МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
НАКАЗ
31.10.2018 N 1975

Про затвердження Статуту Державного підприємства "Державний медичний центр сертифікації" МОЗ України (нова редакція)

Відповідно до підпункту 14 пункту 4 Положення про Міністерство охорони здоров'я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 267 (267-2015-п) , наказу МОЗ України від 11 червня 2018 року № 1102 "Про включення державного підприємства "Державний медичний центр сертифікації" МОЗ України до складу Державного українського об'єднання "Політехмед" та з метою приведення Статуту Державного підприємства "Державний медичний центр сертифікації" МОЗ України у відповідність до законодавства України, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Статут Державного підприємства "Державний медичний центр сертифікації" МОЗ України (нова редакція), що додається .
2. Директору Державного підприємства "Державний медичний центр сертифікації" МОЗ України Крутю А.Г.:
1) у триденний строк подати на державну реєстрацію установчі документи Державного підприємства "Державний медичний центр сертифікації" МОЗ України;
2) у тижневий строк подати до Департаменту з фінансово-економічних питань, бухгалтерського обліку та фінансової звітності, Управління правового забезпечення і Департаменту управління персоналом та кадрової політики витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про реєстрацію змін до установчих документів Державного підприємства "Державний медичний центр сертифікації" МОЗ України.
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
В.о. Міністра
У. СУПРУН
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства охорони
здоров'я України
від " 31 " жовтня 2018 р. № 1975

С Т А Т У Т

Державного підприємства "Державний медичний центр сертифікації" МОЗ України

(Нова редакція)
Ідентифікаційний код 36392039

I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1. Державне підприємство "Державний медичний центр сертифікації" МОЗ України (далі - Підприємство) засноване на державній власності та належить до сфери управління Міністерства охорони здоров'я України (далі -Уповноважений орган управління) і на підставі наказу МОЗ України від 11 червня 2018 року № 1102 "Про включення державного підприємства "Державний медичний центр сертифікації" МОЗ України до складу Державного українського об'єднання "Політехмед" входить до складу Державного українського об'єднання "Політехмед", будує всі відносини з Об'єднанням на основі економічного договору (далі - Об'єднання).
2. Підприємство створено згідно наказу Міністерства охорони здоров'я України від 18 лютого 2009 року № 42-о "Про утворення Державного підприємства "Державний медичний центр сертифікації" МОЗ України".
3. Найменування Підприємства:
Повне найменування: Державне підприємство "Державний медичний центр сертифікації" МОЗ України.
Скорочене найменування: ДП "ДМЦС" МОЗ України.
Повне іноземною мовою (англійською мовою): State Enterprise "State medical center of Certification" by the Ministry of Health of Ukraine.
Скорочене іноземною мовою (англійською мовою): SE "SMCC" MH Ukraine.
4. Місцезнаходження Підприємства: 03115, Україна, місто Київ, проспект Перемоги, 120
5. У своїй діяльності Підприємство керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства охорони здоров'я України, нормативно-правовими актами, які видаються міністерствами, іншими органами виконавчої влади, а також цим Статутом.
1. Підприємство утворено з метою надання на професійній основі освітніх, наукових, консультаційних, інформаційних, експертних, сертифікаційних та інших послуг юридичним та фізичним особам, в тому числі нерезидентам України, а також проведення випробувань та досліджень у сфері контролю якості та оцінювання безпеки лікарських засобів та медичних виробів (у тому числі медичних виробів; медичних виробів для діагностики in vitro; активних медичних виробів, які імплантують; лікарських засобів; косметичної продукції; тютюнових виробів), косметичних засобів, біоматеріалів, спеціальних харчових продуктів (добавок), та засобів гігієни, дезінфекційних засобів; лабораторної діагностики, охорони здоров'я, інформаційного та аналітичного забезпечення і виконання прикладних завдань та функцій Міністерства охорони здоров'я України.
Сприяння розвитку підприємництва з даних питань та отримання прибутку від здійснення цих та інших видів діяльності.
2. Основними завданнями Підприємства є:
- виконання робіт з оцінки відповідності продукції (у тому числі медичних виробів; медичних виробів для діагностики in vitro; активних медичних виробів, які імплантують; лікарських засобів; косметичної продукції; тютюнових виробів та іншої);
- провадить випробування продукції (в тому числі відбір зразків продукції);
- виконання робіт з сертифікації систем управління якістю та продукції;
- участь в проведенні акредитації закладів охорони здоров'я, проведення оцінки дотримання закладами охорони здоров'я, в тому числі фармацевтичними, Стандартів акредитації, проведення оцінки дотримання закладами охорони здоровя інших вимог, встановлених законодавством;
- проведення клінічного оцінювання медичних виробів та організація проведення клінічних досліджень медичних виробів;
- проведення робіт з гармонізації вимог нормативної документації до міжнародних;
- надання послуг у проведенні технічних та інших консультацій;
- надання освітніх послуг (перепідготовки, підвищення кваліфікації);
- організація семінарів, симпозіумів, конференцій, ділових зустрічей, виставок, конкурсів та участь у них, організація зустрічей іноземних представників;
- участь у проведенні валідацій процедур, технологій, атестацій обладнання;
- проведення за дорученням державних органів або зверненнями підприємств експертизи проектів нормативно-технічної, технологічної та нормативно-аналітичної документації, регламентів на виробництво продукції;
- участь у проведенні перевірок, періодичних обстежень підприємств, які займаються виготовленням, виробництвом, транспортуванням, зберіганням та реалізацією продукції;
- видання та реалізація друкованої продукції;
- перекладацькі послуги;
- медична практика;
- діяльність у сфері стандартизації та/або застосування її результатів
- здійснення співпраці з міжнародними організаціями;
- виконувати роботи із стандартизації;
- інші види діяльності, що не заборонені чинним законодавством України.
3. Підприємство провадить господарську діяльність для досягнення економічних і соціальних результатів та виконання завдань, визначених цим Статутом.
4. Предметом діяльності Підприємства є (згідно КВЕД 2010):
- Діяльність у сферах архітектури та інжинірингу; технічні випробування та дослідження.
- Інша професійна, наукова та технічна діяльність.
- Державне управління й оборона; обов'язкове соціальне страхування.
- Освіта.
- Охорона здоров'я.
5. Усі види діяльності, які згідно із законодавством потребують спеціальних дозволів чи ліцензій, здійснюються Підприємством лише після їх отримання.
6. Підприємство здійснює обробку персональних даних для конкретних і законних цілей з метою забезпечення реалізації трудових відносин, адміністративно-правових, відносин у сфері управління персоналом, відносин у сфері бухгалтерського обліку, у сфері податкових відносин, відносин у сфері охорони здоров'я, визначених за згодою суб'єкта персональних даних, або у випадках та в порядку встановлених законодавством. Персональні дані обробляються у формі, що допускає ідентифікацію фізичної особи, якої вони стосуються, у строк, не більший ніж це необхідно відповідно до їх законного призначення.

III. ПРАВОВИЙ СТАТУС ПІДПРИЄМСТВА

1. Підприємство є юридичною особою. Підприємство набуває прав та обов'язків юридичної особи з дати включення його до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
2. Підприємство здійснює свою діяльність відповідно до законодавства та цього Статуту.
3. Зміни до Статуту Підприємства вносяться за рішенням власника та підлягають державній реєстрації в порядку, передбаченому законом.
4. Підприємство не може бути засновником іншої юридичної особи.
5. Підприємство має самостійний баланс, розрахунковий, валютний та інші рахунки в установах банків, гербову печатку зі своїм найменуванням, а також може мати товарний знак, який реєструється відповідно до законодавства.
6. Для здійснення підприємницької діяльності Підприємство залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, використання яких не заборонено законодавством.
7. Підприємство несе відповідальність за своїми зобов'язаннями усім належним йому на праві господарського відання майном згідно із законодавством.
8. Держава та Уповноважений орган управління не несуть відповідальності за зобов'язаннями Підприємства, крім випадків, передбачених Господарським кодексом України (436-15) та іншими законами України.
9. Підприємство не несе відповідальності за зобов'язаннями держави та Уповноваженого органу управління.
10. Підприємство має право укладати угоди, набувати майнових та немайнових прав, нести відповідальність, бути позивачем, відповідачем і третьою особою у суді відповідно до законодавства.

IV. МАЙНО ПІДПРИЄМСТВА

1. Майно Підприємства є державною власністю і закріплюється за ним на праві господарського відання.
2. Майно Підприємства становлять виробничі і невиробничі фонди, а також інші цінності, вартість яких відображається в самостійному балансі Підприємства.
3. Джерелами формування майна Підприємства є:
державне майно, передане Підприємству Уповноваженим органом управління;
доходи, одержані від реалізації продукції, послуг, виконання робіт, інших видів господарської діяльності Підприємства;
доходи від цінних паперів;
кредити банків та інших кредиторів;
капітальні вкладення і дотації з бюджетів;
майно, придбане в інших суб'єктів господарювання, організацій та громадян у встановленому законодавством порядку;
інші джерела, не заборонені законодавством.
4. Право господарського відання майном, закріпленим за Підприємством, надається з дати підписання акта приймання-передачі.
5. У разі передачі Підприємства до сфери управління іншого органу управління Підприємство зберігає право господарського відання на закріплене за ним майно. Підприємство в установленому законодавством порядку забезпечує оформлення та державну реєстрацію речових прав на об'єкти, права на які підлягають державній реєстрації.
6. Контроль за ефективністю використання, збереженням та обліком закріпленого за Підприємством майна здійснює Уповноважений орган управління.
7. Підприємство не має права безоплатно передавати належне йому майно іншим юридичним та фізичним особам, крім випадків, передбачених законом.
8. Відчуження Підприємством майнових об'єктів, що належать до основних фондів, здійснюється виключно на конкурентних засадах за погодженням з Уповноваженим органом управління в порядку, встановленому законодавством.
Відчуження нерухомого майна, а також повітряних і морських суден, суден внутрішнього плавання та рухомого складу залізничного транспорту здійснюється за умови додаткового погодження в установленому порядку з Фондом державного майна України.
Розпоряджатися в інший спосіб майном, що належить до основних фондів, Підприємство має право лише у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Господарським кодексом України (436-15) та іншими законами України.
9. Кошти, одержані від продажу майнових об'єктів, що належать до основних фондів Підприємства є державною власністю і використовуються відповідно до затвердженого фінансового плану Підприємства.
10. Нерухоме майно Підприємства, що не підлягає приватизації, не може бути відчужене, вилучене та передане до статутного капіталу господарських організацій і щодо такого майна не можуть вчинятися дії, наслідком яких може бути його відчуження.
11. За попередньою згодою Уповноваженого органу управління Підприємство має право у встановленому законодавством порядку передавати в оренду підприємствам, установам і організаціям, а також громадянам нерухоме майно (будівлі, споруди, нежитлові приміщення) та інше окреме індивідуально визначене майно (устаткування, транспортні засоби, інвентар та інші матеріальні цінності, які йому належать), а також списувати його з балансу.
12. Списання з балансу Підприємства не повністю амортизованих основних фондів, а також прискорена амортизація основних фондів Підприємства здійснюються за згодою Уповноваженого органу управління.
13. Передача в заставу майнових об'єктів, що належать до основних фондів Підприємства, здійснюється в установлений законодавством спосіб за погодженням з Уповноваженим органом управління.
14. Підприємство здійснює володіння, користування землею та іншими природними ресурсами відповідно до мети своєї діяльності згідно із законодавством.
15. Збитки, завдані Підприємству в результаті порушення його майнових прав громадянами, юридичними особами і державними органами, відшкодовуються Підприємству відповідно до закону.

V. РОЗМІР І ПОРЯДОК ФОРМУВАННЯ СТАТУТНОГО КАПІТАЛУ ТА СТВОРЕННЯ СПЕЦІАЛЬНИХ (ЦІЛЬОВИХ) ФОНДІВ

1. Статутний капітал Підприємства формується протягом трьох місяців з дати внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб -підприємців та громадських формувань запису про проведення державної реєстрації цього Підприємства.
2. Статутний капітал Підприємства формується шляхом передачі Уповноваженим органом управління нерухомого майна, коштів, цінних паперів, іншого майна та майнових прав.
3. Статутний капітал Підприємства підлягає сплаті до закінчення першого року з дня державної реєстрації Підприємства.
4. Статутний капітал вважається сформованим з дати передачі в установленому порядку Підприємству майна, що закріплюється за ним на праві господарського відання, або з дати зарахування відповідних коштів на банківський рахунок Підприємства.
5. Передача майна Підприємству оформляється актом приймання-передачі.
6. Статутний капітал Підприємства становить 100 гривень.
7. Рішення про зміну (збільшення, зменшення) розміру статутного капіталу Підприємства приймається Уповноваженим органом управління з урахуванням відомостей річної бухгалтерської звітності Підприємства.
8. Зміни, що вносяться до Статуту Підприємства у зв'язку із зміною (збільшенням, зменшенням) розміру статутного капіталу, підлягають державній реєстрації.
9. Підприємство створює за рахунок прибутку спеціальні (цільові) фонди, призначені для покриття витрат, пов'язаних з його діяльністю:
амортизаційний фонд;
фонд розвитку виробництва;
фонд споживання (оплати праці);
резервний фонд;
інші фонди.
10. Амортизаційний фонд створюється за рахунок амортизаційних відрахувань і призначається для відтворення основних фондів (устаткування, машин, будівель тощо), які в процесі виробництва піддаються фізичному та моральному зносу, через що втрачають частину споживної вартості.
11. Фонд розвитку виробництва створюється за рахунок коштів відрахувань від чистого прибутку в порядку, передбаченому законодавством. Кошти фонду використовуються для розвитку матеріально-технічної бази Підприємства. Спрямування коштів фонду визначається кошторисом.
12. Фонд споживання (оплати праці) створюється в розмірах, які визначаються згідно із законодавством.
13. Резервний фонд Підприємства створюється в розмірі 0,5 відсотків фонду споживання (оплати праці) і призначений для покриття витрат, які пов'язані з відшкодуванням збитків, та позапланових витрат.
14. Джерелом формування фінансових ресурсів Підприємства є прибуток (дохід), амортизаційні відрахування, кошти, одержані від продажу цінних паперів, безоплатні або благодійні внески членів трудового колективу, підприємств, організацій, громадян та інші надходження (включаючи централізовані капітальні вкладення та кредити).
15. Використання фондів здійснюється відповідно до фінансового плану Підприємства.

VI. ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ ПІДПРИЄМСТВА

1. Підприємство має право:
самостійно планувати свою діяльність, визначати основні напрями своєї роботи відповідно до складеного фінансового плану Підприємства, затвердженого Уповноваженим органом управління;
реалізовувати свою продукцію, послуги, залишки від виробництва за цінами, що формуються відповідно до умов економічної діяльності, а у випадках, передбачених законодавством, - за фіксованими державними цінами;
придбавати, випускати та реалізовувати цінні папери відповідно до законодавства;
утворювати філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи з можливістю відкриття поточних і розрахункових рахунків та затверджувати положення про них, за погодженням з Уповноваженим органом управління;
обирати предмет договору, визначати зобов'язання, будь-які інші умови господарських взаємовідносин, що не суперечать законодавству;
звертатися у порядку, передбаченому законодавством, до центральних та місцевих органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств і організацій незалежно від форм власності та підпорядкування для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на Підприємство завдань;
укладати господарські угоди з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також фізичними особами відповідно до законодавства;
співпрацювати з іноземними організаціями відповідно до чинного законодавства;
здійснювати власне будівництво, реконструкцію, капітальний та поточний ремонт основних фондів.
1. Підприємство зобов'язане:
забезпечувати своєчасну сплату податків та інших відрахувань згідно із законодавством;
відповідно до державного контракту, державного замовлення, укладених договорів (в т.ч. договорів доручень) забезпечувати виробництво та поставку продукції і товарів, здійснювати оперативну діяльність з матеріально-технічного забезпечення своєї роботи, придбавати матеріальні ресурси у підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також у фізичних осіб;
виконувати норми і вимоги щодо охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання і відтворення природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки;
здійснювати бухгалтерський та оперативний облік результатів своєї роботи, складати та подавати фінансову та статистичну звітність відповідно до вимог законодавства України;
додержуватися фінансової дисципліни;
створювати належні умови для високопродуктивної праці, забезпечувати додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування;
проводити інвентаризацію належного йому майна для забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку, фінансової звітності та статистичної інформації згідно із законодавством та цим Статутом;
додержуватися вимог законодавства про державну таємницю та захисту іншої інформації з обмеженим доступом;
надавати Уповноваженому органу управління інформацію щодо діяльності Підприємства;
погоджувати з Уповноваженим органом управління (або Наглядовою радою підприємства, у разі її утворення) значні господарські зобов'язання та господарські зобов'язання, щодо яких є заінтересованість, відповідно до вимог Господарського кодексу України (436-15) ;
неухильно дотримуватися вимог антикорупційного законодавства, зокрема, щодо визначення (призначення) уповноваженого підрозділу (особи) з питань запобігання та виявлення корупції, проведення щорічної оцінки корупційних ризиків, розроблення та виконання заходів, які є необхідними та
обґрунтованими для запобігання і протидії корупції у діяльності Підприємства.
3. Підприємство оприлюднює інформацію про свою діяльність, крім випадків, встановлених законом, шляхом розміщення її на власній веб-сторінці (веб-сайті) або на офіційному веб-сайті Уповноваженого органу управління, у строки та в порядку, визначені Кабінетом Міністрів України. Доступ до таких веб-сторінок та веб-сайтів є цілодобовим і безоплатним.
Обов'язковому оприлюдненню підлягає така нформація:
цілі діяльності Підприємства та стан їх осягнення;
квартальна, річна фінансова звітність Підприємства за останні три роки, включаючи (за наявності) видатки на виконання некомерційних цілей державної політики та джерела їх фінансування;
аудиторські висновки щодо річної фінансової звітності Підприємства за останні три роки, якщо аудит проводився відповідно до вимоги закону або за рішенням наглядової ради державного унітарного підприємства (у разі її утворення) або суб'єкта управління об'єктами державної власності, що здійснює функції з управління підприємством;
статут Підприємства у чинній редакції, а також у редакціях, що діяли раніше;
біографічна довідка (включаючи професійну характеристику) керівника Підприємства (з урахуванням вимог законодавства про захист персональних даних);
біографічні довідки (включаючи професійні характеристики) членів наглядової ради (у разі її утворення) Підприємства (з урахуванням вимог законодавства про захист персональних даних), принципи їх добору, відомості про їх членство у наглядових радах інших суб'єктів господарювання, а також зазначається, хто із членів наглядової ради Підприємства є незалежним;
річні звіти наглядової ради (у разі її утворення) та керівника Підприємства;
структура, принципи формування і розмір винагороди членів наглядової ради Підприємства, включаючи компенсаційні пакети і додаткові блага, які вони отримують (або на отримання яких мають право) під час виконання посадових обов'язків, а також у зв'язку із звільненням (термін "додаткове благо" вживається у значенні, визначеному в Податковому кодексі України (2755-17) );
рішення суб'єкта управління об'єктами державної власності щодо Підприємства;
опис істотних передбачуваних факторів ризику, що можуть вплинути на операції та результати діяльності Підприємства, та заходи щодо управління такими ризиками;
відомості про договори, учасником яких є Підприємство, інформація про які підлягає оприлюдненню відповідно до Закону України "Про відкритість використання публічних коштів" (183-19) ;
інформація про операції та зобов'язання Підприємства з державним та/або місцевим бюджетом, державними та/або місцевими установами, підприємствами та організаціями, включаючи договірні зобов'язання Підприємства (фінансові та нефінансові), що виникають у результаті державноприватного партнерства.
Підприємство оприлюднює річну фінансову звітність разом з аудиторським висновком щодо неї, якщо аудит проводився відповідно до вимоги закону або за рішенням наглядової ради Підприємства (у разі її утворення) або Уповноваженого органу управління, що здійснює функції з управління підприємством до 30 квітня року, що настає за звітним періодом.
4. Для закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти Підприємство застосовує процедури закупівель, визначені законом.
5. У разі порушення Підприємством законодавства про охорону навколишнього природного середовища його діяльність може бути обмежена, тимчасово заборонена або припинена відповідно до законодавства.

VII. УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ

1. Управління Підприємством здійснюється відповідно до цього Статуту.
2. Управління Підприємством здійснюється його директором, далі -Керівник, який підзвітний Уповноваженому органу управління.
3. Управління поточною діяльністю Підприємства здійснює виконавчий орган Об'єднання відповідно до його компетенції.
4. Керівник Підприємства призначається на посаду та звільняється з посади Уповноваженим органом управління, у порядку встановленому законодавством;
5. З Керівником Підприємства укладається контракт, у якому визначаються строк найму, його права, обов'язки і відповідальність, умови матеріального забезпечення, звільнення з посади, інші умови найму, за погодженням сторін.
6. Керівник Підприємства може бути звільнено з посади достроково на підставах, передбачених контрактом відповідно до законодавства.
7. Керівник Підприємства самостійно вирішує питання діяльності Підприємства, за винятком тих, що віднесені Статутом до компетенції власника та Уповноваженого органу управління.
8. Керівник Підприємства та головний бухгалтер несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірність обліку та статистичної звітності.
9. Керівник Підприємства:
несе відповідальність за виконання покладених на нього завдань, що визначені Статутом;
несе відповідальність за оприлюднення та достовірність інформації про діяльність підприємства, відповідно до законів України та умов укладеного з ним контракту;
під час реалізації своїх прав і виконання обов'язків повинен діяти в інтересах Підприємства;
діє без довіреності від імені Підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади та органах місцевого самоврядування, інших організаціях, а також у відносинах з юридичними та фізичними особами;
формує адміністрацію Підприємства;
видає в межах своєї компетенції накази та доручення;
організовує інформаційну, виробничо-господарську, соціально-побутову та іншу діяльність Підприємства відповідно до мети та основних напрямів його діяльності;
затверджує структуру і штатний розпис Підприємства за погодженням з Уповноваженим органом управління;
у встановленому порядку призначає на посади та звільняє з посад працівників Підприємства;
призначає та звільняє за погодженням з Уповноваженим органом управління заступників Керівника Підприємства, головного бухгалтера, керівника юридичної служби (юрисконсульта), та керівника уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) з питань запобігання та виявлення корупції Підприємства з дотриманням вимог законодавства;
призначає та звільняє керівників структурних підрозділів та своїм наказом розподіляє обов'язки між ними, видає довіреності та уповноважує їх на виконання відповідних функцій і відповідальність відповідно до законодавства та цього Статуту;
обирає форму і систему оплати праці, установлює працівникам конкретні розміри тарифних ставок, посадових окладів, винагород, надбавок і доплат з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством;
застосовує заходи заохочення та дисциплінарного стягнення до працівників Підприємства;
розпоряджається коштами та майном Підприємства відповідно до цього Статуту та законодавства;
забезпечує ефективне використання та збереження майна, переданого Підприємству;
виконує умови укладеного з Уповноваженим органом управління трудового контракту;
укладає договори, видає довіреності, відкриває в установах банків розрахунковий та інші рахунки;
опрацьовує та подає на затвердження Уповноваженому органу управління, Статут, проекти змін до Статуту;
погоджує з керівником Уповноваженого органу управління свої відпустки, дні відпочинку, закордонні відрядження;
забезпечує невідкладне повідомлення Уповноваженого органу управління про свою тимчасову втрату працездатності;
несе відповідальність за формування та виконання стратегічних планів розвитку Підприємства, фінансових та інвестиційних планів, додержання трудової дисципліни, фінансової дисципліни і вимог законодавства;
забезпечує додержання законодавства про працю на Підприємстві з дотриманням законності та порядку, режиму секретності та антикорупційних норм;
забезпечує безумовне дотримання і виконання вимог антикорупційного
законодавства в діяльності Підприємства, його посадовими та службовими особами, іншими особами, які виконують роботу та перебувають з Підприємством у трудових відносинах;
організовує внутрішній контроль на Підприємстві та забезпечує його здійснення;
вирішує інші питання діяльності Підприємства відповідно до законодавства.

VIII. УПОВНОВАЖЕНИЙ ОРГАН УПРАВЛІННЯ

1. Уповноважений орган управління відповідно до покладених на нього завдань:
приймає рішення про утворення, реорганізацію і ліквідацію Підприємства;
призначає на посаду та звільняє з посади керівника Підприємства, укладає і розриває з керівником Підприємства контракт, здійснює контроль за додержанням вимог контракту (у разі не утворення на підприємстві Наглядової ради);
організовує і проводить конкурс із визначення керівника Підприємства увстановленому законодавством порядку;
затверджує Статут Підприємства та зміни до нього, здійснює контроль за додержанням цього Статуту;
забезпечує призначення (обрання) незалежних членів Наглядової ради Підприємства (у разі її утворення);
приймає рішення у випадках, визначених законами України, про надання згоди на вчинення Підприємством господарського зобов'язання, щодо якого є заінтересованість, та значного господарського зобов'язання або про відмову в наданні такої згоди та несе встановлену законами України відповідальність за прийняття таких рішень;
веде облік об'єктів державної власності, що перебувають у його управлінні, здійснює контроль за ефективністю використання та збереження таких об'єктів;
проводить моніторинг фінансової діяльності, зокрема виконання показників фінансових планів Підприємства, та вживає заходів щодо поліпшення його роботи;
має право на проведення внутрішніх аудитів діяльності Підприємства;
забезпечує проведення щорічних незалежних аудиторських перевірок фінансової звітності Підприємства та у разі зміни Керівника забезпечує проведення позапланової перевірки фінансово-господарської діяльності Підприємства у порядку, передбаченому законом;
погоджує укладення договорів щодо проведення незалежних аудиторських перевірок річної фінансової звітності (у разі не утворення на Підприємстві наглядової ради);
контролює реалізацію заходів щодо запобігання корупції в Підприємстві;
у разі утворення на підприємстві Наглядової ради, визначає кандидатури осіб, які представляють інтереси держави в Наглядовій раді (далі -представники держави), забезпечує їх обрання (призначення), а за необхідності також укладає з ними договори доручення;
у разі утворення на підприємстві Наглядової ради, визначає кандидатури незалежних членів наглядової ради у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, що пропонуються до призначення (обрання) до складу наглядової ради Підприємства;
у разі зміни керівника Підприємства забезпечує проведення ревізії фінансово-господарської діяльності Підприємства в порядку передбаченому законодавством;
здійснює контроль за проведенням інвентаризації майна Підприємства відповідно до законодавства;
затверджує стратегічні плани розвитку Підприємства, річні фінансові та інвестиційні плани Підприємства, а також інвестиційні плани на середньострокову перспективу (3-5 років), та здійснює контроль за їх виконанням у встановленому законом порядку;
надає орендодавцям об'єктів державної власності згоду на оренду державного майна і пропозицій щодо умов договору оренди, які мають забезпечувати ефективне використання орендованого майна та здійснення на орендованих підприємствах технічної політики в контексті завдань галузі;
виявляє державне майно, яке тимчасово не використовується, та вносить пропозиції щодо умов його подальшого використання;
надає згоду на відчуження, оренду, передачу та списання майна Підприємства;
забезпечує збереження установчих документів, наказів та протоколів засідань відповідних виконавчих органів, органів управління державних підприємств;
здійснює уточнення складу виробничих потужностей мобілізаційного призначення та обсягів запасів мобілізаційного резерву з урахуванням доцільності їх подальшого збереження;
організовує контроль за використанням орендованого державного майна;
здійснює визначені законодавством повноваження під час провадження справ про банкрутство Підприємства;
забезпечує управління і збереження матеріальних носіїв секретної інформації та здійснення заходів щодо охорони державної таємниці;
погоджує призначення та звільнення заступників керівника Підприємства, юрисконсульта та головного бухгалтера Підприємства, відповідно до вимог законодавства за поданням керівника Підприємства;
контролює виконання та забезпечення керівником Підприємства заходів щодо створення умов праці відповідно до законодавства про охорону праці;
здійснює інші функції, передбачені законодавством.
2. Уповноважений орган управління здійснює контроль за використанням та збереженням майна Підприємства, не втручаючись в оперативно-господарську діяльність Підприємства.
3. Здійснює контроль за додержанням законодавства про працю на Підприємстві.

IX. НАГЛЯДОВА РАДА ПІДПРИЄМСТВА

1. На Підприємстві може бути утворена Наглядова рада, в порядку визначеному законодавством України.

X. ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА

1. Основним показником фінансових результатів господарської діяльності Підприємства є прибуток.
2. Прибуток Підприємства формується за рахунок надходжень від провадження господарської діяльності після покриття матеріальних та прирівняних до них витрат, витрат на оплату праці, сплати відсотків за кредитами банків, сплати передбачених законодавством податків та інших платежів до бюджету, відрахувань до цільових та інших фондів, залишається у повному його розпорядженні та використовується відповідно до законодавства.
Прибуток Підприємства визначається шляхом зменшення суми валового доходу Підприємства за певний період на суму валових витрат та амортизаційних відрахувань.
3. Розподіл прибутку Підприємства здійснюється відповідно до затвердженого фінансового плану Підприємства з урахуванням вимог Господарського кодексу України (436-15) та інших законів України.
4. У фінансовому плані Підприємства затверджуються суми коштів, які спрямовуються державі як власнику і зараховуються до державного бюджету.
5. Складення, затвердження та контроль за виконанням фінансового плану Підприємства здійснюються в установленому законодавством порядку.
6. Підприємство відраховує та сплачує до державного бюджету частину прибутку відповідно до порядку та нормативу, визначених законодавством.
7. Аудит фінансової діяльності Підприємства здійснюється згідно із законодавством.
8. Відносини Підприємства з іншими підприємствами, організаціями, громадянами в усіх сферах господарської діяльності здійснюються на основі договорів.
9. Підприємство провадить зовнішньоекономічну діяльність згідно із законодавством.

XI. ТРУДОВИЙ КОЛЕКТИВ ТА СОЦІАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА

1. Трудовий колектив Підприємства становлять усі громадяни, які своєю працею беруть участь у його діяльності на основі трудового договору (контракту, угоди) або інших форм, що регулюють трудові відносини працівника з Підприємством.
2. Повноваження трудового колективу Підприємства реалізуються загальними зборами (конференцією) та через їх виборні органи.
3. Для представництва інтересів трудового колективу на загальних зборах (конференції) трудовий колектив може обрати орган колективного самоврядування, до складу якого не може входити керівник Підприємства.
4. Посадові та службові особи Підприємства, інші особи, які виконують роботу та перебувають з Підприємством у трудових відносинах, зобов'язані:
1) не вчиняти та не брати участі у вчиненні корупційних правопорушень, пов'язаних з діяльністю Підприємства;
2) утримуватися від поведінки, яка може бути розціненою як готовність вчинити корупційне правопорушення, пов'язане з діяльністю Підприємства;
3) невідкладно інформувати посадову особу, відповідальну за запобігання корупції у діяльності Підприємства, Керівника Підприємства або Уповноважений орган управління про випадки підбурення до вчинення корупційного правопорушення, пов'язаного з діяльністю Підприємства;
4) невідкладно інформувати посадову особу, відповідальну за запобігання корупції у діяльності Підприємства, керівника Підприємства або Уповноважений орган управління про випадки вчинення корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень іншими працівниками Підприємства або іншими особами;
5) невідкладно інформувати посадову особу, відповідальну за запобігання корупції у діяльності Підприємства, Керівника Підприємства або Уповноважений орган управління про виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів.
5. Члени органу колективного самоврядування обираються таємним голосуванням на три роки не менше як двома третинами голосів. Члени виборного органу не можуть бути звільнені з роботи або переведені на інші посади з ініціативи адміністрації Підприємства без згоди відповідного виборного органу цього колективу.
6. Виробничі, трудові і соціальні відносини трудового колективу з адміністрацією Підприємства регулюються колективним договором.
7. Питання соціального розвитку, зокрема включаючи поліпшення умов праці, життя та здоров'я, гарантії обов'язкового медичного страхування працівників Підприємства та їх сімей, вирішуються трудовим колективом за участю керівника Підприємства, якщо інше не передбачено законодавством.

XII. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

1. Припинення діяльності Підприємства здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації за рішенням Уповноваженого органу управління, а у випадках, передбачених законами, - за рішенням суду.
2. У разі реорганізації Підприємства вся сукупність його прав та обов'язки переходить до його правонаступників у встановленому законодавством порядку.
3. Ліквідація Підприємства здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється Уповноваженим органом управління, а у разі припинення його діяльності за рішенням суду - комісією, утвореною відповідно до рішення суду.
4. Порядок і строки проведення ліквідації, а також строк для заяви претензій кредиторами, що не може бути меншим, ніж два місяці з дня оголошення про ліквідацію, визначаються органом, який прийняв рішення про ліквідацію Підприємства.
5. Ліквідаційна комісія розміщує в друкованих засобах відповідно до закону повідомлення про його ліквідацію та про порядок і строки заяви кредиторами претензій, а наявних (відомих) кредиторів повідомляє персонально у письмовій формі у встановлені законодавством строки.Одночасно ліквідаційна комісія вживає всіх необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості Підприємства та виявлення кредиторів з письмовим повідомленням кожного з них про ліквідацію суб'єкта господарювання.
6. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно Підприємства і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його до Уповноваженого органу управління або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені в установленому законодавством порядку, з обов'язковою перевіркою органом державної фіскальної служби, в якому перебуває на обліку Підприємство.
7. Ліквідаційна комісія виступає в суді від імені Підприємства, що ліквідується.
8. Черговість та порядок задоволення вимог кредиторів визначаються відповідно до законодавства.
9. Працівникам Підприємства, які звільняються у зв'язку з його реорганізацією чи ліквідацією, гарантується дотримання їх прав та інтересів відповідно до законодавства про працю.
10. Підприємство вважається таким, що припинило свою діяльність, з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб -підприємців та громадських формувань запису про державну реєстрацію його припинення.
Директор
Круть А.Г.
(Текст взято з сайту МОЗ України http://www.moz.gov.ua)