ПРЕЗИДЕНТ УКРАЇНИ
КОНСТИТУЦІЙНЕ ПОДАННЯ
З мотивів невідповідності Конституції України (
254к/96-ВР)
Указом Президента України від 15 грудня 2008 року N 1160 (
1160/2008)
"Про зупинення дії розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 року N 1366-р" згідно з пунктом 15 частини першої статті 106 Конституції України (
254к/96-ВР)
зупинено дію розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 року N 1366-р (
1366-2008-р)
"Про розміщення Одеських апеляційного та окружного адміністративних судів".
У зв'язку з цим та відповідно до пункту 15 частини першої статті 106, статті 150 Конституції України (
254к/96-ВР)
, статей 13, 40 Закону України "Про Конституційний Суд України" (
422/96-ВР)
звертаюсь до Конституційного Суду України для вирішення питання про конституційність зазначеного розпорядження (
1366-2008-р)
Кабінету Міністрів України, що на цей час не опубліковано.
Названим розпорядженням (
1366-2008-р)
Кабінет Міністрів України погодився з пропозицією Державної судової адміністрації України щодо розміщення Одеських апеляційного та окружного адміністративних судів у будівлях навчальних корпусів N 1 і 27 та приміщеннях корпусу N 3 колишнього Одеського інституту Сухопутних військ (військове містечко N 217) по Фонтанській дорозі, 14, у місті Одесі. Це рішення було прийнято без участі Міністерства оборони України.
Розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 року N 1366-р (
1366-2008-р)
не відповідає Конституції України (
254к/96-ВР)
, виходячи з такого.
Як зауважив Конституційний Суд України у своєму Рішенні від 28 січня 2003 року N 2-рп/2003 (
v002p710-03)
у справі про повноваження Президента України реорганізовувати центральні органи виконавчої влади, Конституція України (
254к/96-ВР)
визначає засади та механізм здійснення державної влади; органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією (
254к/96-ВР)
та законами України (частина друга статті 19 Конституції України (
254к/96-ВР)
) ; нормативно-правові акти повинні прийматися на основі Конституції України (
254к/96-ВР)
і відповідати їй (частина друга статті 8 Конституції України (
254к/96-ВР)
) .Конституція України (
254к/96-ВР)
наділяє Кабінет Міністрів України повноваженням здійснювати управління об'єктами державної власності відповідно до закону (пункт 5 статті 116 (
254к/96-ВР)
) .
Законами, що визначають правові основи управління об'єктами державної власності, військовим майном, є Закони України "Про управління об'єктами державної власності" (
185-16)
, "Про правовий режим майна у Збройних Силах України" (
1075-14)
, "Про оборону України" (
1932-12)
, відповідно до яких управління військовим майном здійснюється центральним органом виконавчої влади - Міністерством оборони України.
Виходячи з принципів верховенства права, найвищої юридичної сили Конституції України (
254к/96-ВР)
, Конституційний Суд України виклав правову позицію, за якою "Україна є правовою державою (стаття 1 Конституції України (
254к/96-ВР)
) , а в правовій державі існує сувора ієрархія нормативних актів, відповідно до якої постанови та інші рішення органів виконавчої влади мають підзаконний характер і не повинні викривляти сутність і зміст законів" (Рішення Конституційного Суду України від 19 червня 2001 року N 9-рп/2001 (
v009p710-01)
у справі щодо стажу наукової роботи).
За таких обставин, вирішивши розпорядженням N 1366-р (
1366-2008-р)
питання управління військовим майном без участі Міністерства оборони України, Кабінет Міністрів України діяв у спосіб, що не передбачений ні Основним Законом (
254к/96-ВР)
держави, ні чинними Законами України "Про управління об'єктами державної власності" (
185-16)
, "Про правовий режим майна у Збройних Силах України" (
1075-14)
, "Про оборону України" (
1932-12)
, і порушив вимоги пункту 5 статті 116 Конституції України (
254к/96-ВР)
, а також частини другої статті 19, частини третьої статті 113 Конституції України (
254к/96-ВР)
, які зобов'язують Кабінет Міністрів України керуватися у своїй діяльності, зокрема, Конституцією (
254к/96-ВР)
та законами України і за частиною третьою статті 8 Основного Закону (
254к/96-ВР)
держави є нормами прямої дії.
Ураховуючи викладене, прошу Конституційний Суд України розглянути питання щодо конституційності розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 року N 1366-р (
1366-2008-р)
"Про розміщення Одеських апеляційного та окружного адміністративних судів".
Брати участь у конституційному провадженні за цим поданням уповноважено заступника Глави Секретаріату Президента України - Представника Президента України у Конституційному Суді України М.Ставнійчук.
Президент України
|
В.ЮЩЕНКО
|
м. Київ, 15 грудня 2008 року
|
(Джерело - Офіційне Інтернет-представництво Президента України)