КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 7 травня 2008 р. N 439
Київ

Про затвердження Державної цільової програми розвитку системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки

( Зміни опрацьовуються. Додатково див. Постанову КМ N 1041 (1041-2011-п) від 12.10.2011 )
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Державну цільову програму розвитку системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки (далі - Програма), що додається.
2. Міністерству економіки включати визначені Програмою завдання, заходи та показники до проекту Державної програми економічного і соціального розвитку України на відповідний рік.
3. Міністерству економіки та Міністерству фінансів передбачати кошти для виконання завдань і заходів Програми під час складання проекту Державного бюджету України на відповідний рік виходячи з можливостей державного бюджету.
4. Міністерству економіки подавати щороку до 1 березня Кабінетові Міністрів України інформацію про хід виконання Програми.
Прем'єр-міністр України
Ю.ТИМОШЕНКО
Інд. 42

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 7 травня 2008 р. N 439

ДЕРЖАВНА ЦІЛЬОВА ПРОГРАМА

розвитку системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки

Загальна частина

Однією з основних проблем реалізації державної інноваційної політики та забезпечення переходу на інвестиційно-інноваційну модель розвитку економіки є неналежне інформаційно-аналітичне супроводження зазначеного процесу, а також відсутність системи моніторингу стану інноваційного розвитку економіки.
Для ефективної реалізації державної інноваційної політики необхідно перейти на принципово новий рівень її інформаційно-аналітичного забезпечення та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки.
Об'єднання інформаційних ресурсів, з використанням яких відображаються стан, умови, особливості та перспективи провадження інноваційної діяльності в Україні, та створення на цій основі аналітичної системи, здатної забезпечити об'єктивне оцінювання інноваційного розвитку економіки за переліком адаптованих до стандартів Організації економічного співробітництва і розвитку показників, прогнозування тенденцій інноваційного розвитку економіки та вивчення впливу на нього інструментів державного регулювання є передумовою підвищення ефективності державної інноваційної політики.

Мета Програми

Мета Програми полягає у створенні правових, економічних і організаційних умов для розвитку та ефективного функціонування системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки як основи реалізації такої державної політики.

Шляхи і способи розв'язання проблеми

Для забезпечення розвитку та ефективного функціонування системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки необхідно:
удосконалити механізм проведення моніторингу стану інноваційного розвитку економіки;
запровадити проведення аналізу ефективності застосування механізмів державної підтримки та стимулювання інноваційної діяльності, зокрема, порівняно з аналогічними механізмами, що застосовуються в інших країнах;
забезпечити поширення інформації про стан інноваційної діяльності та перспективні вітчизняні розробки з метою привернення до них уваги потенційних інвесторів і споживачів;
активізувати процес громадського обговорення питань формування та реалізації державної інноваційної політики;
підвищити кваліфікацію державних службовців, діяльність яких пов'язана з формуванням та реалізацією державної інноваційної політики;
забезпечити розвиток міжнародного науково-технічного співробітництва у сфері формування та реалізації державної інноваційної політики;
запровадити проведення кон'юнктурних досліджень внутрішнього і зовнішнього ринку, узагальнення патентної та патентно-ліцензійної інформації з метою прогнозування інноваційного розвитку економіки та підготовки пропозицій щодо визначення пріоритетних напрямів розвитку інноваційної діяльності;
забезпечити широкий доступ громадськості до результатів наукових досліджень, створити умови для оприлюднення таких результатів усіма заінтересованими суб'єктами інноваційного процесу, крім інформації з обмеженим доступом згідно із законодавством;
забезпечити надання державної підтримки в організації та проведенні інформаційно-просвітницьких та виставкових заходів у сфері інноваційної діяльності;
удосконалити нормативно-правову базу з питань інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки, зокрема забезпечити її гармонізацію з відповідними нормами міжнародного права.
Створення системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки здійснюється на базі Українського інституту науково-технічної та економічної інформації МОН і регіональних центрів науково-технічної та економічної інформації, що здатні забезпечити інформаційно-аналітичну, методичну, організаційну підтримку розвитку інноваційної діяльності та реалізації державної інноваційної політики.
Методичне і технічне забезпечення процесів збору та обробки статистичної інформації здійснюється Держкомстатом.
Прогнозні обсяги і джерела фінансування Програми наведені у додатку 1.

Завдання і заходи з виконання Програми

Завдання і заходи з виконання Програми визначені у додатку 2.

Очікувані результати, ефективність Програми

Виконання Програми дасть змогу:
сприяти підвищенню рівня конкурентоспроможності економіки;
удосконалити механізм надання державної підтримки та стимулювання інноваційної діяльності;
підвищити рівень взаємодії між центральними та місцевими органами виконавчої влади, заінтересованими установами і громадськими організаціями, підприємствами та іншими суб'єктами інноваційного процесу;
забезпечити проведення на постійній основі моніторингу стану інноваційного розвитку економіки, прогнозування відповідних тенденцій;
підвищити науковий рівень обґрунтування підходів до формування та реалізації державної інноваційної політики;
адаптувати механізм збору та обробки інформації про стан інноваційного розвитку економіки до стандартів Організації економічного співробітництва і розвитку;
забезпечити порівняння стану інноваційного розвитку національної економіки з країнами-членами ЄС, іншими країнами, а також вивчення досвіду таких країн у сфері формування та реалізації державної інноваційної політики;
створити умови для широкого доступу громадськості до обговорення питань, пов'язаних з формуванням та реалізацією державної інноваційної політики;
сприяти поширенню інформації про мету та завдання державної інноваційної політики, результати її реалізації та роль у соціально-економічному розвитку країни.
Очікувані результати виконання Програми наведені у додатку 3.

Обсяги та джерела фінансування

Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів, які передбачаються у державному бюджеті для виконання заходів, визначених Програмою, а також за рахунок коштів грантів міжнародних організацій та інших джерел.
Орієнтовний обсяг коштів державного бюджету, передбачених для виконання Програми, становить 13,42 млн. гривень.
Розрахунки обсягів фінансування наведено у додатку 2 до Програми.
Необхідний обсяг фінансування Програми визначається щороку виходячи з можливостей державного бюджету з урахуванням конкретизації завдань за підсумками виконання Програми у попередні роки.

Додаток 1
до Програми

ПАСПОРТ

Державної цільової програми розвитку системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки

1. Концепція Програми схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 травня 2007 р. N 285 (285-2007-р) .
2. Програма затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 7 травня 2008 г. N 439.
3. Державний замовник-координатор - Мінекономіки.
4. Державні замовники - Мінекономіки, МОН, Держінвестицій.
5. Керівник Програми - заступник Міністра економіки.
6. Виконавці заходів Програми - Мінекономіки, МОН, Держінвестицій, Держкомстат, Головдержслужба, Національна та галузеві академії наук.
7. Строк виконання: 2009-2011 роки.
8. Прогнозні обсяги та джерела фінансування
Джерела фінансування Обсяг фінансування, млн. гривень У тому числі за роками
2009 2010 2011
Державний бюджет 13,42 3,74 5,79 3,89
Інші джерела 0,79 0,39 0,2 0,2
Усього 14,21 4,13 5,99 4,09

Додаток 2
до Програми

ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ

з виконання Державної цільової програми розвитку системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки

Найменування завдання Найменування показника Значення показника Найменування заходу Головний розпорядник бюджетних коштів Джерела фінансування Прогноз- ний обсяг фінансових ресурсів для виконання завдань, млн. гривень У тому числі за роками
усього за роками
2009 2010 2011 2009 2010 2011
1. Удоско- налити механізм моніторингу стану та прогнозування тенденцій інноваційного розвитку економіки частка показників аналітико- статистичного спостереження стану інноваційного розвитку економіки, адаптованих до стандартів Організації економічного співробітництва і розвитку, відсотків 90 40 70 90 1) приведення механізму аналітично- статистичного спостереження стану інноваційного розвитку економіки у відповідність із стандартами Організації економічного співробітництва і розвитку Мінекономіки МОН Держінвестицій Держкомстат Національна та галузеві академії наук державний бюджет 0,9 0,3 0,3 0,3
кількість показників, за якими здійснюється перспективне спостереження та прогнозу- вання тенденцій інноваційного розвитку економіки, відсотків 30 15 20 30 2) розроблення та впровадження програмного забезпечення для проведення моніторингу стану інноваційного розвитку економіки -"- державний бюджет 2 2
3) проведення моніторингу стану інноваційного розвитку економіки Мінекономіки МОН Держінвестицій Національна та галузеві академії наук державний бюджет 2 1 1
4) проведення кон'юнктурних досліджень сучасних тенденцій розвитку внутрішнього і зовнішнього ринку, вимог та потреб споживачів, стану національної економіки та окремих сфер виробництва Держінвестицій Мінекономіки МОН Держкомстат Національна та галузеві академії наук державний бюджет інші джерела 1,6 0,19 1 0,19 0,3 0,3
5) підготовка пропозицій щодо уточнення пріоритетних напрямів інноваційного розвитку МОН Мінекономіки Держкомстат Національна та галузеві академії наук державний бюджет 0,1 0,1
Разом за завданням 1 6,79 1,49 3,6 1,7
у тому числі державний бюджет інші джерела 6,6 0,19 1,3 0,19 3,6 1,7
2. Запро- вадити проведення аналізу ефективності механізму державного регулювання інноваційної діяльності кількість промислових підприємств, що провадять інноваційну діяльність податкове навантаження на 1 гривню витрат суб'єктів господарювання на інновації, гривень 1450 1,8 1200 2 1325 1,9 1450 1,8 1) розроблення методики та проведення порівняльного аналізу ефективності застосування механізму державної підтримки та стимулювання інноваційної діяльності в Україні та інших країнах Мінекономіки Мінфін МОН Держінвестицій Держкомстат Національна та галузеві академії наук державний бюджет 0,62 0,3 0,16 0,16
середньорічні обсяги інвестицій суб'єктів господарювання, пов'язаних з інноваційною діяльністю, млн. гривень 5500 6000 6500 2) розроблення методики та проведення аналізу ефективності регіональної та галузевої інноваційної політики -"- державний бюджет 0,62 0,3 0,16 0,16
3) розроблення пропозицій щодо удосконалення механізмів державного регулювання та економічного стимулювання інноваційної діяльності -"- державний бюджет 0,08 0,04 0,04
Разом за завданням 2 1,32 0,6 0,36 0,36
3. Підвищити кваліфікацію державних службовців, діяльність яких пов'язана з формуванням та реалізацією державної інноваційної політики кількість державних службовців, що пройшли навчальний курс 120 40 40 40 1) проведення навчання з питань державної інноваційної політики серед державних службовців центральних та місцевих органів виконавчої влади МОН Головдерж- служба Держінвестицій Національна академія наук державний бюджет 1 0,34 0,33 0,33
кількість державних службовців, що пройшли стажування за кордоном 60 20 20 20 2) організація міжнародного обміну досвідом у сфері державного регулювання інноваційної діяльності -"- державний бюджет 1,5 0,5 0,5 0,5
Разом за завданням 3 2,5 0,84 0,83 0,83
4. Забезпе- чити широкий доступ громадськості до результатів наукових досліджень, перспективних вітчизняних розробок кількість інформаційних бюлетенів, аналітичних доповідей, інших публікацій у спеціалізованих виданнях 30-45 10-15 10-15 10-15 1) оприлюднення результатів наукових досліджень у сфері інноваційної діяльності Мінекономіки МОН Держінвестицій Держкомстат Національна та галузеві академії наук державний бюджет 0,9 0,3 0,3 0,3
кількість створених електронних інформаційних баз даних 8 3 3 2 2) створення та забезпечення функціонування системи розподілених електронних інформаційних баз даних результатів науково- дослідних та дослідно- конструктор- ських робіт і дисертацій з можливістю доступу до неї через Інтернет і створення спеціалізованого Інтернет-сайту Мінекономіки МОН Держінвестицій Держкомстат Національна та галузеві академії наук державний бюджет 0,6 0,2 0,2 0,2
кількість створених Інтернет-сайтів з відповідною тематикою 1 1
Разом за завданням 4 1,5 0,5 0,5 0,5
5. Підвищити рівень інноваційної культури населення, привести механізм громадського обговорення стратегічних питань державної інноваційної політики у відповідність з європейськими стандартами кількість проведених конференцій, семінарів 9-21 3-7 3-7 3-7 1) організація та проведення інформаційно- просвітницьких заходів у сфері інноваційної діяльності -"- державний бюджет 0,3 0,1 0,1 0,1
кількість проведених виставкових заходів 6-9 2-3 2-3 2-3 2) організація та проведення виставкових заходів у сфері інноваційної діяльності -"- державний бюджет інші джерела 1,2 0,6 0,4 0,2 0,4 0,2 0,4 0,2
Разом за завданням 5 2,1 0,7 0,7 0,7
у тому числі державний бюджет 1,5 0,5 0,5 0,5
інші джерела 0,6 0,2 0,2 0,2
Усього за Програмою 14,21 4,13 5,99 4,09
у тому числі державний бюджет 13,42 3,74 5,79 3,89
інші джерела 0,79 0,39 0,2 0,2

Додаток 3
до Програми

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

виконання Державної цільової програми розвитку системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки

Найменування завдання Найменування показників виконання завдання Одиниця виміру Значення показників
усього у тому числі за роками
2009 2010 2011
1. Удоскона- лити механізм моніторингу стану та прогнозування тенденцій інноваційного розвитку економіки частка показників аналітико- статистичного спостереження стану інноваційного розвитку економіки, адаптованих до стандартів Організації економічного співробітництва і розвитку відсотки 90 40 70 90
кількість показників, за якими здійснюється перспективне спостереження та прогнозування тенденцій інноваційного розвитку економіки 30 15 20 30
2. Запрова- дити проведення аналізу ефективності механізму державного регулювання інноваційної діяльності кількість промислових підприємств, що провадять інноваційну діяльність 1450 1200 1325 1450
податкове навантаження на 1 гривню витрат суб'єктів господарювання на інновації гривень 1,8 2 1,9 1,8
середньорічний обсяг інвестицій суб'єктів господарювання, пов'язаних з інноваційною діяльністю млн. гривень 5500 6000 6500
3. Підвищити кваліфікацію державних службовців, діяльність яких пов'язана з формуванням та реалізацією державної інноваційної політики кількість державних службовців, що пройшли навчальний курс 120 40 40 40
кількість державних службовців, що пройшли стажування за кордоном 60 20 20 20
4. Забезпе- чити широкий доступ громадськості до результатів наукових досліджень, перспективних вітчизняних розробок кількість інформаційних бюлетенів аналітичних доповідей, інших публікацій у спеціалізованих виданнях 30-45 10-15 10-15 10-15
кількість створених електронних інформаційних баз даних 8 3 3 2
кількість створених Інтернет-сайтів з відповідною тематикою 1 1
5. Підвищити рівень інноваційної культури населення, привести механізм громадського обговорення стратегічних питань державної політики у сфері інноваційної діяльності у відповідність з європейськими стандартами кількість конференцій, семінарів 9-21 3-7 3-7 3-7
кількість виставкових заходів 6-9 2-3 2-3 2-3