ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА
У Х В А Л А
10.12.2007 N 10/48
( Ухвалу скасовано на підставі Ухвали Київського апеляційного адміністративного суду N 22-а-14609/08 (v1460705-09) від 07.04.2009 )

Про закриття провадження у справі

 За позовом         ОСОБА_1, ОСОБА_2
 до                 Державна податкова адміністрація України,
                    Міністерство внутрішніх справ України
 про                визнання нечинним та скасувати наказ
 Суддя              Ковзель П.О.
 Секретар           Сулім А.В.
В С Т А Н О В И В:
Позивачі звернулись до суду з позовними заявами, в яких просять визнати нечинним та скасувати спільний наказ Державної податкової адміністрації України і Міністерства внутрішніх справ України від 19.10.2004 N 602/1226 (z1345-04) "Про затвердження Порядку унесення відмітки до паспорта громадянина України щодо ідентифікаційного номера фізичної особи-платника податків та інших обов'язкових платежів".
Представником Державної податкової адміністрації України надано суду копію постанови апеляційного суду м. Києва від 03.07.2007 у справі за позовом ОСОБА_3 та ОСОБА_4 в своїх інтересах та в інтересах недієздатної ОСОБА_5 до Державної податкової адміністрації України, Міністерства внутрішніх справ України, третя особа - Міністерство юстиції України, про неправомірну бездіяльність та визнання незаконним спільного наказу Державної податкової адміністрації України і Міністерства внутрішніх справ України від 19.10.2004 N 602/1226 (z1345-04) "Про затвердження Порядку унесення відмітки до паспорта громадянина України щодо ідентифікаційного номера фізичної особи-платника податків та інших обов'язкових платежів", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 20.10.2004 за N 1345/9944, якою залишена без змін постанова Деснянського районного суду м. Києва від 27.07.2006 у справі N 2а-95/06 в частині відмови у задоволенні позовних вимог щодо визнання незаконним спільного наказу Державної податкової адміністрації України і Міністерства внутрішніх справ України від 19.10.2004 N 602/1226 (z1345-04) "Про затвердження Порядку унесення відмітки до паспорта громадянина України щодо ідентифікаційного номера фізичної особи-платника податків та інших обов'язкових платежів", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 20.10.2004 за N 1345/9944.
Постанови Деснянського районного суду м. Києва від 27.07.2006 у справі N 2а-95/06 та апеляційного суду м. Києва від 03.07.2007 набрали законної сили і в установленому чинним законодавством порядку не скасовані.
Частиною 2 ст. 14 КАС України (2747-15) передбачено, що постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 157 КАС України (2747-15) суд закриває провадження у справі, якщо є такі, що набрали законної сили, постанова чи ухвала суду з того самого спору і між тими самими сторонами.
Згідно ч. 7 ст. 9 КАС України (2747-15) у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права).
Відповідно до змісту ч. ч. 2, 3, 6 ст. 171 КАС України (2747-15) право оскаржити нормативно-правовий акт мають особи, щодо яких його застосовано, а також особи, які є суб'єктом правовідносин, у яких буде застосовано цей акт. У разі відкриття провадження в адміністративній справі щодо оскарження нормативно-правового акта суд зобов'язує відповідача опублікувати оголошення про це у виданні, у якому цей акт був або мав бути офіційно оприлюднений. Якщо оголошення опубліковано своєчасно, вважається, що всі заінтересовані особи належним чином повідомлені про судовий розгляд справи. Скарги на судові рішення в цій справі таких осіб, якщо вони не брали участі у справі, залишаються без розгляду.
Частиною 1 ст. 185 КАС України (2747-15) встановлено, що сторони та інші особи, які беруть участь у справі, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку постанови суду першої інстанції повністю або частково.
Як видно з матеріалів справи, в Офіційному віснику України N 7 від 01.03.2006 було надруковано оголошення про розгляд Деснянським районним судом м. Києва справи за позовом ОСОБА_3 та інших до Державної податкової адміністрації України, Міністерства внутрішніх справ України визнання незаконним спільного наказу Державної податкової адміністрації України і Міністерства внутрішніх справ України від 19.10.2004 N 602/1226 (z1345-04) "Про затвердження Порядку унесення відмітки до паспорта громадянина України щодо ідентифікаційного номера фізичної особи-платника податків та інших обов'язкових платежів", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 20.10.2004 за N 1345/9944.
Пунктом 1.1 Порядку унесення відмітки до паспорта громадянина України щодо ідентифікаційного номера фізичної особи-платника податків та інших обов'язкових платежів, затвердженого спільним наказом Державної податкової адміністрації України і Міністерства внутрішніх справ України від 19.10.2004 N 602/1226 (z1345-04) "Про затвердження Порядку унесення відмітки до паспорта громадянина України щодо ідентифікаційного номера фізичної особи-платника податків та інших обов'язкових платежів", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 20.10.2004 за N 1345/9944, визначено, що цей Порядок (z1345-04) , розроблений згідно із Законом України "Про Державний реєстр фізичних осіб-платників податків та інших обов'язкових платежів" (320/94-ВР) (зі змінами) та Постановою Верховної Ради України від 26.06.92 N 2503-XII (2503-12) "Про затвердження положень про паспорт громадянина України, про свідоцтво про народження та про паспорт громадянина України для виїзду за кордон", визначає процедуру внесення відмітки про наявність права здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера до паспорта фізичної особи, яка через свої релігійні або інші переконання відмовляється від прийняття ідентифікаційного номера та офіційно повідомила про це орган державної податкової служби.
Дія оскаржуваного наказу (z1345-04) розповсюджується на всю територію України і встановлені ним процедури застосовуються до всіх громадян України, які через свої релігійні або інші переконання відмовляються від прийняття ідентифікаційного номера чи відмовляються від ідентифікаційного номера, у разі наявності ідентифікаційного номера, а всі інші громадяни України можуть вважатися такими, які є суб'єктами правовідносин, у яких буде застосовано цей акт.
За таких обставин, з урахуванням оголошення, надрукованого в Офіційному віснику України N 7 від 01.03.2006, коло осіб, що мають право оскаржити в апеляційному порядку постанову Деснянського районного суду м. Києва від 27.07.2006 у справі N 2а-95/06 в розумінні ст. 185 КАС України (2747-15) , та коло осіб, що взагалі можуть звернутися з позовом про визнання незаконним спільного наказу Державної податкової адміністрації України і Міністерства внутрішніх справ України від 19.10.2004 N 602/1226 (z1345-04) "Про затвердження Порядку унесення відмітки до паспорта громадянина України щодо ідентифікаційного номера фізичної особи-платника податків та інших обов'язкових платежів", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 20.10.2004 за N 1345/9944, повністю збігаються. До цього кола осіб належать також позивачі у даній справі.
В контексті викладеного, суд приходить до висновку, що постанови Деснянського районного суду м. Києва від 27.07.2006 у справі N 2а-95/06 та апеляційного суду м. Києва від 03.07.2007, приймаючи до уваги встановлені ст. 171 КАС України (2747-15) правила, по відношенню до позивачів у даній справі можуть вважатись такими, що прийняті з того самого спору і між тими самими сторонами
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 121 КАС України (2747-15) за наслідками підготовчого провадження суд може постановити ухвалу про закриття провадження у справі.
Враховуючи викладене та керуючись ст. ст. 9, 14, 112, 121, 157 - 160, 165 КАС України (2747-15) , суд У Х В А Л И В:
Закрити провадження у справі.
Ухвала відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України (2747-15) набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом (2747-15) , якщо таку заяву не було подано.
Ухвала може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом п'яти днів з дня її отримання особою, яка оскаржує ухвалу, за правилами, встановленими ст. ст. 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України (2747-15) , шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом десяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя П.О.Ковзель