КОМІТЕТ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ФІНАНСІВ
                    ТА БАНКІВСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

                             Л И С Т

 N 06-10/177 від 15.03.2000
     м.Київ

 vd20000315 vn06-10/177
                                          Премьер-министру Украины
                                          Ющенко В.А.




                                                      (Извлечение)

     В Комитет Верховной  Рады  Украины  по  вопросам  финансов  и
банковской  деятельности  поступают  многочисленные  обращения  от
предприятий относительно  неисполнения  налоговыми  органами  норм
законодательства  и  судебных  решений  о возмещении хозяйствующим
субъектам налога на добавленную стоимость.
     В соответствии с пп.7.7.3 п.7.7 ст.7 Закона Украины "О налоге
на  добавленную  стоимость"  (  168/97-ВР  ),  в  случае  если  по
результатам   отчетного   периода   сумма,  определенная  согласно
подпункту 7.7.1 данной статьи, имеет отрицательное значение, такая
сумма  подлежит  возмещению плательщику налога из Государственного
бюджета Украины в течение месяца,  следующего после  представления
декларации.  Основанием  для  получения возмещения являются данные
только налоговой декларации  за  отчетный  период.  Данной  нормой
предусматриваются  также  финансовые санкции в случае невозмещения
данного налога, являющиеся бюджетной задолженностью и уплачиваемые
из Государственного бюджета Украины.
     Таким образом,  неисполнение налоговыми органами данной нормы
приводит  не только к ухудшению финансово-экономического состояния
предприятий,  вымыванию их оборотных  средств,  но  и  увеличивает
бюджетную задолженность за счет финансовых санкций и таким образом
увеличивает расходы Государственного бюджета Украины.
     Такое положение  приводит  к выводу,  что плановое исполнение
Государственного  бюджета  Украины  по   налогу   на   добавленную
стоимость,    как   это   неоднократно   утверждали   руководители
Государственной налоговой администрации  Украины,  является  ничем
иным,  как суммами не возмещенного налога на добавленную стоимость
плательщикам.  Такая ситуация  может  привести  к  непредсказуемым
последствиям.
     Учитывая многочисленные  нарушения  и   угрожающий   характер
накопления  бюджетной  задолженности  по  данному налогу,  а также
систематическое игнорирование решений судебной власти  по  данному
вопросу, просим лично вмешаться и принять соответствующие меры.

 С уважением,
 Председатель                                             В.Алешин

 "Бухгалтерская газета", N 11, 23 марта 2000 г.

         КОМІТЕТ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ФІНАНСІВ
                     І БАНКІВСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

                             Л И С Т

 N 06-10/177 від 16.03.99
     м.Київ

 vd990316 vn06-10/177
                                             Державній податковій
                                             адміністрації України




     У зв'язку  з численними запитами,  що надходять від платників
податків стосовно відображення у  податковому  обліку  операцій  з
централізації у Державному бюджеті України сум коштів у вигляді 10
відсотків  амортизаційних  відрахувань,  Комітет  Верховної   Ради
України з питань фінансів і банківської діяльності роз'яснює таке.
< ... >

     Підприємства, установи та організації,  які не  є  платниками
податку на прибуток підприємств,  а саме неприбуткові організації,
оператори  державних  лотерей,  а  також  інші  особи,   визначені
законодавством  як  неплатники  податку  на  прибуток підприємств,
звільняються від  обов'язків  нарахування  та  сплати  до  бюджету
(централізації) частини нарахованих амортизаційних відрахувань.
     Платники податку  на   прибуток   підприємств   мають   право
відносити   суму  централізованих  амортизаційних  відрахувань  до
складу  своїх  валових  витрат  виробництва   (обігу)   на   таких
підставах.
     Згідно з  пунктом  8.1   статті   8   Закону   України   "Про
оподаткування  прибутку  підприємств" ( 334/94-ВР ), амортизація -
це поступове віднесення  витрат  платника  податку,  пов'язаних  з
придбанням,  виготовленням  або  поліпшенням  основних фондів,  на
результати  його  господарської  діяльності,  тобто  є   витратами
попередніх періодів, що відображаються у звітному періоді.
     Витрати як  економічна  категорія  не  можуть  бути  джерелом
платежів та об'єктом для централізації коштів.
     Виходячи з норм  постанови  Кабінету  Міністрів  України  від
26.01.99  р.  N  85  (  85-99-п  )  "Про  порядок  зарахування  до
Державного  бюджету  України  на  1999 рік  частини амортизаційних
відрахувань", а також форм податкової  звітності,  що запроваджені
Державною податковою  адміністрацією  України  на  виконання  цієї
постанови,  під  терміном  "централізація  частини  амортизаційних
відрахувань"  розуміється  обов'язкова  сплата  грошової суми,  що
дорівнює  10  відсоткам  від   суми   нарахованих   амортизаційних
відрахувань,  незалежно  від  результатів  фінансово-господарської
діяльності  платника  податку.  З  цього  випливає,  що  за  своїм
економічним  змістом  централізація  10  відсотків  амортизаційних
відрахувань є не  добровільним,  а обов'язковим  платежем,  що  не
забезпечений  джерелом  сплати,   є  елементом  додаткових  витрат
платника податку за рахунок обігових коштів. < ... >
     Пунктом 5.3.3  Закону  України  "Про  оподаткування  прибутку
підприємств"  встановлено  вичерпний  перелік  податків  та зборів
(обов'язкових платежів),  які не  включаються  до  складу  валових
витрат   виробництва   (обігу),   а   саме   податок  на  прибуток
підприємств,  податок на нерухомість, а також податки, встановлені
пунктами  7.8,  10.2  і  статтею  13 Закону,  та податок на додану
вартість в окремих випадках.  Зазначений перелік є вичерпним і  не
містить обов'язкових відрахувань з амортизації. < ... >
     Зазначене роз'яснення не є  нормативним  документом  та  може
використовуватися  як  позиція законодавчого джерела при прийнятті
рішень адміністративними, судовими чи нотаріальними органами.

 Перший заступник
 Голови Комітету                                        В.Сокерчак

 "Галицькі контракти", N 12/99