ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 7185/7/25-0017 від 26.04.2002
Про вжиття заходів, спрямованих на
поліпшення роботи з розгляду скарг
3 метою забезпечення захисту прав і законних інтересів
платників податків та дотримання вимог актів законодавства і
наказів ДПА України щодо здійснення податкового контролю,
оформлення та реалізації матеріалів перевірок і розгляду скарг
платників податків зобов'язую:
1. Розглянути доповідну записку Головного управління апеляцій
на виробничих нарадах за участю керівників і працівників
підрозділів апеляцій, податкового аудиту та валютного контролю,
податкової міліції, примусового стягнення податкової
заборгованості, правового забезпечення, внутрівідомчого контролю і
справляння податків з детальним аналізом стану роботи з розгляду
первинних та повторних скарг платників податків за I квартал
2002 р. і вжити заходів по усуненню наявних недоліків і порушень
та забезпечити виконання вимог законодавства України і наказів ДПА
України від 26.11.2001 р. N 470 "Про стан роботи податкових
органів Донецької і Закарпатської областей з розгляду скарг
платників податків" та від 03.04.2002 р. N 144 "Про затвердження
Положення про Головне управління апеляцій та питання розгляду
скарг платників податків" і до 29.05.2002 р. головам ДПА (ДПІ)
надати інформацію до Головного управління апеляцій про притягнення
до відповідальності працівників, винних у неякісному проведенні
перевірок, прийнятті неправомірних рішень та несвоєчасному
розгляді скарг платників податків.
2. Першому заступнику Голови ДПА України, заступникам Голови
ДПА України, начальникам головних управлінь податкового аудиту і
валютного контролю, податкової міліції, примусового стягнення
податкової заборгованості, оподаткування фізичних осіб,
департаментів з питань адміністрування, акцизного збору і контролю
за виробництвом та обігом підакцизних товарів та боротьби з
відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, головам ДПА в АР
Крим, областях, м.Києві та Севастополі у місячний термін розробити
та затвердити конкретні заходи, спрямовані на поліпшення
організації та здійснення поточного і наступного податкового
контролю, оформлення і узгодження матеріалів перевірок та
прийняття рішень відповідно до вимог законодавства України.
3. Попередити керівників регіональних ДПА і ДПІ, що вони
будуть притягнуті до відповідальності у разі збільшення кількості
обгрунтованих скарг платників податків.
4. Начальникам головних управлінь (управлінь) і департаментів
забезпечити надання податкових роз'яснень у разі, коли нормою
закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі
закону або нормами різних законів чи різних нормативно-правових
актів припускається неоднозначне (множинне) трактування прав та
обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок
чого може бути прийняте рішення як на користь платника податків,
так і на користь контролюючого органу, також надавати працівникам
податкових органів правила користування податковими роз'ясненнями.
У місячний термін підготувати податкові роз'яснення з питань щодо
строків сплати податку на прибуток і ПДВ, оподаткування поворотної
фінансової допомоги реактивної електроенергії, експорту продукції
та послуг використання податкових пільг при інвестуванні
будівництва житла для військовослужбовців та членів їх сім'ї
застосування штрафних (фінансових) санкцій, у тому числі щодо
здійснення операцій у зовнішньоекономічній діяльності та
розрахунків в іноземній валюті.
Голова М.Азаров
"Бізнес-Бухгалтерія. Право. Податки. Консультації",
N 23/1-2, 10.06.2002 р.