Як бути з відшкодуванням фактичних витрат на виплату та
доставку пільгової пенсії, призначеної працівникові нашого
підприємства, якщо через сезонний характер виробництва воно нині
не працює і не має доходів?
Цибулівське КРП,
с. Миколаївка Кіровоградської обл.
Згідно з абзацом 4 п.1 ст.2 Закону України "Про збір на
обов'язкове державне пенсійне страхування" ( 400/97-ВР ) для
платників збору, визначених п.1 і 2 ст.1 цього Закону, об'єктом
оподаткування є також фактичні витрати на виплату та доставку
пенсій, призначених відповідно до п."б"-"з" ст.13 Закону України
"Про пенсійне забезпечення" ( 1788-12 ), до досягнення
працівниками пенсійного віку, передбаченого ст.12 Закону України
"Про пенсійне забезпечення", за ставкою 100% об'єкта
оподаткування.
Відповідно до Інструкції про порядок обчислення і сплати
підприємствами, установами, організаціями та громадянами збору на
обов'язкове державне пенсійне страхування, інших платежів, а також
обліку їх надходження до Пенсійного фонду України, затвердженої
постановою Правління Пенсійного фонду України від 19.10.2001 р.
N 16-6 ( z0998-01 ) (зареєстровано в Мінюсті України 29.11.2001 р.
за N 998/6189), плату Пенсійному фонду на покриття фактичних
витрат на виплату пенсій за віком на пільгових умовах вносять
підприємства незалежно від форм власності та господарювання.
Несвоєчасно перераховані суми витрат на виплату і доставку пенсій
вважаються боргом (недоїмкою). У разі ліквідації або зміни
власника підприємства цю плату Фонду вносять його правонаступники.
Отже, підприємство зобов'язане відшкодовувати фактичні витрати на
виплату і доставку пільгових пенсій.
Роз'яснюють фахівці Пенсійного фонду України Л.ЩИПКА,
Л.ГРИЦАЙ, В.ДОЦЕНКО, Л.ПОЛЬОВИК, Н.РУДЕНОК