку з цим, 23 жовтня 2012 року ТОВ "Ашан" подало до ОДПС уточнюючі розрахунки податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок до податкових декларацій за звітній періоди квітень-червень 2011 року, з доданими до них Додатками № 5 "Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5)" (т. 2 а.с. 101 - 106, т. 1 а.с. 29 - 31). Коригування помилково внесених даних здійснені наступним чином: в Додатках № 5 вказаний вірний ІПН контрагента-постачальника (" 368271310310", ТОВ "Мадек Енерго") з відображення періодів виписки податкових накладних та сум обсягу постачання (без ПДВ) зі знаком "+" замість невірного ІПН постачальника (" 136955926582", ТОВ "НВП Мадек") з відображенням періоду виписки податкових накладних та аналогічних сум обсягом постачання (без ПДВ) зі знаком "-". Уточнюючі розрахунки (вх. № 9065445002, № 9065444989, № 9065445035) були подані підприємством з нульовими показниками (а саме - в усіх графах поставлені прочерки) з причин фактичної відсутності заниження або завищення сум податкових зобов'язань та податкового кредиту ТОВ "Ашан" за звітні періоди, що коригувалися.
Про вчинення коригувань даних податкової звітності з податку на додану вартість за квітень-червень 2011 року позивач повідомив ОДПС листами від 23.10.2012р. № 23/10-02 та від 09.11.2012р. № 05/11 (т. 2 а.с. 113, 114) з наданням уточнюючих розрахунків.
Додатково відомості щодо проведених коригувань податкових накладних (методом сторно згідно бухгалтерської довідки підприємства від 23.10.2012р. - т. 2 а.с. 116) були відображені позивачем у лютому 2013 року в реєстрі виданих та отриманих податкових накладних за січень 2013 року (т. 2 а.с. 117 - 121).
Протягом періоду з 17.12.2012р. по 08.01.2013р. працівниками ОДПС була проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ "Ашан Україна Гіпермаркет" (ідентифікаційний код 35442481) з питань дотримання вимог податкового законодавства по податку на додану вартість по взаємовідносинах з ТОВ "Мадек Енерго" (ідентифікаційний код 36827131) за звітні періоди квітень-червень 2011 року в частині включення до складу податкового кредиту податкових накладних, з дати виписки яких минуло 365 календарних днів, за результатами якої складений Акт від 15.01.2013р. № 19/39-10/35442481 (т. 1 а.с. 16-26).
Перевіркою встановлено, що за період з 01.04.2011р. по 30.06.2011р. ТОВ "Ашан" задекларувало податковий кредит по податку на додану вартість в сумі 174 909 609, 00 грн. При цьому перевіркою повноти визначення податкового кредиту за вказаний період встановлено його завищення всього на загальну суму 76 771, 00 грн., в т.ч. за квітень 2011 року в сумі 26 629, 00 грн., за травень 2011 року - 27 516, 00 грн. і за червень 2011 року - 22 626, 00 грн.
В ході проведення перевірки перевіряючими досліджувалися описані вище первинні та розрахункові документи, складені ТОВ "Ашан" і ТОВ "Мадек Енерго" на підставі договорів про оренду обладнання від 31.03.2011р. № МЕ014О і № МЕ015О (договори, акти приймання-передачі обладнання, акти повернення обладнання, податкові накладні). Висновки про нереальність вказаних господарських операцій відповідачем в тексті цього акта перевірки сформовані не були.
Однак, за результатами аналізу уточнюючих розрахунків податкових зобов'язань з податку на додану вартість за квітень-червень 2011 року, поданих ТОВ "Ашан" до ОДПС у жовтні 2012 року (вх. № 9065445002, № 9065444989, № 9065445035), Додатків № 5 "Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів" до цих Уточнюючих розрахунків, працівниками податкової інспекції виявлено, що перевіряємим Товариством до складу податкового кредиту були включені суми податку на додану вартість по податковим накладним, отриманим від ТОВ Мадек Енерго", з моменту виписки яких минуло 365 днів.
З урахуванням вищевикладеного перевіряючі прийшли до висновків про порушення ТОВ "Ашан" вимог норм п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України, внаслідок чого останнім занижено суму податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету, на загальну суму 76 771, 00 грн., в т.ч. за квітень 2011 року в сумі 26 629, 00 грн., за травень 2011 року - 27 516, 00 грн. і за червень 2011 року - 22 626, 00 грн.
30 січня 2013 ОДПС на підставі вказаного вище Акта документальної перевірки прийняла спірне податкове повідомлення-рішення № 0000053910 (форми "Р"), яким згідно пп. 54.3.2 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України та відповідно п. 7 підрозд. 10 розд. ХХ "Перехідні положення" цього Кодексу, у зв'язку з встановленням порушення підприємством п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України, збільшило ТОВ "Ашан" грошове зобов'язання за платежем "податок на додану вартість" на суму 76 772, 00 грн., в т.ч. за основним платежем - 76 771, 00 грн., штрафні санкції - 1, 00 грн.
Згідно рішення ДПС України від 01.03.2013р. № 3217/6/10-2215 за результатами розгляду скарги ТОВ "Ашан" спірне податкове повідомлення-рішення залишено без змін, а скарга підприємства - без задоволення.
При вирішення спору суд виходить з наступного.
В силу норми ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
З 1 січня 2011 року набрав чинності Податковий кодекс України (2755-17) (далі по тексту - ПК України (2755-17) ), який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, повноваження і обов'язки посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Згідно із нормою частини 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов'язаний, зокрема: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п. 54.1 ст. 54 цього Кодексу крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Також нормами п. 201.14 та 201.15 ст. 201 розд. V "Податок на додану вартість" ПК України (2755-17) визначено, що платники податку зобов'язані вести окремий облік операцій з постачання та придбання товарів/послуг, які підлягають оподаткуванню, а також які не є об'єктами оподаткування та звільнені від оподаткування згідно з цим розділом.
Зведені результати такого обліку відображаються в податкових деклараціях, форма яких встановлюється у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу. Платник податку веде реєстр виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді, у якому зазначаються порядковий номер податкової накладної, дата її виписки (отримання), загальна сума постачання та сума нарахованого податку, а також реєстраційний номер платника податку - продавця, який видав податкову накладну такому платнику податку. Форма і порядок заповнення реєстру виданих та отриманих податкових накладних встановлюються відповідно до вимог розділу II цього Кодексу (абз. 1 п. 201.15 ст. 201 цього Кодексу).
Платники податку щомісяця в терміни, що передбачені для подання податкової звітності (календарний місяць), у тому числі для яких цим розділом встановлено звітний податковий період - квартал, подають органу державної податкової служби копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних за такий період в електронному вигляді.
У розумінні норм абз. 1 п. 46.1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Додатки до податкової декларації є її невід'ємною частиною (абз. 3 п. 46.1 ст. 46 ПК України).
Форма податкової декларації встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики (абз. 1 п. 46.5 ст. 46 ПК України).
Пунктами 49.3 і 49.4 зазначеного Кодексу встановлено, що податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів: а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
При цьому платники податків, що належать до великих та середніх підприємств, подають податкові декларації до органу державної податкової служби в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Крім того, згідно абз. 2 п. 201.15 ст. 201 ПК України платники податку на додану вартість щомісяця в терміни, що передбачені для подання податкової звітності (календарний місяць), у тому числі для яких цим розділом встановлено звітний податковий період - квартал, подають органу державної податкової служби копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних за такий період в електронному вигляді.
Платник податків відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПК України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Одночасно нормами п. 50.1 ст. 50 цього Кодексу передбачено, що у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу - тобто 1095 днів) платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо відповідні уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно виявлені.
Платник податків, який самостійно виявляє факт заниження податкового зобов'язання минулих податкових періодів, зобов'язаний, за винятком випадків, установлених пунктом 50.2 цієї статті: а) або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі трьох відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку; б) або відобразити суму недоплати у складі декларації з цього податку, що подається за податковий період, наступний за періодом, у якому виявлено факт заниження податкового зобов'язання, збільшену на суму штрафу у розмірі п'яти відсотків від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов'язання з цього податку.
Якщо після подачі декларації за звітний період платник податків подає нову декларацію з виправленими показниками до закінчення граничного строку подання декларації за такий самий звітний період, то штрафи, визначені у цьому пункті, не застосовуються.
За вимогою норми п. 50.2 ст. 50 ПК України платник податків під час проведення документальних планових та позапланових виїзних перевірок не має права подавати уточнюючі розрахунки до поданих ним раніше податкових декларацій за будь-який звітний (податковий) період з відповідного податку і збору, який перевіряється контролюючим органом.
У разі якщо платник податків подає уточнюючий розрахунок до податкової декларації, поданої за період, що перевірявся, відповідний контролюючий орган має право на проведення позапланової перевірки платника податків за відповідний період (п. 50.3 ст. 50 ПК України).
Аналогічні норми містяться в розд. IV і ІХ Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.11.2011р. № 1492 (z1490-11) (далі - Порядок), що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 20 грудня 2011 року за № 1490/20228.
Так, відповідно до положень п. 1 - 3 розд. IV "Внесення змін до податкової звітності" цього Порядку в разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 розділу II Кодексу) платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним декларації, він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої декларації за формою, встановленою на дату подання уточнюючого розрахунку.
Внесення змін до податкової звітності за результатами самостійного виявлення помилок здійснюється у порядку, визначеному статтею 50 розділу II Кодексу.
У разі виправлення помилок у рядках поданої раніше декларації, до яких повинні додаватися додатки, до уточнюючого розрахунку чи декларації, до якої включені уточнені показники, повинні бути подані відповідні додатки, що містять інформацію щодо уточнених показників.
Розділом IX такого Порядку передбачений Порядок заповнення уточнюючого розрахунку, форма якого затверджена названим вище наказом Міністерства фінансів України від 25.11.2011р. № 1492 (z1490-11) . Зокрема, в п. 7 цього розділу Порядку зазначено, що у разі виправлення помилок у рядках поданої раніше декларації, до яких повинні додаватися додатки, до уточнюючого розрахунку повинні бути подані відповідні додатки, що містять інформацію щодо уточнених показників.
З контексту вищенаведених норм податкового законодавства вбачається, що законодавцем надано право платнику податків з урахуванням строку 1095 днів та обмежень, визначених п. 50.2 ст. 50 ПК України, вносити зміни, уточнення та виправляти помилково занесені показники податкової звітності з податку на додану вартість, без конкретизації типів таких помилок (тобто арифметичного або методологічного характеру, механічних описок, тощо).
З огляду на вищенаведене, та з урахуванням аналізу наявних матеріалів справи, судом вбачається, що помилки (а саме - невірне зазначення в Додатках № 5 до Податкових декларацій та Реєстрах виданих та отриманих податкових накладних за візитні періоди квітень-червень 2011 року індивідуального податкового номеру постачальника ТОВ "Мадек Енерго"), які були зроблена підприємством по суті не пов'язані із сумами податкових зобов'язань. Дані щодо сум податкового кредиту та податкового зобов'язання визначені позивачем правильно, оскільки інше податковим органом не доведено.
Також вказані помилки у написанні індивідуального податкового номеру постачальника послуг не призвели до заниження чи завищення суми податкового зобов'язання, а тому проведені нарахування спірним податковим повідомленням-рішенням є безпідставними, оскільки на момент перевірки у податкового органу були підтверджуючі документи щодо відсутності завищення податкового кредиту та відповідно заниження податкового зобов'язання, однак вони необґрунтовано не були прийняті податковим органом.
Зауважень з приводу порушення ТОВ "Ашан" порядку коригування таких помилок шляхом подання до податкового органу уточнюючих розрахунків податкових зобов'язань з податку на додану вартість з доданими до них Додатками № 5 представник відповідача в судових засіданнях по даній справі не висловив.
З огляду на викладене, застосування абзацу третього п. 198.6. ст. 198 ПК України до спірних правовідносин визнається судом помилковим, оскільки податковий кредит був підтверджений відповідними податковими накладними, що свідчить про протиправність спірного податкового повідомлення - рішення.
Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією (254к/96-ВР) та законами України.
Згідно з ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
За таких обставин, виходячи з системного аналізу положень законодавства України та наданих сторонами доказів, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог ТОВ "Ашан Україна Гіпермаркет" та вважає за необхідне визнати протиправним та скасувати спірне по справі податкове повідомлення-рішення.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України суд присуджує з Державного бюджету України на користь позивача фактично здійснені та документально підтверджені судові витрати в розмірі 767, 73 грн.
Керуючись ст. 2, ст. 9, ст. ст. 69 - 71, ст. 94, ст. ст. 158- 163, ст. 167, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "АШАН УКРАЇНА ГІПЕРМАРКЕТ" задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Окружної державної податкової служби - Центрального офісу з обслуговування великих платників податків Державної податкової служби від 30 січня 2013 року № 0000053910.
3. Присудити з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "АШАН УКРАЇНА ГІПЕРМАРКЕТ" (місцезнаходження: 04073, м. Київ, просп. Московський, 15а, ідентифікаційний код 35442481) 767 (сімсот шістдесят сім) грн. 73 коп. судового збору.
постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
постанова може бути оскаржена за правилами, встановленими в ст. ст. 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно.
Суддя О.В. Дегтярьова