ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
29.10.2003 N 8973/6/15-3416
Український бухгалтерський
тижневик "Дебет-Кредит"
Про рекламну інформацію на візитних картках
Державна податкова адміністрація України у відповідь на лист
Українського бухгалтерського тижневика "Дебет-Кредит" від
30.09.2003 р. N 1065 щодо рекламної інформації, зазначеної на
візитних картках працівників фірми, якщо вона містить логотип
фірми, реквізити та робочі телефони, у межах компетенції
повідомляє таке.
Основним документом, що регулює організацію та проведення
рекламних заходів, а також здійснення рекламної діяльності, є
Закон України від 03.07.96 р. N 270/96-ВР ( 270/96-ВР ) "Про
рекламу" (із змінами та доповненнями, у редакції Закону України
від 11.07.2003 р. N 1121-IV ( 1121-15 ). Цей Закон визначає засади
рекламної діяльності в Україні, регулює відносини, що виникають у
процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами.
Згідно з цим Законом ( 270/96-ВР ), реклама - це інформація
про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який
спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність
споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.
Відповідно до цього Закону, особа - це фізична особа, у тому числі
суб'єкт підприємницької діяльності, юридична особа будь-якої форми
власності, представництво нерезидента в Україні, а товар -
будь-який предмет господарського обігу, в тому числі продукція,
роботи, послуги, цінні папери, об'єкти права інтелектуальної
власності.
Статтею 2 зазначеного Закону ( 270/96-ВР ) визначено, що дія
цього Закону не поширюється на оголошення фізичних осіб, не
пов'язані з підприємницькою діяльністю.
Враховуючи зазначене, Державна податкова адміністрація
України вважає, що візитні картки працівників фірми, на яких
розміщено логотип фірми, реквізити та робочі телефони є
інформацією про особу, що розповсюджена в будь-якій формі і
підтримує обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо такої
особи. Така інформація, на нашу думку, є рекламою.
Разом з тим, контроль за дотриманням законодавства України
про рекламу здійснюють у межах своїх повноважень:
спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у
сфері захисту прав споживачів - щодо захисту прав споживачів;
Антимонопольний комітет України - щодо дотримання
законодавства про захист економічної конкуренції;
Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення
- щодо телерадіоорганізацій усіх форм власності.
Заступник голови С.Лекар