ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
                           ПОСТАНОВА
                        ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
( Скасовано постановою Верховного суду України від 20.07.2004 р. ( n0060700-04 ) )
24.03.2004                                Справа N 2-23/9789-2003
Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:
головуючого судді,
суддів;
розглянувши
касаційну скаргу   Кримського  республіканського  відділення Фонду
                   соціального захисту інвалідів
на                 постанову від 04.11.2003 року Севастопольського
                   апеляційного господарського суду
у справі           № Х3
за позовом         Кримського  республіканського  відділення Фонду
                   соціального захисту інвалідів
до                 фірми "ХХХ" ЛТД
про                стягнення 457200,00 грн.,
За участю представників сторін
від позивача - присутні,
від відповідача - присутні;
                            ВСТАНОВИВ:
Рішенням господарського   суду   Автономної  Республіки  Крим  від
08.08.2003  року  позов  задоволено,  стягнено   з   фірми   "ХХХ"
заборгованість в сумі 457200,00 грн.
Постановою Севастопольського  апеляційного господарського суду від
04.11.2003 року (головуючий суддя А.А.А.,  судді  Б.Б.Б.,  В.В.В.)
зазначене рішення скасоване.
При винесені постанови суд виходив з того, що суд першої інстанції
невірно застосував норми матеріального права, а саме ст. 20 Закону
України  "Про   основи соціальної захищеності інвалідів в Україні"
( 875-12 )
   та   положення   Порядку    сплати     підприємствами
(об'єднаннями),  установами  і  організаціями  штрафних санкцій до
відділень Фонду соціального захисту інвалідів,  акумуляції, oбліку
та   використання   цих  коштів  ( 1767-2001-п  ),  затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2001 року № 1767.
Заслухавши пояснення  представників  сторін,  перевіривши   наявні
матеріали   справи,   проаналізувавши   правильність  застосування
господарськими  судами   при   прийнятті   судових   рішень   норм
матеріального  і процесуального права,  колегія суддів вважає,  що
касаційна скарга підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Відповідно до п.3 Порядку  сплати  підприємствами  (об'єднаннями),
установами  і  організаціями  штрафних  санкцій до відділень Фонду
соціального захисту інвалідів,  акумуляції, обліку та використання
цих  коштів  ( 1767-2001-п ) (далі - Порядок),  підприємства,  де
кількість працюючих інвалідів менша від  установленої  нормативом,
передбаченим  ч.  1  ст.  19 Закону України "Про основи соціальної
захищеності інвалідів в  Україні"  ( 875-12  )  (далі  -  Закон),
сплачуюють відповідним відділенням Фонду штрафні санкції.
Вищезазначений Порядок ( 1767-2001-п ) визначає,  що суми штрафних
санкцій перераховуються підприємствами в дохід державного  бюджету
на   рахунки  органів  Державного  казначейства.  Штрафні  санкції
сплачуюються підприємствами самостійно не пізніше 15 квітня  року,
який наступає за звітним.
Як вбачається з матеріалів справи, 04.02.2003 року фірма "ХХХ" ЛТД
надала  звіт   Кримському   республіканському   відділенню   Фонду
соціального захисту інвалідів звіт за формою № 10 - ПІ, відповідно
до якого поінформувала позивача про зайнятість інвалідів  за  2002
рік  та самостійно визначила штрафні санкції в сумі 457200,00 грн.
за   нестворені   робочі   місця,   які   були   призначені    для
працевлаштування  інвалідів  і  неперерахувала  зазначені  кошти в
установлений термін до бюджету.
Таким чином,  посилання апеляційного суду,  на те,  що суд  першої
інстанції  не врахував відсутніть доказів у позивача про наявність
заборгованості не відповідає матеріалам та обставинам справи.
Крім того,  штрафні  санкції  за  нестворені  робочі   місця   для
інвалідів  відповідно  до  п.3  ст.  9  Бюджетного кодексу України
відносяться до неподаткових надходжень доходів державного бюджету.
Згідно п. 4 постанови ( 1767-2001-п ) Кабінету Міністрів України №
1767   від   28.12.2001   року   штрафні   санкції    сплачуюються
підприємствами,     організаціями     самостійно    у    визначені
законодавством строки.  Таким  чином,  сам  господарюючий  суб'єкт
доводить   відповідному   відділенню   Фонду  соціального  захисту
інвалідів суму штрафних санкцій, яку він планує сплатити.
Відповідно до чинного законодавства,  в разі  несплати  зазначених
штрафних  санкцій,  вони вважаються заборгованістю та стягується з
господарюючого суб'єкта в примусовому порядку.
Таким чином,  висновки  апеляційної  інстанції   про   відсутність
правових підстав у суду при задоволенні позову через недоведеність
наявності  заборгованості  у   відповідача   є   такими,   що   не
відповідають  фактичним обставинам справи та чинному законодавству
України.
На підставі  викладеного  колегія  суддів  вважає   за   необхідне
скасувати  постанову  апеляційного суду,  а рішення господарського
суду Автономної Республіки Крим залишити без змін.
З огляду на наведене та керуючись статтями 111-5,  111-7,  111-9 -
111-11 ГПК України ( 1798-12 ), суд
                           ПОСТАНОВИВ:
Касаційну скаргу  Кримського  республіканського  відділення  Фонду
соціального захисту інвалідів задовольнити.
Постанову Севастопольського апеляційного господарського  суду  від
04.12.2003 року по справі № Х3 скасувати.
Рішення господарського   суду   Автономної   Республіки  Крим  від
08.08.2003 року залишити без змін.