ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025,
м. Київ, вул. Десятинна, 4/6
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12.12.2007 р. № 2/39 м. Київ
( Додатково див. ухвалу Вищого адміністративного суду України (rs16577153) ) ( Додатково див. постанову Київського апеляційного адміністративного суду (rs3864521) )
За позовом ОСОБА_1, ОСОБА_2
До1) Шевченківської районної у місті Києві державної адміністрації;
2) Головного управління житлового забезпечення Київської міської державної адміністрації
Треті особи без самостійних вимог 1) Київська міська державна адміністрація
2) Комунальне підприємство з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення "Спецжитлофонд"
Провизнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії
СуддяКелеберда В.І.
СекретарМельникова Л.В.
Представники сторін:
Від позивача ОСОБА_1., ОСОБА_2.
Від відповідачів: 1) Фім Л.В.; 2) Годзяцький О.В.
Від третіх осіб: 1 та 2 -Годзяцький О.В.
Обставини справи:
Позов заявлено про визнання противоправною бездіяльність Шевченківської районної у м. Києві державної адміністрації та про зобов'язання Шевченківську районну у м. Києві державну адміністрацію і Головне управління житлового забезпечення Київської міської державної адміністрації виконати Розпорядження представника Президента України в Радянській районній державній адміністрації м. Києва від 06.08.92 р. № 398 "Про відселення мешканців".
В ході розгляду справи позивачі надали уточнення своїх вимог та просили суд визнати протиправною бездіяльність Шевченківської районної у м. Києві державної адміністрації і Головного управління житлового забезпечення Київської міської державної адміністрації; зобов'язати Київську міську державну адміністрацію, Головне управління житлового забезпечення Київської міської державної адміністрації і Шевченківську районну у м. Києві державну адміністрацію забезпечити право сім'ї з двох осіб на житло для постійного користування шляхом надання квартири № АДРЕСА_1 шляхом переведення квартири з маневреного фонду до житлового фонду Шевченківського району або шляхом надання іншої двокімнатної квартири на правому березі Дніпра.
Відповідно до ст. 51 КАС України позивач наділений правом змінити підставу або предмет адміністративного позову, збільшити або зменшити розмір позовних вимог або відмовитися від адміністративного позову в будь-який час до закінчення судового розгляду.
В обгрунтування своїх вимог позивачі посилалися на ст. 47 Конституції України, ч. 8 ст. 46, ч. 1 ст. 100, ч. 6 ст. 101 Житлового кодексу УРСР та п.4 Розпорядження представника Президента України в Радянській районній державній адміністрації м. Києва від 06.08.92р. № 398 "Про відселення мешканців".
Відповідач-1 проти позову заперечив з тих підстав, що Розпорядженням Київської міської державної адміністрації № 617 від 25.05.2007р. "Про розподіл загальної площі квартир у жилих будинках на 2007 рік"Головному управлінню житлового забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) надано право передавати у 2007 році загальну площу квартир у жилих будинках: районним у м. Києві державним адміністраціям згідно з Розподілом та додатком 3 до цього розпорядження на підставі єдиної загальноміської черги, сформованої з використанням загальноміського автоматизованого банку даних "Кварт облік", проте сім'я позивачів обліковується за категорією "ветеран праці", а на дану категорію осіб житло не передбачено.
Відповідач-2 позов також не визнав та зазначив, що Головне управління житлового забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) є підзвітним та підконтрольним Київській міській раді і підпорядкованим Київському міському голові, а виконавчий орган Радянської райради - Радянська районна державна адміністрація або її правонаступник не уповноважені керувати діяльністю Головного управління. Тобто виконання розпорядження представника Президента України в Радянській районній державній адміністрації м. Києва від 06.08.92р. №398 "Про відселення мешканців" стосується виключно виконавчого органу Радянської райради або його правонаступника.
Представник третіх осіб підтримав позицію, викладену відповідачем-2.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Позивачі до 1986 року постійно проживали в двох кімнатах загальної квартири № АДРЕСА_2 разом із родиною своєї дочки ОСОБА_3 В 1986 р. будинок НОМЕР_1 пішов на реконструкцію.
В зв'язку з цим на період реконструкції будинку сім'я позивачів та сім'я їх дочки згідно рішення виконкому Радянської райради народних депутатів від 14.04.86 р. № 129/5 були тимчасово відселені в квартиру маневреного фонду №101 площею 39,7 кв.м., у будинку №10 по вулиці Борщагівській у м. Києві, яка належить на праві повного господарського відання КП "Спец- житлофонд".
За проектом капітального ремонту та реконструкції будинку АДРЕСА_2, якими користувалися дві сім'ї, зберігалися як житлові у складі однієї квартири.
Розпорядженням представника Президента Радянської районної державної адміністрації м. Києва "Про відселення мешканців"№ 398 від 26.08.1992р. було встановлено, що у двокімнатну квартиру №АДРЕСА_3 на постійно відселялась родина дочки позивачів у складі 3-х осіб, а родину позивачів зобов'язано також відселити на постійно.
Проте позивачі на час розгляду справи в суді постійним житлом не забезпечені. Позивачі тимчасово на протязі 20 років проживають у квартирі маневреного фонду за адресоюАДРЕСА_1, де здійснюють комунальні платежі.
Після реорганізації районів у місті Києві, будинок НОМЕР_1 став належати до Шевченківського району м. Києва. Шевченківська районна у м. Києві державна адміністрація стала правонаступником Радянської райдержадміністрації.
Шевченківська районна у м. Києві державна адміністрація неодноразово зверталася з листами до Головного управління житлового забезпечення Київської міської державної адміністрації щодо передачі Головними управлінням житлового забезпечення жилої площі для відселення родини ОСОБА_1. з будинку маневреного фонду, проте питання забезпечення житлом позивачів дотепер не вирішено, оскільки не отримано житлової площі безпосередньо для відселення сімей з будинків маневреного фонду.
Зазначені обставини справи не оспорюються сторонами. Обставини, які визнаються сторонами, можуть не доказуватися перед судом, якщо проти цього не заперечують сторони і в суду не виникає сумніву щодо достовірності цих обставин та добровільності їх визнання (п.3 ст. 72 КАС України).
Функціональні обов'язки Головного управління житлового забезпечення Київської міської державної адміністрації (надалі ГУЖЗ КМДА) затверджені рішенням Київської міської ради від 10.07.2003р. № 584/744 Про затвердження положень про головні управління, управління та інші структурні підрозділи виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (ra0584023-03) ; Положення про Головне управління житлового забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (ra1000017-03) (надалі Положення про ГУЖЗ КМДА).
Відповідно до Положення про ГУЖЗ КМДА (ra1000017-03) Головне управління житлового забезпечення КМДА у своїй діяльності керується Конституцією (254к/96-ВР) та законами України і одним з основних його завдань є забезпечення контролю за дотриманням у м. Києві законодавства України у сфері житлових відносин. Відповідно до покладених на нього завдань (пп. 4, 5, 8, 11, 12 розділу VI Положення про ГУЖЗ КМДА (ra1000017-03) ), Головне управління житлового забезпечення КМДА здійснює: перевірку законності вирішення житлових питань у виконавчих органах районних у м. Києві рад (районних державних адміністраціях); виконання договірних зобов'язань щодо відселення громадян з будинків, що підлягають реконструкції (капітальному ремонту) та забезпечення відселених на постійне місце проживання громадян жилою площею; вносить пропозиції щодо плану розподілу жилої площі, збудованої за замовленням КМДА та готує проекти розпоряджень з цих питань; бере участь у розподілі квартир у будинках після капітального ремонту, реконструкції та погоджує протоколи їх розподілу; здійснює передачу квартир для заселення в будинках капітального ремонту, реконструкції, відселення яких здійснювалось за рахунок жилої площі міста; надає практичну допомогу виконавчим органам районних у м. Києві рад з питань, які входять до його компетенції.
З викладених функціональних обов'язків Головного управління житлового забезпечення КМДА вбачається, що відселення громадян з будинків, що підлягають реконструкції, розподіл квартир у будинках після капітального ремонту, реконструкції, практична допомога виконавчим органам районних у м. Києві рад і перевірка законності вирішення житлових питань у виконавчих органах районних у м. Києві рад (районних державних адміністраціях) здійснюється ГУЖЗ КМДА, або провадиться з його участю чи під його контролем.
У 1992 році та у 2001 році розпорядженнями Київської міської державної адміністрації будинок № 10 по вул. Борщагівській, де проживають позивачі з 1986 р., двічі передавався у повне господарське відання організаціям, що знаходяться в управлінні КМДА: спочатку Комунальному підприємству "Київжитлоспецексплуатація", Дирекції маневреного фонду міста (Розпорядження КМДА від 29.05.1992 № 368), зараз належить до відання Комунального підприємства "Спецжитлофонд"(розпорядження КМДА від 19.04.2001 № 777 "Про комунальне підприємство з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення "Спецжитлофонд" (ra0777017-01) ) . Проте, при передачах будинку №10 на вул. Борщагівській з одного балансу на інший, питання забезпечення позивачів постійним місцем проживання так вирішено і не було.
Надання житла родинам, що відселені з будинків, які підлягали капітальному ремонту або реконструкції, провадиться в порядку, встановленому ст.ст. 101, 102 Житлового кодексу УРСР.
У відповідності до ст. 101 ЖК УРСР при проведенні капітального ремонту жилого будинку державного або громадського житлового фонду, коли ремонт не може бути проведено без виселення наймача, наймодавець зобов'язаний надати наймачеві та членам його сім'ї на час проведення капітального ремонту інше жиле приміщення, не розриваючи при цьому договору найму на ремонтоване приміщення. Замість надання жилого приміщення на час проведення капітального ремонту жилого будинку наймачеві та членам його сім'ї за їх згодою та за згодою наймодавця може бути надано в постійне користування інше благоустроєне жиле приміщення. Рішення про це приймають органи, зазначені в статтях 51-53 цього Кодексу.
Згідно ст. 102 ЖК УРСР у тих випадках, коли жиле приміщення, яке займають наймач та члени його сім'ї, в результаті капітального ремонту не може бути збережене або істотно збільшиться і у наймача утворяться надлишки жилої площі, наймачеві та членам його сім'ї повинно бути надано інше благоустроєне жиле приміщення до початку капітального ремонту. Якщо в результаті капітального ремонту жиле приміщення істотно зменшиться, на вимогу наймача йому та членам його сім'ї повинно бути надано інше благоустроєне жиле приміщення до початку капітального ремонту.
Статтею 51 ЖК УРСР встановлено, що жилі приміщення в будинках житлового фонду місцевих Рад народних депутатів надаються громадянам виконавчим комітетом районної, міської, районної в місті, селищної, сільської Ради народних депутатів за участю громадської комісії з житлових питань, створюваної при виконавчому комітеті з депутатів Рад, представників громадських організацій, трудових колективів.
Розпорядженням Київської міської державної адміністрації № 617 від 25.05.2007р. "Про розподіл загальної площі квартир у жилих будинках на 2007 рік" Головному управлінню житлового забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) надано право передавати у 2007 році загальну площу квартир у жилих будинках районним у м. Києві державним адміністраціям. Таким чином, заперечення відповідача-2 щодо відсутності правових підстав для забезпечення житлом саме відповідачем-2 судом до уваги не приймаються.
Враховуючи, що факт порушення прав позивачів на отримання постійної житлової площі для проживання судом встановлено та по суті не оспорюються відповідачами, суд приходить до висновку про обґрунтованість вимог позивачів, проте з огляду на проведені дії відповідачів щодо врегулювання спірного питання позов підлягає задоволенню частково.
Керуючись ч.3 ст. 160 КАС України, а також ст.ст. 161- 163 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити частково.
2. Зобов'язати Київську міську державну адміністрацію (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36), Головне управління житлового забезпечення Київської міської державної адміністрації (01034, м. Київ, вул. Володимирська, 42) та Шевченківську районну у м. Києві державну адміністрацію (01030, м. Київ, вул. Б.Хмельницького, 24) забезпечити ОСОБА_1 та ОСОБА_2 (03055, м. Київ, АДРЕСА_1) житлом для постійного користування шляхом переведення квартири № АДРЕСА_1 у місті Києві з маневреного фонду до житлового фонду Шевченківського району.
3. Судові витрати покласти на позивача.
На постанову може бути подана апеляційна скарга в порядку ст. 186 КАС України шляхом подання заяви про апеляційне оскарження постанови протягом 10 днів з дня оголошення та наступного подання апеляційної скарги протягом 20 днів з дня подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова набирає законної сили у порядку встановленому 254 КАС України (2747-15) .
Суддя
В.І. Келеберда