ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
25 жовтня 2012 року № 2а-12618/12/2670
( Додатково див. ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду (rs28865022) )
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
головуючого судді Аблова Є.В.;
при секретарі Мальчик І.Ю.,
за участю сторін:
представника позивача -Негоди О.А.,
представника відповідача -Грищука М.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Національної спілки художників України до заступника начальника Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві Алєксєєнка І.О., Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві про скасування постанови,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з позовом до заступника начальника Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві Алєксєєнка І.О., Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві про скасування постанови, обґрунтовуючи свої вимоги тим, що оскаржувана постанова прийнята відповідачем з порушенням вимог чинного законодавства, оскільки позивач дотримався всіх вимог чинного законодавства у сфері містобудівної діяльності.
В позовній заяві позивач просить суд визнати протиправною та скасувати постанову Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві №104/12 від 05.07.12 р.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю.
Представник відповідача позовні вимоги не визнав повністю.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, заслухавши представника позивача, представника відповідача, суд дійшов наступних висновків:
Відповідно до ст. 10 Закону України "Про архітектурну діяльність" для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об'єктів архітектури додержання суб'єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд.
Державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд здійснює Державна архітектурно-будівельна інспекція України та її територіальні органи.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування", справи про правопорушення, передбачені цим Законом, розглядаються Державною архітектурно-будівельною інспекцією України та її територіальними органами.
Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 р. № 549 (549-2011-п) утворено територіальний орган -Інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю у місті Києві.
Наказом Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 02.06.2011 р. № 22 затверджено Положення про Інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю у місті Києві (далі-Положення).
Положенням передбачено, що Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у місті Києві, відповідно до покладених на неї завдань здійснює, зокрема: контроль за виконанням приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих будівельних робіт; проведення перевірок відповідності виконання підготовчих та будівельних робіт, будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, що застосовуються при будівництві об'єктів, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічним умовам, затвердженим проектним вимогам (рішенням); зупиняє підготовчі та будівельні роботи, які виконуються без реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт (пп.10,11,14 п.4).
Відповідно до ч.2 ст.41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
З 02.06.2011 діє Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю (далі - Порядок № 553), затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553 (553-2011-п) .
Судом встановлено, що відповідачем 09.06.2012 проведено позапланову перевірку дотримання вимог містобудівного законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил на об'єкті будівництва за адресою: вул. Сошенка, 33 у Подільському районі м. Києва, за результатами якої складено акт від 09.06.12 р. Акт підписано головним інженером Національної спілки художників України Ходос І.О. без зауважень.
В ході перевірки встановлено, що за вказаною адресою Національною спілкою художників України виконуються підготовчі роботи без реєстрації в Інспекції повідомлення про початок виконання підготовчих робіт, а саме: розпочато розчищення території, знесення будівель і споруд на вул. Сошенка, 33 у Подільському районі м. Києва, чим порушено ст. ст. 34, 35 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Також позивачеві видано припис Інспекції від 09.06.2012 з вимогою: з 09.06.2012 зупинити виконання підготовчих робіт з будівництва житлових будинків з вбудованими творчими майстернями та підземним паркінгом на вул. Сошенка, 33 у Подільському районі м. Києва та усунути порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності.
14.06.2012 посадовою особою Інспекції складено протокол про вчинення правопорушення у сфері містобудівної діяльності, а саме: що підрядна організація ТОВ «Молодь Житлобуд»на вул. Сошенка, 33 у Подільському районі м. Києва виконує підготовчі роботи без реєстрації в Інспекції повідомлення про початок виконання підготовчих робіт з будівництва об'єкта «Будівництво житлових будинків з вбудованими творчими майстернями та підземним паркінгом», чим порушено ч. ст. 35 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
За вчинене правопорушення Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у місті Києві на Позивача Постановою про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 05.07.2012 №104/12 накладено штраф у сумі 5510 грн. згідно з п. 1 ч. 2 ст. 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» відповідно до якого суб'єкти містобудування, які є замовниками будівництва об'єктів (у разі провадження містобудівної діяльності), або ті, що виконують функції замовника і підрядника одночасно, несуть відповідальність у вигляді штрафу за такі правопорушення: виконання підготовчих робіт без повідомлення про початок їх виконання- у розмірі п'яти мінімальних заробітних плат.
Відповідно до ст. 35 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», після набуття права на земельну ділянку замовник може виконувати підготовчі роботи, визначені будівельними нормами, державними стандартами і правилами, крім винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень, з повідомленням відповідної інспекції державного архітектурно-будівельного контролю.
Відповідно до ст. 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» посадові особи інспекцій державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки мають право:
1) безперешкодного доступу до місць будівництва об'єктів;
2) складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону;
3) видавати обов'язкові для виконання приписи щодо:
а) усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил;
б) зупинення підготовчих та будівельних робіт, які виконуються без реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт.
Згідно ст. 4 Закону України «Про архітектурну діяльність», для створення об'єкта архітектури виконується комплекс робіт, який включає: підготовку містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки у випадках і порядку, передбачених законодавством; здійснення в необхідних випадках передпроектних робіт, а також заходів з охорони нововиявлених під час здійснення будівництва або зміни (у тому числі шляхом знесення) об'єктів містобудування, що відповідно до закону мають антропологічне, археологічне, естетичне, етнографічне, історичне, мистецьке, наукове чи художнє значення; пошук архітектурного рішення, розроблення, погодження у визначених законом випадках і затвердження проекту; - виконання робочої документації для будівництва, а в разі виконання її або окремих її частин іншим виконавцем - здійснення авторського нагляду за таким виконанням; будівництво (нове будівництво, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт) та знесення об'єкта архітектури, архітектурно-будівельний контроль, технічний та авторський нагляди під час здійснення будівництва або зміни (у тому числі шляхом знесення) об'єкта містобудування; прийняття спорудженого об'єкта в експлуатацію.
Відповідно до п. 1 Порядку виконання підготовчих робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 466 (466-2011-п) , підготовчі роботи - роботи з підготовки земельної ділянки, влаштування огородження будівельного майданчика та знесення будівель і споруд, порушення елементів благоустрою в межах відведеної земельної ділянки, вишукувальні роботи, роботи із спорудження тимчасових виробничих та побутових споруд, необхідних для організації і обслуговування будівництва, улаштування під'їзних шляхів, складування будівельних матеріалів, підведення тимчасових інженерних мереж, а також з винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень.
Як вбачається із копії повідомлення про початок виконання підготовчих робіт «Житлові будинки з вбудованими творчими майстернями та підземним паркінгом на вул. Сошенка, 33 у Подільському районі м. Києва»1-ша черга будівництва (житловий будинок № 1 та № 2) зареєстровано Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві 19.06.12 р. за номером КВ 01312101303, тобто вже після проведення перевірки.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що відповідач при винесенні оскаржуваної постанови діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а тому суд приходить до висновку щодо необґрунтованості позовних вимог позивача та відсутності підстав для їх задоволення.
Керуючись ст.ст. 94, 158- 163 КАС України суд,-
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні позовних вимог Національній спілці художників України - відмовити повністю.
постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Окружний адміністративний суд міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня її проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.
Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Повний текст постанови складений та підписаний суддею 25.10.12 р.
Суддя
Є.В. Аблов