Державною регуляторною службою України відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянуто проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Порядку ведення реєстру потужностей (об'єктів) з оброблення, переробки та місць видалення побічних продуктів тваринного походження" (далі - проект наказу), а також документи, що додаються до проекту наказу, подані листом Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів від 04.12.2017 N 603-112-11/15508.
За результатами проведеного аналізу проекту наказу та відповідного аналізу регуляторного впливу (далі - АРВ) на відповідність вимогам статей 4, 5, 8 і 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі - Закон про регуляторну політику) встановлено:
проектом наказу пропонується затвердити Порядок ведення реєстру потужностей (об'єктів) з оброблення, переробки та місць видалення побічних продуктів тваринного походження (далі - проект Порядку).
Згідно преамбули проекту наказу його розроблено відповідно до пункту 4 частини першої статі 6 Закону України "Про побічні продукти тваринного походження, не призначені для споживання людиною" (далі - Закон N 287-VIII).
Однак, проект наказу не може бути погоджений Службою у представленій редакції з огляду на нижчезазначене.
Так, по тексту редакції проекту Порядку вживаються два терміни: "центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у галузі ветеринарної медицини" та "територіальний орган компетентного органу".
Водночас, частиною першою статті 4 Закону N 287-VIII визначено, зокрема, що державне управління у сфері поводження з побічними продуктами тваринного походження здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у галузі ветеринарної медицини (компетентний орган), місцеві державні адміністрації.
З метою забезпечення точності та уніфікованості необхідно привести термінологію по всій редакції проекту Порядку у відповідність до вимог Закону N 287-VIII.
Пунктом 4 проекту Порядку передбачається, що інформація вноситься до Реєстру на підставі повідомлень про потужності (об'єкти), отриманих територіальними органами компетентного органу під операторів ринку.
У пункті 6 проекту Порядку зазначається, що оператор ринку зобов'язаний подати (надіслати) центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у галузі ветеринарної медицини повідомлення про потужність (об'єкта).
Із змісту зазначених пунктів проекту Порядку, є не зрозумілим, до якого органу необхідно надавати повідомлення про потужність (об'єкта) операторам ринку, зокрема, центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у галузі ветеринарної медицини (компетентний орган) чи територіальним органам компетентного органу.
З огляду на викладене, процедуру надавання повідомлення про потужність (об'єкта) операторам ринку необхідно привести у відповідність до норм Закону N 287-VIII.
Пунктом 11 проекту Порядку передбачається, зокрема, то центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у галузі ветеринарної медицини щомісячно, узагальнює та передає до компетентного органу інформацію про потужності (об'єкти) стосовно яких протягом звітного місяця надійшли відповідні повідомлення від операторів ринку або встановлено факт неподання операторами відповідних повідомлень.
Водночас, положення пункту 11 проекту Порядку не узгоджується із вимогами частини першої статті 4 Закону N 287-VIII, оскільки центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у галузі ветеринарної медицини є компетентним органом, тобто один і той самий орган не може узагальнювати інформацію і передавати її сам собі.
Таким чином, проект Порядку потребує доопрацювання з урахуванням вищевказаних зауважень.
Окрім того, наданий розробником АРВ до проекту наказу не у повній мірі відповідає вимогам Методики проведення аналізу виливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 N 308, зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 N 1151 (далі - Методика).
Відповідно до пункту 13 Методики результати проведення АРВ, викладаються письмово згідно з додатком 1 цієї Методики.
Під час визначення проблеми, яку передбачається розв'язати шляхом державного регулювання у розділі I "Визначення проблеми" АРВ розробник не оцінив важливість проблеми у цифровому чи кількісному вимірі стосовно ведення реєстру потужностей (об'єкти) з оброблення, переробки та місць видалення побічних продуктів тваринного походження.
Враховуючи вищевикладене, за результатами розгляду положень проекту наказу та аналізу його регуляторного впливу, встановлено, що проект розроблено без дотримання ключових принципів державної регуляторної політики, а саме: ефективності, збалансованості та адекватності визначених статтею 4 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", а також вимог статті 8 у частинні підготовки АРВ з урахуванням вимог Методики проведення аналізу регуляторного впливу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 N 308 (зі змінами).
Крім того, під час розробки проекту постанови розробником не дотримано вимог статті 5 Закону про регуляторну політику у частині недопущення прийняття регуляторних актів, які не узгоджуються з діючими регуляторними актами.
Ураховуючи вищенаведене, керуючись частиною п'ятою статті 21 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", Державною регуляторною службою України вирішено:
відмовити в погодженні проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Порядку ведення реєстру потужностей (об'єктів) з оброблення, переробки та місць видалення побічних продуктів тваринного походження".
В. о. Голови Державної | В. П. Загородній |