ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

 N 121/6/15-0116 від 15.01.2001
     м.Київ

 vd20010115 vn121/6/15-0116




     Відповідно до  пункту  1  статті 4 Декрету Кабінету Міністрів
України від 21.01.93 р. N 8-93 ( 8-93 ) "Про стягнення не внесених
у   строк  податків  і  неподаткових  платежів"  після  закінчення
встановлених строків сплати відповідних  платежів  невнесена  сума
вважається  недоїмкою  і  стягується  з  нарахуванням  пені,  якщо
законодавством  України  не  встановлено  стягнення  недоїмки   за
окремими платежами без нарахування пені.
     Статтею 6  цього  Декрету  (  8-93  )  передбачено,  що  суми
недоїмки за податками,  податковим кредитом та іншими платежами до
бюджетів України,  до державних цільових  фондів  і  позабюджетних
фондів   з   підприємств   стягуються  у  безспірному  порядку  за
розпорядженням державних податкових органів.
     Крім того,  згідно  з  підпунктом  "б"  статті  7  Декрету за
розпорядженням  органу  державної  податкової   служби   звернення
стягнення   податкової   заборгованості   платника  податків  може
здійснюватися на суми, які йому належить одержати від дебіторів.
     Аналогічний механізм передбачено і в Указі Президента України
від 04.03.98 р.  N 167 ( 167/98  )  "Про  заходи  щодо  підвищення
відповідальності за розрахунки з бюджетами та державними цільовими
фондами".
     Відповідно до вимог  Декрету  та  Указу  звернення  стягнення
податкової  заборгованості  платника  податків  на суми,  які йому
належить одержати від  дебіторів,  здійснюється  у  випадку,  коли
власних коштів боржника недостатньо для погашення недоїмки, про що
відзначається  і  в  інформаційному листі Вищого арбітражного суду
України від 24.05.96 р. N 01-8/199 ( v_199800-96 ).
     Відповідно до   пункту   29   Інструкції   про    особливості
застосування  Декрету Кабінету Міністрів України від 21 січня 1993
року N  8-93  "Про  стягнення  не  внесених  у  строк  податків  і
неподаткових платежів"  (   z0169-93   ),   затвердженої   наказом
Міністерства фінансів  України від 02.11.93 р.  N 84 ( z0168-93 ),
звернення  стягнення  податкової  заборгованості  на   суми,   які
виділяються  підприємствам,  установам  і  організаціям  у порядку
бюджетного фінансування, і на суми, що підлягають виплаті боржнику
з Державного бюджету України,  бюджету Автономної Республіки Крим,
бюджетів місцевого  самоврядування  та  інших  місцевих  бюджетів,
здійснюється за рішенням відповідних фінансових органів, а саме:
     - Міністерства фінансів України - на суми,  що виділяються із
Державного бюджету України;
     - Міністерства фінансів Автономної Республіки Крим - на суми,
що виділяються із бюджету Автономної Республіки Крим;
     - місцевих  фінансових  органів  - на суми,  що виділяються з
відповідного місцевого бюджету.
     Тобто, при  стягненні заборгованості за рахунок тих дебіторів
боржника, яким виділяється бюджетне фінансування, крім: 1) рішення
органу   державної   податкової  служби  про  безспірне  стягнення
податкової заборгованості з боржника;  2) акта  звірки  (або  акта
зустрічної  перевірки);  3)  рішення Міністерства фінансів України
або місцевих фінансових органів,  номер і дата якого вказуються  в
інкасовому дорученні (розпорядженні).
     Стосовно нарахування   та   сплати   збору   до    Державного
інноваційного   фонду   будівельними  генпідрядними  організаціями
повідомляємо,  що в пункті 6 положення (стандарту) бухгалтерського
обліку 15 "Доход" ( z0860-99 ) визначено,  що до складу доходу  не
включаються кошти, які належать іншим особам.
     Враховуючи зазначене,  генпідрядна  організація не включатиме
кошти,  які належать субпідрядникам за виконані  ними  роботи,  до
складу свого доходу (виручки від реалізації), на яку нараховується
збір до Державного інноваційного фонду, за умови підтвердження, що
частина отриманих коштів належить субпідрядникам.
     Підтвердження може бути зазначене в угоді (додатковій угоді),
укладеній   з   замовником,   що   отримані  генпідрядником  кошти
розподіляються між субпідрядними організаціями,  виходячи з обсягу
робіт, які ними виконуються.
     Генпідрядник повинен  вести  окремий   бухгалтерський   облік
робіт,  виконаних  власними  силами  та  силами субпідрядників.  В
такому випадку на витрати повинні братися суми збору до Державного
інноваційного   фонду,   нараховані   на  обсяг  робіт,  виконаних
генпідрядником,  та витрати,  пов'язані з виконанням цих робіт,  а
кошти, які належать субпідрядним організаціям, до складу витрат не
відносяться.

 Заступник Голови ДПА України                           Г.Оперенко

 "Урядовий кур'єр", N 14, 25 січня 2001 р.