УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
МІНІСТЕРСТВО УКРАЇНИ У СПРАВАХ СІМ'Ї ТА МОЛОДІ
Н А К А З
N 13/5 від 14.10.97
м.Київ
vd971014 vn13/5
( Наказ скасовано на підставі Наказу Міністерства
України у справах сім'ї, молоді та спорту
N 797 ( v0797643-06 ) від 15.03.2006 )
Про затвердження Типового положення про Телефон Довіри
У зв'язку із затвердженням Типового положення про обласний
центр соціальних служб для молоді та покладанням на нього нових
завдань і функцій Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Типове положення про Телефон Довіри, що
додається.
2. Фінансово-економічному управлінню (М.В.Сухенко)
передбачити в проекті бюджету Міністерства на 1998 рік виділення
коштів за розділом 206 параграф 2 на фінансування роботи Телефонів
Довіри.
3. Українському державному центру соціальних служб для молоді
(Р.Г.Драпушко) передбачити проведення тематичного семінару з
питань організації роботи Телефонів Довіри.
4. Контроль за виконанням даного наказу покласти на
заступника Міністра М.Ф.Головатого.
Міністр В.І.Довженко
Додаток
до наказу Мінсім'ямолоді від
14 жовтня 1997 р. N 13/5
Типове Положення про Телефон Довіри при центрах
соціальних служб для молоді
I. Загальні положення
Телефон Довіри - це інформаційно-довідкова,
соціально-психологічна, консультативна служба, яка створюється при
центрах соціальних служб для молоді.
Головною метою Телефону Довіри є надання безкоштовної
психолого-педагогічної, медичної, правової та інформаційної
допомоги всім, хто її потребує і звертається до Телефону Довіри.
До роботи у службі Телефону Довіри залучаються кваліфіковані
спеціалісти (психологи, педагоги, соціальні працівники, юристи,
лікарі та інші фахівці), які пройшли відповідний курс підготовки
та добре зарекомендували себе протягом 6 місяців випробувального
строку, а також волонтери, котрі пройшли відповідну підготовку та
стажування під керівництвом головних консультантів Телефону
Довіри.
Телефон Довіри працює цілодобово. Номери Телефону Довіри
мають бути занесені до офіційних довідників і представлені у
засобах масової інформації.
II. Основними завданнями Телефону Довіри є:
1. Надання невідкладної спеціалізованої
соціально-психологічної допомоги всім, хто звертається, незалежно
від їх статі, віку, віросповідання, національної приналежності,
соціального статусу й місця проживання.
2. Інформаційне консультування абонентів або, при потребі,
подальша їх переадресація іншим фахівцям, компетентним у даній
проблемі.
3. Організація системи підготовки консультантів Телефону
Довіри з числа працівників центрів соціальних служб для молоді і
волонтерів.
III. Основними функціями Телефону Довіри є:
1. Надання допомоги абонентам, які перебувають у кризовому
стані, насамперед, абонентам з суїцидальними намірами, а також з
проблем здоров'я, зловживання наркогенними речовинами, сексуальних
проблем, проблем міжособистісних стосунків, адаптації, зайнятості,
дозвілля, фінансів та інших проблем.
2. Телефонне консультування дітей, підлітків, молоді, батьків
і вихователів з психолого-педагогічних проблем соціалізації та
розвитку молодої людини.
3. Співпраця з відповідними медичними, психологічними,
юридичними та педагогічними закладами.
4. Розробка проектів програм, методичних рекомендацій
стосовно підготовки консультантів Телефону Довіри.
5. Проведення психолого-педагогічних досліджень, підготовка
статистичних, інформаційно-аналітичних матеріалів.
6. Організація та проведення семінарів початкової підготовки
консультантів Телефону Довіри та підвищення їх кваліфікації.
IV. Юридичні аспекти діяльності Телефону Довіри
Телефон Довіри у своїй діяльності керується Конституцією
України ( 254к/96-ВР ), законами України, постановами та іншими
актами Верховної Ради України, указами та розпорядженнями
Президента України, декретами, постановами і розпорядженнями
Кабінету Міністрів України, наказами Мінсім'ямолоді, УДЦССМ про
діяльність центрів соціальних служб для молоді, а також даним
Положенням. Виходячи з вимог щодо захисту прав людини, діяльність
Телефону Довіри будується на засадах конфіденційності та
анонімності. Записи інформації стосовно звернень на ТД є виключно
службовими і зберігаються постійно у службі ТД. Методи і
результати діяльності ТД можуть (тільки за письмовою згодою
керівника ТД) частково використовуватись консультантами ТД для
проведення фахових тренінгів.
Для рекламно-пропагандистської діяльності роботи ТД можуть
використовуватися тільки дані статистичного аналізу.
V. Штат ТД
Штат ТД, котрий створюється у структурі центрів ССМ,
формується як із штатних працівників центру, так і з тих, хто
працює на контрактній основі. Працівники, які працюють на
контрактній основі, за статусом та умовами оплати прирівнюються до
психологів, які працюють консультантами телефонів довіри в системі
охорони здоров'я.
Кількість штатних одиниць встановлюється, виходячи із
загальної чисельності населення регіону: до 500 тис. населення -
1 лінія, від 500 тис. до 1 млн. - 2 лінії, більше 1 млн. -
3 лінії.
Керівник обласного Телефону Довіри призначається директором
обласного центру ССМ за погодженням Експертної ради Українського
державного центру соціальних служб для молоді. Керівник
міського/районного Телефону Довіри призначається директором
відповідного центру за погодженням з директором обласного центру
соціальних служб для молоді.
Роботу ТД забезпечує консультант, функціональні права і
обов'язки якого визначаються посадовою інструкцією консультанта
ТД.
VI. Джерела фінансування ТД
Можливі джерела фінансування служби ТД:
- державний бюджет;
- обласний та місцевий бюджет;
- спонсорські кошти та благодійні внески;
- інші джерела, що не суперечать чинному законодавству.
VII. Матеріально-технічне забезпечення ТД
Приміщення ТД повинно відповідати санітарно-гігієнічним і
протипожежним вимогам. З урахуванням специфіки роботи воно повинно
мати відповідну захищеність від стороннього шуму. Крім робочої
лінії, ТД має бути забезпечений службовим телефоном.