ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
22 листопада 2012 року 08:25 № 2а-14532/12/2670
( Додатково див. постанову Київського апеляційного адміністративного суду (rs29225516) )
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді -Шулежка В.П., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Свєго»до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва ДПС про визнання протиправними дій,-
В С Т А Н О В И В:
З позовом до Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось товариство з обмеженою відповідальністю «Свєго»(надалі - ТОВ «Свєго», позивач) до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва ДПС (надалі - ДПІ у Шевченківському районі м. Києва, відповідач) про визнання протиправними дій щодо результатів проведення зустрічної звірки ТОВ «СВЄГО»(код ЄДРПОУ: 37729190) щодо документального підтвердження його господарських відносин із платниками податків ТОВ «АЙС-ВОК»(код ЄДРПОУ: 35660200), ТОВ «РОСАР-ТРЕЙД»(код ЄДРПОУ: 37194012), ТОВ «ЄВРОТРАСТ-АЛЬЯНС»(код ЄДРПОУ: 37146943) їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01.01.2012 року по 30.04.2012 року, які оформлені Актом від 11.10.2012 року за № 1594/2240/37729190.
Свої позовні вимоги ТОВ «Свєго»обґрунтовує тим, що відповідач порушив порядок оформлення результатів перевірки, склавши акт, складення якого не передбачено чинним законодавством.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, проти заявлених позовних вимог заперечував у повному обсязі з підстав, викладених у письмових запереченнях на позов та зазначив, що результати перевірки оформлені актом відповідно до вимог чинного законодавства України.
Відповідно до вимог частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З огляду на вищевикладене та з урахуванням вимог ст. 128 КАС України, суд прийшов до висновку про доцільність розгляду справи у письмовому провадженні на підставі наявних матеріалів справи.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, судом встановлено наступне.
ТОВ «Свєго»зареєстроване Шевченківською районною державною адміністрацією у м. Києві, свідоцтво про державну реєстрацію від 30.06,2011 р. № 10741020000039985, Код за
ТОВ «Свєго»взято на податковий облік у Державній податковій адміністрації у м. Києві 04.07.2011р., перебуває на обліку в ДПІ у Шевченківському районі м. Києва з 04.07.2011 року за № 42145.
ДПІ у Шевченківському районі м. Києва надіслано запит ТОВ «Свєго»про надання інформації та її документальне підтвердження від 04.09.2012 № 4469/10/22-40 за адресою вказаною в ЄДРПОУ.
Зокрема, у вказаному запиті зазначено про необхідність надати письмові пояснення та їх документальні підтвердження щодо перевірки правильності нарахування та своєчасності сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) при взаємовідносинах з ТОВ «АЙС-ВОК»(код ЄДРПОУ 35660200), ТОВ «РОСАР-ТРЕЙД»(код ЄДРПОУ 37194012), ТОВ «ЄВРОТРАСТ-АЛЬЯНС»(код ЄДРПОУ 37146943) відповідно до укладених первинних документів за період січень-квітень 2012 року, а саме:
а) договори купівлі-продажу та інші договори, які укладені з вищезазначеним підприємством, податкові накладні, відповідні до них видаткові (прибуткові) накладні та довіреності, інші документи які підтверджують наявність фінансово-господарських взаємовідносин з вищезазначеним підприємством.
б) документи що підтверджують транспортування продукції, надання робіт (послуг); в) розрахункові документи вищезазначеного підприємства з Вашим підприємством;
г) реєстри виданих та отриманих податкових накладних за відповідний період,
д) податкові накладні;
е) видаткові накладні та/або акти виконаних робіт та включення результатів таких операцій до податкового обліку з відповідним їх відображенням у податкових деклараціях (розрахунках, звітах тощо).
У запиті ТОВ «Свєго» попереджено, що ненадання пояснення та їх документальних підтверджень на даний запит у визначений термін буде розглядатися як підстава для проведення документальної позапланової виїзної перевірки у відповідності підпункту 78.1.1. пункту 78.1. статті 78 Податкового Кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI.
На підставі службового посвідчення серія У KM №083742 від 29.03.2011 p., виданого ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС, головним державним податковим ревізором-інспектором відділу перевірок ризикових підприємств управління податкового контролю юридичних осіб ДПІ у Шевченківському районі м. Києва, інспектором податкової служби І рангу Котяховою Іриною Олексіївною, відповідно до запиту ДПІ у Шевченківському районі м. Києва №4469/10/22-40 від 04.09.2012р. згідно із п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України проведено зустрічну звірку ТОВ «Свєго»(ЄДРПОУ 37729190) з питань підтвердження господарських відносин з платниками податків ТОВ «АЙС-ВОК»(код ЄДРПОУ 35660200), ТОВ «РОСАР-ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 37194012), ТОВ «ЄВРОТРАСТ-АЛЬЯНС»(код ЄДРПОУ 37146943) за період з 01.01.2012 року по 30.04.2012 року.
За результатами звірки складено акт про результати проведення зустрічної звірки ТОВ «Свєго»(ЄДРПОУ 37729190) щодо документального підтвердження господарських відносин із платниками податків ТОВ «АЙС-ВОК» {код ЄДРПОУ 35660200), ТОВ «РОСАР-ТРЕЙД»(код ЄДРПОУ 37194012), ТОВ «ЄВРОТРАСТ- АЛЬЯНС» (код ЄДРПОУ 37146943) їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01.01.2012 року по 30.04.2012 року
Згідно з висновками, викладеними в акті звірки, встановлено порушення ТОВ «Свєго»:
п.198.1, п.198.2, п.198.6 ст.198, п.185.1 ст. 185, п.188.1 ст.188, п.187.1 ст. 187 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями;
п.1, п.5 ст.203, п.1, п.2 ст215, п.1 ст. 216, ст. 626, ст. 629, ст. 650, ст. 655, ст. 658, ст. 662 ЦК України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійснених контрагентами ТОВ «СВЄГО»при визначенні податкових зобов'язань та податкового кредиту. Таким чином, задекларовані податкові зобов'язання ТОВ «СВЄГО»та податковий кредит по взаємовідносинам з платниками податків ТОВ «АЙС-ВОК»(код ЄДРПОУ 35660200), ТОВ «РОСАР-ТРЕЙД»(код ЄДРПОУ 37194012), ТОВ «ЄВРОТРАСТ-АЛЬЯНС»(код ЄДРПОУ 37146943) сформовані неправомірно та підлягають зменшенню до 0 за період з 01.01.2012 по 30.04.2012 року.
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог та відсутність підстав для їх задоволення виходячи з наступного.
Статтею 62 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI передбачено, що податковий контроль здійснюється, зокрема, шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу.
Відповідно до п.п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження господарських виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1232 (1232-2010-п) (далі -Порядок).
Пунктом 1 Порядку (1232-2010-п) , зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Відповідно до пункту 2 Порядку (1232-2010-п) , зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних (пункт 3 Порядку (1232-2010-п) ).
Згідно з пунктом 4 Порядку (1232-2010-п) передбачено, зокрема, у разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
За приписами «Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок»затверджених Наказом ДІІА України від 22 квітня 2011 року № 236 (v0236837-11) (далі - Методичні рекомендації №236), зокрема пунктом 4.4 передбачено, що у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання.
Як встановлено судом, запит від 04.09.2012 № 4469/10/22-40 про надання письмових пояснень та їх документального підтвердження підписаний заступником керівника органу державної податкової служби, містить перелік інформації, яка запитується, а також документів, що її підтверджують, з зазначенням підстави для надіслання такого запиту, що відповідає зразку форми Запиту про надання інформації та її документального підтвердження наведеному в Додатку 2 до Методичних рекомендацій №236 (v0236837-11) .
Суд звертає увагу, що оскільки зустрічна звірка не є перевіркою, за її наслідками не може бути прийняте податкове повідомлення-рішення про визначення грошових зобов'язань, натомість в акті вказано про неможливість проведення зустрічної звірки.
Акт, складений за результатами такої звірки, є податковою інформацією, яка може бути використана ДПІ для висновків під час проведення планових чи позапланових перевірок, що здійснюються за наявності обставин для їх проведення, визначених ст.ст. 75, 77, 78 Податкового кодексу України.
Крім того, суд звертає увагу на те, що відповідачем в процесі проведення звірки не вчинено дій, які виходили б за межі повноважень органів податкової служби чи порушували встановлений нормативними актами порядок її проведення і складання такого оскаржуваного акту не порушує охоронюваних законом прав та інтересів позивача, а тому позовні вимоги є необґрунтованими.
Отже, твердження позивача про відсутність у податкового органу повноважень по здійсненню в рамках проведення зустрічних звірок контролю за додержанням податкового законодавства, а також про те, що зустрічна звірка є заходом інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби є не обґрунтованою, так, як функція щодо контролю за дотриманням податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, реалізується останніми шляхом проведення перевірок у випадках та в порядку, встановленому Податкового кодексу України (2755-17) ,
Суд зазначає, що співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків, що є прямими обов'язками податкового органу.
Таким чином, суд приходить до висновку, що вимоги позивача про визнання протиправними дій ДПІ у Шевченківському районі м. Києва визнання протиправними дій щодо результатів проведення зустрічної звірки ТОВ «Свєго»щодо документального підтвердження його господарських відносин із платниками податків, які оформлені Актом від 11.10.2012 року за № 1594/2240/37729190є не обґрунтованими.
Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією (254к/96-ВР) та законами України.
Відповідно до частин 1, 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
В даному випадку відповідачем доведено правомірність своїх дій.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, про необґрунтованість позовних вимог і відсутність підстав для їх задоволення.
Керуючись ст.ст. 94, 158- 163 КАС України суд,-
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю «Свєго»відмовити повністю.
постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Окружного адміністративного суду міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.
Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Суддя
В.П. Шулежко