УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
              МІНІСТЕРСТВО УКРАЇНИ У СПРАВАХ СІМ'Ї ТА МОЛОДІ

                            Н А К А З

 N 13/5 від 14.10.97
     м.Київ

 vd971014 vn13/5

        ( Наказ скасовано на підставі Наказу Міністерства
                України у справах сім'ї, молоді та спорту
          N 797 ( v0797643-06 ) від 15.03.2006 )

      Про затвердження Типового положення про Телефон Довіри



     У зв'язку  із  затвердженням  Типового положення про обласний
центр соціальних служб для молоді та покладанням  на  нього  нових
завдань і функцій Н А К А З У Ю:

     1. Затвердити   Типове   положення  про  Телефон  Довіри,  що
додається.
     2. Фінансово-економічному       управлінню      (М.В.Сухенко)
передбачити в проекті бюджету Міністерства на 1998  рік  виділення
коштів за розділом 206 параграф 2 на фінансування роботи Телефонів
Довіри.
     3. Українському державному центру соціальних служб для молоді
(Р.Г.Драпушко)  передбачити  проведення  тематичного  семінару   з
питань організації роботи Телефонів Довіри.
     4. Контроль  за  виконанням   даного   наказу   покласти   на
заступника Міністра М.Ф.Головатого.

 Міністр                                              В.І.Довженко

                                                 Додаток
                                      до наказу Мінсім'ямолоді від
                                      14 жовтня 1997 р. N 13/5

         Типове Положення про Телефон Довіри при центрах
                   соціальних служб для молоді

                      I. Загальні положення

     Телефон Довіри       -       це       інформаційно-довідкова,
соціально-психологічна, консультативна служба, яка створюється при
центрах соціальних служб для молоді.
     Головною метою   Телефону   Довіри   є  надання  безкоштовної
психолого-педагогічної,  медичної,   правової   та   інформаційної
допомоги всім, хто її потребує і звертається до Телефону Довіри.
     До роботи у службі Телефону Довіри залучаються  кваліфіковані
спеціалісти (психологи,  педагоги,  соціальні працівники,  юристи,
лікарі та інші фахівці),  які пройшли відповідний курс  підготовки
та  добре  зарекомендували себе протягом 6 місяців випробувального
строку,  а також волонтери, котрі пройшли відповідну підготовку та
стажування   під   керівництвом  головних  консультантів  Телефону
Довіри.
     Телефон Довіри  працює  цілодобово.  Номери  Телефону  Довіри
мають бути занесені  до  офіційних  довідників  і  представлені  у
засобах масової інформації.

           II. Основними завданнями Телефону Довіри є:

     1. Надання            невідкладної            спеціалізованої
соціально-психологічної допомоги всім,  хто звертається, незалежно
від їх статі,  віку,  віросповідання,  національної приналежності,
соціального статусу й місця проживання.
     2. Інформаційне  консультування  абонентів або,  при потребі,
подальша їх переадресація іншим  фахівцям,  компетентним  у  даній
проблемі.
     3. Організація  системи  підготовки  консультантів   Телефону
Довіри  з  числа працівників центрів соціальних служб для молоді і
волонтерів.

           III. Основними функціями Телефону Довіри є:

     1. Надання допомоги абонентам,  які перебувають  у  кризовому
стані,  насамперед,  абонентам з суїцидальними намірами, а також з
проблем здоров'я, зловживання наркогенними речовинами, сексуальних
проблем, проблем міжособистісних стосунків, адаптації, зайнятості,
дозвілля, фінансів та інших проблем.
     2. Телефонне консультування дітей, підлітків, молоді, батьків
і вихователів з  психолого-педагогічних  проблем  соціалізації  та
розвитку молодої людини.
     3. Співпраця  з   відповідними   медичними,   психологічними,
юридичними та педагогічними закладами.
     4. Розробка   проектів   програм,   методичних   рекомендацій
стосовно підготовки консультантів Телефону Довіри.
     5. Проведення психолого-педагогічних  досліджень,  підготовка
статистичних, інформаційно-аналітичних матеріалів.
     6. Організація та проведення семінарів початкової  підготовки
консультантів Телефону Довіри та підвищення їх кваліфікації.

         IV. Юридичні аспекти діяльності Телефону Довіри

     Телефон Довіри  у  своїй  діяльності  керується  Конституцією
України ( 254к/96-ВР ),  законами України,  постановами та  іншими
актами   Верховної   Ради   України,  указами  та  розпорядженнями
Президента  України,  декретами,  постановами  і   розпорядженнями
Кабінету  Міністрів України,  наказами Мінсім'ямолоді,  УДЦССМ про
діяльність центрів соціальних служб  для  молоді,  а  також  даним
Положенням.  Виходячи з вимог щодо захисту прав людини, діяльність
Телефону  Довіри  будується   на   засадах   конфіденційності   та
анонімності.  Записи інформації стосовно звернень на ТД є виключно
службовими  і  зберігаються  постійно  у  службі  ТД.   Методи   і
результати  діяльності  ТД  можуть  (тільки  за  письмовою  згодою
керівника ТД) частково  використовуватись  консультантами  ТД  для
проведення фахових тренінгів.
     Для рекламно-пропагандистської діяльності  роботи  ТД  можуть
використовуватися тільки дані статистичного аналізу.

                            V. Штат ТД

     Штат ТД,   котрий   створюється   у  структурі  центрів  ССМ,
формується як із штатних працівників центру,  так  і  з  тих,  хто
працює   на   контрактній  основі.  Працівники,  які  працюють  на
контрактній основі, за статусом та умовами оплати прирівнюються до
психологів, які працюють консультантами телефонів довіри в системі
охорони здоров'я.
     Кількість штатних   одиниць   встановлюється,   виходячи   із
загальної  чисельності  населення регіону: до 500 тис. населення -
1  лінія,   від  500 тис.  до 1 млн.  - 2 лінії,  більше 1 млн.  -
3 лінії.
     Керівник обласного  Телефону  Довіри призначається директором
обласного центру ССМ за погодженням Експертної  ради  Українського
державного   центру   соціальних   служб   для   молоді.  Керівник
міського/районного  Телефону   Довіри   призначається   директором
відповідного  центру  за погодженням з директором обласного центру
соціальних служб для молоді.
     Роботу ТД   забезпечує  консультант,  функціональні  права  і
обов'язки якого визначаються  посадовою  інструкцією  консультанта
ТД.

                   VI. Джерела фінансування ТД

     Можливі джерела фінансування служби ТД:
     - державний бюджет;
     - обласний та місцевий бюджет;
     - спонсорські кошти та благодійні внески;
     - інші джерела, що не суперечать чинному законодавству.

            VII. Матеріально-технічне забезпечення ТД

     Приміщення ТД  повинно  відповідати  санітарно-гігієнічним  і
протипожежним вимогам. З урахуванням специфіки роботи воно повинно
мати  відповідну  захищеність  від стороннього шуму.  Крім робочої
лінії, ТД має бути забезпечений службовим телефоном.