УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Положення про директорат норм та стандартів гідної праці
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про директорат норм та стандартів гідної праці, що додається.
2. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
розвитку економіки,
торгівлі та сільського
господарства України
21 квітня 2020 року № 766
ПОЛОЖЕННЯ
про директорат норм та стандартів гідної праці
1. Загальні положення
1.1. Директорат норм та стандартів гідної праці (далі - директорат) є самостійним структурним підрозділом апарату Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (далі - Мінекономіки).
1.2. Директорат у своїй діяльності керується Конституцією (
254к/96-ВР)
та законами України, актами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, наказами Мінекономіки, цим Положенням та дорученнями керівництва Мінекономіки.
1.3. Структура та штатна чисельність директорату визначаються відповідно до структури та штатного розпису Мінекономіки.
1.4. До складу директорату входять такі структурні підрозділи:
експертна група з питань трудових відносин;
експертна група з питань оплати праці в бюджетній сфері та грошового забезпечення;
експертна група з питань договірного регулювання оплати праці та доходів від зайнятості;
експертна група з питань охорони, безпеки та гігієни праці;
головне управління заробітної плати та умов праці.
1.5. Основні завдання, функції та права структурних підрозділів, що входять до складу директорату, визначаються в положеннях про них.
2. Завдання директорату
Основними завданнями директорату є:
2.1. Забезпечення формування державної політики у сфері регулювання трудових відносин, оплати праці, робочого часу та відпочинку, умов праці, грошового забезпечення військовослужбовців Збройних Сил та інших військових формувань, осіб рядового і начальницького складу в мирний час та на особливий період, промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами, здійснення державного гірничого нагляду, здійснення державного нагляду та контролю за додержанням вимог законодавства про працю та зайнятість населення (далі - відповідні сфери компетенції директорату).
2.2. Здійснення постійного аналізу стану справ у відповідних сферах компетенції директорату, аналізу існуючих та виявлення потенційних проблем у сфері його компетенції на основі дослідження статистичних даних, інформації, отриманої від центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, міжнародних партнерів, галузевих об'єднань, підприємств, установ та організацій усіх форм власності та підпорядкування, публічної інформації, наданої розпорядниками інформації у відповідних сферах компетенції директорату.
2.3. Вивчення, аналіз, оцінювання, порівняння отриманих відомостей з метою виявлення певних закономірностей і тенденцій, існуючих та потенційних проблем, прогнозування подальшого розвитку ситуації у відповідних сферах компетенції директорату.
2.4. Класифікація існуючих та потенційних проблем за ступенем ризику, формування пропозицій щодо альтернативних варіантів розв'язання та/або запобігання їх загостренню, здійснення оцінки переваг та ризиків для кожного такого альтернативного варіанта.
2.5. Визначення пріоритетів формування та реалізації державної політики, розроблення концепцій здійснення державної політики у відповідних сферах компетенції директорату, пропозицій до планів заходів щодо нормативного, фінансового, адміністративно-організаційного, інформаційно-комунікаційного забезпечення реалізації державної політики у відповідних сферах компетенції директорату.
2.6. Розроблення пропозицій щодо формування державної політики за результатами проведеного аналізу стану справ у відповідних сферах компетенції директорату, узгодження інтересів заінтересованих сторін, визначення цілей та шляхів розв'язання існуючих проблем і запобігання потенційним проблемам, підготовка відповідних проєктів документів державної політики, аналітичних, інформаційних, довідкових та інших матеріалів та подання їх на розгляд керівництву Мінекономіки.
2.7. Забезпечення координації, здійснення моніторингу та оцінювання результатів реалізації державної політики у відповідних сферах компетенції директорату за визначеними показниками досягнення поставлених цілей, ураховуючи результати діяльності центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства (далі - Міністр).
2.8. Аналіз та оцінювання ефективності здійснення державної політики у відповідних сферах компетенції директорату, викладення своєї позиції у відповідних звітах, висновках та інших аналітичних документах, підготовка пропозицій щодо продовження, припинення, перегляду або коригування державної політики у відповідних сферах компетенції директорату.
2.9. Визначення кола ключових заінтересованих сторін, що є об'єктами впливу державної політики у відповідних сферах компетенції директорату.
2.10. Проведення консультацій та здійснення фахових комунікацій із заінтересованими сторонами з метою залучення їх до процесу формування державної політики, урахування результатів таких консультацій під час аналізу стану справ у відповідних сферах компетенції директорату, визначення альтернативних шляхів розв'язання існуючих та запобігання потенційним проблемам.
2.11. Участь у заходах щодо інформування громадськості про засади державної політики Мінекономіки у відповідних сферах компетенції директорату, підготовка методичних рекомендацій та надання необхідних роз'яснень.
2.12. Участь у процесі стратегічного планування, підготовка пропозицій до планів пріоритетних дій Уряду та планів діяльності Мінекономіки з питань, що належать до відповідних сфер компетенції директорату.
2.13. Участь у бюджетному процесі на рівні Мінекономіки з метою забезпечення ефективного використання бюджетних коштів у відповідних сферах компетенції директорату.
2.14. Здійснення фінансово-економічних розрахунків щодо обсягу фінансових та матеріальних витрат, необхідних для забезпечення формування та реалізації державної політики у відповідних сферах компетенції директорату, визначення джерел покриття можливих втрат доходів або додаткових видатків державного бюджету.
2.15. Здійснення нормативно-правового забезпечення у відповідних сферах компетенції директорату.
2.16. Аналіз нормативно-правових актів у сфері компетенції директорату з метою виявлення прогалин та неузгодженостей, узагальнення практики застосування законодавства, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення та підготовка відповідних проєктів законодавчих актів, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, актів Мінекономіки.
2.17. Забезпечення узгодженості проєктів документів державної політики та актів законодавства, які розробляє директорат, з цілями та пріоритетами, визначеними Програмою діяльності Кабінету Міністрів України, планами пріоритетних дій Уряду, іншими документами державної політики, зобов'язаннями України в рамках Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (984_011)
(далі - Угода про асоціацію), іншими міжнародними зобов'язаннями України.
2.18. Здійснення заходів щодо адаптації законодавства України до права Європейського Союзу відповідно до зобов'язань України в рамках Угоди про асоціацію (984_011)
, вивчення європейського досвіду та здійснення моніторингу змін у праві ЄС у відповідних сферах компетенції директорату.
2.19. Висловлення в межах компетенції позиції щодо проєктів документів державної політики та актів законодавства, що готуються іншими структурними підрозділами апарату Мінекономіки або іншими державними органами та подаються на розгляд Кабінету Міністрів України, а також законопроєктів, що подаються на розгляд Верховної Ради України іншими суб'єктами права законодавчої ініціативи. Підготовка зауважень і пропозицій до прийнятих Верховною Радою України законів, що надійшли на підпис Президенту України.
2.20. Участь у формуванні стратегічних та щорічних програм залучення міжнародної технічної допомоги, координації залучення, надання та використання міжнародної фінансової допомоги у відповідних сферах компетенції директорату.
2.21. Участь у розробленні проєктів (програм) щодо залучення міжнародної технічної допомоги, моніторингу під час реалізації таких проєктів (програм).
2.22. Обмін досвідом щодо формування політики у відповідних сферах компетенції директорату з експертами інших країн, участь у засіданнях профільних міжнародних організацій, членом яких є Україна, у визначеному законодавством порядку.
2.23. Участь за дорученням Міністра у здійсненні контролю та аудиту центрального органу виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра, який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб (далі - Державна служба України з питань праці).
2.24. Виконання інших функцій відповідно до покладених на директорат завдань.
3. Права директорату
Директорат для виконання покладених на нього завдань має право в установленому порядку:
3.1. У межах своїх повноважень представляти Мінекономіки за дорученням його керівництва в органах державної влади та місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, галузевих об'єднаннях, профспілках та організаціях роботодавців, підприємствах, установах, організаціях незалежно від форми власності та підпорядкування, в органах державної влади іноземних держав, на іноземних підприємствах та в їх об'єднаннях, у профільних іноземних установах та міжнародних організаціях, у іноземних дипломатичних представництвах та представництвах міжнародних організацій в Україні.
3.2. Отримувати в установленому порядку від структурних підрозділів апарату Мінекономіки, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та підпорядкування, їх посадових осіб, громадян та їх об'єднань, органів державної влади іноземних держав, іноземних підприємств, установ, організацій та їх об'єднань, профільних міжнародних організацій, іноземних дипломатичних представництв, представництв міжнародних організацій, проєктів міжнародної технічної допомоги в Україні інформацію, документи і довідкові матеріали, статистичні дані, довідки, розрахунки та інші відомості (у тому числі на електронних носіях), необхідні для виконання покладених на нього завдань і функцій.
3.3. Залучати в установленому порядку спеціалістів інших структурних підрозділів апарату Мінекономіки, центральних та місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності та підпорядкування (за погодженням з їх керівниками), науковців, фахівців, експертів проєктів міжнародної технічної допомоги, представників інститутів громадянського суспільства (за згодою) для підготовки проєктів відповідних актів або документів, що належать до відповідних сфер компетенції директорату.
3.4. Організовувати та проводити в установленому порядку наради, семінари, конференції, круглі столи та інші публічні заходи, а також утворювати робочі групи з питань, що належать до відповідних сфер компетенції директорату.
3.5. За погодженням керівництва Мінекономіки брати участь у нарадах, конференціях, семінарах, круглих столах, форумах, обговореннях, навчальних закордонних поїздках, а також у діяльності робочих груп, утворених іншими органами державної влади, з питань, що відносяться до відповідних сфер компетенції директорату.
3.6. За погодженням керівництва Мінекономіки брати участь у діяльності профільних міжнародних організацій, членом яких є Україна.
3.7. Здійснювати інші повноваження відповідно до законодавства.
4. Керівництво директорату
4.1. Директорат очолює генеральний директор, якого призначає в установленому порядку на посаду та звільняє з посади державний секретар Мінекономіки.
4.2. На посаду генерального директора призначається особа, яка має вищу освіту за освітнім ступенем не нижче магістра, досвід роботи на посадах державної служби категорій "Б" або "В" або досвід служби в органах місцевого самоврядування, або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше двох років та вільно володіє державною мовою.
4.3. Генеральний директор директорату:
1) здійснює керівництво і несе персональну відповідальність за виконання функцій, передбачених цим Положенням;
2) організовує, забезпечує та контролює виконання в установлені строки доручень керівництва Мінекономіки, несе персональну відповідальність за стан виконавської дисципліни в директораті;
3) організовує та координує підготовку проєктів рішень і документів з питань, що належать до відповідних сфер компетенції директорату;
4) погоджує проєкти рішень та документи з питань, що належать до відповідних сфер компетенції директорату, що подаються на підпис керівництву Мінекономіки;
5) з питань, що належать до відповідних сфер компетенції директорату, підписує доповідні та службові записки, інформаційно-аналітичні матеріали та інші документи, що використовуються в управлінській діяльності, для подання керівництву Мінекономіки або надання іншим самостійним структурним підрозділам апарату Мінекономіки;
6) організовує міжвідомчу взаємодію та забезпечує взаємодію директорату з іншими самостійними структурними підрозділами апарату Мінекономіки та структурними підрозділами Секретаріату Кабінету Міністрів України з питань, що потребують спільного вирішення;
7) організовує та забезпечує взаємодію Мінекономіки з Державною службою України з питань праці;
8) за дорученням керівництва Мінекономіки забезпечує супровід у комітетах Верховної Ради України законопроєктів з питань, що належать до відповідних сфер компетенції директорату;
9) забезпечує в межах компетенції виконання вимог щодо збереження державної таємниці відповідно до Закону України "Про державну таємницю" (
3855-12)
, уживає заходів щодо збереження службової інформації в директораті;
9-1) працює з відомостями про штат, штатну чисельність, фактичну укомплектованість за штатом за сукупністю всіх показників у цілому щодо: ГУР; ДПС, розвідувального органу Адміністрації ДПС; СБ; СЗР; УДО; ДССЗЗІ та відомостями про штат, функціональні обов'язки за сукупністю показників у цілому щодо: СБ; СЗР; за посадами кадрового складу; ДПС, розвідувального органу Адміністрації ДПС; ГУР; УДО;
10) відповідає за стан пожежної безпеки у приміщеннях директорату та здійснює контроль за виконанням правил пожежної безпеки;
11) контролює додержання державними службовцями і працівниками директорату правил внутрішнього службового розпорядку;
12) представляє Мінекономіки в інших органах виконавчої влади, на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форм власності та підпорядкування з питань, що належать до відповідних сфер компетенції директорату;
13) у своєму безпосередньому підпорядкуванні має керівника експертної групи з питань трудових відносин, керівника експертної групи з питань оплати праці в бюджетній сфері та грошового забезпечення, керівника експертної групи з питань договірного регулювання оплати праці та доходів від зайнятості, керівника експертної групи з питань охорони, безпеки та гігієни праці, начальника головного управління заробітної плати та умов праці;
14) погоджує положення про структурні підрозділи, утворені у складі директорату;
15) забезпечує разом із керівниками структурних підрозділів, утворених у складі директорату, і департаментом кадрового забезпечення роботу в директораті з добору, розстановки кадрів та професійного розвитку;
16) здійснює функціональний розподіл навантаження між експертними групами (працівниками), головним управлінням, установлює критерії, які визначають результативність їх роботи;
17) погоджує заяви про переведення, стажування, звільнення державних службовців і працівників директорату, а також заяви про надання їм відпусток та пропозиції щодо їх відряджень;
18) погоджує подання, підготовлене департаментом кадрового забезпечення, про присвоєння чергового рангу державним службовцям, які знаходяться в його безпосередньому підпорядкуванні;
19) здійснює в установленому порядку оцінювання результатів службової діяльності державних службовців директорату.
4.4. Генеральний директор у межах законодавства несе відповідальність за:
1) неякісне та/або несвоєчасне виконання посадових обов'язків, завдань, доручень керівництва Мінекономіки, плану роботи директорату, бездіяльність, невжиття можливих заходів щодо запобігання недолікам і порушенням у роботі;
2) порушення Присяги державного службовця, обмежень, пов'язаних з прийняттям на державну службу та її проходженням, недотримання правил внутрішнього службового розпорядку, службової дисципліни та правил етичної поведінки державного службовця, вимог охорони праці, виробничої санітарії, гігієни праці та протипожежної безпеки, передбачених відповідними правилами та інструкціями;
3) недотримання вимог законодавства України з питань, що стосуються державної служби, та з питань запобігання корупції, інших актів законодавства України з питань, що стосуються його діяльності.
4.5. Виконання обов'язків тимчасово відсутнього генерального директора директорату забезпечується керівником структурного підрозділу директорату, визначеним наказом державного секретаря Мінекономіки.
( Текст взято з сайту Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України http://www.me.gov.ua )