ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
20 травня 2013 р. (17:13) Справа №801/4050/13-а
( Додатково див. ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду (rs32971827) )
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Євдокімової О.О., при секретарі судового засідання Залюбовській Л.В., розглянувши за участю представника позивача - Шульги О.А., довіреність від 26.03.2013, представника відповідача - Ніколаішвілі В.Я., довіреність № 06 від 20.03.2013 у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Публічного акціонерного товариства "Міжнародний аеропорт "Сімферополь"
до Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
про визнання протиправною та скасування постанови,
Обставини справи: Публічне акціонерне товариство "Міжнародний аеропорт "Сімферополь" (далі позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі відповідач) про визнання протиправною та скасування постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 26.11.2012 № 332-КР-1-Е.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що оскаржувана постанова відповідачем прийнята не на підставі та не у спосіб, що передбачено діючим законодавством, необґрунтовано, недобросовісно та упереджено, оскільки інформація про звільнення начальника управління бухгалтерського обліку - головного бухгалтера -ОСОБА_1 опублікована позивачем в Відомостях Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку 24.10.2012, у зв'язку з цим прийнята відповідачем постанова підлягає визнанню протиправною та скасуванню.
Представник позивача у судовому засіданні на задоволенні позовних вимог наполягав з підстав викладених у позові.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував, позиція відповідача викладена в запереченнях на адміністративний позов, які залучені до матеріалів справи, зокрема зазначив, що штрафні санкції накладені на позивача правомірно, відповідно до вимог Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (448/96-ВР) , тому у задоволенні позовних вимог слід відмовити у повному обсязі.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача, представника відповідача, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Публічне акціонерне товариство "Міжнародний аеропорт "Сімферополь" (ЄДРПОУ 01130621) зареєстровано 04.02.2008 Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим за адресою місцезнаходження: площа Аеропорту, буд. 15, смт. Аерофлотський, м. Сімферополь, АР Крим, 95491, про що свідчить довідка з Єдиного реєстру підприємств та організацій України.
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку здійснює свою діяльність на підставі Положення про Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яке затверджене рішенням НКЦПФР № 215 від 31.01.2012 та керується у своїй діяльності Конституцією України (254к/96-ВР) , Законами України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 №448/96-ВР (448/96-ВР) , "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 № 3480- ІV (3480-15) (до 12.05.2006 був чинний Закон України "Про цінні папери та фондову біржу" від 18.06.1991 №1201- XII (1201-12) ), "Про національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в України" від 10.12.1997 №710/97-ВР (710/97-ВР) , "Про акціонерні товариства" (514-17) , "Про фінансові послуги та державне регулювання ринку фінансових послуг" (2664-14) , "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом або фінансування тероризму" (249-15) та іншими законодавчими актами в межах повноважень, що визначені рішеннями Комісії.
Відповідно до зазначеного Положення основними завданнями Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є: забезпечення в Автономній республіці Крим та місті Севастополі державного регулювання та контролю емісією і обігом цінних паперів та похідних (деривативів), додержання вимог законодавства в цій сфері; захист прав інвесторів шляхом здійснення заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів та законодавства про акціонерні товариства, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень; забезпечення в Автономній республіці Крим та місті Севастополі державного регулювання та контролю за діяльністю емітентів цінних паперів, професійних учасників ринку цінних паперів та у сфері спільного інвестування в межах повноважень, визначених Комісією, та інші завдання які покладені на нього.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначає Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 року № 448/96-ВР (448/96-ВР) (далі Закон України № 448/96).
Згідно зі ст. 6 Закону України № 448/96 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Основні завдання Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку визначені у п. 4 ч. 1 ст. 7 Закону України № 448/96, до них, зокрема відноситься захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.
З огляду на викладене цей позов розглядається у порядку адміністративного судочинства у відповідності до п. 1 ч. 2 ст. 17 КАС України, як спір між фізичними чи юридичними особами із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку врегульовані Законом України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 № 3480-ІV (3480-15) (далі - Закон України № 3480-ІV (3480-15) ).
Згідно з ч. 1 ст. 2 вказаного Закону України № 3480-ІV (3480-15) фондовий ринок (ринок цінних паперів) - сукупність учасників фондового ринку та правовідносин між ними щодо розміщення, обігу та обліку цінних паперів і похідних (деривативів).
У відповідності до ч. 2 ст. 2 Закону України № 3480-ІV учасниками фондового ринку є емітенти або особи, що видали неемісійні цінні папери, інвестори в цінні папери, інституційні інвестори, професійні учасники фондового ринку, об'єднання професійних учасників фондового ринку, у тому числі саморегулівні організації професійних учасників фондового ринку. Емітент - це юридична особа, Автономна Республіка Крим або міські ради, а також держава в особі уповноважених нею органів державної влади, яка від свого імені розміщує емісійні цінні папери та бере на себе зобов'язання за ними перед їх власниками.
Частина 1 статті 39 Закону України № 3480-ІV визначає вимоги до розкриття інформації на фондовому ринку які повинні здійснюватися емітентами цінних паперів шляхом: розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до ст. 41 Закону України № 3480-ІV особлива інформація про емітента - інформація, до якої належать відомості про: прийняття рішення про розміщення цінних паперів на суму, що перевищує 25 відсотків статутного капіталу; прийняття рішення про викуп власних акцій, крім акцій корпоративних інвестиційних фондів інтервального та відкритого типу; факти лістингу/делістингу цінних паперів на фондовій біржі; отримання позики або кредиту на суму, що перевищує 25 відсотків активів емітента; зміну складу посадових осіб емітента; зміну власників акцій, яким належить 10 і більше відсотків голосуючих акцій; рішення емітента про утворення, припинення його філій, представництв; рішення вищого органу емітента про зменшення статутного капіталу; порушення справи про банкрутство емітента, винесення ухвали про його санацію; рішення вищого органу емітента або суду про припинення або банкрутство емітента.
Строки, порядок і форми розкриття особливої інформації про емітента та додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Особлива інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку встановлює додаткові вимоги до розкриття особливої інформації про емітента та вживає заходів щодо її розкриття.
Склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку врегульоване Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку 19.12.2006 № 1591 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 за № 97/13364 (z0097-07) (далі - Положення).
Відповідно до п. 1 глави 3 Положення розкриття особливої інформації має здійснюватись шляхом оприлюднення у стрічці новин, опублікування в офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.
Розкриття особливої інформації здійснюється у такі строки:
-у стрічці новин - протягом одного робочого дня після дати вчинення дії, але не пізніше 10.00 години другого робочого дня після дати вчинення дії;
-в офіційному друкованому виданні - протягом п'яти робочих днів після дати вчинення дії;
-подання до Комісії - протягом десяти робочих днів після дати вчинення дії.
Єдиний порядок та строки розгляду Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів визначений Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затвердженими рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007 № 2272 (z0120-08) , зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 12.02.2008 № 120/14811 (z0120-08) (в редакції, яка діяла на момент виникнення спірних взаємовідносин) (далі - Правила).
Як свідчать матеріали справи 06.11.2012 відповідачем прийнято Постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою запропоновано керівнику позивача з'явитися до відповідача для підписання акту про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень 16.11.2012 о 10 год. 00 хв. Прийняття Постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів обґрунтовано достатністю зібраних даних, які вказують на наявні ознаки правопорушення діючого законодавства з боку позивача.
Зазначена постанова отримана позивачем 09.11.2012, про що свідчить штамп вхідної кореспонденції позивача.
Керуючись п. 2, 4, 9 Розділу IV Правил Уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт про правопорушення на ринку цінних паперів. Акт про правопорушення на ринку цінних паперів складається та підписується не пізніше 15 робочих днів з дати винесення постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Акти про правопорушення на ринку цінних паперів у межах наданих повноважень мають право складати: Голова Комісії, члени Комісії, директори департаментів, начальники управлінь, начальники відділів, інші працівники центрального апарату Комісії; начальники територіальних органів Комісії, їх заступники, начальники відділів, інші працівники територіальних органів Комісії. Один примірник акта про правопорушення на ринку цінних паперів після підписання надається керівнику або представнику юридичної особи, щодо якої його складено. У разі неявки керівника або представника юридичної особи на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів один примірник акта не пізніше наступного робочого дня надсилається юридичній особі.
16.11.2012 відповідачем складено Акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 352-КР-1-Е у двох примірниках, один з яких залишився у відповідача, а другий у позивача. Представник позивача прибув на підписання акту, та надав письмові пояснення.
Відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів визначено ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", зокрема п. 6 ч. 1 вказаної статті зазначено, що за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Виходячи з цього на підставі порушення позивачем законодавства про цінні папери, а саме неопублікування позивачем в одному із офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії особливої інформації з відомостями про звільнення начальника управління бухгалтерського обліку - головного бухгалтера ОСОБА_1, відповідно до терміну встановленому п. 1 глави 3 Положення, яка розкривається згідно ст. 41 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", відповідачем прийнято постанову від 26.11.2012 № 332-КР-1-Е про накладання санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, якою до позивача застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу розміром 100 неоподатковуваних податком мінімумів доходів громадян, що складає 1700,00 гривень.
Оскаржувана постанова отримана позивачем 26.11.2012, про що свідчить штамп вхідної кореспонденції позивача.
Позивач не погодившись із постановою про накладання санкції про правопорушення на ринку цінних паперів № 332-КР-1-Е оскаржив її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку розглянула скаргу товариства та прийняла рішення № 304 від 28.02.2013, яким залишила постанову про накладання санкцій про правопорушення на ринку цінних паперів № 332-КР-1- Е - без змін, а скаргу товариства - без задоволення.
Відповідно до п. 14 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до п.п. 8 п. 6 Положення про Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яке затверджене рішенням НКЦПФР № 215 від 31.01.2012, Управління має право накладати на юридичних та фізичних осіб, винних у порушенні законодавства про цінні папери, адміністративні стягнення, а також штрафи та інші стягнення в межах повноважень наданих Комісією.
Згідно з ч. 2 ст. 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.
У відповідності до ч. 6 зазначеної статті юридична особа може бути притягнута до відповідальності за вчинення правопорушення на ринку цінних паперів не пізніше трьох років з дня його вчинення незалежно від санкції.
Вивчивши повноваження, надані Кримському Територіальному управлінню Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (448/96-ВР) та Положення про Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яке затверджене рішенням НКЦПФР № 215 від 31.01.2012, суд дійшов висновку, що постанову від 26.11.2012 № 332-КР-1-Е відповідачем прийнято в межах наданих повноважень.
Позивач у поданому адміністративному позові наполягав на тому, що головний бухгалтер, як посадова особа товариства не вказано ані в Законі України "Про акціонерні товариства" (514-17) ані в Господарському кодексі України (436-15) , також зазначає, що інформація про звільнення начальника управління бухгалтерського обліку - головного бухгалтера -ОСОБА_1 опублікована в Відомостях Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку після отримання усної консультації по телефону у представника відповідача 24.10.2012.
Вивчивши доводи позивача суд зазначає наступне.
Як вбачається з пояснень позивача, посада головного бухгалтера не відноситься до посадових осіб товариства тому дії з призначення або звільнення з посади головного бухгалтера не відноситься до виникнення особливої інформації про зміну складу посадових осіб емітента.
Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку у роз'яснені "Щодо застосування статті 41 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та п. 6 глави 2 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року № 1591 (z0097-07) та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 лютого 2007 року за № 97/13364 (z0097-07) , в частині визначення кола посадових осіб, інформація щодо яких підлягає розкриттю" від 25.04.208 року № 4, вказує, що емітенти цінних паперів зобов'язані відповідно до п. 1 глави 3 Положення № 1591 (z0097-07) розкривати особливу інформацію про зміну складу посадових осіб емітента, зокрема про звільнення або призначення головного бухгалтера емітента.
У п. 6 глави 2 розділу II Положення №1591 (z0097-07) , зазначено, що до інформації про зміну складу посадових осіб емітента належить інформація про звільнення або призначення голови та членів наглядової ради, виконавчого органу, ревізійної комісії, ревізора акціонерного товариства, головного бухгалтера, а також голови та членів іншого органу товариства, якщо утворення такого органу передбачено статутом товариства. Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати особливу інформацію про зміну складу посадових осіб також у разі призначення або звільнення осіб, що виконують обов'язки посадових осіб емітента тимчасово (крім випадків, коли призначення особи виконуючою обов'язки пов'язане з відпусткою, відрядженням, хворобою посадової особи, яка безпосередньо займає відповідну посаду).
Датою вчинення дії вважається дата прийняття рішення відповідним органом управління емітента щодо зміни складу посадових осіб емітента.
Особлива інформація про звільнення 20.08.2012 з посади начальника управління бухгалтерського обліку - головного бухгалтера ОСОБА_1 була подана до Кримського територіального управління НКЦПФР 29.10.2012 вх. №1841, а повинна бути подана не пізніше 04.09.2012.
Згідно наданої інформації повідомлення про зміни у складі посадових осіб емітента було опубліковано в офіційному друкованому виданні Комісії "Відомості Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку" від 24.10.2012 № 203, а повинно бути опубліковано до 28.08.2012.
Чинним законодавством чітко визначено термін, у якій емітент повинен опубліковувати, розміщати та подавати до Комісії особливу інформацію. Тому особлива інформація, яка опублікована з порушенням терміну встановленому чинним законодавством, вважається не опублікованою.
Відповідно до ч. 1, 6 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.
З урахуванням вищезазначеного, суд дійшов висновку, що постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 332-КР-1-Е від 26.11.2012 прийнято правомірно, з урахуванням усіх обставин та на підставі чинного законодавства.
Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією (254к/96-ВР) та законами України.
Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією (254к/96-ВР) та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Суд враховує, що рішення, дії суб'єкта владних повноважень не можуть бути упередженими, тобто здійснюватися дискримінаційне через власний, у тому числі фінансовий, корпоративний інтерес. Суд також враховує, що суб'єкт владних повноважень зобов'язаний діяти добросовісно, тобто з щирим наміром щодо реалізації владних повноважень та досягнення поставлених цілей і справедливих результатів.
Таким чином, відповідач під час прийняття постанови постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 332-КР-1-Е від 26.11.2012 діяв у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (448/96-ВР) та Законом України "Про цінні папери та фондовий ринок" (3480-15) .
За таких обставин, суд вважає позовні вимоги необґрунтованими та безпідставними, у зв'язку з чим, в задоволенні позовних вимог позивача необхідно відмовити.
Відповідно до ч. 2 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.
Вступну та резолютивну частину постанови проголошено у судовому засіданні 20.05.2013 року.
У повному обсязі постанову складено та підписано 27.05.2013 року.
Керуючись ст. ст. 7, 9, 69- 71, 94, 98, 160- 163, 167 КАС України, суд-
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову відмовити.
постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя
підпис Євдокімова О.О.