ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
 
                        П О С Т А Н О В А
                         ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ
 
26.02.2004                              справа N А-04/420-03
 
   Вищий  господарський суд  України у складі колегії  суддів:
 
головуючого
суддів
 
розглянувши  у               ДПІ у Дзержинському районі м.
відкритому                   Харкова
судовому засіданні
касаційну  скаргу
 
на  постанову                Харківського апеляційного
                             господарського суду від 01.12.2003
 
у справі                     № А-04/420-03
 
господарського суду          Харківської області
 
за позовом                   ТОВ "В"
 
до                           ДПІ у Дзержинському районі м.
                             Харкова
 
про                          визнання недійсним податкового
                             повідомлення-рішення
 
                        В С Т А Н О В И В:
 
Рішенням господарського суду Харківської області від 22.10.2003  у
справі  № А-04/420-03,  залишеним без змін постановою Харківського
апеляційного господарського суду від 01.12.2003 позов  задоволено:
податкове повідомлення-рішення   №   000408230310  від  29.08.2003
визнано недійсним з мотивів відсутності  порушень  позивачем  норм
Закону  України  "Про  державне  регулювання  виробництва  і обігу
спирту етилового,  коньячного і плодового,  алкогольних напоїв  та
тютюнових виробів" ( 481/95-ВР ) (481/95-ВР)
         від 19.12.1995 № 481/95-ВР.
 
У касаційній скарзі ДПІ у Дзержинському районі м.  Харкова просить
скасувати постанову Харківського апеляційного господарського  суду
від  01.12.2003,  рішення  господарського суду Харківської області
від 22.10.2003 у справі № А-04/420-03 та  прийняти  нове  рішення,
яким  у  задоволенні  позовних  вимог  відмовити,  посилаючись  на
порушення господарським судом апеляційної  інстанції  норм  Закону
України  "Про  державне  регулювання  виробництва  і  обігу спирту
етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових
виробів"  ( 481/95-ВР ) (481/95-ВР)
        ,  Порядку застосування фінансових санкцій,
передбачених статтею 17 Закону України "Про  державне  регулювання
виробництва  і  обігу  спирту  етилового,  коньячного і плодового,
алкогольних  напоїв  та  тютюнових   виробів"   ( 481/95-ВР   ) (481/95-ВР)
        ,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003
№ 790,  Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями ( 854-96-п
),   затверджених   постановою   Кабінету  Міністрів  України  від
30.07.1996 № 854.
 
Позивач та відповідач не скористалися своїм  процесуальним  правом
на   участь   своїх  представників  в  засіданні  суду  касаційної
інстанції.
 
Перевіривши матеріали  справи  та  проаналізувавши   на   підставі
встановлених  в  них  фактичних обставин правильність застосування
господарським судом апеляційної  інстанції  норм  матеріального  і
процесуального  права,  колегія  суддів Вищого господарського суду
України приходить до висновку,  що касаційна  скарга  не  підлягає
задоволенню з наступних підстав.
 
Господарськими судами попередніх інстанцій встановлено наступне.
 
29.08.2003 ДПІ   у   Дзержинському   районі  м.  Харкова  прийнято
податкове повідомлення-рішення № 000408230310 про застосування  до
позивача  відповідно  до  ст.  ст.  153,  17  Закону  України "Про
державне регулювання  виробництва  і  торгівлі  спиртом  етиловим,
коньячним   та   плодовим,   алкогольними  напоями  та  тютюновими
виробами" ( 481/95-ВР ) (481/95-ВР)
         фінансових санкцій у розмірі 1 700 грн.
 
Підставою для      прийняття       оскаржуваного       податкового
повідомленнярішення    став  акт перевірки позивача від 21.08.2003
№ 3446/23-310/313, яким  встановлено, що при реалізації 2-х порцій
сухого  вина  "Совіньон"  - (0,50 грамів) позивач порушив ст.  153
Закону України "Про державне регулювання  виробництва  і  торгівлі
спиртом етиловим,  коньячним та плодовим,  алкогольними напоями та
тютюновими виробами" ( 481/95-ВР ) (481/95-ВР)
        .  При цьому в акті перевірки не
встановлено  факту  реалізації  вина  з  тари,  яка  місткістю  не
підпадає під розмір  від  100  до  500  л.,  оскільки  ні  в  акті
перевірки, ні в інших матеріалах перевірки взагалі не зазначено, з
якої тари було здійснено реалізацію вина на розлив. Не зазначено в
акті  перевірки  і  про  реалізацію саме натурального виноградного
вина.  Лише у відзиві на позов та  апеляційній  скарзі  відповідач
зазначив,  що позивач реалізував вино з тари, місткістю не від 100
до 500 л.
 
Колегія суддів  Вищого  господарського  суду  України  вважає,  що
господарські  суди попередніх інстанцій всебічно і повно дослідили
всі обставини  справи  і  прийшли  до  правильного  висновку  щодо
безпідставного застосування до позивача фінансових санкцій.
 
Відповідно до   ч.   4   ст.  153  Закону  України  "Про  державне
регулювання виробництва і обігу спирту  етилового,  коньячного  та
плодового,  алкогольних напоїв та тютюнових виробів" ( 481/95-ВР ) (481/95-ВР)
        
продаж  вин   виноградних   натуральних   сухих   спеціалізованими
підприємствами громадського харчування дозволяється здійснювати на
розлив з тари (посуду) місткістю від 100 л до 500 л,  виготовленої
з матеріалів, дозволених до контакту з алкогольними напоями.
 
  Господарські суди  попередніх  інстанцій  прийшли до правильного
висновку про те,  що під час перевірки ДПІ у Дзержинському  районі
м.  Харкова не встановлено факту реалізації позивачем вина з тари,
яка за своїм об'ємом не підпадає під  розмір  від  100  л  до  500
літрів,  як  не  встановлено  і факту реалізації саме натурального
виноградного вина.
 
Крім того, слід зазначити, що редакція ст. 153 Закону України "Про
державне   регулювання   виробництва  і  обігу  спирту  етилового,
коньячного та плодового,  алкогольних напоїв та тютюнових виробів"
( 481/95-ВР ) (481/95-ВР)
        ,  яка була чинною до 01.01.2003 не містила положень
стосовно  об'єму  тари.  З  01.01.2003  вказану  статтю  доповнено
частиною  четвертою,  якою передбачено,  що продаж вин виноградних
натуральних  сухих  спеціалізованими  підприємствами  громадського
харчування  дозволяється  здійснювати  на  розлив  з тари (посуду)
місткістю  від  100  л.  до  500  л,  виготовленої  з  матеріалів,
дозволених до контакту з алкогольними напоями.
 
Цілком правомірними є висновки господарських судів про те, що ч. 4
ст.  15-3 Закону України "Про державне регулювання  виробництва  і
обігу  спирту  етилового,  коньячного  та  плодового,  алкогольних
напоїв  та  тютюнових  виробів"  ( 481/95-ВР  ) (481/95-ВР)
          має   дозвільний
характер,  тобто  окремо (додатково) дозволяє здійснювати торгівлю
винами виноградними натуральними сухими і з  вищезазначеної  тари,
заборони  на торгівлю вином на розлив з іншої тари ця норма,  як і
наведений закон не містять.
 
Системний аналіз ст.  15- Закону ( 481/95-ВР ) (481/95-ВР)
         свідчить про те, що
до норм, які містять заборону, відносяться ч. 1 і 2 статті, а ч. 3
та 4 статті відносяться до норм,  які мають дозвільний характер  і
обмежень не встановлюють.
 
За таких     обставин    постанова    Харківського    апеляційного
господарського  суду  від  01.12.2003  у  справі   №   А-04/420-03
відповідає  вимогам  чинного  законодавства і фактичним обставинам
справи, у зв'язку з чим підстав для її скасування не вбачається.
 
Враховуючи викладене,  керуючись ст.ст.  111-5,  111-7,  п.  1 ст.
111-9,   111-11  Господарського    процесуального   права  України
( 1798-12 ) (1798-12)
        , Вищий господарський суд України,
 
                       П О С Т А Н О В И В:
 
Касаційну скаргу ДПІ у Дзержинському районі  м.  Харкова  залишити
без    задоволення,    а   постанову   Харківського   апеляційного
господарського суду від 01.12.2003 у справі №  А-04/420-03  -  без
змін.