ВИЩИЙ АДМIНIСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
УХВАЛА
IМЕНЕМ УКРАЇНИ
06.02.2008 р.
Вищий адміністративний суд України в складі колегії суддів:
головуючого Ланченко Л.В.
суддів Бившевої Л.I.
Нечитайла О.М.
Пилипчук Н.Г.
Сергейчука О.А.
Сторони не повідомлялись.
розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу
Шепетівської об'єднаної державної податкової інспекції Хмельницької області
на постанову Господарського суду Хмельницької області від 11.05.2006 р. та ухвалу Житомирського апеляційного господарського суду від 05.10.2006 р.
у справі № 10/91-НА
за позовом Відкритого акціонерного товариства "Пульсар"
до Шепетівської об'єднаної державної податкової інспекції Хмельницької області
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ:
У справі заявлено позов про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Шепетівської ОДПI №0012132301/0 від 02.11.2005 р., яким позивачу визначено податкове зобов'язання по орендній платі за землю з юридичних осіб в сумі 267474,13 грн.
Постановою Господарського суду Хмельницької області від 11.05.2006 р., залишеною без змін ухвалою Житомирського апеляційного господарського суду від 05.10.2006 р., позов задоволено.
У справі відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою відповідача у якій ставиться питання про скасування судових рішень та про прийняття нового, яким у позові відмовити, з підстав порушення норм матеріального та процесуального права.
Позивач заперечень на касаційну скаргу не надав.
Перевіривши у попередньому судовому засіданні повноту встановлення обставин справи та правильність їх юридичної оцінки в судових рішеннях, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з такого.
Відповідачем проведено виїзну планову документальну перевірку дотримання позивачем вимог податкового та валютного законодавства за період з 01.10.2004 р. по 30.06.2005 р., за результатами якої складено акт №205 від 26.10.2005 р.
На підставі акту перевірки прийнято спірне податкове повідомлення-рішення, яким позивачу визначено податкове зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб в сумі 267474,13 грн.
Відносини із справляння плати за землю врегульовані Законом України "Про плату за землю" (2535-12) , ст.2 якого передбачено, що плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель.
У справі встановлено, що між позивачем та Шепетівської міською радою 01.01.2003 р. укладено договір №04/07/02/03 про оренду земельної ділянки площею 168664 кв.м., з метою використання її для комерційної діяльності. За умовами договору земельна ділянка надається на умовах оренди строком до 01 січня 2008 р., орендна плата вноситься орендодавцеві незалежно від господарської діяльності в рівних частинах щомісячно, річний розмір визначено в сумі 123455,17 грн. (1% від грошової оцінки землі).
Законом України "Про систему оподаткування" (1251-12) встановлено принципи побудови системи оподаткування в Україні, визначено податки і збори (обов'язкові платежі) до бюджетів та до державних цільових фондів та передбачено, що податки і збори обов'язкові платежі), справляння яких не передбачено цим Законом сплаті не підлягають.
Законом України від 25.03.2005 р. (2505-15) №2505-I\/ "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" (2285-15) та деяких інших законодавчих актів України" внесено зміни до Закону України "Про систему оподаткування" (1251-12) , Закону України "Про плату за землю" (2535-12) , Закону України "Про оренду землі" (161-14) .
Зокрема, до загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів) віднесено плату за землю не тільки у вигляді земельного податку, а також орендну плату за земельні ділянки державної і комунальної власності (п.8 ч.1 ст.14 Закону України "Про систему оподаткування" (1251-12) ).
Ч.1 ст.14 Закону України "Про плату за землю" (2535-12) , з врахуванням внесених змін, передбачено, що платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.
Згідно ст.21 Закону України "Про оренду землі" (161-14) , з врахуванням внесених змін, розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюється за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Закону України "Про плату за землю" (2535-12) ). Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого надавати органу держаної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Враховуючи, що вищезазначені зміни набрали чинності з 31.03.2005 р., суди попередніх інстанцій дійшли вірного висновку про відсутність у відповідача правових підстав для віднесення орендної плати за землю, яка не сплачена за 2003 р., 2004 р. та I квартал 2005 р. до загальнодержавних податків.
Доводи касаційної скарги не беруться до уваги, так як не спростовують фактичних обставин справи встановлених судом.
За таких обставин, судова колегія вважає, що суди першої та апеляційної інстанції повно та всебічно оцінивши обставини справи, з дотриманням норм матеріального та процесуального права прийняли правильні рішення, і не вбачає підстав для їх скасування.
Керуючись ст. ст. 220, 220-1, 230 Кодексу адміністративного судочинства України (2747-15) , суд -
УХВАЛИВ:
Касаційну скаргу Шепетівської об'єднаної державної податкової інспекції Хмельницької області відхилити.
Постанову Господарського суду Хмельницької області від 11.05.2006 р. та ухвалу Житомирського апеляційного господарського суду від 05.10.2006 р. залишити без змін.
Ухвала набирає чинності з моменту проголошення і може бути оскаржена до Верховного Суду України за винятковими обставинами протягом одного місяця з дня відкриття таких обставин.
Головуючий Л.В.Ланченко
Судді Л.I.Бившева
О.М.Нечитайло
Н.Г.Пилипчук
О.А.Сергейчук