УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
НАКАЗ
19.09.2014 № 1125
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі № 544 від 10.04.2017 (v0544731-17) )

Про затвердження Порядку організації проведення наукових досліджень і науково-технічних розробок у сфері стандартизації та метрології державними підприємствами та установами, що належать до сфери управління Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, за бюджетною програмою 1201220 "Збереження та функціонування національної еталонної бази, забезпечення функціонування служб, прикладні наукові і науково-технічні розробки, виконання робіт за державними цільовими програмами і державним замовленням у сфері стандартизації, метрології та еталонної бази, гармонізація національних стандартів з міжнародними та європейськими, підготовка наукових кадрів у сфері економічного розвитку"

( Назва із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі № 682 від 13.04.2016 (v0682731-16) ) ( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства економічного розвитку і торгівлі № 641 від 23.06.2015 (v0641731-15) № 682 від 13.04.2016 (v0682731-16) )
Відповідно до пункту 8 Порядку формування і виконання замовлення на проведення фундаментальних наукових досліджень, прикладних наукових досліджень та виконання науково-технічних (експериментальних) розробок за рахунок коштів державного бюджету (1084-2004-п) , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.08.2004 № 1084, з метою впорядкування планування та проведення науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт у сфері стандартизації та метрології НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок організації проведення наукових досліджень і науково-технічних розробок у сфері стандартизації та метрології державними підприємствами та установами, що належать до сфери управління Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, за бюджетною програмою 1201220 "Збереження та функціонування національної еталонної бази, забезпечення функціонування служб, прикладні наукові і науково-технічні розробки, виконання робіт за державними цільовими програмами і державним замовленням у сфері стандартизації, метрології та еталонної бази, гармонізація національних стандартів з міжнародними та європейськими, підготовка наукових кадрів у сфері економічного розвитку", що додається.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі № 682 від 13.04.2016 (v0682731-16) )
2. Визнати такими, що втратили чинність, накази Держспоживстандарту України:
від 21.02.2008 № 69 "Про затвердження Положення про порядок планування і контролю за виконанням науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт, що фінансуються Держспоживстандартом України за рахунок коштів державного бюджету";
від 15.09.2010 № 413 (v0413609-10) "Про внесення змін до Додатка Ж до Положення про порядок планування І контролю за виконанням науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт, що фінансуються Держспоживстандартом України за рахунок коштів державного бюджету";
від 04.03.2011 № 79 "Про діяльність Держспоживстандарту України з проведення наукових досліджень за рахунок коштів державного бюджету".
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Виконувач обов'язків
Міністра економічного
розвитку і торгівлі України
А. Максюта
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства економічного
розвитку і торгівлі України
19.09.2014 № 1125

ПОРЯДОК

організації проведення наукових досліджень і науково-технічних розробок у сфері стандартизації та метрології державними підприємствами та установами, що належать до сфери управління Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, за бюджетною програмою 1201220 "Збереження та функціонування національної еталонної бази, забезпечення функціонування служб, прикладні наукові і науково-технічні розробки, виконання робіт за державними цільовими програмами і державним замовленням у сфері стандартизації, метрології та еталонної бази, гармонізація національних стандартів з міжнародними та європейськими, підготовка наукових кадрів у сфері економічного розвитку"

( Назва із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі № 682 від 13.04.2016 (v0682731-16) )

1. Загальні положення

1.1. Цей Порядок установлює основні засади організації проведення та механізм формування науково-дослідних (далі - НДР) та дослідно-конструкторських робіт (далі - ДКР), за якими виконуються наукові дослідження та науково-технічні розробки у сфері стандартизації та метрології для Мінекономрозвитку державними підприємствами та установами, які належать до сфери управління Мінекономрозвитку (далі - державні підприємства та установи), за рахунок коштів державного бюджету за бюджетною програмою 1201220 "Збереження та функціонування національної еталонної бази, забезпечення функціонування служб, прикладні наукові і науково-технічні розробки, виконання робіт за державними цільовими програмами і державним замовленням у сфері стандартизації, метрології та еталонної бази, гармонізація національних стандартів з міжнародними та європейськими, підготовка наукових кадрів у сфері економічного розвитку" (далі - бюджетна програма) з метою виконання завдань і функцій, визначених Положенням про Міністерство економічного розвитку і торгівлі України (634/2011) , затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 459 (459-2014-п) .
( Пункт 1.1 розділу 1 із змінами, внесеними згідно зНаказами Міністерства економічного розвитку і торгівлі № 641 від 23.06.2015 (v0641731-15) , № 682 від 13.04.2016 (v0682731-16) )
1.2. Замовлення на виконання НДР та ДКР у сфері стандартизації та метрології державними підприємствами та установами здійснюється відповідно до цього Порядку та з урахуванням вимог:
Бюджетного кодексу України (2456-17) ;
Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" (848-19) ;
Закону України "Про державні цільові програми" (1621-15) ;
Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" (1314-18) ;
Закону України "Про стандартизацію" (1315-18) ;
( Абзац сьомий пункту 1.2 розділу 1 виключено на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі № 641 від 23.06.2015 (v0641731-15) )
Закону України "Про загальну безпечність нехарчової продукції" (2736-17) ;
Закону України "Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України" (1602-14) ;
Закону України "Про пріоритетні напрями розвитку науки і техніки" (2623-14) ;
Указу Президента України від 13.07.2005 № 1105 (1105/2005) "Про заходи щодо вдосконалення діяльності у сфері технічного регулювання та споживчої політики";
( Абзац дванадцятий пункту 1.2 розділу 1 виключено на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі № 641 від 23.06.2015 (v0641731-15) )
постанови Кабінету Міністрів України від 25.05.92 № 269 (269-92-п) "Про організацію роботи, спрямовану на створення державних систем стандартизації, метрології та сертифікації";
постанови Кабінету Міністрів України від 01.02.95 № 84 (84-95-п) "Про створення Національного автоматизованого інформаційного фонду стандартів";
постанови Кабінету Міністрів України від 20.07.96 № 830 (830-96-п) "Про затвердження Типового положення з планування, обліку і калькулювання собівартості науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт";
постанови Кабінету Міністрів України від 18.02.97 № 174 (174-97-п) "Про затвердження Положення про порядок визначення наукових об'єктів, що становлять національне надбання";
( Абзац сімнадцятий пункту 1.2 розділу 1 виключено на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 682 від 13.04.2016 (v0682731-16) ) ( Абзац вісімнадцятий пункту 1.2 розділу 1 виключено на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 682 від 13.04.2016 (v0682731-16) ) ( Абзац дев'ятнадцятий пункту 1.2 розділу 1 виключено на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 682 від 13.04.2016 (v0682731-16) )
постанови Кабінету Міністрів України від 04.04.2001 № 332 (332-2001-п) "Про граничні суми витрат на придбання автомобілів, меблів, іншого обладнання та устаткування, мобільних телефонів, комп'ютерів державними органами, а також установами та організаціями, які утримуються за рахунок державного бюджету";
( Абзац сімнадцятий пункту 1.2 розділу 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 682 від 13.04.2016 (v0682731-16) )
постанови Кабінету Міністрів України від 19.12.2001 № 1709 (1709-2001-п) "Про затвердження переліку наукових об'єктів, що становлять національне надбання, та внесення змін до Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 1997 р. № 174";
постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 № 228 (228-2002-п) "Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ";
постанови Кабінету Міністрів України від 18.09.2002 № 1395 (1395-2002-п) "Про створення національного фонду нормативних документів";
постанови Кабінету Міністрів України від 25.08.2004 № 1084 (1084-2004-п) "Про затвердження Порядку формування і виконання замовлення на проведення фундаментальних наукових досліджень, прикладних наукових досліджень та виконання науково-технічних (експериментальних) розробок за рахунок коштів державного бюджету";
( Абзац двадцять п'ятий пункту 1.2 розділу 1 виключено на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі № 641 від 23.06.2015 (v0641731-15) ) ( Абзац двадцать третій пункту 1.2 розділу 1 виключено на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 682 від 13.04.2016 (v0682731-16) ) ( Абзац двадцать четвертий пункту 1.2 розділу 1 виключено на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 682 від 13.04.2016 (v0682731-16) )
постанови Кабінету Міністрів України від 14.09.2011 № 967 (967-2011-п) "Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для збереження та функціонування національної еталонної бази";
постанови Кабінету Міністрів України від 28.09.2011 № 1009 (1009-2011-п) "Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для гармонізації національних стандартів з міжнародними та європейськими";
постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2014 № 65 (65-2014-п) "Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету";
постанови Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 459 (459-2014-п) "Питання Міністерства економічного розвитку і торгівлі;
( Пункт 1.2 розділу 1 доповнено новим абзацом згідно зНаказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі № 641 від 23.06.2015 (v0641731-15) )
постанови Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 № 663 (663-2015-п) "Про затвердження Положення про Службу стандартних зразків складу та властивості речовин і матеріалів";
( Абзац двадцать сьомий пункту 1.2 розділу 1 в редакції Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі № 682 від 13.04.2016 (v0682731-16) )
постанови Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 № 664 (664-2015-п) "Питання Служби єдиного часу і еталонних частот";
( Абзац двадцать восьмий пункту 1.2 розділу 1 в редакції Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі № 682 від 13.04.2016 (v0682731-16) )
постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1113 (1113-2015-п) "Про затвердження Положення про Службу стандартних довідкових даних про фізичні сталі та властивості речовин і матеріалів";
( Пункт 1.2 розділу 1 доповнено новим абзацом двадцать дев'ятим згідно з Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі № 682 від 13.04.2016 (v0682731-16) )
розпорядження Кабінету Міністрів України від 19.05.2010 № 1070 (1070-2010-р) "Про затвердження плану першочергових заходів щодо реформування системи технічного регулювання";
наказу Державного комітету України з питань науки та інтелектуальної власності, Міністерства економіки України та Міністерства фінансів України від 29.09.99 № 10/153/305 (z0044-00) "Про затвердження Порядку визначення обсягів фінансування наукових об'єктів, що становлять національне надбання", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.01.2000 за № 44/4265;
наказу Міністерства фінансів України від 28.01.2002 № 57 (z0086-02) "Про затвердження документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.02.2002 за № 86/6374;
наказу Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 19.10.2007 № 274 (z1251-07) "Про затвердження Методики визначення трудомісткості та вартості робіт із стандартизації", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.11.2007 за № 1251/14518;
наказу Міністерства освіти і науки України від 27.10.2008 № 977 (z0312-09) "Про затвердження Порядку державної реєстрації та обліку відкритих науково-дослідних, дослідно-конструкторських робіт і дисертацій", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06.04.2009 за № 312/16328;
ДСТУ 3008-95 (n0001217-96) "Документація. Звіти у сфері науки і техніки. Структура і правила оформлення" (далі - ДСТУ 3008);
ДСТУ 3973-2000 "Система розроблення та поставлення продукції на виробництво. Правила виконання науково-дослідних робіт. Загальні положення";
ДСТУ 3974-2000 "Система розроблення та поставлення продукції на виробництво. Правила виконання дослідно-конструкторських робіт. Загальні положення";
ДСТУ 3231:2007 "Метрологія. Еталони одиниць вимірювань державні, первинні та вторинні. Основні положення, порядок розроблення, затвердження, реєстрації, зберігання та застосування" (далі - ДСТУ 3231).
1.3. Підставою для проведення НДР та/або ДКР є виконання завдань, покладених на Мінекономрозвитку законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами.
1.4. Замовником НДР та/або ДКР є Мінекономрозвитку (далі - замовник), а відповідальним за їх виконання є структурний підрозділ Мінекономрозвитку, на який покладено функції щодо забезпечення формування та реалізації державної політики у сфері стандартизації та метрології (далі - відповідальний).
Виконавцями НДР та/або ДКР є державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Мінекономрозвитку та мають наукові, фінансові, технічні та виробничі можливості, необхідні для виконання НДР та/або ДКР, і включені до мережі головного розпорядника бюджетних коштів відповідно до його рішення (далі - виконавці).

2. Порядок планування НДР та ДКР

2.1. З метою підготовки проектів плану науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт Мінекономрозвитку у сфері метрології (далі - план у сфері метрології) та плану науково-дослідних робіт Мінекономрозвитку у сфері стандартизації (далі - план у сфері стандартизації) на наступний рік державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Мінекономрозвитку та мають намір виконувати НДР та/або ДКР за бюджетною програмою, подають замовнику до 20 лютого кожного року пропозиції до плану НДР та/або ДКР у сфері стандартизації та/або плану у сфері метрології на відповідний рік за бюджетною програмою (далі - пропозиції) за формою, наведеною в додатку 1. Одночасно з пропозиціями виконавці подають:
заявки на виконання НДР та/або ДКР на плановий рік (далі - заявки) відповідно до додатка 2;
калькуляцію кошторисної вартості НДР та/або ДКР на плановий рік (додаток 3) щодо кожної НДР та/або ДКР;
зведену калькуляцію кошторисної вартості НДР та/або ДКР на плановий рік (додаток 4) щодо всіх НДР та/або ДКР, що виконуються на підприємстві або в установі, на підставі нормативних і розрахункових даних.
Виконавці проводять аналіз збалансованості обсягів розрахованих витрат і наявних виробничих ресурсів та спроможності їх використання для проведення НДР та/або ДКР.
Планування витрат на проведення НДР та/або ДКР здійснюється виконавцями самостійно на основі розрахунків, результати яких відображаються в калькуляції кошторисної вартості в цілому за темою, у тому числі вартості робіт, які підлягають виконанню в поточному році.
Пропозиції виконавця розглядаються та схвалюються науково-технічною радою державного підприємства або установи (далі - НТР виконавця) та подаються відповідальному для формування попередніх показників проекту Державного бюджету України на плановий і наступні за плановим два роки.
З метою забезпечення виконання всіх етапів НДР та/або ДКР, узгодження послідовності цих етапів та одержання конкретних наукових результатів, готових до застосування та спрямованих на розв'язання чітко визначених завдань, замовник може здійснювати планування НДР та/або ДКР на строк не більше ніж п'ять років.
У такому разі пропозиції та заявки на виконання НДР та/або ДКР повинні містити обсяг видатків, склад робіт, терміни виконання, результати та порядок їх подання за етапами на весь строк виконання НДР та/або ДКР.
2.2. Відповідальний за напрямами бюджетної програми розглядає пропозиції та заявки, готує проекти плану у сфері метрології та плану у сфері стандартизації на плановий рік за формою, наведеною в додатку 5 , та вносить їх до 1 квітня року, що передує плановому, на розгляд науково-технічної ради у сфері технічного регулювання при Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України (далі - НТР Мінекономрозвитку).
Відповідальний з урахуванням пропозицій НТР Мінекономрозвитку щодо схвалення проектів планів у сфері метрології та стандартизації у строки, визначені Мінфіном, готує зведені пропозиції, надані виконавцями для формування попередніх та прогнозних показників і бюджетного запиту на відповідний плановий рік та наступні за плановим два роки, та подає їх департаменту фінансування, бухгалтерського обліку та звітності для подання до Мінфіну.
2.3. Відповідальний подає інформацію, що міститься в проектах планів у сфері метрології та стандартизації, департаменту реформування публічної адміністрації для формування проекту плану прикладних досліджень та дослідно-конструкторських (технологічних) робіт, запланованих до виконання протягом відповідного року Мінекономрозвитку за рахунок коштів державного бюджету, та надсилання його до Держінформнауки.
2.4. Після прийняття Закону України про Державний бюджет України відповідальний протягом десяти робочих днів разом з виконавцями уточнює проекти планів у сфері метрології та стандартизації за напрямами використання бюджетних коштів за бюджетною програмою та вносить їх на розгляд НТР Мінекономрозвитку.
На підставі пропозицій НТР Мінекономрозвитку щодо схвалення проектів планів у сфері метрології та стандартизації відповідальний у двотижневий строк готує проект наказу про затвердження цих планів.
2.5. У разі ненабрання чинності на початку року Законом України про Державний бюджет України відповідальний готує проект наказу Мінекономрозвитку щодо затвердження планів у сфері метрології та стандартизації на відповідний період з урахуванням вимог статті 41 Бюджетного кодексу України (2456-17) .
2.6. У разі внесення змін до Закону України про Державний бюджет України на поточний рік у частині скорочення обсягів видатків за бюджетною програмою відповідальний готує доповідну записку заступнику Міністра економічного розвитку і торгівлі України, який спрямовує, координує і контролює роботу відповідального згідно з розподілом обов'язків (далі - заступник Міністра), з визначенням пріоритетності виконання НДР та/або ДКР, уточнює плани у сфері метрології та стандартизації для внесення їх на розгляд НТР Мінекономрозвитку.
На підставі рішення НТР Мінекономрозвитку про схвалення уточнених планів у сфері метрології та стандартизації відповідальний готує проект наказу про внесення змін до планів у сфері метрології та стандартизації.
2.7. За напрямами, які потребують унесення змін до порядків використання бюджетних коштів, з метою визначення механізму використання бюджетних коштів, передбачених у державному бюджеті, відповідальний разом з проектом наказу, визначеним абзацом другим пункту 2.4 розділу 2 цього Положення, відповідно до частини сьомої статті 20 Бюджетного кодексу України (2456-17) розробляє проекти постанов Кабінету Міністрів України про внесення відповідних змін до порядків використання бюджетних коштів та подає їх на розгляд Кабінету Міністрів України.
Відповідно до частини восьмої статті 20 Бюджетного кодексу України (2456-17) відповідальний на підставі затверджених планів у сфері метрології та стандартизації розробляє перелік результативних показників бюджетної програми та подає до департаменту фінансування, бухгалтерського обліку та звітності пропозиції до проекту паспорта бюджетної програми для затвердження його спільним наказом Мінекономрозвитку і Мінфіну.
З метою підготовки та подання звіту про виконання паспорта бюджетної програми на відповідний рік до Мінфіну відповідальний подає до департаменту фінансування, бухгалтерського обліку та звітності інформацію щодо виконання результативних показників бюджетної програми за напрямами використання бюджетних коштів.
2.8. Виконавці затверджують у строки, установлені Порядком складання, розгляду, затвердження та основними вимогами до виконання кошторисів бюджетних установ (228-2002-п) , затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 № 228, плани використання бюджетних коштів, помісячні плани використання бюджетних коштів і розрахунки, які обґрунтовують показники видатків бюджету на відповідний рік, погоджені відповідальним щодо доцільності включених витрат до планів використання бюджетних коштів, та подають до департаменту фінансування, бухгалтерського обліку та звітності для погодження заступником Міністра економічного розвитку і торгівлі України, який спрямовує, координує і контролює роботу департаменту фінансування, бухгалтерського обліку та звітності.
Плани використання бюджетних коштів, помісячні плани використання бюджетних коштів та розрахунки, які обґрунтовують показники видатків бюджету, складаються у двох примірниках, один примірник залишається у департаменті фінансування, бухгалтерського обліку та звітності, другий - надається виконавцю, копія - відповідальному.
Виконавець подає затверджені та погоджені плани використання бюджетних коштів на поточний рік відповідним органам Казначейства.
2.9. Планування витрат на проведення НДР та/або ДКР здійснюється виконавцем відповідно до Типового положення з планування, обліку і калькулювання собівартості науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт (830-96-п) , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.07.96 № 830 (далі - Типове положення), на основі обґрунтованих розрахунків, результати яких відображаються в калькуляції кошторисної вартості НДР та/або ДКР за етапами та НДР та/або ДКР у цілому.
Трудомісткість та вартість робіт із стандартизації щодо виконання прикладних наукових та науково-технічних розробок у сфері стандартизації, розроблення та проведення експертизи і редагування проектів національних стандартів, гармонізованих з міжнародними та європейськими, підготовки до видання та ведення справи цих стандартів визначаються відповідно до Методики визначення трудомісткості та вартості робіт із стандартизації (z1251-07) , затвердженої наказом Держспоживстандарту від 19.10.2007 № 274, зареєстрованим у Мін'юсті 07.11.2007 за № 1251/14518.
Загальні методичні засади визначення обсягів фінансування наукових об'єктів, що становлять національне надбання щодо забезпечення збереження та належного функціонування національної еталонної бази (державних еталонів та лінійно-геодезичного полігону), установлені Порядком визначення обсягів фінансування наукових об'єктів, що становлять національне надбання (z0044-00) , затвердженим наказом Держкомнауки, Мінекономіки та Мінфіну від 29.09.99 № 10/153/305, зареєстрованим у Мін'юсті 25.01.2000 за № 44/4265.
2.10. Витрати на оплату праці визначаються відповідно до вимог Типового положення (830-96-п) та не повинні перевищувати 70 відсотків повної вартості НДР та/або ДКР, які виконуються безпосередньо виконавцем.
( Абзац перший пункту 2.10 розділу 2 із змінами, внесеними згідно зНаказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі № 641 від 23.06.2015 (v0641731-15) ) ( Абзац другий пункту 2.10 розділу 2 виключено на підставіНаказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі № 641 від 23.06.2015 (v0641731-15) )
Накладні витрати включаються до калькуляції кошторисної вартості НДР та/або ДКР пропорційно обсягам витрат на оплату праці основних виконавців.
Розмір накладних витрат не можуть перевищувати 30 відсотків розміру витрат на оплату праці працівників виконавця, які залучені до виконання замовлення на проведення НДР та/або ДКР.
( Абзац четвертий пункту 2.10 розділу 2 із змінами, внесеними згідно зНаказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі № 641 від 23.06.2015 (v0641731-15) )
Витрати на послуги сторонніх організацій на виконання НДР та/або ДКР здійснюються за розрахунком виконавця на договірній основі іншими підприємствами за умови, що роботи, які будуть виконуватися сторонніми організаціями, не можуть бути виконані штатними працівниками виконавця та ці витрати становлять не більше ніж 50 відсотків повної вартості НДР та/або ДКР.
Для робіт щодо створення стандартних зразків складу та властивостей речовин і матеріалів, визначення стандартних довідкових даних про фізичні сталі та властивості речовин і матеріалів, гармонізації національних стандартів з міжнародними та європейськими витрати на послуги сторонніх організацій можуть становити до 90 відсотків повної вартості НДР.
Витрати на матеріали, паливо та енергію для науково-виробничих цілей і спецобладнання розраховуються виходячи з обґрунтованої потреби. До розрахунків додається пояснювальна записка з обґрунтуванням витрат на придбання спецобладнання. Розрахунки на придбання спецобладнання передбачаються за умови затверджених Законом України про Державний бюджет України на відповідний рік бюджетних призначень та виділених асигнувань, відповідно до плану використання бюджетних коштів та підписуються керівником виконавця.
Зазначені умови складання калькуляції кошторисної вартості поширюються на розрахунки, які здійснюють сторонні організації - співвиконавці НДР та/або ДКР, під час оформлення договорів з виконавцем.
2.11. Щодо робіт із збереження та забезпечення належного функціонування національної еталонної бази відповідальний відповідно до пункту 6 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для збереження та функціонування національної еталонної бази (967-2011-п) , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2011 № 967, та затверджених планів використання бюджетних коштів готує проект наказу про затвердження плану заходів, необхідних для збереження та забезпечення належного функціонування національної еталонної бази на відповідний рік (далі - план заходів), із зазначенням найменування, підстави, мети, дати проведення, відповідальних за виконання та граничних обсягів видатків за формою, наведеною в додатку 6. Копію наказу та звіти про його виконання відповідальний надсилає до Мінфіну.
Щодо робіт з гармонізації національних стандартів з міжнародними та європейськими відповідальний відповідно до пункту 5 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для гармонізації національних стандартів з міжнародними та європейськими (1009-2011-п) , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.09.2011 № 1009, готує проект наказу про затвердження плану національної стандартизації на відповідний рік за формою, наведеною в додатку 7. Копію наказу та звіти про його виконання відповідальний надає до Мінфіну.

3. Порядок замовлення і приймання НДР та ДКР

3.1. Після затвердження планів у сфері метрології та стандартизації, плану заходів замовник і виконавець за кожною НДР та/або ДКР укладають замовлення на виконання науково-дослідної та/або дослідно-конструкторської роботи для Мінекономрозвитку України (далі - замовлення) на плановий рік у двох примірниках за формою, наведеною в додатку 8.
Замовлення містить, зокрема, вимоги до виконання (технічне завдання), упровадження результатів (перевірки застосування), реєстрації та обліку НДР та/або ДКР.
У разі коли строк виконання НДР та/або ДКР становить понад один рік, робота є перехідною та в замовленні після теми НДР та/або ДКР зазначається в дужках порядковий номер року виконання НДР та/або ДКР.
Замовлення повинно містити роботи на відповідний рік, виконання яких поділено за етапами.
Замовлення на виконання НДР та/або ДКР затверджується заступником Міністра та реєструється відповідальним у журналі реєстрації замовлень. Один примірник замовлення залишається у відповідального, другий - надається виконавцю.
3.2. На проведення НДР та ДКР щодо створення і вдосконалення державних первинних і вторинних еталонів одиниць вимірювань виконавцем складаються технічні завдання (далі - ТЗ) у двох примірниках на весь період їх створення або вдосконалення еталонів відповідно до ДСТУ 3231. Один примірник ТЗ залишається у відповідального, другий - надається виконавцю.
ТЗ на створення державних первинних еталонів виконавці погоджують з Національним науковим центром "Інститут метрології", що належить до сфери управління Мінекономрозвитку, вторинних еталонів - з державним підприємством, що належить до сфери управління Мінекономрозвитку, яке є головною організацією з певного виду вимірювань.
3.3. Замовник разом з виконавцем створює належні умови для проведення НДР та/або ДКР, ефективного використання бюджетних коштів, які спрямовуються на виконання НДР та/або ДКР та досягнення необхідних наукових (науково-прикладних) результатів.
3.4. Виконавець після закінчення окремого етапу НДР та/або ДКР або роботи в цілому надає замовнику до п'ятого числа місяця, що настає за звітним періодом, звітну документацію, схвалену НТР виконавця; після закінчення етапу НДР та/або ДКР - акт приймання-здачі НДР та/або ДКР за виконаним етапом замовлення за формою, наведеною в додатку9; після закінчення НДР та/або ДКР за замовленням - акт приймання-здачі НДР та/або ДКР за замовленням за формою, наведеною в додатку 10 (далі - акти приймання-здачі).
У разі коли замовлення на виконання НДР та/або ДКР складається з одного етапу, за результатами виконання цього етапу складається тільки акт приймання-здачі НДР та/або ДКР за замовленням. Якщо замовлення на виконання НДР та/або ДКР складається з декількох етапів, на останньому етапі виконання НДР та/або ДКР складаються акти приймання-здачі НДР та/або ДКР за останнім виконаним етапом та за замовленням у цілому.
Акти приймання-здачі готуються у двох примірниках та підписуються представниками виконавця та замовника. Після підписання актів приймання-здачі відповідальний здійснює їх реєстрацію.
Облік витрат на виконання НДР та/або ДКР здійснюється на підставі документів первинного обліку. Метою обліку є визначення фактичних витрат за місцем їх здійснення. Виконавець за кожною НДР та/або ДКР складає картку обліку фактичних витрат на проведення НДР та/або ДКР (додаток 11) та щомісяця, але не пізніше 10 числа після звітного періоду, подає її до департаменту фінансування, бухгалтерського обліку та звітності у двох примірниках. У разі виникнення відхилень від планових показників виконавець надає обґрунтовані пояснення. Один примірник картки обліку залишається у департаменті фінансування, бухгалтерського обліку та звітності, другий - надається відповідальному.
Для проведення замовником аналізу використання коштів виконавець після закінчення кожного етапу складає звіт про виконання кошторису витрат на проведення НДР та/або ДКР (додаток 12) та зведену відомість витрат на проведення НДР та/або ДКР (додаток 13). У разі наявності відхилень виконавець надає обґрунтовані пояснення. Зазначені документи готуються у двох примірниках та надсилаються не пізніше 15 числа після звітного періоду до департаменту фінансування, бухгалтерського обліку та звітності.
До звітної документації належать заключний, проміжний та анотований звіти, комплекти документів з висновками за результатами проведених досліджень, передбачені замовленням та оформлені відповідно до нормативних документів.
За результатами виконання НДР та/або ДКР повинні бути підготовлені:
протягом року за етапами - проміжний або анотований звіти, що передбачається умовами замовлення;
у кінці року на останньому етапі - заключний звіт.
Проміжний та заключний звіти оформляються відповідно до ДСТУ 3008 державною мовою і подаються замовнику в електронному та паперовому вигляді.
Анотований звіт про виконання НДР та/або ДКР готується за формою, наведеною в додатку 14.
3.5. Відповідальний у 10-денний строк після надходження звітної документації, яка містить результати виконання НДР та/або ДКР, розглядає та опрацьовує цю документацію.
Відповідальний подає акти приймання-здачі на підпис заступнику Міністра.
Після підписання та реєстрації актів приймання-здачі один примірник акта залишається у відповідального, другий - надається виконавцю.
3.6. У разі мотивованої відмови замовника від приймання результатів НДР та/або ДКР сторони складають двосторонній акт про доопрацювання НДР та/або ДКР із зазначенням переліку необхідних доробок, зауважень і термінів їх виконання.
Доопрацювання НДР та/або ДКР здійснюється за рахунок виконавця. Після доопрацювання виконавець подає повторно акти приймання-здачі та відповідну звітну документацію.
У разі мотивованої відмови замовника від приймання результатів НДР та/або ДКР після доопрацювання замовлення вважається невиконаним. Повторний акт приймання-здачі на доопрацювання НДР та/або ДКР не складається.
Відповідальний ініціює в установленому порядку розгляд зазначеного питання на засіданні НТР Мінекономрозвитку для прийняття відповідного рішення.
3.7. У разі коли під час проведення НДР та/або ДКР стає очевидним, що її неможливо виконати згідно з вимогами замовлення та ТЗ, виконавець зупиняє виконання і не менше ніж за 30 днів до завершення відповідного етапу НДР та/або ДКР повідомляє замовника.
3.8. Обладнання, дослідні зразки, макети та інші вироби, придбані чи виготовлені в процесі роботи, які залишаються у виконавця після завершення виконання замовлення або НДР та/або ДКР або припинення НДР та/або ДКР, повинні бути проінвентаризовані та оприбутковані на баланс виконавця відповідно до законодавства.

4. Порядок фінансування проведення НДР та ДКР

4.1. Фінансування проведення НДР та/або ДКР здійснюється відповідно до затверджених Законом України про Державний бюджет України на відповідний рік бюджетних призначень та виділених асигнувань з державного бюджету за бюджетною програмою за напрямами використання бюджетних коштів (далі - напрями), які визначаються паспортом бюджетної програми на відповідний рік.
4.2. Підставою для підготовки розподілу відкритих бюджетних асигнувань з метою здійснення видатків на виконання НДР та/або ДКР є:
відкриті в Казначействі асигнування згідно з помісячним розписом асигнувань загального фонду Державного бюджету України;
план у сфері стандартизації та план у сфері метрології, затверджені наказом;
плани використання бюджетних коштів, помісячні плани використання бюджетних коштів та розрахунки, які обґрунтовують показники видатків бюджету;
паспорт бюджетної програми;
пропозиції щодо відкриття бюджетних асигнувань на плановий місяць на загальну суму (додаток 15), які визначаються відповідно до помісячних планів використання бюджетних коштів, калькуляції кошторисної вартості та залишку невикористаних асигнувань, надані виконавцями до департаменту фінансування, бухгалтерського обліку та звітності до першого числа планового місяця.
4.3. Фінансування робіт щодо забезпечення збереження та належного функціонування національної еталонної бази (державних еталонів та лінійно-геодезичного полігону), що становить національне надбання, гармонізації національних стандартів з міжнародними та європейськими здійснюється відповідно до порядків використання бюджетних коштів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України, та паспорта бюджетної програми, до якого включено відповідні напрями.
4.4. Департамент фінансування, бухгалтерського обліку та звітності:
забезпечує своєчасну підготовку розподілу відкритих бюджетних асигнувань для здійснення видатків на виконання НДР та/або ДКР згідно з планами у сфері метрології та стандартизації відповідно до затвердженого плану використання бюджетних коштів та помісячного плану використання бюджетних коштів на поточний рік за бюджетною програмою;
щокварталу до 10 числа місяця, наступного за звітним періодом, надає відповідальному інформацію про стан фінансування НДР та/або ДКР.
4.5. Кошти, які передбачаються для проведення НДР та/або ДКР з державного бюджету, є цільовими асигнуваннями і не можуть бути використані виконавцями для інших цілей.
4.6. У разі зменшення бюджетних асигнувань та з метою недопущення кредиторської заборгованості замовник готує доручення виконавцю щодо підготовки відповідних змін до річних та помісячних планів використання бюджетних коштів.

5. Контроль за виконанням НДР та ДКР і впровадження їх результатів

5.1. Відповідальний здійснює контроль за виконанням планів у сфері метрології та стандартизації, систематизацію даних (інформації) про стан проведення НДР та/або ДКР за замовленнями на підставі звітної документації та актів приймання-здачі.
5.2. НДР та/або ДКР підлягають державній реєстрації та обліку в Українському інституті науково-технічної і економічної інформації, що підтверджується реєстраційною, обліковою та інформаційною картками.
Оригінали реєстраційної, облікової та інформаційної карток за кожною НДР та/або ДКР зберігаються у виконавців, завірені копії карток надаються виконавцем до департаменту фінансування, бухгалтерського обліку та звітності та відповідальному.
5.3. Виконавець щороку до 20 січня року, наступного за звітним, за результатами проведення НДР та/або ДКР готує та надає замовнику схвалені НТР виконавця звіти про виконання планів у сфері метрології та стандартизації. У звіті наводяться загальні відомості про НДР та/або ДКР (кількість НДР та/або ДКР, обсяги фінансування, підстава для виконання тощо) та інформація про впровадження результатів НДР та/або ДКР, що виконувалися у звітному році на замовлення Мінекономрозвитку державним підприємством або установою, за формою, наведеною в додатку 16.
5.4. Відповідальний на підставі інформації, отриманої від виконавця, проводить моніторинг упровадження отриманих результатів та готує:
відомості про основні результати виконання замовлення (зокрема в частині реалізації пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки), ужиті заходи щодо забезпечення практичного застосування таких результатів та підсумки моніторингу впровадження наукової (науково-технічної) продукції, який проводиться протягом трьох років з моменту створення такої продукції, які надсилаються до Держінформнауки;
звіт про виконання плану заходів, необхідних для збереження та забезпечення належного функціонування національної еталонної бази, на відповідний рік (додаток 17);
аналітичні записки, довідки та інформаційні матеріали з питань виконання НДР та/або ДКР для подання керівництву Мінекономрозвитку;
інформацію щодо виконання результативних показників паспорта бюджетної програми.
Директор департаменту
технічного регулювання
та метрології
Л. Віткін
Додаток 1
до Порядку

ПРОПОЗИЦІЇ

до плану НДР та/або ДКР на ___ рік

( Див. текст (v1125731-14F200) )
Додаток 2
до Порядку

ЗАЯВКА

на виконання НДР та/або ДКР на ____ рік

( Див. текст (v1125731-14F201) )
Додаток 3
до Порядку

КАЛЬКУЛЯЦІЯ

кошторисної вартості НДР та/або ДКР на 20___ рік

( Див. текст (v1125731-14F202) )
Додаток 4
до Порядку

ЗВЕДЕНА КАЛЬКУЛЯЦІЯ

кошторисної вартості НДР та/або ДКР на 20___ рік

( Див. текст (v1125731-14F203) )
Додаток 5
до Порядку

ПЛАН

науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт Міністерства економічного розвитку і торгівлі України

( Див. текст (v1125731-14F204) )
Додаток 6
до Порядку
                                                                  ЗАТВЕРДЖЕНО
                                              Наказ Міністерства економічного
                                                  розвитку і торгівлі України
                                                   __________________ № _____

ПЛАН ЗАХОДІВ,

необхідних для збереження та забезпечення належного функціонування національної еталонної бази, на _____ рік

№ з/п
Найменування заходу
Підстава для виконання
Науковий об'єкт
Мета
Найменування витратних матеріалів (ремонтно- відновлювальних робіт)
Обсяг видатків, тис. гривень
Дата проведення
Відповідальні за виконання
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Директор департаменту
(відповідального)                    __________      ________________________
                                      (підпис)        (ініціали та прізвище)
Додаток 7
до Порядку
                                                                  ЗАТВЕРДЖЕНО
                                              Наказ Міністерства економічного
                                                  розвитку і торгівлі України
                                                   __________________ № _____

ПЛАН

національної стандартизації

Код завдання
Код проекту норма- тивного документа згідно з Україн- ським класифі- катором норма- тивних документів ДК 004
Назва проекту норма- тивного документа та вид роботи
Позначення міжна- родних (регіо- нальних) норма- тивних документів (ISO, IEC, EN тощо)
Строк виконання (місяць, рік)
Технічний комітет стандар- тизації, відпові- дальний за розроб- лення
Організація- розробник та співвико- навці
Джерело фінан-сування
Наймену- вання та код бюджетної програми, за рахунок якої здійс- нюється фінансу- вання робіт
Директивні та програмні документи
Позначення директиви ЄС
Примітка
початок
подано для затвердження
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Директор департаменту
(відповідального)                    __________      ________________________
                                      (підпис)        (ініціали та прізвище)
Додаток 8
до Порядку

ЗАМОВЛЕННЯ

на виконання науково-дослідної та/або дослідно-конструкторської роботи

для Мінекономрозвитку України

( Див. текст (v1125731-14F205) )
Додаток 9
до Порядку

АКТ

приймання-здачі НДР та/або ДКР

( Див. текст (v1125731-14F206) )
Додаток 10
до Порядку

АКТ

приймання-здачі НДР та/або ДКР

( Див. текст (v1125731-14F207) )
Додаток 11
до Порядку

КАРТКА

обліку фактичних витрат на проведення НДР та/або ДКР

( Див. текст (v1125731-14F208) )
Додаток 12
до Порядку

ЗВІТ

про виконання кошторису витрат на проведення НДР та/або ДКР

( Див. текст (v1125731-14F209) )
Додаток 13
до Порядку

ЗВЕДЕНА ВІДОМІСТЬ

витрат на проведення НДР та/або ДКР

( Див. текст (v1125731-14F210) )
Додаток 14
до Порядку

АНОТОВАНИЙ ЗВІТ

про виконання НДР та/або ДКР

( Див. текст (v1125731-14F211) )
Додаток 15
до Порядку

ПРОПОЗИЦІЇ

щодо відкриття бюджетних асигнувань

( Див. текст (v1125731-14F212) )
Додаток 16
до Порядку

ІНФОРМАЦІЯ

про впровадження результатів НДР та/або ДКР, що виконувалися у 20__ році на замовлення Мінекономрозвитку

( Див. текст (v1125731-14F213) )
Додаток 17
до Порядку

ЗВІТ

про виконання плану заходів, необхідних для збереження та забезпечення належного функціонування національної еталонної бази, на _____ рік

Найменування заходу
Підстава для виконання
Науковий об'єкт
Мета
Найменування витратних матеріалів (ремонтно- відновлювальних робіт)
Граничні обсяги видатків, тис. гривень
Касові видатки за звітний період, тис. гривень
Дата здійснення заходу
Відповідальні за виконання
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Директор департаменту
(відповідального)                    __________      ________________________
                                      (підпис)        (ініціали та прізвище)