ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ У СПРАВАХ ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ
Л И С Т
N 12-10-100 від 27.01.2000
м.Київ
vd20000127 vn12-10-100
Відповідно до статті 5 Закону України "Про захист прав
споживачів" ( 1023-12 ) Державний комітет України у справах
захисту прав споживачів, його органи в Автономній Республіці Крим,
областях, містах Києві та Севастополі здійснюють державний
контроль за дотриманням законодавства України про захист прав
споживачів і мають право:
перевіряти у господарюючих суб'єктів сфери торгівлі,
громадського харчування і послуг якість товарів, дотримання
обов'язкових вимог щодо безпеки товарів, а також дотримання правил
торгівлі;
одержувати від господарюючих суб'єктів, що перевіряються,
безплатно необхідні нормативні документи та інші відомості, які
характеризують якість товарів.
Господарюючі суб'єкти - підприємства, установи, організації
або громадяни-підприємці, які реалізують товари за договором
купівлі-продажу, зобов'язані дотримуватись вимог Закону України
"Про захист прав споживачів", постанови Кабінету Міністрів України
від 08.02.95 N 108 ( 108-95-п ) "Про Порядок заняття торговельною
діяльністю і правила торговельного обслуговування населення",
інших нормативних актів і документів, що регламентують торговельну
діяльність. Зокрема у разі здійснення роздрібної торгівлі меблями
на ринку, - Правилами продажу непродовольчих товарів,
затвердженими наказом Міністерства зовнішніх економічних зв'язків
і торгівлі України від 27.05.96 N 294 ( z0298-96 ), Правилами
торгівлі на ринках, затвердженими наказом Міністерства зовнішніх
економічних зв'язків і торгівлі України від 12.03.96 N 157
( z0138-96 ), Інструкцією про порядок позначення роздрібних цін на
товари народного споживання в підприємствах роздрібної торгівлі та
громадською харчування, затвердженою наказом Міністерства
зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України від 04.01.97 N 2
( z0004-97 ) та іншими. Зазначені нормативні документи визначають
основні вимоги у дотриманні прав споживачів щодо належної якості
товарів, рівня торговельного обслуговування, одержання необхідної,
доступної та вірогідної інформації про ціни на товари тощо.
У разі порушення законодавства про захист прав споживачів
господарюючі суб'єкти сфери торгівлі несуть визначену статтею 23
Закону України "Про захист прав споживачів" відповідальність у
вигляді фінансових стягнень, у тому числі за реалізацію товару, що
не відповідає вимогам нормативних документів, - у розмірі
п'ятдесяти відсотків вартості одержаної для реалізації партії
товару. Крім того, винні особи за порушення встановлених правил
торгівлі притягаються до адміністративної відповідальності.
Скарги на рішення державних органів у справах захисту прав
споживачів, їх службових осіб, а також на дії таких осіб
розглядаються Державним комітетом України у справах захисту прав
споживачів. Крім того, постанови у справі про адміністративне
правопорушення можуть бути оскаржені до судів загальної
юрисдикції, а рішення про накладення стягнень, передбачених
статтею 23 Закону України "Про захист прав споживачів", - до
арбітражних.
Перший заступник
Голови Комітету Л.Буряк
Надруковано: "Урядовий кур'єр", N 31, 18 лютого 2000 р.